Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

B Post

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: B Post

Het werkt natuurlijk in twee richtingen ... als men uit ervaring al weet dat de tracking een grote leveringsperiode voorziet of de koerier niet steeds in dezelfde periode komt, waarom laat men dan thuis leveren als dat niet naar wens is?

Zelf laat ik leveren op dagen dat ik niet weg moet, dan maakt het niet uit om welk uur ze komen.
    Het is wel iets vervelender als ze niet op de voorziene dag komen.

Als ik toch onverwacht weg moet en ik verwacht iets per post, dan hang ik een briefje aan de deur met de vraag of ze het bij de buren willen afleveren.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Het werkt natuurlijk in twee richtingen ... als men uit ervaring al weet dat de tracking een grote leveringsperiode voorziet of de koerier niet steeds in dezelfde periode komt, waarom laat men dan thuis leveren als dat niet naar wens is?

Zelf laat ik leveren op dagen dat ik niet weg moet, dan maakt het niet uit om welk uur ze komen.

Als ik toch onverwacht weg moet en ik verwacht iets per post, dan hang ik een briefje aan de deur met de vraag of ze het bij de buren willen afleveren.
      Vrijwel altijd levert de post hier een pakje rond 10 uur 's morgens. Nu na een "vagevuur" van 12 uren.
      Kan ik perfect mee leven als ze een trackingsysteem, die naam waardig, gebruiken waar je bv. al zou weten of ze in de voor- of namiddag gaan komen.
      Ik klaag dus niet over de leveringstermijn, ik erger me wel aan hun ongetwijfeld dure handbediende tracking die op geen botten trekt.
      Het is hooguit een berichtensysteem met één standaardzinnetje: "de postbode brengt uw pakje tussen 8 en 16 uur", en als dat niet lukt eerst "het pakket wordt geleverd", en dan na een paar uur "de postbode brengt morgen uw pakje tussen 8 en 16 uur."
      Last edited by nete; 12 maart 2017, 08:51.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Doen wij ook. Of ik laat het op het werk leveren.
        Wat ook handig is, is Kiala - en daar zijn ook vrij veel ophaalpunten van.

Het enige waar ik me soms aan erger (het is zelden, maar er zijn wel zulke koeriers) zijn van die mannen die niet eens de moeite doen om aan te bellen, of na 2 seconden al weg zijn, of onmiddellijk een briefje in de bus steken zodat het lijkt of ik niet thuis was.
        Dat is niet ernstig werken.

Samengevat: Een ophaalpunt, zij het Bpost of Kiala, zorgt voor het minste stress
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

Comment

• B Post

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
          Het enige waar ik me soms aan erger (het is zelden, maar er zijn wel zulke koeriers) zijn van die mannen die niet eens de moeite doen om aan te bellen, of na 2 seconden al weg zijn, of onmiddellijk een briefje in de bus steken zodat het lijkt of ik niet thuis was.
          Dat is niet ernstig werken.
          Ook al eens gehad met bPost, maar al vele keren met PostNL en onlangs met DHL.

Voor leveringen met bPost kijk ik nooit naar een tracking want die komen in 99% van de gevallen op de voorziene dag en omstreeks hetzelfde uur.

Bij PostNL is het respecteren van de voorziene leveringsdatum eerder 50% en afhankelijk van de chauffeur is dat rond 13u30 of 18u00 en in vakantieperiodes zelfs eerder 20u00.
          Maar PostNL levert wel bij de buren, dus minder erg als ze een briefje in de bus steken zonder eerst te bellen want ge kunt het pakje meteen halen.
          Alleen foefelen ze veel met hun tracking.
          Als bPost niet belt, dan moet ge wel 2 dagen wachten voor je het kan afhalen of opnieuw laten aanbieden.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Voor leveringen met bPost kijk ik nooit naar een tracking
            Het siert u dat je dat BPost misbaksel tracking blijft noemen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Het siert u dat je dat BPost misbaksel tracking blijft noemen.
              Ik heb gewoon geen nut aan hun tracking, wat hier via bPost geleverd wordt,komt meestal van Coolblue en als ik van Coolblue de verzendmelding krijg dan weet ik dat het de dag nadien geleverd wordt.

Wat zei u vroeger tegen een klant die een PC liet assembleren of herstellen?
              Kies zelf maar uit de lijst. [emoji1]
              - Ik laat u iets weten wanneer hij klaar is.
              - U kan hem binnen 2 dagen komen halen.
              - Hij zal morgen om 14u25 klaar zijn.

Is het niet op de meeste plaatsen dat men met wat grotere periodes werkt voor inschattingen?
              Of had u een perfect tracking systeem waarmee de klant exact kon weten wanneer je aan zijn PC bezig was en hij exact kon inschatten wanneer hij kon langskomen?

Dit is niet als commentaar bedoeld nete, enkel als voorbeeld om aan te tonen dat een exacte melding bijna nergens van toepassing is.
              Ja er zijn koerierbedrijven die meer info geven, maar meestal zijn die dan ook veel duurder in verzendkosten.

Vroeger moest men alles laten staan en zelf naar de winkel gaan, nu kan men het meeste bestellen en laten leveren zonder zijn gat te lichten ... maar ook dat is niet goed genoeg.
              Er zijn vaak andere mogelijkheden zoals leveren op afspraak, maar dat kost dan weer meer.

Stel dat bPost zou aangeven dat ze tussen 11 en 12 komen, maar de chauffeur staat ergens in de file of een paar klanten houden hem langer op ... dan is men ook niets met de tracking.

Soit, zelf heb ik geen last van de tracking van bPost ... maar dat komt misschien nog als ik met pensioen ben en geen tijd of geduld meer heb. [emoji1]
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Ik heb gewoon geen nut aan hun tracking,
                Ik herhaal: het siert u dat je dat BPost misbaksel tracking blijft noemen.

Als je dat vergelijkt met dpd.... Daar kan je de bestelwagen volgen en het aantal bestellingen voor het uw beurt is. Zo nauwkeurig hoeft voor mij niet, maar kom zeg, "we komen langs tussen 8 en 16 uur"...
                Zelfs Proximus, Telenet, geven bij afspraken toch tenminste een tijdslot van een viertal uren, voormiddag of namiddag.
                Steek dan beter uw energie in een paar bezorgers meer zou ik zeggen.

En uw keuzelijst: het eerste. En dan spraken we een uur af om langs te komen of te brengen.
                Wat die vergelijking te maken heeft met een zogezegd trackingsysteem is me een raadsel, typisch een Verseg vergelijking.
                Last edited by nete; 12 maart 2017, 19:13.

Comment

Nogmaals, the A-Post
                  """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                  George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Ik herhaal: het siert u dat je dat BPost misbaksel tracking blijft noemen.

Als je dat vergelijkt met dpd.... Daar kan je de bestelwagen volgen en het aantal bestellingen voor het uw beurt is. Zo nauwkeurig hoeft voor mij niet, maar kom zeg, "we komen langs tussen 8 en 16 uur"...
                    Ik snap het probleem niet, de post komt hier elke dag rond hetzelfde uur, ook hun pakjesdienst komt hier steeds in dezelfde tijdsperiode ... die doen gewoon dagelijks bijna dezelfde ronde.
                    Al staat op die tracking dat ze tussen 00u01 en 23u59 komen, dan weet ik al rond welk uur dat vermoedelijk zal zijn.

Je kaart het goede systeem van DPD aan, maar dan krijgen we weer andere commentaar dat ze niet de beste route volgen. [emoji1]
                    Je kan dan wel zien dat er 63 leveringen voor u zijn, maar dan kan men ook 's morgens niet weten om welk uur precies dat die zal langskomen.
                    Dat bewijs heeft u zelf ooit al geleverd indien ik me niet vergis.

Niets is perfect, te weinig info is niet ideaal en te veel ook niet ... afhankelijk hoe men dit gaat interpreteren.

Eerlijk gezegd, als een chauffeur nog 63 klanten voor mij moet doen ... dan zou hij misschien best een extra collega kunnen gebruiken en hadden ze beter wat geld van dat beter tracking systeem daaraan benut.

Als dat tracking systeem zo slecht is ... niet raadplegen zou ik zeggen. [emoji41]
                    Last edited by VerSeg; 13 maart 2017, 17:14. Reden: Ja, 24u59 was niet echt juist. :-)
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

DHL is ook niet meer wat het vroeger was.
                      Woensdagmorgen om 9h pakket besteld in Nederland en om 13h krijg ik bericht dat het pakket klaarligt voor afhaling door DHL. Volgens verkoper moest het donderdag geleverd worden.
                      Volgens DHL Trackingsysteem ligt het pakket op donderdag 9/03 21h30 klaar voor vertrek naar Antwerpen .
                      Op vrijdag 10/03 05h10 : gesorteerd op vestiging Antwerpen (in vogelvlucht minder dan 10 km bij mij vandaan). Ik verwacht dus het pakketje in de loop van vrijdag, maar er komen geen verdere trackinggegevens en er wordt niets geleverd.
                      Maandagmorgen 13/02 om 8h30 : zending is onderweg voor aflevering en wordt vandaag afgeleverd.
                      Maandagnamiddag 13/02 14h30 : DHL belt aan, chauffeur geeft het pakje en rent terug naar zijn vrachtwagen. Ik had niet eens de tijd om te vragen of er iets moest afgetekend worden. Enkele minuten later staat er op de tracking : Afgeleverd. Getekend door "notex". (ik helemaal niets getekend !).

Comment

Ik snap het probleem niet, de post komt hier elke dag rond hetzelfde uur, ook hun pakjesdienst komt hier steeds in dezelfde tijdsperiode ... die doen gewoon dagelijks bijna dezelfde ronde.
                        Hier kwamen ze vroeger steeds rond half tien, nu dus rond half één. En inderdaad, gisteren rond hetzelfde uur (half één), zie ik dezelfde dame een pakje bezorgen in mijn straat.
                        Dus als ik nog eens een pakje moet bezorgd krijgen via BPost, zal dat (voorlopig) 90% zeker rond de middag zijn.
                        Enkel op welke dag is dan nog niet helemaal zeker. Dus nog eens het failliet van hun "zogezegd" trackingsysteem. Want dat meldt tot 16 uur: levering vandaag tussen 8 en 16 uur, dan tot ongeveer 19 uur "wordt geleverd" en daarna "wordt morgen geleverd tussen 8 en 16 uur".
                        Last edited by nete; 14 maart 2017, 09:39.

Comment

Stop nu eens over dat tracking systeem, bijna elke afzender stuurt zoals Coolblue een bericht "Uw pakket wordt op xyz geleverd".
                          In 99% van de gevallen is dat correct en ook in 99% is de dag in de tracking van bPost (mijn ervaring) correct.

Maar ook dan bestaat er een andere oplossing voor als je zo gevoelig bent voor bPost.
                          Laten leveren bij iemand anders of op kantoor.
                          Of kiezen voor een duurdere koerier zonder garantie dat het daar wel correct loopt. [emoji1]
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Stop nu eens over dat tracking systeem, bijna elke afzender stuurt zoals Coolblue een bericht "Uw pakket wordt op xyz geleverd".
                            In 99% van de gevallen is dat correct en ook in 99% is de dag in de tracking van bPost (mijn ervaring) correct.

Maar ook dan bestaat er een andere oplossing voor als je zo gevoelig bent voor bPost.
                            Laten leveren bij iemand anders of op kantoor.
                            Of kiezen voor een duurdere koerier zonder garantie dat het daar wel correct loopt. [emoji1]

Stop eens met een systeem van "we komen vandaag (of morgen)" een trackingsysteem te blijven noemen.

Comment

• B Post

Een tracking systeem dient om de huidige status te zien.
                              Stop nu met alles te gaan zoeken om toch maar uw gelijk te halen en iets te kunnen bekritiseren.

U geeft trouwens een link naar "vehicle tracking system".
                              Pakjesbezorgers bieden een trackingsysteem aan om de verwerkigsstatus van het "pakje" te volgen, niet de route van een voertuig. [emoji1]

Hoeveel details men weergeeft hangt af van de aanbieder van het systeem.
                              Last edited by VerSeg; 14 maart 2017, 12:41.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Ik zit hier trouwens te wachten op een inschrijvingsbewijs dat de verzekeringsmaatschappij vrijdag heeft ingediend ...
                                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                                George Orwell

Comment

Working...
                                X