Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

B Post

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: B Post

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Een tracking systeem dient om de huidige status te zien.

Pakjesbezorgers bieden een trackingsysteem aan om de verwerkigsstatus van het "pakje" te volgen, niet de route van een voertuig. [emoji1]
    Herlees #116, laatste 2 zinnen.
    En nu geef ik het op....
    Last edited by nete; 14 maart 2017, 13:06.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Herlees #116, laatste 2 zinnen.
      En nu geef ik het op....
      Dat gaat over misbruik van het systeem en het met opzet ingeven van verkeerde informatie.

Dat is iets heel anders dan weinig informatie geven.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Je kaart het goede systeem van DPD aan, maar dan krijgen we weer andere commentaar dat ze niet de beste route volgen. [emoji1]
        Je kan dan wel zien dat er 63 leveringen voor u zijn, maar dan kan men ook 's morgens niet weten om welk uur precies dat die zal langskomen.
        Onlangs ook iets via DPD toegekomen. En nochtans kan je perfect zien wanneer het toekomt. Even een kopietje van de mail:

Je bestelling van *****

wordt vandaag tussen 12:00 en 13:00 geleverd1

Ben je op dit tijdstip niet thuis om je pakket te ontvangen?

Wijzig dan je geplande levering en kies uit één van onderstaande mogelijkheden:
        •Laat je pakket in een Pickup parcelshop in je buurt leveren
        •Kies een nieuwe leverdatum
        •Laat je pakket op een ander adres leveren2
        •Geef toestemming aan de chauffeur om je pakket op een veilige plaats neer te zetten

Geef hier je voorkeur door 3

Met vriendelijke groet,
        Je DPD Team

1 Let op: dit betreft een tijdsindicatie waaraan geen rechten ontleend kunnen worden.

2 Bij een adresverandering wordt je pakket doorgaans de volgende werkdag geleverd.

3 Wijzigingen kunnen doorgegeven worden tot 1 uur voor het vermelde tijdsvenster.
        Uiteraard ben ik tussen 12-13u niet thuis, dan lig ik aan het zwembad onder een parasol.
        Dus liet ik het aanpassen naar een andere datum, weer een mailtje met: tussen uur x en x. En ze kwamen perfect leveren in dat tijdsslot.

Comment

Je kaart het goede systeem van DPD aan, maar dan krijgen we weer andere commentaar dat ze niet de beste route volgen. [emoji1]
          Je kan dan wel zien dat er 63 leveringen voor u zijn, maar dan kan men ook 's morgens niet weten om welk uur precies dat die zal langskomen.
          Onlangs ook iets via DPD toegekomen. En nochtans kan je perfect zien wanneer het toekomt. Even een kopietje van de mail:

Je bestelling van Pabo Online

wordt vandaag tussen 12:00 en 13:00 geleverd1

Ben je op dit tijdstip niet thuis om je pakket te ontvangen?

Wijzig dan je geplande levering en kies uit één van onderstaande mogelijkheden:
          •Laat je pakket in een Pickup parcelshop in je buurt leveren
          •Kies een nieuwe leverdatum
          •Laat je pakket op een ander adres leveren2
          •Geef toestemming aan de chauffeur om je pakket op een veilige plaats neer te zetten

Geef hier je voorkeur door 3

Met vriendelijke groet,
          Je DPD Team

1 Let op: dit betreft een tijdsindicatie waaraan geen rechten ontleend kunnen worden.

2 Bij een adresverandering wordt je pakket doorgaans de volgende werkdag geleverd.

3 Wijzigingen kunnen doorgegeven worden tot 1 uur voor het vermelde tijdsvenster.
          Uiteraard ben ik tussen 12-13u niet thuis, dan lig ik aan het zwembad onder een parasol.
          Dus liet ik het aanpassen naar een andere datum, weer een mailtje met: tussen uur x en x. En ze kwamen perfect leveren in dat tijdsslot.

Het onnozele is wel dat je dat mailtje natuurlijk pas de dag van de levering ontvangt. Check je toevallig dan je mail niet dan weet je het natuurlijk ook niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
            Het onnozele is wel dat je dat mailtje natuurlijk pas de dag van de levering ontvangt. Check je toevallig dan je mail niet dan weet je het natuurlijk ook niet.
            Ja ... daar staat iets meer info in, maar dat belet niet dat de bezorger onderweg panne heeft of in de file staat en toch later komt.
            Het is zoals nete aangekaart heeft (weliswaar met een grotere tijdsperiode) dat ze gaan leveren tussen dit en dat uur, maar dat het nadien een update krijgt en er een ander levermoment komt te staan.
            En voor vertragingen door welke omstandigheid ook, daar kan ik best mee leven ... hoe vervelend het ook kan zijn als je daarvoor speciaal thuisgebleven bent.

Wat ik niet kan aanvaarden is het feit dat ze niet langskomen, niets leveren, maar wel in het trackingsysteem zetten "afgeleverd".
            Dat is pure fraude of bedrog, hoe men het ook mag noemen.

Ik mag er van uitgaan dat jij wel begrijpt dat er tussen beiden een groot verschil is ... niet kunnen komen op geschatte levertijd of zeggen dat het geleverd is als ze niet langs geweest zijn.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door verseg Bekijk bericht
              ja ... Daar staat iets meer info in
              Mijn dag kan niet meer stuk
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Mijn dag kan niet meer stuk
                Ik stop met uw reacties te lezen want anders komen we weer uit op hetzelfde punt als eind vorig jaar met een hoop verwijten.

U heeft het recht een andere mening te hebben, maar stop met andermans reacties steeds te verdraaien zoals u best uitkomt om tot in het oneindige te kunnen mekkeren over futiliteiten.

Bye
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Ja ... daar staat iets meer info in, maar dat belet niet dat de bezorger onderweg panne heeft of in de file staat en toch later komt.
                  Met een Vehicle Tracking System zou je natuurlijk wel kunnen nagaan of de bezorger panne heeft of in de file staat uiteraard.

Comment

Met een Vehicle Tracking System zou je natuurlijk wel kunnen nagaan of de bezorger panne heeft of in de file staat uiteraard.
                    En dan weet je nog niks, want als hij op 1 km van je deur is, en hij krijgt de opdracht van eerst ergens 5 of 6 km verder een pakje te gaan ophalen voor verzending...
                    Dan kan het goed zijn dat je hem op het VTS systeem plots dicht bij jouw huis zou zien omkeren en er terug ziet van wegrijden.
                    En dan.... weer een pak gezaag op één of ander forum .
                    Maar soit, dat is blijkbaar voor sommige gepensioneerden een soort bezigheidstherapie, en moet dus kunnen .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                      Dan kan het goed zijn dat je hem op het VTS systeem plots dicht bij jouw huis zou zien omkeren en er terug ziet van wegrijden.
                      En dan.... weer een pak gezaag op één of ander forum .
                      Maar soit, dat is blijkbaar voor sommige gepensioneerden een soort bezigheidstherapie, en moet dus kunnen .
                      [emoji1][emoji1][emoji1]
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

en dat het ook bij hen aardig kan mislopen blijkt uit de voetnoot achter 'wordt vandaag tussen 12:00 en 13:00 geleverd'.

Comment

PostNL is ook niet wat het geweest is voor mij deze week.

Zaterdag laatst leden een boek gekocht bij bol.com. Levering voorzien nu maandag (gisteren).

Maandagmorgen e-mail ontvangen "uw pakje is onderweg met de koerier".
                          Echter heel de dag niemand gezien. Het vrouwtje was de hele dag nogtans thuis.

Vandaag dinsdag kijk ik nog eens op de website "wordt vandaag geleverd".
                          Echter weer niemand gezien en vrouwtje was weer thuis de hele dag speciaal wachtend op dat pakje.

Deze avond kijk ik op de website "pakje geleverd MAANDAG 19 uur" DEUH????? Nu gaan ze nog terug in de tijd ook nog????

ik contact opgenomen met bol.com, ze gaan een onderzoek instellen en nu moet ik 4 dagen wachten op resultaat van dat onderzoek. I'm not amused.

Comment

Gistermiddag een paperback boekje in A5 envelope, voorzien van naam en adres, even naar de post gebracht om 13:30. Moest gewogen worden (3 postzegels!) en gecheckt of het pakje door de brievenbus ging. Deze voormiddag rond 10:30 kreeg ik al melding van mijn correspondent in Antwerpen dat het boek netjes aangekomen was! Dat is zo snel als bv Bol!
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Juist enkele brieven om te versturen meegegeven met de postbode (ja, die komt hier elke dag pas tussen 12 en 13 uur).
                              Doet eerst de overkant van de straat, dus wanneer wij de brommer horen passeren, nemen we onze te versturen zaken, en gaan aan de brievenbus staan.
                              Een minuutje later zijn onze brieven 'gepost'.
                              Makkelijk toch, hoeven we ons vandaag weeral niet te verplaatsen .

Comment

We zijn weer een ervaring rijker betreffende een pakjesdienst.
                                Wij wisten dat er vandaag een pakje zou geleverd worden door DPD.
                                Tien minuten geleden zien wij een bestelwagen stoppen voor de deur terwijl we TV aan het kijken zijn.
                                We wachten op de bel, maar in plaats daarvan zien we iemand ons ramen voorbijlopen, richting zijkant van onze woning naar achter toe.
                                Ik ga naar ons raam achteraan kijken en zie een kartoondoosje richting ons ons terras vliegen en landen.
                                Dan passeert de man terug aan de ramen vooraan.
                                Ik naar de voordeur, doe open, de gast is juist een briefje in de brievenbus aan het stoppen, ziet mij en roept 'pakje achter de woning', zijn auto in en vooruit naar de volgende klant...
                                Dat bestaat dus ook , veel hangt dus blijkbaar af van de bestuurder(s) die moeten leveren.
                                Sommigen vragen zich blijbaar niet meer af of iemand al dan niet thuis is maar gaan direct naar de achterkant van de woning.

De man, het gooien, enz is vastgelegd door onze bewakingscamera's, ik vraag me nu af of ik dit doorstuur naar DPD of dat ik het zo ga laten... wij hebben tenslotte ons pakje gekregen !?!?
                                Last edited by Guest17; 19 april 2017, 12:55.

Comment

Working...
                                X