Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Radio zenders met Telenet.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Radio zenders met Telenet.

    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Hang eens gewoon die draad antenne aan de middenpen kant radio van je wandcontactdoos Luc, zou toch iets moeten geven,
    en je kan er niets fout mee doen.
    Weer typisch Sony dat je daar iets speciaal zou moeten voor hebben.
    Eigenaardig genoeg ook niet veel van terug te vinden op internet.
    Nee, dat lukt niet want je hebt aarding nodig.

    Dat antennekabeltje heeft een connector waarvan maar 1 pin gebruikt wordt.

    Mijn suggestie voor een wat mooiere afwerking dat de bricolage waar ik eerder naar verwees : koop zo'n klein connectortje met 2 pinnetjes, verbindt de koperkern van een coax kabel met een pinnetje dat op dezelfde positie staat als het originele en de buitendraad van de coax heel fijn oprollen en dat aansluiten op het tweede pinnetje. Dat zal prutswerk zijn maar als het lukt, prima resultaat opleveren.

    Zo'n JST-PH 2 pin connector kan je ook kopen waar al 2 draadjes aanhangen, heel handig en verlost je van alle priegelwerk, om een idee te hebben hoe het eruit ziet : http://www.ebay.com/itm/JST-2-0mm-PH...-/181441351432 Hier een link met wat meer en betere foto's en met de afmetingen, dan zal je meteen zien dat het om het connectortje gaat dat aan je FM antenne draadje hangt : http://www.ebay.com/itm/JST-2-0mm-PH...-/181441351432

    die twee draadjes koppel je dan aan je coax en werk je af met een krimpkous of tape, dan krijg je zoiets : http://www.canadarobotix.com/image/c...-1-800x800.jpg

    Ik weet niet of het huidig stekkertje aan je FM antennedraad eenvoudig kan worden opengemaakt, anders kan je dat ook gebruiken.

    Door enkel het koperdraadje van je fm antenne van Sony ergens tegen te houden bereik je niets, je moet aarden.

    Er is best wel wat te vinden over afwijkende connectors op zo'n toestellen, het is niet enkel Sony (maar wel vooral Sony). Hier een gelijkaardige situatie, met een ander type toestel en weeral een andere FM antenne connector : https://community.sony.co.uk/t5/home...x/td-p/1576621

    En deze gebruikt de methode die ik hoger aangaf : https://community.sony.co.uk/t5/home...x/td-p/2035589

    En als het nu niet duidelijk is ... dan weet ik het ook niet meer.
    Last edited by Empe; 6 november 2016, 20:45.

    Comment


    • #62
      Re: Radio zenders met Telenet.

      [QUOTE=LG;4506520]Een handleiding nope, een PDF bestand online nope. Ja in het Engels, voor mij even goed in het Chinees![/QrUOTE]

      Kan je iets met een Franse handleiding Luc?

      Comment


      • #63
        Re: Radio zenders met Telenet.

        Zeker dat, danke Geert.

        @ Empe, zo'n koppelingske, is dat standaard?
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #64
          Re: Radio zenders met Telenet.

          Ja, die referentie is standaard en is ook wat jij hebt, zie de afmetingen er op na. https://lh3.googleusercontent.com/-E...no/B-ebay1.jpg

          Je kan altijd proberen om het stekkertje dat je nu hebt (aan dat antennedraadje) open te maken. Als je die koopt zijn die natuurlijk te openen, maar het zou kunnen dat Sony gegoten stekkertjes gebruikt.

          Of, als je helemaal wil overtuigd zijn : neem je FM antennedraadje mee naar een hobbywinkel in electronica of modelbouw.

          JST 2-PH 2 pin connector; eerste 2 staat voor 2 mm. afstand tussen de pinnetjes en de tweede 2 zegt dat het een stekkertje is met 2 pinnetjes. Wel zien dat er zo'n dun vol lijntje loopt aan de bovenkant en niet een wat breder en holler ding.
          Last edited by Empe; 6 november 2016, 22:25.

          Comment


          • #65
            Re: Radio zenders met Telenet.

            Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
            Ja, die referentie is standaard en is ook wat jij hebt, zie de afmetingen er op na. https://lh3.googleusercontent.com/-E...no/B-ebay1.jpg

            Je kan altijd proberen om het stekkertje dat je nu hebt (aan dat antennedraadje) open te maken. Als je die koopt zijn die natuurlijk te openen, maar het zou kunnen dat Sony gegoten stekkertjes gebruikt.
            Klopt helemaal wat je zegt. Ik doe ook aan casemodding. Ik trek paracord over alle kabels die zichtbaar zijn in de Pc kast.
            Ik heb dus zo'n stekkertje en de twee pinnetjes, in open toestand, zitten erbij. Ik moet dus nog 1 draad aansluiten en dan de verbinding maken naar die losse coax stekker (weet niet waar ik dat kan vinden).
            Dus krimpkous heb ik hier ook in overvloed zo'n paracord ook natuurlijk.
            Maar die coax stekker zal wel weer online te bestellen zijn zeker?
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #66
              Re: Radio zenders met Telenet.

              Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
              Klopt helemaal wat je zegt. Ik doe ook aan casemodding. Ik trek paracord over alle kabels die zichtbaar zijn in de Pc kast.
              Ik heb dus zo'n stekkertje en de twee pinnetjes, in open toestand, zitten erbij. Ik moet dus nog 1 draad aansluiten en dan de verbinding maken naar die losse coax stekker (weet niet waar ik dat kan vinden).
              Dus krimpkous heb ik hier ook in overvloed zo'n paracord ook natuurlijk.
              Maar die coax stekker zal wel weer online te bestellen zijn zeker?
              Gewoon een coax kabel met aangegoten stekkers op gepaste lengte knippen Luc.
              Last edited by Guest42; 7 november 2016, 08:41.

              Comment


              • #67
                Re: Radio zenders met Telenet.

                Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                Klopt helemaal wat je zegt. Ik doe ook aan casemodding. Ik trek paracord over alle kabels die zichtbaar zijn in de Pc kast.
                Ik heb dus zo'n stekkertje en de twee pinnetjes, in open toestand, zitten erbij. Ik moet dus nog 1 draad aansluiten en dan de verbinding maken naar die losse coax stekker (weet niet waar ik dat kan vinden).
                Dus krimpkous heb ik hier ook in overvloed zo'n paracord ook natuurlijk.
                Maar die coax stekker zal wel weer online te bestellen zijn zeker?
                Nu nog zien of de FM ingang van je receiver voorzien is van 1 pinnetje of 2, voor FM via een echte antenne is 1 pin genoeg en ik denk dat Sony dat ook wel zo zal hebben gedaan. Maar als je via de wandcontactdoos werkt (je coaxkabel dus) dan moet je de draadjes aan de buitenkant gebruik om te aarden op je receiver. Gewoon even testen om te zien of de klank prima is. Ik weet immers niet hoe het intern geregeld is in je receiver en de datasheet van Sony die ik heb spreekt er niet over.

                Wat die rare mannen van Sony wel voorschrijven is om een coax kabel te gebruiken om de FM te testen met een signaalgenerator ... die FM antenne ingang moet dus haast wel ok zijn om er 2 kabeltjes op aan te sluiten.

                Use 75 ohm coaxial cable to connect signal generator and the set. You cannot use video cable for checking.
                Use signal generator whose output impedance is 75 ohm
                Soit, ik ben maar een leek.

                Iemand die er meer van kent kan wellicht helpen, hier is de service manual van deze receiver : http://riverparkinc.com/wp-content/u...ce_manuals.pdf

                Comment


                • #68
                  Re: Radio zenders met Telenet.

                  Hoi,

                  In een link die ik je al eerder gaf vind je volledige vlaamse handleiding.
                  Er staat ook bij hoe je de antenne best plaatst.

                  Meestal is zo een kabeltje voldoende, maar als er wat veel stoorsignalen zijn kan dit wel problemen geven.

                  Zo heb ik voor mijn reciever een bierblikjes antenne gemaakt, en dat werkt prima. Geef het maar eens in bij Google.


                  Maar dan blijft wel het probleem van de antenne aansluiting.

                  Mvv
                  nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

                  Comment


                  • #69
                    Re: Radio zenders met Telenet.

                    Ge leest dan van alles en nog wat op 't net. Het artikel wordt aangeprezen. In alle reviews haalt het de hoogste score enzoverder en zo voort.
                    Mijn oprechte mening van die Sony SRT-DN860?
                    Een totale miskoop. Ge koop een radio om naar muziek te luisteren en ge hebt een digicorder nodig.
                    Was ik maar bij Yamaha gebleven verdorie.
                    'k Heb die nu en moet het ermee stellen, maar nooit nog die zever op het internet geloven!
                    Einde verhaal.
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #70
                      Re: Radio zenders met Telenet.

                      Ja Luc, is vervelende situatie maar met een tussenstukje nog op te lossen.
                      Maar reviews op internet zijn persoonlijke meningen met de functies die zij gebruiken.
                      Op een AV-versterker is de radio voor velen vermoedelijk eerder bijzaak. 😊
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #71
                        Re: Radio zenders met Telenet.

                        Gisterenavond eens een ferme inspanning gedaan gezien mijn gezegende leeftijd dan toch.
                        Plat op mijn buik en die antenne aansluiting bekeken en inderdaad daar zitten twee pinnen in.
                        Dat wordt dus een foefelare werkje met viel fingerspitzengefühl en hopelijk komt er dan iets uit die Telenet wanddoos.
                        Ene BTW, om die radio zenders via de digicorder te ontvangen gaat dat met enkel een HDMI kabel.
                        Dus, deze namiddag zal het leuk worden ten huize Luckske.
                        Ik bericht dan nog wel als het is gelukt vandaag.
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #72
                          Re: Radio zenders met Telenet.

                          Een HDMI kabel is ook voor geluid.
                          Dus als je die verbinding maakt, dan zou je receiver geluid moeten afspelen.

                          Comment


                          • #73
                            Re: Radio zenders met Telenet.

                            Dat zei ik hierboven toch Tommie1.
                            Maar als de klank, als die er al zal zijn uit de Telenet wanddoos, even goed is als uit de digicorder dan prefereer ik toch via de wanddoos.
                            Uit de digicorder krijg je geen RDS informatie.
                            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment


                            • #74
                              Re: Radio zenders met Telenet.

                              Ja en dan op de afstandbediening van de receiver van tv naar sat/catv schakelen (mits de hdmi kabel van de digicorder op die aansluiting is aangesloten.

                              Maar ik dacht dat vraagsteller dat geen goede oplossing vond, iets van meer informatie op de display.

                              Comment


                              • #75
                                Re: Radio zenders met Telenet.

                                Mannen, ik heb dus zo'n pinneke (uit de case modding) bijgestoken, het bestaande draadje aan de kern van een coax gesoldeerd en het toegevoegde pinneke met draad natuurlijk aan de massa (?) van de coax gesoldeerd ....... et voilà, alles werkt.
                                Wel veel minder zenders dan op de digicorder maar even zuivere ontvangst, of toch bijna.
                                En Freddy, ik heb nu Classic 21 op de digicorder en op de FM antenne uit de wanddoos.
                                Eind goed al goed dus, ik heb klank bij beeld, in stereo of dolby wat ik maar wil.
                                Ik heb klank op de digicorder zonder daarom de TV aan te zetten.
                                En heb wat ik eigenlijk wou, klank uit de wanddoos van Telenet.
                                Alleen vind ik het toch idioot dat Sony zo'n kabel niet bijsluit, precies of dat kost een fortuin.
                                (En hopelijk houden mijn soldeerkunsten stand)

                                PS: Iedereen hartelijk bedankt voor het meedenken, vond ik echt tof!
                                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                                Comment

                                Working...
                                X