Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Die grote dumptrucks zijn meestal diesel-elektrisch, dat maakt de aandrijving (overbrenging) eenvoudiger, maar tegelijk kunnen dan de elektromotoren als rem worden gebruikt.
    Normaalgezien wordt de remenergie dan als warmte afgevoerd, maar in dit geval sturen ze die energie naar een accupack.
    Daardoor zorgt die opgeslagen energie ervoor dat deze truck voor een groot deel terug naar boven kan rijden.

    Het is geen nieuwe uitvinding, het is waarschijnlijk een standaard dumptruck met wat aanpassingen.
    Hier kan meer meer lezen over zo'n dumptruck:

    https://nl.wikipedia.org/wiki/Liebherr_T282B
    Je hebt het hier over een dumptruck met een leeg gewicht van 203 ton die geladen 363 ton kan wegen Bart,
    een groot verschil met die Komatsu e drive van 43 ton.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
      Dat men zo'n zwaar voertuig op een batterij kan laten rijden is niet echt uitzonderlijk toch, kijk naar een elektrische trein
      Het koppel dat een elektromotor kan genereren is heel groot, en in deze situatie hangt gewoon alles af van de overbrenging (in dit geval harmoniq drive vermoed ik)

      grts
      Sieg
      Een trein rijdt wel niet op een batterij.
      Elektrische motoren bestaan uiteraard al heel lang.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • Laden niet meer nodig.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Je zal er maar zo eentje in je garage hebben staan, naast je 63AMG….

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Een trein rijdt wel niet op een batterij.
            Elektrische motoren bestaan uiteraard al heel lang.
            Ja uiteraard, foutje in mijn zinsbouw doordat ik er nog één en 't ander had aan aangepast
            Moest zijn ;

            Dat men zo'n zwaar voertuig op een batterij kan laten rijden is niet echt uitzonderlijk toch
            Het koppel dat een elektromotor kan genereren is heel groot, kijk naar een elektrische trein en in deze situatie hangt gewoon alles af van de overbrenging (in dit geval harmoniq drive vermoed ik)

            grts
            Sieg​
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

              Dat men zo'n zwaar voertuig op een batterij kan laten rijden is niet echt uitzonderlijk toch
              Het koppel dat een elektromotor kan genereren is heel groot, kijk naar een elektrische trein en in deze situatie hangt gewoon alles af van de overbrenging (in dit geval harmoniq drive vermoed ik)

              grts
              Sieg​
              En dan te bedenken dat de elektrische treinen (die wij kennen) nog aangedreven worden
              met ouderwetse DC 3.000 volt motoren met een rendement om bij te huilen Sieg.
              E auto’s daarentegen worden aangedreven door moderne hoogrendement brushless
              motoren die gestuurd worden met de modernste vermogen elektronica zonder veel
              warmtedissipatie en met een onvergelijkbaar koppel.
              Vergelijk maar eens een 10 Kw drie fasen asynchrone motor met freqwentie sturing met
              bv. een 10 Kw Mavilor motor met bijhorende sturing, bijna geen warmte ontwikkeling
              en weegt drie keer minder, bovendien hebben die dingen ook nog eens een veel constanter
              koppel over zowat de ganse lijn, en een véél snellere acceleratie mogelijkheid, gewoon omdat
              die dingen veel minder eigen massa hebben.
              Kortom de technologie die achter EV zit is top, enig probleem zijn gewoon de batterijen
              en het laden van die dingen.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht
                .....
                Kortom de technologie die achter EV zit is top, enig probleem zijn gewoon de batterijen
                en het laden van die dingen.
                Inderdaad, en net dat is bij mij de enige reden van het (nog) niet overgaan tot elektrisch rijden.
                Maar als ik alle nieuwe ontwikkelingen zie die men nu aan het testen is, ja dan kunnen we nog veel verwachten
                En het zal alleen maar beter worden en hopelijk niet nog duurder zodat het alleen maar weggelegd zal zijn voor de chosen few ...

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Weer een mooi voorbeeld van framing en clickbait. Inclusief een "sfeerfoto" die niets met de situatie te maken heeft.
                  In het verslag van Het Nieuwsblad staat dan weer wel een foto van de uitgebrande auto, en op het eerste zicht lijken zelfs de batterijen nog intact, de zijkant onderaan waar de batterijen zich bevinden zijn niet verbrand.


                  Hombre

                  Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

                    En dan te bedenken dat de elektrische treinen (die wij kennen) nog aangedreven worden
                    met ouderwetse DC 3.000 volt motoren met een rendement om bij te huilen Sieg.
                    Dat is ook de reden waarom de eerste hybride-treinen diesel/batterijen reeds een feit zijn. Niet alleen om rechtstreeks het verbruik (en dus CO2) te verminderen, bij het afremmen wordt enorm veel energie gegenereerd die bij de gewone diesel-elektrische treinen verloren gaat en nu opgeslagen kan worden.
                    Hombre

                    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

                      Weer een mooi voorbeeld van framing en clickbait. Inclusief een "sfeerfoto" die niets met de situatie te maken heeft.
                      In het verslag van Het Nieuwsblad staat dan weer wel een foto van de uitgebrande auto, en op het eerste zicht lijken zelfs de batterijen nog intact, de zijkant onderaan waar de batterijen zich bevinden zijn niet verbrand.
                      https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20231011_92916863
                      Wat hadden we anders van u kunnen verwachten?
                      Alles wat maar naar een eventuele betrokkenheid van een EV verwijst, dat ga je meteen afbreken.
                      Je reageert hier ook overmatig want tot nu toe staat nergens vermeld dat de EV de oorzaak van de brand is, enkel dat bij een brand een EV volledig uitgebrand is.
                      Feit blijft dat een EV volledig uitgebrand is en dat ze die 4 dagen gaan onderdompelen, hetgeen nodig is als de batterij opnieuw zou kunnen opflakkeren.
                      De risico's bij een brand blijven met een EV hoe dan ook langer aanslepen.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Wat hadden we anders van u kunnen verwachten?
                        Alles wat maar naar een eventuele betrokkenheid van een EV verwijst, dat ga je meteen afbreken.
                        Je reageert hier ook overmatig want tot nu toe staat nergens vermeld dat de EV de oorzaak van de brand is, enkel dat bij een brand een EV volledig uitgebrand is.
                        Feit blijft dat een EV volledig uitgebrand is en dat ze die 4 dagen gaan onderdompelen, hetgeen nodig is als de batterij opnieuw zou kunnen opflakkeren.
                        De risico's bij een brand blijven met een EV hoe dan ook langer aanslepen.
                        Waarom weer zo agressief uit de hoek komen? Ik wil net het verschil aangeven tussen de link die jij aangeeft met als kop in grote letters " Elektrische wagen schiet in garage in brand" en het meer genuanceerde bericht dat ik in Het Nieuwsblad lees. Bovendien "als de batterij opnieuw zou kunnen opflakkeren" ga je er meteen vanuit dat die batterij gebrand heeft.

                        Hombre

                        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

                          Waarom weer zo agressief uit de hoek komen?
                          Agressief?
                          Lees uw manier van reageren eens, steeds zo aanvallend.
                          Ik wil net het verschil aangeven tussen de link die jij aangeeft met als kop in grote letters " Elektrische wagen schiet in garage in brand" en het meer genuanceerde bericht dat ik in Het Nieuwsblad lees.
                          Het ene artikel is uiteraard iets genuanceerder dan het andere, maar weet jij met zekerheid welke het juiste is?
                          Bijkomend krijgen artikels vaak een update waardoor ze er straks misschien anders uitzien dan nu.

                          Bovendien "als de batterij opnieuw zou kunnen opflakkeren" ga je er meteen vanuit dat die batterij gebrand heeft.
                          Dat wordt met een EV zo goed als per definitie gedaan.
                          Dat de batterij al dan niet gebrand heeft, daar heb ik toch nergens iets over geschreven en uit die ene foto valt dat als buitenstaander moeilijk op te maken, daar zal de expert later wel beter zicht op hebben.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • Dan vraag ik me gewoon af wat de bedoeling was van uw bericht in de eerste plaats.
                            Hombre

                            Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                              Dan vraag ik me gewoon af wat de bedoeling was van uw bericht in de eerste plaats.
                              Wat is er verkeerd aan?
                              Het is een artikel zoals een ander waar een EV bij betrokken is en je kan dat lezen of negeren.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • Lezen of negeren maar niet op reageren als het niet in jouw kraam past.
                                Hombre

                                Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                                Comment

                                Working...
                                X