Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

B Post

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: B Post

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Daarmee vergeleken is het systeem van DPD dan wel hypermodern: je kan de bezorger volgen tijdens zijn rit met vermelding hoeveel adressen hij nog te doen heeft voor je aan de beurt bent. Daar ben je tenminste iets mee.
    Was het niet net met een dergelijk systeem dat iemand klaagde over het feit dat ze verkeerde wegen namen en terug verder van zich weg reden om daarna terug te komen?
    Elk systeem heeft wel een voor- en nadeel, maar er is wel altijd iets waarin men zich kan ergeren.

Ik laat enkel thuis leveren als er iemand thuis is, anders laat ik wel ergens in een afhaalpunt of op het werk leveren ... dan hoeft men niet de ganse dag thuis te zijn.
    Bij PostNL is het nu wel goed dat ze ook eens bij de buren gaan kijken of ze het kunnen afleveren, bPost doet dit standaard niet en dan kan je twee dagen wachten voor je het kan gaan afhalen.
    Verder kan men het ongeveer inschatten, het is meestal ongeveer dezelfde periode van de dag dat ze langskomen.
    Het is wel vervelend als ze niet op de voorziene dag langs komen, het uur is dan minder erg (tenzij op vrije dagen).
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Was het niet net met een dergelijk systeem dat iemand klaagde over het feit dat ze verkeerde wegen namen en terug verder van zich weg reden om daarna terug te komen?
      Dat vond ik inderdaad beetje bizar ja.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Bij PostNL is het nu wel goed dat ze ook eens bij de buren gaan kijken of ze het kunnen afleveren, bPost doet dit standaard niet en dan kan je twee dagen wachten voor je het kan gaan afhalen.
        En als je daar dan nog een waardeloze tracking aankoppelt....

Comment

Elk systeem heeft wel een voor- en nadeel, maar er is wel altijd iets waarin men zich kan ergeren.

Ik laat enkel thuis leveren als er iemand thuis is, anders laat ik wel ergens in een afhaalpunt of op het werk leveren ... dan hoeft men niet de ganse dag thuis te zijn.
          Verder kan men het ongeveer inschatten, het is meestal ongeveer dezelfde periode van de dag dat ze langskomen.

Het is wel vervelend als ze niet op de voorziene dag langs komen, het uur is dan minder erg (tenzij op vrije dagen).
          dit, ik heb bij bpost nog nooit tracking nodig gehad. Postbode komt altijd rond 09.00. Verleden week woensdag nog een 2dehands gpu gekocht, donderdag heeft hij hem gepost en vrijdag om 09.00 had ik hem. Blijkbaar zitten alle goede postbodes in onze buurt.

Comment

En als je daar dan nog een waardeloze tracking aankoppelt....
            Kijk even in mijn historiek ... net met de tracking van PostNL heb ik het meeste problemen ondervonden ... doordat sommigen dat systeem misbruiken.
            Maar veel hangt ook af van de werknemer, de ene werkt serieus, de andere foefelt.
            Er is wel overal iets. [emoji1]
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Maar veel hangt ook af van de werknemer, de ene werkt serieus, de andere foefelt.
              Heeft bij de Post niks met foefelen te maken vind ik: een trackinsysteem dat zegt "we komen tussen 8 en 16 uur" en dan, als dat niet lukt na een paar uur zegt "het wordt geleverd" en dan nog een paar uur later:" we komen morgen tussen 8 en 16 uur", daarvoor heb je echt geen trackingsysteem van doen.

Comment

Ik kan over PostNL of BPost niet klagen. Dat loopt vlot hier, en we hebben afgesproken met de postbode dat hij pakjes in de tuin mag zetten als we niet thuis zijn.

Kiala, daar heb ik andere ervaringen mee...
                Pakje van B naar NL: dik 2 weken onderweg, geen tracking, en je vindt dus geen nummers naar waar je kan bellen. Het moet via mail of een contactformulier waar je pas na 3 dagen of zo antwoord op krijgt.

Comment

Eigenlijk wat zitten we hier te klagen over Bpost en PostNL?
                  Op 02-03-2017 bestel ik op Ebay UK een EMF AF Confirm Aperture Adjustable Adapter for M42 Lens to Canon EOS DSLR
                  Item location: Jersey, United Kingdom.
                  Je zou denken 2 à 3 dagen zal die onderweg zijn hé.
                  Nope: Tot op heden nog niks ontvangen en geen tracking mogelijkheden, maar ook slehts 1£ om op te sturen.
                  Nogal wat anders dan die reusachtige bedragen die US Post aanrekend, maar ze zijn wel redelijk snel dat wel.
                  De Chinese post is gratis maar je hebt er het raden naar wanneer uw post zult ontvangen en wie het zal afleveren. Normaal BeePaust zeker?

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                  Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                    Eigenlijk wat zitten we hier te klagen over Bpost en PostNL?
                    Op 02-03-2017 bestel ik op Ebay UK een EMF AF Confirm Aperture Adjustable Adapter for M42 Lens to Canon EOS DSLR
                    Item location: Jersey, United Kingdom.
                    Je zou denken 2 à 3 dagen zal die onderweg zijn hé.
                    Nope: Tot op heden nog niks ontvangen en geen tracking mogelijkheden, maar ook slehts 1£ om op te sturen.
                    Nogal wat anders dan die reusachtige bedragen die US Post aanrekend, maar ze zijn wel redelijk snel dat wel.
                    De Chinese post is gratis maar je hebt er het raden naar wanneer uw post zult ontvangen en wie het zal afleveren. Normaal BeePaust zeker?
                    Tsja, nog niet zo heel lang geleden stuurden we een brief naar het buitenland waarop je een antwoordje verwachtte, en je wist begot niet wanneer die zou aankomen, en dus nog minder wanneer je zelf een antwoord terug kon verwachten
                    Nu zouden we willen dat iets van de andere kant van de wereld liefst 's anderendaags bij ons is, liefst gratis, en dat we het pakketje uur per uur kunnen volgen .
                    Je zou eens moeten te weten komen dat je zelf uur per uur kan getraceerd worden... het kot zou te klein zijn, maar voor die koeriers moet het.
                    Ze zijn gek de bedrijven die zo'n tracking systeem hanteren. Maar ja, de ene begint er mee en de andere moet volgen, want er zijn er blijkbaar die graag achter hun PC zitten om pakjes te volgen .

Wanneer ik iets bestel en men laat me weten dat het op deze of gene dag zal geleverd worden ben ik al meer dan tevreden.
                    Waarom zou ik het juiste uur moeten kennen ????
                    Wanneer je vandaag de dag met je eigen wagen naar bvb Brussel of Antwerpen vertrekt dan weet je soms ook niet op een uur na wanneer je er zal aankomen, so what !?
                    En als je al iets heel dringend nodig hebt, ga het dan halen naar de winkel in je buurt, waar je duurder betaalt maar het onmiddellijk mee naar huis kan nemen... kost natuurlijk iets meer moeite... en vooral centen.

Klagen over laattijdige leveringen = "Klagen met gezonde botten" !!

Misschien interessant om eens te lezen.
                    Last edited by Guest17; 10 maart 2017, 11:07.

Comment

• Re: B Post

Als je met zo'n systeem anno 2017 niet iets nauwkeuriger op de bal kan spelen qua tijdsslot dan zouden ze beter investeren in wat meer bezorgers dan in zo'n debiel trackingsysteem.
                      Meer bezorgers? Even tellen, op mijn werk komen er zo maar eventjes 5 verschillende postbodes per dag :
                      1. Die met de krant (want die komt 's ochtends vroeg met de post)
                      2. Die met de zakelijke post
                      3. Die met de gewone post (degenen die vergeten zijn "NV" achter de naam te plakken) en aangetekende brieven
                      4. Die met de pakjes
                      5. Degene die de uitgaande post komt ophalen

En toch zijn ze er gisteren nog in geslaagd om een pakje dat "Onderweg naar mij" was, niet af te leveren op mijn werk wegens "niemand aanwezig". De overige pakjes waren wel afgeleverd. De officiële openingsuren zijn dan wel 08h00-18h00, maar in de praktijk kunnen ze al een uurtje vroeger binnen om te leveren. En er is altijd iemand aanwezig. Bizar.

Je kan zeggen wat je wil, maar dit lijkt me toch niet echt efficiënt.
                      Rozemarijn

Nikon D5300 + Sigma AF 18-300MM F/3.5-6.3 + Sigma 18-35mm F/1.8 + Tokina 11-16mm F/2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht

Klagen over laattijdige leveringen = "Klagen met gezonde botten" !!
                        Ik klaag hier helemaal niet over laattijdige levering, herlees even #96. Voor mij mochten ze zelfs volgende week geleverd hebben, als ze me dan iets nauwkeuriger konden melden wanneer, zodat ik niet godganse dagen moet zitten wachten.

Comment

Hier steeds een levering binnen de 24uur of het nu in Brussel is of in De Panne, of het met bpost is, dhl of postnl. Ik heb echt niet te klagen. Gisteren nog een pakket van postnl dat afgegeven was bij de buren, naam en busnummer waren correct vermeld op het document dat in mijn bus zat.
                          Ik kom zelden nog het huis uit voor de aankoop van fotomateriaal of electronisch materiaal tenzij voor bedragen boven de 1000 eur. Bestelling gebeurt dan via internet en de afhaling doe ik zelf (alternate, art en craft)
                          Alles gebeurt via internet, na een grondige prijsvergelijking en productvergelijking op het internet.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                            Hier steeds een levering binnen de 24uur of het nu in Brussel is of in De Panne, of het met bpost is, dhl of postnl. Ik heb echt niet te klagen. Gisteren nog een pakket van postnl dat afgegeven was bij de buren, naam en busnummer waren correct vermeld op het document dat in mijn bus zat.
                            Ik kom zelden nog het huis uit voor de aankoop van fotomateriaal of electronisch materiaal tenzij voor bedragen boven de 1000 eur. Bestelling gebeurt dan via internet en de afhaling doe ik zelf (alternate, art en craft)
                            Alles gebeurt via internet, na een grondige prijsvergelijking en productvergelijking op het internet.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
                            Tsja, soms zouden mensen een melding willen krijgen zo van "wij gaan maandag aanstaande om 14u22 bij U een pakje leveren"... dan moeten ze maar één minuutje thuisblijven hé . En o wee als die koerier een paar minuten vroeger of later is hé.

Ik heb het hier al tot vervelens toe geschreven ook, als je niet "altijd" of veel thuis bent laat het dan op een adres leveren waar men wel "altijd" of veel thuis is.
                            Zo doen mijn kinderen ook. Omdat ze met beide met twee gaan uit werken komen al hun bestellingen via het www bij ons toe, makkelijk toch.

En voor onze pakjes is het ook makkelijk, zowat alle koeriers weten al dat alle buren hier goed overeenkomen en elkaar helpen waar ze kunnen, dus gaan afgeven bij een buur is ook geen probleem, van zodra die thuiskomt krijgt hij zijn of haar pakje afgeleverd door één of andere buur waar het tijdelijk geleverd werd. Voor ons hoeven ze zelfs geen briefje in de bus te stoppen waar het afgegeven werd, maar sommigen doen het toch.

Er zijn voor alle problemen makkelijke tot zeer makkelijk oplossingen... alleen moet men ze willen zien en/of willen toepassen.

Er is nog een ander gezegde :

"Als de boeren niet meer klagen, en de pastoors niet meer vragen, dan nadert het einde der dagen"
                            (Vertaling : sommigen mensen klagen altijd - bron 'Nederlandse spreekwoorden, gezegden en citaten' )

Comment

Als ik hier Djivan citeer (#101) is het natuurlijk wel lastig dat ik vrijwel zeker nog op zijn negeerlijst sta en hij dus niks ziet wat ik schrijf.

Ik heb ook al een paar keer pakjes aangenomen voor diverse buren.

Misschien moet er maar eens iemand #101 citeren en posten. Misschien krijg ik dan ooit de absolutie van hem ?
                              Last edited by nete; 11 maart 2017, 20:25.

Comment

De meeste pakjes kunnen bovendien geleverd worden bij een postpunt. Hier kan je het dan 's avonds laat of zelfs zaterdag afhalen.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Comment

Working...
                                X