Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eieieieindelijk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Eieieieindelijk

    Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
    Het zijn die gasten die in je gat plakken om je maar zo snel mogelijk voorbij te kunnen steken en zo meer.
    Dat klopt volledig en ik spreek dat zeker niet goed, maar ...

    Honderd mensen rijden 120, één komt afgevlogen tegen 160.
    Hij remt af omdat hij niet door kan en plakt hoogstens aan een ander zijn gat.
    Ambras komt vooral als die ervoor eens op de rem gaat of bewust lang gaat hinderen, in andere gevallen gebeurt er weinig.
    Maar het is enkel de laagvlieger dat er rekening mee moet houden dat de rest trager rijdt, hij weet dat 100% zeker en is ervan dus bewust.

    Nu laat men 100 personen 120 rijden en één blijft tegen 90 op de middenste rijstrook plakken.
    Nu zullen 100 mensen in de rem moeten gaan en zotte kuren uithangen om die links in te halen, een deel zal dat via rechts doen.
    Bijna iedereen zal eens aan zijn gat plakken, al is het door een heel andere reden ... onverwachte hinder.
    In dit geval is er niet 1 dat alert moet zijn met zijn eigen snelheid, maar verlegt men het probleem bij 100 anderen.

    In het ergste geval knalt die laagvlieger ergens op met de gekende problemen.
    Maar in het ergste geval knallen er 20 opeen door de traagrijder en in de meeste gevallen is hij er zelf niet bij betrokken, de brokken zijn voor een ander.

    Snelheidscontroles zijn goed om gekken eruit te halen, maar 1 traagrijder is 100 keer gevaarlijker dan 1 hardrijder en hij laat ook 100 anderen zotte kuren doen.

    Wat boetes betreft zal die ene hardrijder streng aangepakt worden, maar die traagrijder krijgt hoogstens een lichte boete omdat hij niet rechts reed.

    Het voorbeeld dat ik geef is maar ene aan 90, onlans zo ene tegen gekomen aan 70 ... het spektakel dat je dan te zien krijgt is om van weg te lopen, extreem gevaarlijke situatie.

    Te traag rijden is veel gevaarlijker dan te snel, hopelijk pakken ze deze ook eens hard aan met hun trajectcontroles ... als het dan toch allemaal om verkeersveiligheid gaat.

    Maar ik vrees dat de echte reden anders is ... dezelfde camera's kunnen later ook ingezet worden voor kilometerheffing.
    Doel is eerder om ook de brave burger te laten afdokken.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #17
      Re: Eieieieindelijk

      Spijtig...

      Er zijn helaas niet enkel snelwegen. Ook op de trage wegen wordt er veelal gevlamd .... door diegenen die zich ergeren aan snelheidsborden ....
      Dat te traag rijden gevaarlijker is dan te snel is vooral afhankelijk van de persoon ide de situatie evalueert. Aggressieve rijders of kalme rijders.
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

      Comment


      • #18
        Re: Eieieieindelijk

        Veel (niet alle) ongevallen gebeuren door het verschil in snelheid,zoals hierboven uitvoerig aangehaald,niet zozeer door de snelheid op zich.

        Comment


        • #19
          Re: Eieieieindelijk

          Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
          Dat te traag rijden gevaarlijker is dan te snel is vooral afhankelijk van de persoon ide de situatie evalueert. Aggressieve rijders of kalme rijders.
          Dat laatste heeft vooral invloed op de reactie dat men er op heeft.
          Voor wie het gevaarlijk is, maakt dat weinig uit want vaak zijn de slachtoffers rustige chauffeurs.

          Er zijn agressieve normaal-/traagrijders en kalme hardrijders.
          En spijtig genoeg komt men meer agressievelingen tegen dan hardrijders.

          Maar we wijken af ... demuro heeft het perfect samengevat wat snelheid betreft. 😊

          Al gebeurt meer dan de helft van de ongevallen door niet of verkeerd te kijken of even verstrooid te zijn.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #20
            Re: Eieieieindelijk

            Ik hou me aan de regels en heb nooit problemen.
            Maar, lieve mensen, leg me dan eens uit waarom alle BMW's en noem maar op minstens 200 moeten halen ????
            Om te rijden op de Nordschleife ? Om veilig te kunnen inhalen ?
            Ik heb ooit een weekje met een BMW gereden, heerlijke wagen maar daar verongeluk ik me mee.

            Comment


            • #21
              Re: Eieieieindelijk

              Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
              Ik heb ooit een weekje met een BMW gereden, heerlijke wagen maar daar verongeluk ik me mee.
              Als je niet weet hoe diep je het gaspedaal mag indrukken, dan verongeluk je met iedere auto.

              Comment


              • #22
                Re: Eieieieindelijk

                Tegenwoordig haalt bijna elke middenklasser de 200.
                Dat komt gewoon door het hogere gewicht. Om met een hoger gewicht vlot te kunnen optrekken heb je meer vermogen nodig.
                Voor de topsnelheid op vlakke weg is gewicht vrijwel onbelangrijk. Daar speelt de aerodynamica en die wordt ook beter.
                Dus met ca 110-120 pk in een gewone auto haal je de 200 km/h.

                Nu, met 150 pk op de Nordschleife maak je je belachelijk. Daar ga je eerder naar toe met autos die 300 pk en veel meer hebben.

                Comment


                • #23
                  Re: Eieieieindelijk

                  Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                  Ik vind het toch ook een goede zaak, ik hou me echt wel zo goed mogelijk aan de verkeersregels, op de E313 die ik elke dag doe mag je van in Wommelgem tot Ranst maximum 100km per uur doen......als 25% zich daar aan houdt zal het veel zijn.....
                  Goh, tja... in mijn straat mag je 50 km/u, en als 10% zich daaraan houdt zal het ook veel zijn.

                  We kunnen op alle wegen de snelheidsborden met de effectief gereden snelheden vergelijken en je zal zien dat men er zich nergens aan houdt.

                  Dan moet je eigenlijk op elke weg trajectcontrole doen.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Eieieieindelijk

                    Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                    Ik hou me aan de regels en heb nooit problemen.
                    Maar, lieve mensen, leg me dan eens uit waarom alle BMW's en noem maar op minstens 200 moeten halen ????
                    Om te rijden op de Nordschleife ? Om veilig te kunnen inhalen ?
                    Ik heb ooit een weekje met een BMW gereden, heerlijke wagen maar daar verongeluk ik me mee.
                    Dat laatste ligt niet aan de wagen, maar aan de chauffeur.
                    Je kan je ook afvragen waarom een Clio, Golf, Fiat 500 ... ook rond de 200 kan halen, al is het bij sommigen in bergaf.
                    En er zijn veel kleine wagens van andere merken die even snel of nog sneller gaan dan een BMW.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #25
                      Re: Eieieieindelijk

                      Stond ook (niet alle)
                      GSM,airco instellen,GPS instellen..Allemaal oorzaken.Die multifunctionele draaiknoppen etc.Digitale snelheidsmeter:cijfer moet je lezen,analoge:aan de stand van de naald
                      weet je in een fractie van een seconde waar je zit.
                      Controleer eens voor je eigen als je daar naar kijkt en dan terug op de baan.Je zult versteld staan hoe ver je reeds bent tussen de laatste blik op de de baan,en je nieuwe blik.
                      Ook al kijk je en je moet plots remmen,ohh ****t,en remmen.Reactietijd in het beste geval 0.5 sec voor je remt.Reken maar uit hoeveel meter je afgelegd heb voor je op je pedaal duwt.Tegen 120 km/h is dat 17 m voor je begint te remmen.Een bumperplakker zit dan al in je g...,voor hij reageert.
                      2 sec kijken op je schermpje,en je kijkt terug op de baan:je bent al 67 m verder,zonder controle op wat er gebeurt voor jou.
                      Maar snelheid gaan beperken omdat er een aantal mensen bezig zijn met een aantal andere zaken dan met autorijden,zal het probleem niet helemaal oplossen.
                      Bestuurders moeten heropgevoed worden.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Eieieieindelijk

                        Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                        Stond ook (niet alle)
                        GSM,airco instellen,GPS instellen..Allemaal oorzaken.Die multifunctionele draaiknoppen etc.Digitale snelheidsmeter:cijfer moet je lezen,analoge:aan de stand van de naald
                        weet je in een fractie van een seconde waar je zit.
                        Controleer eens voor je eigen als je daar naar kijkt en dan terug op de baan.Je zult versteld staan hoe ver je reeds bent tussen de laatste blik op de de baan,en je nieuwe blik.
                        Ook al kijk je en je moet plots remmen,ohh ****t,en remmen.Reactietijd in het beste geval 0.5 sec voor je remt.Reken maar uit hoeveel meter je afgelegd heb voor je op je pedaal duwt.Tegen 120 km/h is dat 17 m voor je begint te remmen.Een bumperplakker zit dan al in je g...,voor hij reageert.
                        2 sec kijken op je schermpje,en je kijkt terug op de baan:je bent al 67 m verder,zonder controle op wat er gebeurt voor jou.
                        Maar snelheid gaan beperken omdat er een aantal mensen bezig zijn met een aantal andere zaken dan met autorijden,zal het probleem niet helemaal oplossen.
                        Bestuurders moeten heropgevoed worden.
                        Ik heb zo'n adaptieve cruise control.....Heel handig ding als je zoiets hebt.....Altijd voldoende afstand tussen mij en mijn voorganger......Wat er achter mij gebeurt heb ik natuurlijk niet in de hand....
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                        Comment


                        • #27
                          Re: Eieieieindelijk

                          Maar als je afstand te groot is,kruipt er altijd een ander tussen.
                          Al dan niet met knipperlicht,meestal zonder dus.Knipperlichten zijn dus blijkbaar een dure optie geworden bij de meeste merken.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Eieieieindelijk

                            Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                            Maar als je afstand te groot is,kruipt er altijd een ander tussen.
                            Al dan niet met knipperlicht,meestal zonder dus.Knipperlichten zijn dus blijkbaar een dure optie geworden bij de meeste merken.
                            Geen probleem.....Mijn wagen vergroot automatisch de afstand opnieuw.....
                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                            Comment


                            • #29
                              Re: Eieieieindelijk

                              Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                              Controleer eens voor je eigen als je daar naar kijkt en dan terug op de baan.
                              Je zult versteld staan hoe ver je reeds bent tussen de laatste blik op de de baan,en je nieuwe blik.
                              Dat geldt voor alles bij mij. Ook al moet ik even naar rechts kijken om te zien of er iemand uit een aanpalende straat komt gereden. Die fractie van een seconde dat ik mijn hoofd draai en terug, daarin merk ik niet of er in die straat een auto geparkeerd staat of (traag) aan het rijden is.

                              Ik ben dan ook traag van begrip.
                              En op die fractie van een seconde, zit je ook al een stukje verder het kruispunt op.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Eieieieindelijk

                                Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                                Wat er achter mij gebeurt heb ik natuurlijk niet in de hand....
                                Neen, die bumperklevers, verschrikkelijk irritant.

                                Onlangs nog iemand die de hele tijd me zat op te jagen, terwijl die dan enkele honderden meter verder ergens parkeert.

                                Wat is jullie trukje voor zo'n gatlikkers? Extra traag gaan rijden, zodat ze je makkelijker voorbij kunnen steken?

                                Comment

                                Working...
                                X