Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

juiste schrijfwijze

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Re: juiste schrijfwijze

    Wij hebben hier een overvloed citroenen, appelsienen en in mindere mate pompelmoezen (gisteren op de markt van Los Alcazares 5kg voor 1,5€)
    Mijn Nederlandse buren (Amsterdammers) gingen plat van het lachen toen ik het woord "pompelmoes" uitsprak. Zij vroegen of dat Zuid Afrikaans was. Zij gebruiken er het Nederlandse woord "grapefruit" voor. Als ze appelsienen hebben geperst, drinken ze "suderans".

    Comment


    • #92
      Re: juiste schrijfwijze

      Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
      En in Brussel dan: dat mannetje dat staat te plassen.
      da's wel aan het pissen hé, dat heet ni manneke plas maar Manneke Pis
      Albums
      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

      Comment


      • #93
        Re: juiste schrijfwijze

        Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
        Wij hebben hier een overvloed citroenen, appelsienen en in mindere mate pompelmoezen (gisteren op de markt van Los Alcazares 5kg voor 1,5€)
        Mijn Nederlandse buren (Amsterdammers) gingen plat van het lachen toen ik het woord "pompelmoes" uitsprak. Zij vroegen of dat Zuid Afrikaans was. Zij gebruiken er het Nederlandse woord "grapefruit" voor. Als ze appelsienen hebben geperst, drinken ze "suderans".
        Hoor ik hier ook elke dag nu, die 'suderans' en die svp hier eerder aangehaald vind ik nog erger.
        Maar ah wat, die "arme" nederlanders weten niet beter. Laat het ons niet erger maken voor hen dan ze het nu reeds hebben .

        Comment


        • #94
          Re: juiste schrijfwijze

          Puur technisch gezien is wat een grapefruit (Citrus Paradisi) namelijk een kruising tussen een sinaasappel en een pompelmoes. Een Pompelmoes (Citrus Maxima) is een citrusvrucht, die hier niet meer te krijgen is.

          In Vlaanderen worden taugeh heel raar sojascheuten genoemd. Sojascheuten zijn namelijk scheuten van de Soja Max, terwijl Taugeh mungboonscheuten zijn. Sojascheuten bestaan ook, maar die zijn in Vlaanderen vrijwel niet te krijgen.
          Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

          Comment


          • #95
            Re: juiste schrijfwijze

            Nog een ergernis, "de grootte van de camera" en niet "de grote van de camera". Mensen lief toch.
            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
            Mijn bird foto's en urbex foto's

            Comment


            • #96
              Re: juiste schrijfwijze

              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
              Hoor ik hier ook elke dag nu, die 'suderans' en die svp hier eerder aangehaald vind ik nog erger.
              Maar ah wat, die "arme" nederlanders weten niet beter. Laat het ons niet erger maken voor hen dan ze het nu reeds hebben .
              Maar blijkbaar ergeren jullie zich nooit aan "ça va" , of erger ça va-kes
              Last edited by toerist; 19 februari 2017, 17:59.
              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
              George Orwell

              Comment


              • #97
                Re: juiste schrijfwijze

                Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                da's wel aan het pissen hé, dat heet ni manneke plas maar Manneke Pis
                Toen pissen plassen werd, is het gezeik begonnen!
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                Comment


                • #98
                  Re: juiste schrijfwijze

                  OPHOUWE!!!! en foto's gaan maken !!!
                  Als je een typevout vindt, mag je hem hebben.

                  Comment


                  • #99
                    Re: juiste schrijfwijze

                    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                    Toen pissen plassen werd, is het gezeik begonnen!
                    ha, dat is toen gebeurd
                    Albums
                    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                    Comment


                    • Re: juiste schrijfwijze

                      Wat een geleuter, man man man!! Dat neigt al sterk naar " forumisitis " en dan nog in een erge besmettelijke vorm!

                      Comment


                      • Re: juiste schrijfwijze

                        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                        Toen pissen plassen werd, is het gezeik begonnen!
                        Daar kan een bekende en bejaarde zangeres in NL over meepraten.

                        Comment


                        • Re: juiste schrijfwijze

                          Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                          Wij hebben hier een overvloed citroenen, appelsienen en in mindere mate pompelmoezen (gisteren op de markt van Los Alcazares 5kg voor 1,5€)
                          Mijn Nederlandse buren (Amsterdammers) gingen plat van het lachen toen ik het woord "pompelmoes" uitsprak. Zij vroegen of dat Zuid Afrikaans was. Zij gebruiken er het Nederlandse woord "grapefruit" voor. Als ze appelsienen hebben geperst, drinken ze "suderans".
                          Mijn Nederlandse nicht (nu ja, half Belgische, half Nederlandse) heeft ooit gevraagd wat nu ook al weer het Franse woord voor "jus d'orange" was. Ze heeft nota bene vijf jaar in Frankrijk gewoond en spreekt naar Nederlandse normen behoorlijk goed Frans.
                          *Zucht* - "Hollanders" - "Het enige Frans dat zij kennen is 'bonjour' en 'trottoir'." -

                          Leuke topic, ik volg 'm met veel plezier. Als je bij mij een foutje vindt, corrigeer gerust. Ik bijt niet, beloofd .
                          Rozemarijn

                          Nikon D5300 + Sigma AF 18-300MM F/3.5-6.3 + Sigma 18-35mm F/1.8 + Tokina 11-16mm F/2.8

                          Comment


                          • Re: juiste schrijfwijze

                            Oorspronkelijk geplaatst door Rozemarijn Bekijk bericht
                            Mijn Nederlandse nicht (nu ja, half Belgische, half Nederlandse) heeft ooit gevraagd wat nu ook al weer het Franse woord voor "jus d'orange" was. Ze heeft nota bene vijf jaar in Frankrijk gewoond en spreekt naar Nederlandse normen behoorlijk goed Frans.
                            *Zucht* - "Hollanders" - "Het enige Frans dat zij kennen is 'bonjour' en 'trottoir'." -

                            Leuke topic, ik volg 'm met veel plezier. Als je bij mij een foutje vindt, corrigeer gerust. Ik bijt niet, beloofd .
                            Zij kennen dan wel beter Duits ...en, zeg nooit Hollander tegen een Zeeuw, Noord-Brabander, Limburger of Fries !!!
                            Last edited by toerist; 20 februari 2017, 12:26.
                            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                            George Orwell

                            Comment


                            • Re: juiste schrijfwijze

                              Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                              Zij kennen dan wel beter Duits ...
                              Noord Limburgers dan

                              Of is dit een uitzondering: https://www.youtube.com/watch?v=SBg4...2EeWbN_qoaDDQy

                              Comment


                              • Re: juiste schrijfwijze

                                Tja, die Zuid Limburgers versta ik al helemaal niet
                                En de Rudy, ja da's met een heel (Noord) Hollands accent

                                Bij de weg, eigenlijk zou ik het liefst aksent schrijven, maar dan volgt ook weer kommentaar (ja, met een k) of axent, da's korter ...
                                Last edited by toerist; 20 februari 2017, 13:24.
                                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                                George Orwell

                                Comment

                                Working...
                                X