Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eieieieindelijk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Eieieieindelijk

    Als je niet goed oplet,met die vergrote afstand,sta je straks terug thuis.

    Comment


    • #32
      Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht

      Neen, die bumperklevers, verschrikkelijk irritant.

      Onlangs nog iemand die de hele tijd me zat op te jagen, terwijl die dan enkele honderden meter verder ergens parkeert.

      Wat is jullie trukje voor zo'n gatlikkers? Extra traag gaan rijden, zodat ze je makkelijker voorbij kunnen steken?
      Ik heb zo'n discolamp in de wagen liggen, lijkt enorm op blauw zwaailicht van politie......Je zou verschieten hoe goed dat helpt bij zo'n bumperklever als ik die even vooraan op mijn dashboard zet.....:P
      Mag wel niet maar is bijzonder effectief...
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #33
        Re: Eieieieindelijk

        Bumperklevers:niet legaal maar helpt soms:gas blijven geven,en linker voet kort voorzichtig tikje op rempedaal.Lichten branden,maar eigenlijk vertraag je niet.Als de klever aandachtig is,houd hij wel wat afstand.
        Doe dat alleen als ik geen kans heb om naar rechts te gaan tegen reglementaire snelheden,knipper ook even kort naar rechts om te laten zien dat ik hem gezien heb,maar niet weg kan.

        Comment


        • #34
          Re: Eieieieindelijk

          Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
          Bumperklevers:niet legaal maar helpt soms:gas blijven geven,en linker voet kort voorzichtig tikje op rempedaal.Lichten branden,maar eigenlijk vertraag je niet.Als de klever aandachtig is,houd hij wel wat afstand.
          En op die manier creëer je dan files hé, de volgende trapt ook op de rem en de daaropvolgende nog harder
          En de laatste in het rijtje is per toeval een vrachtwagen en die knalt erin

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #35
            Re: Eieieieindelijk

            Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
            Geen probleem.....Mijn wagen vergroot automatisch de afstand opnieuw.....
            Hopelijk gaat dat niet plots, anders heb je hetzelfde probleem als ik hierboven geschreven heb

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #36
              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

              Hopelijk gaat dat niet plots, anders heb je hetzelfde probleem als ik hierboven geschreven heb

              grts
              Sieg
              Neen, neemt geleidelijk aan weer afstand....
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

              Comment


              • #37
                Re: Eieieieindelijk

                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                En op die manier creëer je dan files hé, de volgende trapt ook op de rem en de daaropvolgende nog harder
                En de laatste in het rijtje is per toeval een vrachtwagen en die knalt erin
                Niet als elk een degelijke afstand bewaart tussen zijn voorganger.
                Zoals Demuro zei: je vertraagt niet. Je doet dus enkel je remlichten gaan, maar je remt niet.

                Als die 3e en 4e van dat rijtje auto's ook bumperklevers zijn, dan kunnen ze misschien weleens tegen elkaar plakken, maar als die voldoende afstand bewaren toch niet?

                Het blijft de verantwoordelijkheid van de chauffeur om genoeg afstand te nemen, dat leer je ook in de rijschool en op het rijexamen. Omdat je genoeg afstand moét hebben om bij noodgevallen te kunnen remmen.
                Daarom dat je als voorste wagen nooit in fout bent als er iemand in je gat rijdt.

                Comment


                • #38
                  Re: Eieieieindelijk

                  Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                  Niet als elk een degelijke afstand bewaart tussen zijn voorganger.
                  Zoals Demuro zei: je vertraagt niet. Je doet dus enkel je remlichten gaan, maar je remt niet.

                  Als die 3e en 4e van dat rijtje auto's ook bumperklevers zijn, dan kunnen ze misschien weleens tegen elkaar plakken, maar als die voldoende afstand bewaren toch niet?

                  Het blijft de verantwoordelijkheid van de chauffeur om genoeg afstand te nemen, dat leer je ook in de rijschool en op het rijexamen. Omdat je genoeg afstand moét hebben om bij noodgevallen te kunnen remmen.
                  Daarom dat je als voorste wagen nooit in fout bent als er iemand in je gat rijdt.
                  Dat is inderdaad de theorie, in de praktijk heb je mensen die panikeren vanaf ze remlichten zien aangaan
                  En op die manier beginnen de meeste files, wees daar maar gerust van
                  Dat is duidelijk te merken als de horde toeristen 's zomers naar het zuiden rijden, het begint met de eerste die een remlicht ziet en ook vertraagt
                  Tegen dat je enkele tientallen auto's verder bent staan ze zo goed als stil

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #39
                    Re: Eieieieindelijk

                    Bumperklevers hun stoplichten branden sowieso als ze je naderen,omdat ze veel sneller rijden dan jij en afremmen.Dus geen probleem voor de achterkomers en geen paniek.
                    Die bestuurders staan meestal ook scherper.Meer met rijden bezig dan iets anders.
                    Bij constante snelheid,zoals hierboven vermeld,kort pinken naar rechts:heb je gezien,kan niet weg,ga naar rechts zodra ik kan.Veel van die gasten voelen zich als pseudo-racers en verstaan dit signaal.Anders zijn het oenen.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Eieieieindelijk

                      Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                      Onlangs nog iemand die de hele tijd me zat op te jagen, terwijl die dan enkele honderden meter verder ergens parkeert.
                      Dat is iets wat mij ook geregeld opvalt, vlak voor ze thuis zijn (of de plaats waar ze moeten zijn) rijden ze dan heel dicht achter mij, terwijl ik netjes aan de maximum toegelaten snelheid rij, en plots gooien ze dan alles dicht om af te draaien.
                      Waar dat goed voor is, dat weet ik ook niet...

                      Trager ga ik er niet voor rijden, de straat waar ik woon ligt binnen een zone 50, bijna elke keer als ik met de auto rij zit er daar wel iemand heel kort achter mij.
                      Het is onmogelijk om die straten te gebruiken om naar ergens anders te rijden, iedereen die daar rijdt moet er dus ook zelf zijn.
                      Het strafste is dat iedereen tijdens een buurtvergadering over rioleringswerken het er heel erg over eens was dat het hier een zone 50 moest worden, maar de personen die toen het hardste riepen, dat zijn gewoonlijk degenen die nu het dichtst achter mijn auto rijden. Er staat hier vlakbij een groot bord "50" dat begint te knipperen als je te snel rijdt, volgens mij gebeurt dat bij meer dan 90% van de passerende automobilisten.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #41
                        Re: Eieieieindelijk

                        Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                        Neen, die bumperklevers, verschrikkelijk irritant.

                        Onlangs nog iemand die de hele tijd me zat op te jagen, terwijl die dan enkele honderden meter verder ergens parkeert.

                        Wat is jullie trukje voor zo'n gatlikkers? Extra traag gaan rijden, zodat ze je makkelijker voorbij kunnen steken?
                        Niet op reageren en normaal rijden alsof die er niet was.
                        Zeker niet remmen of met opzet langer links blijven rijden ... lokt alleen agressie uit waar je 9/10 zelf de pineut van bent.

                        Wat doe je als er iemand voor u kilometers lang 45 rijdt op een baan waar men 70 mag en je mag of kan niet inhalen?
                        Is even frustrerend of zelfs nog erger.

                        Rustig blijven is niet altijd even eenvoudig ... maar het is best.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #42
                          Re: Eieieieindelijk

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Niet op reageren en normaal rijden alsof die er niet was.

                          Rustig blijven is niet altijd even eenvoudig ... maar het is best.
                          Als je een automatische snelheidsregelaar hebt, is dat een grote hulp, nergens niks van aantrekken; het vergemakkelijkt ook het respecteren van de maximumsnelheid.

                          Ik ben zeker geen bumperklever, maar als de file tot stilstand komt, dan heb ik de gewoonte dicht bij mijn voorganger aan te schuiven. Vinden jullie dat ergerlijk als iemand te dicht aansluit?

                          Er is een eenvoudige manier om de snelheidsmeter te checken. Op de autosnelweg, als het rustig verkeer is, een constante snelheid van 120km aanhouden. Langs de kant vd weg staat per 100m een bordje met km-aanduiding, per km staat een groter bord. Zo zie je wanneer je gemakkelijk en juist wanneer je 2 km gereden hebt, en dat zou exact 1 minuut moeten duren. (Bij mij is dat zo als ik volgens de teller 123km/h rijd)

                          De maximum snelheid van 70km zal ook meer verstrooide chauffeurs opleveren vrees ik. Het voordeel is wel dat lichte wagentjes makkelijker mee kunnen met de verkeersstroom, en dat zo misschien nieuwe hippe/lichte voertuigen ontwikkeld gaan worden waar het milieu op den duur beter van wordt.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Eieieieindelijk

                            "maar als de file tot stilstand komt, dan heb ik de gewoonte dicht bij mijn voorganger aan te schuiven"

                            Heeft wel een nadeel wanneer de voorganger per ongeluk achteruit rijdt/bolt en daarna zegt dat u op hem/haar bent ingereden ...
                            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                            George Orwell

                            Comment


                            • #44
                              Re: Eieieieindelijk

                              Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                              Heeft wel een nadeel wanneer de voorganger per ongeluk achteruit rijdt/bolt en daarna zegt dat u op hem/haar bent ingereden ...
                              Nu u het zegt, dat klopt wel; was dat helemaal vergeten, heb dat een paar jaar geleden voorgehad met een vrachtwagen, nog snel een beetje achteruit kunnen rijden (waar gelukkig geen 'bumperklever' stond)

                              Comment


                              • #45
                                Re: Eieieieindelijk

                                Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                                "maar als de file tot stilstand komt, dan heb ik de gewoonte dicht bij mijn voorganger aan te schuiven"

                                Heeft wel een nadeel wanneer de voorganger per ongeluk achteruit rijdt/bolt en daarna zegt dat u op hem/haar bent ingereden ...
                                of als die er achter bij u in de koffer zit, zit ge gegarandeerd bij die voor u er in. En houdt de verzekering u aansprakelijk.

                                Comment

                                Working...
                                X