Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waze

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Waze

    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Bluetooth en BMW past niet goed in dezelfde zin.
    BT blijft een loterij, onwaarschijnlijk na zoveel jaren.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • Re: Waze

      Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
      Werkt perfect bij mij. Zogauw de BT-verbinding er is, gaat alles via de luidsprekers van de auto. En je kan ook kiezen of Waze-meldingen tijdens een gesprek onderdrukt worden of niet.

      Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
      Met onze Seat Leon die in Zuid Frankrijk staat lukt dit toch ook "niet altijd" hoor. Maar goed, een pijlaanduiding is ook al iets.
      Last edited by enero; 26 juli 2018, 08:55.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • Re: Waze

        Met de Leon van mijn vrouw loopt het ook goed... Zij gebruikt altijd de spaakaanwijzing, ik dikwijls enkel de aandachtssignalen. Geen idee waar het verschil tussen auto's dan vandaan komt...

        Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • Re: Waze

          Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
          Met de Leon van mijn vrouw loopt het ook goed... Zij gebruikt altijd de spaakaanwijzing, ik dikwijls enkel de aandachtssignalen. Geen idee waar het verschil tussen auto's dan vandaan komt...

          Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
          Ga het in september daar toch eens proberen met Waze. Was tot nog toe telkens met Sygic ginder. Maar af en toe gaat het wel. Ik wacht daar soms wel eens op die stem die dan niet komt. Maar nogmaals het loopt niet altijd mank. Mijn iPhone werkt daar dan wel weer via bluetooth.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • Re: Waze

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            BT blijft een loterij, onwaarschijnlijk na zoveel jaren.
            Ik weet niet waar het aan ligt.
            Mijn telefoon (iPhone) verbindt zich altijd met de auto zodra ik instap en contact op zet.
            Maar, als ik dan een gesprek krijg, dan gebeurt het in de helft van de tijd dat de telefoon het gesprek start zonder de speakers van de auto te gebruiken. Als ik dat dan op de telefoon omschakel werkt het direct (tijdens het gesprek).

            De verbinding is er, maar BMW en Apple begrijpen elkaar niet goed. In mijn Audi liep dat altijd perfect.

            Comment


            • Re: Waze

              Hey iedereen! Ik kwam deze discussie tegen en zag dat er enkele vragen waren over Waze, maar ook enkele onjuistheden hier gezegd werden. Als Global Champ binnen de Belgische Waze Community kan ik dat niet aanvaarden Voor alle duidelijkheid: ik wordt niet betaald door Waze/Google en het is ook niet mijn doel om hier Waze te gaan promoten. Ik wil alleen duidelijkheid scheppen.
              Mijn excuses trouwens voor het reageren op een oud bericht, maar het lijkt me hier nog wel nuttig en het komt ook voor in de zoekresultaten van Google.

              In verband met de GPS-problemen: soms kan dit te maken hebben met de batterijoptimalisatie van je smartphone. Sommige merken hebben dan een uitzondering voorzien voor Google Maps, maar Waze is men dan vergeten. Ook kan het natuurlijk altijd dat Waze de API van de smartphone iets anders aanroept dan Google Maps, maar het lijkt me minder waarschijnlijk dat dit de oorzaak van het probleem zou zijn. Jammer genoeg kan ik hier niet meteen in verder helpen.

              Oorspronkelijk geplaatst door Netebuk Bekijk bericht
              En hoe zit dat met het data verbruik?
              Ik zou Waze willen gebruiken om naar spanje te rijden.
              Ik kan hier alleen maar de cijfers beamen die door andere mensen geplaatst werden. Interessant om weten hier is dat de nodige kaartgegevens voor de rit allemaal al gedownload worden op het moment dat je de route start. Als je aan je beginpunt dus een wifi-verbinding hebt, kan je zo zeer veel mobiele data besparen, ook al is dat vandaag iets minder relevant door het verdwijnen van roamingkosten binnen Europa. Je zal zo alleen nog data verbruiken als de route herberekend moet worden (en er mogelijk extra map tiles ingeladen moeten worden) en voor het ophalen van de realtime verkeerssituatie en meldingen van gebruikers.

              Tot een goed half jaar geleden had Waze soms nog last om routes op lange afstand te berekenen. Hoewel ik niet de indruk heb dat het probleem volledig opgelost is geraakt, heeft men toch wel een grote verbetering aangebracht door het algoritme iets anders te laten werken voor lange afstanden. Daar waar je vroeger dan een foutmelding kreeg zal je nu meestal wel een goede route krijgen. De reden voor dit probleem is dat Waze initieel voornamelijk als navigatieapp voor woon-werkverkeer gezien werd door de ontwikkelaars. Ondertussen is de app natuurlijk veel meer dan dat.

              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
              Waze en Google gebruiken in principe dezelfde kaarten, omdat Waze opgekocht is door Google.
              Dit is niet juist. De kaart van Waze staat helemaal los van de kaart van Google Maps. Daar waar de kaart van Google Maps er op voorzien is om elke meter straat die aangelegd is op de kaart te zetten, gaan we met de kaart van Waze alleen de wegen intekenen waar een navigatieinstructie nuttig zal zijn. Dit zorgt ervoor dat de kaart relatief simpel kan blijven (wat de te downloaden gegevens beperkt) en dat het routeringsalgoritme veel efficiënter te werk kan gaan. Het onderhoud van deze kaarten verloopt uitsluitend via lokale vrijwilligers die in de kaartbewerker de straten intekenen of aanpassen. Interessant om weten is dat er slechts een 5-tal kaarten bestaan die een quasi wereldwijde dekking hebben van het wegennet. Google bezit er dus twee van door Google Maps en Waze te bezitten. De anderen kopen hun kaarten in bij partners zoals Navteq of Tomtom.

              Verder is Waze trouwens nog altijd een zeer op zichzelf staand bedrijf binnen Google. Alleen de HR en de verkoop van advertenties verloopt samen met Google. Er zijn wel meerdere data-uitwisselingen tussen de twee.

              Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
              - iemand zei me dat met Waze aan, die iPhone batterij na 2 u plat zou zijn (een beetje overdreven allicht) maar heeft iemand ervaring ?
              Aangezien Waze zowat alle meest veeleisende functies van een smartphone gebruikt (GPS, 3D-rendering, scherm heel de tijd aan en regelmatig een dataverbinding) is het inderdaad zo dat Waze je batterij relatief snel kan leegtrekken. Er wordt veel moeite gestoken in het zo optimaal mogelijk gebruik maken van de batterij, maar dan nog is het eigenlijk aan te raden een oplader en smartphone-houder in de wagen te hebben. Er zit ook een batterijbesparende modus in Waze voor het geval dat je toestel een redelijk lage batterijstand heeft, daarmee wordt de 3D-rendering en het continue verbruik van het scherm voorkomen.


              Als er verder vragen/opmerkingen zijn: plaats ze gerust! Ik heb me geabonneerd op deze topic, dus normaal gezien zal ik daar vrij snel een melding van ontvangen.

              Comment


              • Re: Waze

                Ik wil hier geen polemiek starten op een "oude koe" maar ik heb Waze aan het werk gezien gedurende de eindejaarsfeesten. Schijnbaar gebruiken alle taxis in Brussel Waze ... ik lig nog steeds in een deuk ... waar dat ding de mensen naartoe stuurt is ver over het absurde heen! Het vermeende uitwijken voor obstakels is ongelofelijke BS, gelukkig hebben we de taxichauffeur kunnen overtuigen om onze eigen aanwijzingen te volgen om naar huis te rijden, anders waren we misschien nog steeds onderweg.

                Comment


                • Re: Waze

                  Ervaringen kunnen altijd verschillen uiteraard, daar is niets mis mee of vreemd aan. Hoewel we de kaart zeer up to date kunnen houden, blijven we mensen en kunnen er fouten ontstaan of kan de wegsituatie veranderen zonder dat we ervan op de hoogte zijn.
                  Mijn ervaring na veelvuldig gebruik is dat je op zulke momenten toch meestal een of ander incident aan het omzeilen bent (dat heb ik toch meestal voor als ik er voor kies om Waze te negeren). Men is hiervoor binnen Waze nu ook meer en meer aan het proberen om visueel aan te geven waarom een bepaalde "te verwachten" route niet genomen wordt. Maar er is nog veel werk aan die feature. Er zit soms ook wel wat vertraging op het detecteren van het einde van incidenten, dus als je die info hebt kan je soms wel tijdswinst maken door Waze te negeren. Maar ik zou er niet op rekenen dat het altijd zo is.

                  Comment


                  • Re: Waze

                    Ik gebruik Waze meestal om te weten hoe snel je mag rijden op plaatsen die me niet bekend zijn (businesstrips e.d.), enkel is het spijtig dat dit zo klein op het scherm getoont wordt. Kan je dit ergens aanpassen?

                    Comment


                    • Re: Waze

                      Ik ga er van uit dat je al weet dat je het zo kan instellen dat de snelheidslimiet altijd getoond wordt naast de huidige snelheid. Voor het groter weergeven van de snelheidslimiet bestaat geen optie, vrees ik. In principe wordt die snelheid wel groter getoond als je te snel begint te rijden, maar dat is uiteraard geen oplossing Normaal gezien zou de interface mooi moeten meeschalen als je een scherm hebt met een zeer hoge resolutie. Lijkt dit niet goed te gebeuren of is het eerder een persoonlijke voorkeur om het groter op het scherm te willen hebben?

                      Het configureerbaar maken van zulke zaken zie ik eerlijk gezien ook niet meteen gebeuren aangezien je dan veel meer complexiteit krijgt bij interacties met andere elementen op het scherm + dat dit ook het instellingenmenu zeer complex gaat maken. Ik heb ook al gemerkt dat reacties vanuit de community op het design niet echt ter harte worden genomen bij Waze. Alleen als er echt praktische bezwaren of bugs zijn luisteren ze.

                      Comment


                      • Re: Waze

                        Dank U Glodenox voor de verduidelijkingen.

                        Ik ben Waze wat minder gaan gebruiken omdat de navi van mijn auto nu ook live verkeersinfo heeft, maar ik kan Waze ook nog op het scherm van de auto gebruiken via Carplay.

                        Wat ik in de Carplay toepassing mis is het delen van de locatie en ETA, en ook het aangeven van problemen op de weg.

                        Onlangs stuurde waze met een voetgangersweg in.... was niet makkelijk om terug te draaien, maar algemeen gezien is Waze wel echt goed met het omzeilen van verkeersproblemen.

                        Comment


                        • Re: Waze

                          Oorspronkelijk geplaatst door Glodenox Bekijk bericht
                          Ik ga er van uit dat je al weet dat je het zo kan instellen dat de snelheidslimiet altijd getoond wordt naast de huidige snelheid. Voor het groter weergeven van de snelheidslimiet bestaat geen optie, vrees ik. In principe wordt die snelheid wel groter getoond als je te snel begint te rijden, maar dat is uiteraard geen oplossing Normaal gezien zou de interface mooi moeten meeschalen als je een scherm hebt met een zeer hoge resolutie. Lijkt dit niet goed te gebeuren of is het eerder een persoonlijke voorkeur om het groter op het scherm te willen hebben?

                          Het configureerbaar maken van zulke zaken zie ik eerlijk gezien ook niet meteen gebeuren aangezien je dan veel meer complexiteit krijgt bij interacties met andere elementen op het scherm + dat dit ook het instellingenmenu zeer complex gaat maken. Ik heb ook al gemerkt dat reacties vanuit de community op het design niet echt ter harte worden genomen bij Waze. Alleen als er echt praktische bezwaren of bugs zijn luisteren ze.
                          Bedankt voor je reaktie, had uw antwoord wel verwacht... Icoyote is voor het tonen van snelheid beter op dat vlak maar wel niet gratis en soms ook minder accuraat. Touring Mobilis app (flitsmeister) toont de snelheid ook ietsje groter....

                          Comment


                          • Re: Waze

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                            Wat ik in de Carplay toepassing mis is het delen van de locatie en ETA, en ook het aangeven van problemen op de weg.

                            Onlangs stuurde waze met een voetgangersweg in.... was niet makkelijk om terug te draaien, maar algemeen gezien is Waze wel echt goed met het omzeilen van verkeersproblemen.
                            De implementatie van CarPlay is inderdaad redelijk "barebones" te noemen qua functies. De reden hiervoor is te zoeken bij Apple zelf. Zij leggen namelijk zeer strikt op wat er gedaan mag worden door een navigatie-app op CarPlay en het is blijkbaar zeer moeilijk om daar enigszins van af te wijken.

                            Weet je toevallig nog waar je dat probleem met de voetgangersweg voor had? Dan wil ik gerust eens naar de situatie kijken. Of heb je toen misschien een melding gemaakt in de app?

                            Comment


                            • Re: Waze

                              Oorspronkelijk geplaatst door Glodenox Bekijk bericht

                              Weet je toevallig nog waar je dat probleem met de voetgangersweg voor had? Dan wil ik gerust eens naar de situatie kijken. Of heb je toen misschien een melding gemaakt in de app?
                              Waren kleine straatjes ergens in Wezenbeek, maar ik vind de locatie niet direct terug.
                              Komische aan de situatie is dat er achter mij nog iemand dezelfde straat/weg in reed, en we samen moesten draaien. Zal ook wel een Waze gebruiker zijn.

                              Comment


                              • Re: Waze

                                Oorspronkelijk geplaatst door Glodenox Bekijk bericht
                                Ervaringen kunnen altijd verschillen uiteraard, daar is niets mis mee of vreemd aan. Hoewel we de kaart zeer up to date kunnen houden, blijven we mensen en kunnen er fouten ontstaan of kan de wegsituatie veranderen zonder dat we ervan op de hoogte zijn.
                                Mijn ervaring na veelvuldig gebruik is dat je op zulke momenten toch meestal een of ander incident aan het omzeilen bent (dat heb ik toch meestal voor als ik er voor kies om Waze te negeren). Men is hiervoor binnen Waze nu ook meer en meer aan het proberen om visueel aan te geven waarom een bepaalde "te verwachten" route niet genomen wordt. Maar er is nog veel werk aan die feature. Er zit soms ook wel wat vertraging op het detecteren van het einde van incidenten, dus als je die info hebt kan je soms wel tijdswinst maken door Waze te negeren. Maar ik zou er niet op rekenen dat het altijd zo is.
                                Als nietsvermoedende "observator" heb ik Waze 3x aan het werk gezien en 3x zaten ze er glad naast door de bestuurder af te leiden naar "nieverans" wegens een "imaginaire" opstopping/overlast ... count your blessings ... wat niet wil zggen dat het de eerste keer is dat iemand zich, vi aGPS, hersenloos bij de neus laat leiden naar een uitzichtloze verkeerssituatie. amen ...

                                Comment

                                Working...
                                X