Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

juiste schrijfwijze

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Ik ben ook allergisch aan dt fouten, en ook aan dit : ik ga is kijken ipv ik ga eens kijken.....
    Ik maak ook fouten maar ik apprecieer het tenminste als iemand me daar attent op maakt, je bent nooit te oud om bij te leren...
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #47
      Re: juiste schrijfwijze

      Allergisch voor, Francis. http://taaladvies.net/taal/advies/vr...isch_aan_voor/

      Naast 'is' ipv 'eens' vind ik 'men' ook vreselijk, in de betekenis van 'mijn' (bezittelijk voornaamwoord) welteverstaan.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

      Comment


      • #48
        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        Allergisch voor, Francis. http://taaladvies.net/taal/advies/vr...isch_aan_voor/ Naast 'is' ipv 'eens' vind ik 'men' ook vreselijk, in de betekenis van 'mijn' (bezittelijk voornaamwoord) welteverstaan.
        Bedankt Les, dat ga ik vanaf nu nooit meer vergeten.....
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #49
          Re: juiste schrijfwijze

          Ik dacht net aan iets: Misschien moeten we een topic openen zoals destijds in de weekblaadjes van Averbode: " Een knipoog van Toontje Taalman"
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #50
            Re: juiste schrijfwijze

            Of nog: https://youtu.be/11IhUETMywE

            Comment


            • #51
              juiste schrijfwijze

              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
              Naast 'is' ipv 'eens' vind ik 'men' ook vreselijk, in de betekenis van 'mijn' (bezittelijk voornaamwoord) welteverstaan.
              Ik kan nog begrijpen dat men zich aan bepaalde zaken ergert of het vreselijk vindt, maar ...

              Als men dat dan toch allemaal verschrikkelijk vindt, waarom dan ook niet "i.p.v." schrijven?




              De ene maakt wat spellingsfouten, de andere gebruikt verkeerde woorden, nog iemand anders gebruikt leestekens verkeerd, ...

              Indien men graag alles correct heeft, dan moet men daar zelf ook op letten.

              En dat allemaal in een topic waar men anderen op hun fouten wil wijzen. [emoji1]

              En ja, ik maak onbewust ook wel fouten.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #52
                Re: juiste schrijfwijze

                Da's 't manneke se
                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                George Orwell

                Comment


                • #53
                  Re: juiste schrijfwijze

                  In dit fotografie forum wordt de taal sterk overbelicht.
                  " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                  Comment


                  • #54
                    Re: juiste schrijfwijze

                    Misschien "hebben ze" het in taalfora wel over fotografie

                    (Of is het "heeft men") ?
                    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                    George Orwell

                    Comment


                    • #55
                      Re: juiste schrijfwijze

                      Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                      (Of is het "heeft men") ?
                      Moet dat vraagteken ook niet tussen de accolades ?
                      https://www.fotospotter.be
                      Je suis content d’être heureux

                      Comment


                      • #56
                        Re: juiste schrijfwijze

                        Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                        In dit fotografie forum wordt de taal sterk overbelicht.
                        Das een heel goeie.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #57
                          Re: juiste schrijfwijze

                          Het allerleukste aan dit topic vind ik dat TS zijn openingstopic begint met "zonder belerend te willen zijn ..." en vervolgens continu belerend verder gaat .
                          Dat is het leuke aan bepaalde topics, steek je er niks van op, dan bezorgen ze je toch een ferme portie humor.

                          En nu op zoek naar de fouten in mijn reactie... want dat is toch de bedoeling niet ?

                          Comment


                          • #58
                            Re: juiste schrijfwijze

                            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                            Het allerleukste aan dit topic vind ik dat TS zijn openingstopic begint met "zonder belerend te willen zijn ..." en vervolgens continu belerend verder gaat .
                            Dat is het leuke aan bepaalde topics, steek je er niks van op, dan bezorgen ze je toch een ferme portie humor.

                            En nu op zoek naar de fouten in mijn reactie... want dat is toch de bedoeling niet ?
                            Weer een spelletje, vind de fout euh ,reactie spatie puntje puntje puntje ?
                            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                            George Orwell

                            Comment


                            • #59
                              Re: juiste schrijfwijze

                              Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                              Weer een spelletje, vind de fout euh ,reactie spatie puntje puntje puntje ?
                              Ik heb leren typen in 1970, vandaar :
                              punt spatie spatie
                              spatie puntkomma spatie
                              spatie dubbelpunt spatie
                              drie puntjes spatie
                              komma spatie
                              spatie vraagteken spatie spatie
                              enz

                              En ik vertik het om het op een andere manier te doen. ik denk dat iedereen het begrijpt, ook al is op de manier van bijna 50 jaar geleden. En ik schreef het reeds in een ander topic, wie het toch niet mocht begrijpen is in mijn ogen gewoon van slechte wil en/of een stommekl...

                              En staan er toch nog fouten in, we hebben hier een heel slechte wifi die om de haverklap uitvalt en ik typ met één vinger op een tablet, nė !
                              Last edited by Guest17; 17 februari 2017, 10:40.

                              Comment


                              • #60
                                Re: juiste schrijfwijze

                                Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                                Ik heb leren typen in 1970, vandaar :
                                punt spatie spatie
                                spatie puntkomma spatie
                                spatie dubbelpunt spatie
                                drie puntjes spatie
                                komma spatie
                                spatie vraagteken spatie spatie
                                enz

                                En ik vertik het om het op een andere manier te doen. ik denk dat iedereen het begrijpt, ook al is op de manier van bijna 50 jaar geleden. En ik schreef het reeds in een ander topic, wie het toch niet mocht begrijpen is in mijn ogen gewoon van slechte wil en/of een stommekl...

                                En staan er toch nog fouten in, we hebben hier een heel slechte wifi die om de haverklap uitvalt en ik typ met één vinger op een tablet, nė !
                                Ik typ zelfs met één vinger op "ne" tablet .
                                Last edited by toerist; 17 februari 2017, 11:58. Reden: Hoofdletter vergeten
                                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                                George Orwell

                                Comment

                                Working...
                                X