Re: Eieieieindelijk
Dat klopt volledig en ik spreek dat zeker niet goed, maar ...
Honderd mensen rijden 120, één komt afgevlogen tegen 160.
Hij remt af omdat hij niet door kan en plakt hoogstens aan een ander zijn gat.
Ambras komt vooral als die ervoor eens op de rem gaat of bewust lang gaat hinderen, in andere gevallen gebeurt er weinig.
Maar het is enkel de laagvlieger dat er rekening mee moet houden dat de rest trager rijdt, hij weet dat 100% zeker en is ervan dus bewust.
Nu laat men 100 personen 120 rijden en één blijft tegen 90 op de middenste rijstrook plakken.
Nu zullen 100 mensen in de rem moeten gaan en zotte kuren uithangen om die links in te halen, een deel zal dat via rechts doen.
Bijna iedereen zal eens aan zijn gat plakken, al is het door een heel andere reden ... onverwachte hinder.
In dit geval is er niet 1 dat alert moet zijn met zijn eigen snelheid, maar verlegt men het probleem bij 100 anderen.
In het ergste geval knalt die laagvlieger ergens op met de gekende problemen.
Maar in het ergste geval knallen er 20 opeen door de traagrijder en in de meeste gevallen is hij er zelf niet bij betrokken, de brokken zijn voor een ander.
Snelheidscontroles zijn goed om gekken eruit te halen, maar 1 traagrijder is 100 keer gevaarlijker dan 1 hardrijder en hij laat ook 100 anderen zotte kuren doen.
Wat boetes betreft zal die ene hardrijder streng aangepakt worden, maar die traagrijder krijgt hoogstens een lichte boete omdat hij niet rechts reed.
Het voorbeeld dat ik geef is maar ene aan 90, onlans zo ene tegen gekomen aan 70 ... het spektakel dat je dan te zien krijgt is om van weg te lopen, extreem gevaarlijke situatie.
Te traag rijden is veel gevaarlijker dan te snel, hopelijk pakken ze deze ook eens hard aan met hun trajectcontroles ... als het dan toch allemaal om verkeersveiligheid gaat.
Maar ik vrees dat de echte reden anders is ... dezelfde camera's kunnen later ook ingezet worden voor kilometerheffing.
Doel is eerder om ook de brave burger te laten afdokken.
Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert
Bekijk bericht
Honderd mensen rijden 120, één komt afgevlogen tegen 160.
Hij remt af omdat hij niet door kan en plakt hoogstens aan een ander zijn gat.
Ambras komt vooral als die ervoor eens op de rem gaat of bewust lang gaat hinderen, in andere gevallen gebeurt er weinig.
Maar het is enkel de laagvlieger dat er rekening mee moet houden dat de rest trager rijdt, hij weet dat 100% zeker en is ervan dus bewust.
Nu laat men 100 personen 120 rijden en één blijft tegen 90 op de middenste rijstrook plakken.
Nu zullen 100 mensen in de rem moeten gaan en zotte kuren uithangen om die links in te halen, een deel zal dat via rechts doen.
Bijna iedereen zal eens aan zijn gat plakken, al is het door een heel andere reden ... onverwachte hinder.
In dit geval is er niet 1 dat alert moet zijn met zijn eigen snelheid, maar verlegt men het probleem bij 100 anderen.
In het ergste geval knalt die laagvlieger ergens op met de gekende problemen.
Maar in het ergste geval knallen er 20 opeen door de traagrijder en in de meeste gevallen is hij er zelf niet bij betrokken, de brokken zijn voor een ander.
Snelheidscontroles zijn goed om gekken eruit te halen, maar 1 traagrijder is 100 keer gevaarlijker dan 1 hardrijder en hij laat ook 100 anderen zotte kuren doen.
Wat boetes betreft zal die ene hardrijder streng aangepakt worden, maar die traagrijder krijgt hoogstens een lichte boete omdat hij niet rechts reed.
Het voorbeeld dat ik geef is maar ene aan 90, onlans zo ene tegen gekomen aan 70 ... het spektakel dat je dan te zien krijgt is om van weg te lopen, extreem gevaarlijke situatie.
Te traag rijden is veel gevaarlijker dan te snel, hopelijk pakken ze deze ook eens hard aan met hun trajectcontroles ... als het dan toch allemaal om verkeersveiligheid gaat.
Maar ik vrees dat de echte reden anders is ... dezelfde camera's kunnen later ook ingezet worden voor kilometerheffing.
Doel is eerder om ook de brave burger te laten afdokken.
Comment