Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eieieieindelijk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Eieieieindelijk

    Oorspronkelijk geplaatst door GeeBee Bekijk bericht
    Ik ben zeker geen bumperklever, maar als de file tot stilstand komt, dan heb ik de gewoonte dicht bij mijn voorganger aan te schuiven. Vinden jullie dat ergerlijk als iemand te dicht aansluit?
    Wat noem jij kort?
    Twee meter, 1 meter of als het kan nog minder?

    Een minimumafstand moet wel altijd gehouden worden, dat voorkomt veel miserie.

    Vrachtwagens die op minder dan een meter achter u komen staan in de file is voor mij wel zeer irriterend en regelmatig kom je dat tegen.
    Met wagens is dat minder imposant, maar minder dan een meter is voor niets nodig.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #47
      Re: Eieieieindelijk

      Als we bijna stil staan dan vind ik het niet storend dat je dicht komt aanschuiven.
      Het is pas een probleem als je op snelheid bent. Er is geen tijd meer om te anticiperen op onverwachte omstandigheden.
      Dit bewijst het http://www.metronieuws.nl/xl/2016/12...-a2-en-remt-af

      Er bestaat een filmpje van ook en als ik het filmpje zie dan denk ik dat ik niet in staat zou geweest zijn om hier tijdig te kunnen stoppen.

      Comment


      • #48
        Re: Eieieieindelijk

        En dan bedenken dat onze minister van mobiliteit (of wat het ook zij)de minimumafstanden wou of wil of zal afschaffen omdat al die automatisch rijdende wagens optimaal zouden kunnen functioneren.

        Comment


        • #49
          Re: Eieieieindelijk

          thx, Ik onthoud dat het vooral voor mezelf nadelig is om te dicht aan te sluiten, een metertje is wel ongeveer de minimumafstand die ik respecteerde; maar meer is inderdaad meestal wel aan te bevelen

          Comment


          • #50
            Re: Eieieieindelijk

            Het ziet er naar uit dat ze die trajectcontrole camera's ook nog voor iets anders willen gebruiken: http://www.hln.be/hln/nl/922/Nieuws/...-na-2019.dhtml
            Last edited by Black B@ndit; 29 december 2016, 15:03.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #51
              Re: Eieieieindelijk

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Het ziet er naar uit dat ze die trajectcontrole camera's ook nog voor iets anders willen gebruiken: http://www.hln.be/hln/nl/922/Nieuws/...-na-2019.dhtml
              Uiteraard, da's toch logisch ...

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #52
                Re: Eieieieindelijk

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Het ziet er naar uit dat ze die trajectcontrole camera's ook nog voor iets anders willen gebruiken: http://www.hln.be/hln/nl/922/Nieuws/...-na-2019.dhtml
                Op zich geen slecht plan, die kilometerheffing, om het aantal auto's terug te dringen.

                Maar men moet dan wel voor een goed alternatief zorgen. Als men snoeit in het budget van de NMBS, die op haar beurt treinlijnen schrapt of tickets duurder maakt....
                En over het aanbod van De Lijn hoor ik ook nooit iets positiefs. Al heb ik er 15 jaar terug wel veel gebruik van gemaakt, buzzy pass was handig, maar tijdens spits die overvolle bussen...

                Comment


                • #53
                  Re: Eieieieindelijk

                  Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Het ziet er naar uit dat ze die trajectcontrole camera's ook nog voor iets anders willen gebruiken: http://www.hln.be/hln/nl/922/Nieuws/...-na-2019.dhtml
                  Laatste paragraaf #16 ... had dat ook al aangekaart, dat hebben ze al een jaar of twee geleden eens aangekaart in de media dat het doel was om die camera's hiervoor in te zetten.
                  Dat is allemaal al voorzien en getest, maar kan enkel werken als er voldoende staan.

                  Men zou de rijtaks vervangen doir kilometerheffing, maar ik vrees dat het eerder een extra zal zijn want anders krijgen ze niets van de milieubewuste persoon dat zijn wagen veel laat staan.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #54
                    Re: Eieieieindelijk

                    40000km/jaar met een sportieve Seat, 15000/jaar met een (oude) 4x4. Geen enkel probleem met trajectcontrole, we zijn al jaren niet meer geflitst. En nooit een coyote nodig gehad.

                    Tegenwoordig is overdreven hoge snelheid trouwens niet het probleem, eerder het gebrek aan snelheid en inzicht van sommige mensen. Voorbeelden uit de praktijk van deze week:
                    - 50/u in zone 90, tussen de velden. Dan naar links afdraaien zonder de voorsorteerstrook te gebruiken.
                    - autosnelweg oprijden aan 60/u
                    - middenvakrijders (E40 Luik-BXL) aan 90. Maar wel gas bijgeven als je voorbijsteekt.
                    - op weekdagen, minimaal 30% van de bestuurders in de file met telefoon in de hand. En stop/start verkeer met snelheden tot 90 noem ik ook file.

                    Ook nog gezien de afgelopen maand, telkens hoogbejaarden: achteruit op een rond punt omdat ze afslag gemist hadden. Achteruit in éénrichtingsstraat. Permanent met grote lichten oprijden - heb het vrouwtje doen stoppen in centrum Tienen, ze wist niet wat grote lichten waren en keek nooit op haar dashboard. Remmen op rond punt om verkeer van rechts voorrang te geven. Remmen voor groen licht. Remmen tijdens voorbijsteken vrachtwagen op autosnelweg. Enzovoort...

                    De tijd van de onbeperkte snelheid is in Duitsland overigens wel al lang voorbij: meer wegenwerken dan iets anders. En vergeet niet, waar nog geen snelheidsbeperking is: enkel overdag, bij goed zicht, en droog weer. En dan nog ben je niet verzekerd en mag politie je stoppen (en beboeten) als ze bij onderzoek merken dat je auto (banden, remmen, schokdempers) niet geschikt zijn voor de snelheid die je haalde.
                    Last edited by perelaar; 4 januari 2017, 10:27.

                    Comment


                    • #55
                      Re: Eieieieindelijk

                      Trajectcontroles op snelheden kan ik alleen maar positief vinden , het stuk E40 van Wetteren tot Erpe Mere is mijns inziens vlotter dan vroeger, er gebeuren ook minder ongevallen volgens mij. Trajectcontroles op secundaire wegen gaan op de spitsuren weinig nut hebben aangezien door de rijkunde van veel autobestuurders je op dergelijke wegen nooit de maximumsnelheid kan halen ( om in het weekend nog extremer te worden wanneer de gepensioneerden naar de Delhaize moeten … )
                      Ik heb persoonlijk weinig problemen met dergelijke snelheidsbeperkingen , enkel zou er ook eens moeten serieus paal en perk gesteld worden aan autobestuurders die de verkeersdoorstroming belemmeren in plaats van vlot te laten lopen , er rijden er nu massaal veel rond die eigenlijk moesten ze op vandaag een rijexamen moeten doen nooit aan een rijbewijs zouden geraken… ik ben veel op baan en wat ik sommigen zie uitsteken tart soms alle verbeelding , degenen die een agressief rijgedrag hebben moeten er uit , dat vinden we allemaal normaal maar degenen die aan de andere kant het extreme doen mogen wel in het verkeer… lijkt me toch een vreemd gegeven.

                      Dat die km heffing er komt is zo goed als zeker , dat het voor de meesten duurder zal worden dat zal ook zeker zijn , in Brussel hebben ze centen nodig en hoe meer hoe liever natuurlijk. Als de heffing er komt zal het voor mij persoonlijk zo goed als zeker duurder gaan worden , en er zullen er zo velen zijn maar uiteindelijk zal dit dan ook moeten op zijn beurt doorgerekend worden naar de klanten , uiteindelijk zal de consument gewoon helpen meebetalen…
                      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                      Comment


                      • #56
                        Re: Eieieieindelijk

                        Waarom altijd kappen op de gepensionneerden.Eens komt je tijd ook.Sommigen smachten ernaar.(Waarom: ontgaat mij).
                        Ik ben ook gepensionneerd.Ik rij niet naar de Delhaize,ik haat winkelen.Mijn vrouw doet dat,wat misschien nog slechter is.
                        Maar:
                        "Al die mij willen volgen, zullen wrééé rap moeten kunnen lopen."
                        (Urbanusakske vol met stro.Wat late kerstsfeer nog)

                        Comment

                        Working...
                        X