Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waze

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Waze

Ik sta toch telkens versteld hoe snel “gevaren op de weg of pechtstrook” worden gedetecteerd. Dit wijst er toch op dat de gebruikers andere waze-gebruikers helpen.
    Al bij al zou ik waze niet kunnen missen. Ik moet dagelijks naar telkens een andere kantoor en gebruik waze om de verplaatsingstijd in te schatten (de dag voordien). En ik check het natuurlijk’s ochtends bij het opstaan (er zou maar eens een ongeval zijn gebeurt) maar het geeft mij een gerust gevoel want meestal is de tijdsaanduiding zeer accuraat.
    De smartphone wordt in de wagen continue opgeladen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      Waren kleine straatjes ergens in Wezenbeek, maar ik vind de locatie niet direct terug.
      Ik heb eens wat rondgekeken op de kaart in die omgeving en ik vond een straatje dat toch vrij smal is, maar op zich wel toegelaten is. Daar heb ik de situatie licht aangepast. Verder was er ook nog 1 wegje dat alleen door voetgangers gebruikt kan worden, maar daar was het vanaf de ingang al meteen onmogelijk om er met een auto in te rijden. Bij zo'n situaties mag je in elk geval zeker een melding maken in de app, dan pikken wij dat vrij snel op

Comment

• Waze

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Onlangs stuurde waze met een voetgangersweg in.... was niet makkelijk om terug te draaien, maar algemeen gezien is Waze wel echt goed met het omzeilen van verkeersproblemen.
        Zoals met elk systeem (GPS) blijft het maar een hulpmiddel waar men niet blindelings op mag vertrouwen.
        Verkeerssituaties kunnen snel veranderen, tijdelijke situaties, werken of wat ook, de bestuurder heeft daar nog steeds de grootste verantwoordelijkheid in.
        Of het nu Waze, Tom Tom, Garmin of wat ook is, er zijn altijd situaties waar de info niet klopt.
        Iedereen kent het vermoedelijk wel “keer om” ... op een snelweg of in een eenrichtingsstraat moet men dat niet al te letterlijk nemen, net als men ook geen weg volgt waar me niet komen mag. [emoji6]

Komische aan de situatie is dat er achter mij nog iemand dezelfde straat/weg in reed, en we samen moesten draaien. Zal ook wel een Waze gebruiker zijn.
        Dat ziet men ook vaak in files, een wagen slaat plots ergens af en een reeks volgt omdat ze denken dat die een binnenweg kent.
        Maar die is misschien mis, woont daar of gaat elders naartoe en dan staan ze daar. [emoji16]
        Last edited by VerSeg; 23 februari 2019, 10:50.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Ik ben ook zeer tevreden van Waze, maar ik heb nog verschillende vragen over Waze, weet iemand of er een Nederlandstalig forum is, of is er hier iemand die het program zeer goed kent , dan wil ik de vraag hier wel stellen.

Comment

Op zich kan je altijd vragen stellen op het forum van Waze zelf, hoewel we (de Belgische Waze community) daar zelf iets minder actief op zijn geworden omdat het makkelijker is om ons te organiseren in een tool als Slack.
            Maar ik lees hier ook mee, dus als je je vraag hier stelt kan ik ze bijna zeker wel beantwoorden

Comment

Working...
            X