Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

juiste schrijfwijze

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: juiste schrijfwijze

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Vermoedelijk is je account gekraakt en post iemand met jouw login want in #1 lees ik toch het volgende:
    "... maar ik erger me wel aan dergelijke veel voorkomende foutjes, die makkelijk te vermijden zijn."

Maar ik begrijp je goed ... je mag zelf opmerkingen maken, maar geen krijgen.
    Wees blij dat je perfect bent, ik ben dat niet. [emoji1]
    spring gerust op de brommer, 't is mooi weer vandaag.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
      ...
      Indien ik een foto zou plaatsen met als titel: "Naait in white satien" op het internet zou plaatsen zie ik er wel een heel pak fronsen.
      De meeste mensen die deze titel kennen van de Moody Blues, hebben nu al permanent fronsen

Btw of TH: ik was erbij in 1969 op Jazz Bilzen toen ik dit prachtig nummer hoorde, zittend in de modder

Comment

Over schrijffouten hier,val ik niet zo erg.Ik zie ze wel,maar ... .Het is hier een gemengd publiek en iedereen doet zijn best.
        Maar in de spreektaal:Fuck.
        Fuck me,fuck you,te pas en ten onpas.Blijkbaar op sommige TV-zenders kan er geen enkele BV te voorschijn komen,die na 2 minuten nog geen fuck gezegd heeft.
        Verder zou ik willen zeggen dat je hier foto's kunt posten,waar niemand op reageert,maar een dt-foutje ???.Het kot staat hier bijna op stelten.
        OK,men bedoelt het goed,maar :Trop is Trop,zoals VDB het indertijd zei.
        Wat tolerantie is soms ook niet verkeerd.
        Last edited by demuro; 16 februari 2017, 13:08.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          En men bedoelD niet iets, maar wél: bedoelT. ("Bedoeld" met D wordt namelijk alleen gebruikt in de verleden tijd, en als voltooid deelwoord)
          .....
          Als men maar weet, wat er bedoeld wordt.
          grt,bouk.
          Wat bedoel je nu eigenlijk, bouk,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
            De meeste mensen die deze titel kennen van de Moody Blues, hebben nu al permanent fronsen

Btw of TH: ik was erbij in 1969 op Jazz Bilzen toen ik dit prachtig nummer hoorde, zittend in de modder
            Sjonge, wat een tijd geleden ... Ik dacht dat nog maar pas gisteren was...
            We dwalen nu wel effen van het onderwerp (topic voor anders-taligen) af maar deze zit bij mij ook in de bovenste CD-schuif. of is het lade ?
            En daarnaast er eentje van Santana 'Black magic woman' en Pink-Floyd en mijn dag is goed, weer goed ...
            Those were the days .... (Doos wur de deis voor de anders-taligen)
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
              Wat bedoel je nu eigenlijk, bouk,
              dat bedoel ik dus...!
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Neen, niet juist. het is niet omdat je op een "foto-forum" zit, je niet mag gewezen worden op eventuele spel- en taalfouten"
                Ik heb nergens gezegd dat het niet mag...enkel dat er velen het irritant zullen vinden, zeker als ze hun best doen om het zo goed mogelijk te doen...

"en dat je je botten moet vegen aan al de rest."
                Waar komt dit vandaan?

I rest my case

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  dat bedoel ik dus...!
                  grt,bouk.
                  "surrealistic modus"

oem tin shoon Vloms te zegge ...
                  """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                  George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                    "surrealistic modus"

oem tin shoon Vloms te zegge ...
                    Yes, ik snap em
                    Last edited by Wim.Vanmaele; 16 februari 2017, 15:06.
                    https://www.fotospotter.be
                    Je suis content d’être heureux

Comment

I rest my case
                      'k Ben eens gaan opzoeken wat dat eigenlijk wil zeggen.
                      I rest my case = Ik rust mijn geval (Google Vertaler)
                      I rest my case = Ik laat de zaak rusten
                      I rest my case = Ik staak mijn betoog

Hier zeggen ze: Soit!

Het is inderdaad moeilijk om altijd foutloos Nederlands te schrijven, vooral als er andere talen in je hoofd zitten. En een beetje (min of meer) dyslexie in datzelfde hoofd helpt ook niet.
                      Maar een kleine moeite om juist Nederlands te schrijven vind ik wel nuttig.
                      Last edited by Skitch; 16 februari 2017, 14:41.
                      " In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                        'k Ben eens gaan opzoeken wat dat eigenlijk wil zeggen.
                        I rest my case = Ik rust mijn geval (Google Vertaler)
                        I rest my case = Ik laat de zaak rusten
                        I rest my case = Ik staak mijn betoog

Hier zeggen ze: Soit!

Het is inderdaad moeilijk om altijd foutloos Nederlands te schrijven, vooral als er andere talen in je hoofd zitten. En een beetje (min of meer) dyslexie in datzelfde hoofd helpt ook niet.
                        Maar een kleine moeite om juist Nederlands te schrijven vind ik wel nuttig.
                        I rest my case = ik ga mijn Kees ten ruste leggen
                        Swat!
                        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                        George Orwell

Comment

Ik hoef alleen maar op mijn onderschrift te wijzen. Hanteer ik al hééél lang
                          Gr. Joop
                          Als je een typevout vindt, mag je hem hebben.

Comment

Behoorlijk nutteloze draad IMHO ... dat men zich aan taalfouten stoort (haha de die/dat-ers) tot daar aan toe maar de openbare vermelding ervan verandert totaal niets aan de situatie van de zondaars, laat staan dat men hier al een "correctieve" taalcursus zou moeten geven om er toch niets aan te kunnen doen ... moest ik 50ct krijgen voor elke keer dat men "die" en "dat" fouten maakt en/of doormekaar gebruikt dan was ik nu beter af dan met Euromillions ... Men kan beter naar Kurt Van Eegem (sp?) kijken op TV ipv dat hier te ventileren ...

Comment

Toch straf dat wie het meest opmerkingen maakt, zelf de meeste fouten maakt.
                              Zinnen niet beginnen met een hoofdletter, verkeerde leestekens, ...

Het is allemaal niet zo erg, maar voor men de focus op anderen legt ... misschien eerst even in de spiegel kijken?

Nogmaals het bewijs dat het geen zin heeft om zich te focussen op andermans kleine fouten, er zijn ergere dingen in het leven.

Het leuke aan het verhaal is dat er nu ettelijke pagina's besteed worden aan één verkeerde letter.
                              En dan moet diegene waarop gedoeld wordt ook nog dit topic lezen, of het heeft helemaal geen zin. [emoji1]
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                                Graag wil ik, zonder belerend te willen zijn, even een eitje kwijt.

Ik kom heel veel op dit forum.
                                En steeds weer stel ik onderstaande, vaak voorkomende schrijffouten vast:

Het is namelijk niet: een camera verkeerD in goede staat, maar wel: een camera verkeerT in goede staat.
                                En men bedoelD niet iets, maar wél: bedoelT. ("Bedoeld" met D wordt namelijk alleen gebruikt in de verleden tijd, en als voltooid deelwoord)

Men maakt hier quasi even veel fouten tegen, als men fouten maakt met het woord "aantal".
                                Dit woord is op zich namelijk al een meervoudsvorm. Dus als men het volgende schrijft, dan is dat verkeerd:
                                "Een aantal messen zijn geslepen". het moet namelijk zijn: "een aantal messen IS geslepen"
                                En zo zijn er nog wel een paar.
                                Het is bijvoorbeeld "jouW fiets" en niet "jou fiets" (heb ik tot eigen scha en schande moeten leren ;-)

Let wel!...Ik ben ook God niet hoor, maar ik stoor me wel een beetje aan dergelijke veel voorkomende foutjes, die makkelijk te vermijden zijn.
                                En ik weet het: 't is hier "maar" een forum en geen Nederlandse les...gelukkig maar.

Sorry, ik moest dit toch even kwijt.

Laat jullie toorn nu maar nederdalen (als het "te" wordt dan zeg ik mijn abonnement op deze thread wel op.
                                Helemaal gelijk, ik stoor me daar ook mateloos aan. En nog erger is het als ik een sms ontvang, je moet dat al bijna gaan decoderen om het te begrijpen. Een zin eindigt met een punt en begint met een hoofdletter, ook in een sms.

Het is ook elektronica en niet electronica.

Ik maak ook soms spelfouten maar een werkwoord juist vervoegen moet toch kunnen.
                                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                                Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Working...
                                X