Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Radio zenders met Telenet.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Radio zenders met Telenet.

    Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
    Geen ontvangst, zelfs geen ruis, als ik hem op FM zet. Kan dit aan de contactdoos aan de wand liggen?
    Heb je nu geen enkele klank meer uit je receiver?
    Werkte het ervoor wel met aansluitingen zoals ze nu zijn?
    Moeilijk op afstand te zeggen hoe de instellingen en aansluitingen zijn.

    En nu sta ik daar te blinken hé, Redcoon bestaat niet meer en nu mag ik tot bij Media Markt gaan voor service en ben er bijna zeker van dat de uitleg maar quatsch zal zijn.
    Er zijn indien nodig toch ook andere service-punten van het merk hé.
    Maar heb je niemand in jouw omgeving dat je even kan komen bijstaan?

    Waarom verplichten ze die firma's niet om een Nederlandstalige handleiding mee te leveren?
    Dat is verplicht, handleiding moet beschikbaar zijn in de taal van het land(sdeel) waarin je het koopt, ofwel meegeleverd ofwel op simpel verzoek.
    Meeste merken hebben dit nu online staan.
    Onlangs ook nog meer dan 300 pagina's mogen printen om een handleiding te kunnen hebben.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #32
      Re: Radio zenders met Telenet.

      Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
      Ik zit hier ferm in de knoei met mijn Sony STR-DN860.
      Geen ontvangst, zelfs geen ruis, als ik hem op FM zet. Kan dit aan de contactdoos aan de wand liggen?
      Als ik de receiver op TV zet nul de botten klank.
      En aan al die afkortingen heb ik geen boodschap, het is voor mij compleet Chinees.
      En nu sta ik daar te blinken hé, Redcoon bestaat niet meer en nu mag ik tot bij Media Markt gaan voor service en ben er bijna zeker van dat de uitleg maar quatsch zal zijn.
      Eerste radio dat ik in een grootwarenhuis koop en boenke, daar zijn de problemen al.
      Waarom verplichten ze die firma's niet om een Nederlandstalige handleiding mee te leveren?
      Straks haal ik mijn Yamaha weer te voorschijn. Bij deze had ik wel klank van kabel radio en van de TV.
      Beschrijf eerst eens wat je aansluitingen zijn, maak een foto van de achterkant van je Sony.

      Waar sluit je je kabel aan die van de wandcontactdoos komt ?


      Enz.

      Handleidingen haal je van het net, spaart bomen en geld.

      Hulp ook : http://download.sony-europe.com/pub/...level1_01.html
      Last edited by Empe; 1 november 2016, 10:55.

      Comment


      • #33
        Re: Radio zenders met Telenet.

        Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
        Beschrijf eerst eens wat je aansluitingen zijn, maak een foto van de achterkant van je Sony.

        Waar sluit je je kabel aan die van de wandcontactdoos komt ?
        De kabel voor radio-ontvangst kan men in principe niet verkeerd aansluiten op een receiver mits daar maar één kabelaansluiting op bestaat.
        Als men een coax-kabel gebruikt tenminste.

        En voor het geluid van de tuner zou er klank moeten zijn als de luidsprekers correct aangesloten zijn.

        Bij radio is volledige stilte ook mogelijk indien er een kortsluiting in de kabel bestaat ... dan ontvangt men helemaal niets.

        Maar een foto kan inderdaad al enig idee geven want nu is het maar gissen.

        Maar geen klank bij zowel radio als TV ... hmmm.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #34
          Re: Radio zenders met Telenet.

          Hoi,

          ik had nog een link bijgevoegd met meer info over je toestel, maar die is ergens achter gebleven denk ik.
          Hier nogmaals de link : http://download.sony-europe.com/pub/.../NL/index.html

          Het kan zeker zijn dat je niets hoort als je antenne niet in orde is.
          Is er geen FM antenne meegeleverd, een stukje draad met een stekkertje op.

          Anders gewoon een stukje dun draadje verbinden met het middelste pinnetje van de antenne aansluiting.
          Laat dan de radio zoeken naar een zender. Er moeten dan zeker zenders doorkomen.

          mvg
          nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

          Comment


          • #35
            Re: Radio zenders met Telenet.

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            De kabel voor radio-ontvangst kan men in principe niet verkeerd aansluiten op een receiver mits daar maar één kabelaansluiting op bestaat.
            Als men een coax-kabel gebruikt tenminste.

            mm.
            Hangt er vanaf wat de bron is van de FM signalen.

            Als het rechtstreeks uit de wandcontactdoos komt niet. Daar is een aparte aansluiting voor op de genoemde receiver en dat is geen coax input. Daarom dat sommigen een doe-het-zelf connector maken.

            Ik had een vraagje i.v.m. de FM-antenne. Mijn vorige Sony versterker had voor de FM-antenne een coax uitgang zodat ik deze kon verbinden met de Telenet FM-kabelaansluiting. Deze versterker heeft een specifieke aansluiting/connector voor de FM-antenne (nr. 12 op de achterpaneel info van de Sony STR-D...


            De Sony STR-DN1060 is qua aansluitingen identiek aan die van de vraagsteller.




            Vandaar de vraag naar meer informatie en liefst foto's, precies omdat er ergens gevraagd wordt of het niet aan de wandcontactdoos zou kunnen liggen ... .

            Geen ontvangst, zelfs geen ruis, als ik hem op FM zet. Kan dit aan de contactdoos aan de wand liggen?
            Last edited by Empe; 1 november 2016, 16:19.

            Comment


            • #36
              Re: Radio zenders met Telenet.

              Dacht dat het coax was, sorry.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #37
                Re: Radio zenders met Telenet.

                Die zit er ook wel op, maar niet als antenne ingang.

                Die coax input zal wel dienen om bv. de signalen van zo'n Telenet digibox op aan te sluiten en dan vanaf de receiver verder te gaan naar de tv. via hdmi of zo. Dan zal het wel werken zoals demeyereg het heeft beschreven.

                Maar gewoon even via de ingebouwde tuner FM radio beluistern lukt zo niet :

                Naar FM-radio luisteren

                U kunt naar FM-uitzendingen luisteren via de ingebouwde tuner. Zorg ervoor dat de FM-antenne is aangesloten op de receiver voordat u deze bewerking uitvoert.

                Comment


                • #38
                  Re: Radio zenders met Telenet.



                  in de afbeelding hierboven:
                  - in vak 1 zit de coax kabel die dus verbonden is met de wanddoos van Telenet. Ontvangst, geen. (Voorheen werkte dat ook niet op mijn Yamaha.)
                  - in vak 2 is niets aangesloten.
                  - in vak 10 komt de klank van mijn TV toe. geluid, geen. (Voorheen met mijn Yamaha werkte dat perfect.)
                  - in 9 heb ik voorlopig een FM antenne aangesloten. Dat is een draad met daaraan een speciale koppeling voor de receiver.
                  - in vak 5 zijn natuurlijk met boxen aangesloten.
                  - in vak 6 is mijn subwoofer aangesloten.
                  - in de vakken 7 en 8 is niks aangesloten.

                  Van mijn TV loopt er wel een HDMI kabel naar de digicorder.
                  Van mijn TV loopt er een HDMI kabel naar de aansluiting helemaal recht in vak 2 van de receiver. Dit staat dus ook in de handleiding.

                  Volgens mij is alles goed aangesloten en MOET ik een fout begaan hebben in de set-up van de Sony.
                  En nog volgens mij, met mijn beperkte kennis van zaken, komt er echt niks uit die verdomde wanddoos van Telenet.

                  Bij Sony zijn ze zo snugger om geen handleiding bij het apparaat te leveren en zetten ze voor Nederlandstaligen een handleiding online. Handig is dat niet te noemen.

                  Hoe kan ik nu te weten komen of die verdomde wanddoos nu werkt of niet? TV heb ik in ieder geval.

                  Als Sony die handleiding in een PDF bestand had gezet hé, maar nee gewoon webpagina's
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Radio zenders met Telenet.

                    Die coaxial in is voor zover ik het kan zien geen antenne-ingang maar een digitale coaxiale ingang.

                    Hier kan je inderdaad geen kabel van Telenet insteken.

                    Heb je geen tussenstuk meegeleverd gekregen om de kabel aan te sluiten op de antenne-ingang?
                    Sommige merken leveren dit bij indien ze een speciale stekker gebruiken.
                    Last edited by VerSeg; 1 november 2016, 19:58.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #40
                      Re: Radio zenders met Telenet.

                      Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht

                      in de afbeelding hierboven:
                      - in vak 1 zit de coax kabel die dus verbonden is met de wanddoos van Telenet. Ontvangst, geen. (Voorheen werkte dat ook niet op mijn Yamaha.)
                      - in vak 2 is niets aangesloten.
                      - in vak 10 komt de klank van mijn TV toe. geluid, geen. (Voorheen met mijn Yamaha werkte dat perfect.)
                      - in 9 heb ik voorlopig een FM antenne aangesloten. Dat is een draad met daaraan een speciale koppeling voor de receiver.
                      - in vak 5 zijn natuurlijk met boxen aangesloten.
                      - in vak 6 is mijn subwoofer aangesloten.
                      - in de vakken 7 en 8 is niks aangesloten.

                      Van mijn TV loopt er wel een HDMI kabel naar de digicorder.
                      Van mijn TV loopt er een HDMI kabel naar de aansluiting helemaal recht in vak 2 van de receiver. Dit staat dus ook in de handleiding.
                      1) dat is een foute aansluiting (wel geschikt om een CD player aan te sluiten)
                      2) je zegt niets aangesloten maar wat verder schrijf je dat er wel iets is aangesloten, nl. die ARC HDMI kabel van je tv ... wat juist is.
                      3) als je je tv. verbindt met die ARC HDMI kabel met je receiver, dan heb je die optische kabel niet nodig in vak 10 (je moet wel dan in je instelling zetten dat HDMI controle op ' ON ' komt te staan)
                      4) zo'n draadantenne kan je laten zitten, voorlopig om te testen, je hebt dan FM uit de lucht, wellicht belabberd maar 't is maar om te testen, eigenlijk komt daar je coax kabel aan vanuit je wandcontactdoos, helaas moet je zelf zo'n ombouw doen of aan Sony vragen of ze daar een apart iets voor hebben)

                      Trek een HDMI kabel van je digicorder naar je receiver, connector in vak 2 met de aanduiding SAT/CATV (komt van CAble Tv).

                      En vergeet ook niet de functies van je afstandbediening te gebruiken om bepaalde keuze's te maken.

                      Als Sony die handleiding in een PDF bestand had gezet hé, maar nee gewoon webpagina's
                      Een helpgids in pdf formaat : https://docs.sony.com/release//Help_4549557121.pdf

                      Deze zal je wel hebben : http://pdf.crse.com/manuals/4488940311.pdf
                      Last edited by Empe; 1 november 2016, 21:38.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Radio zenders met Telenet.

                        Heb je een tablet of een smartphone?

                        Als die receiver goed is aangesloten op je netwerk, dan kan je met de tablet via een Radio app gewoon streamen naar je receiver.
                        Dan ontvang je signaal via je internet.
                        Bij mij gaat dat zo, en ik vind dat zeer makkelijk.
                        Receiver aan zetten, app openene, en dan afspelen via de receiver.

                        Ik zie alleen maar voordelen. Kwaliteit en zenderkeuze is prima in orde. Geen probleem met magere ontvangst of the zoeken naar frequenties in zendertabellen.

                        Hier vind je alvast een paar iphone apps.

                        Er staan tientallen radio-apps in de App Store, maar welken moet je hebben?Dit zijn onze vijf favoriete radio-apps voor de iPhone en iPad.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Radio zenders met Telenet.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                          Ik zie alleen maar voordelen. Kwaliteit en zenderkeuze is prima in orde. Geen probleem met magere ontvangst of the zoeken naar frequenties in zendertabellen.
                          Als je de tuner aansluit op de kabel en dan automatisch laat scannen en opslaan, dan heb je ook goede kwaliteit en geen zenderlijst nodig.
                          Via RDS zie je dan ook welke zender het is.
                          Voordeel ... geen dataverbruik.
                          TS moet nu enkel het probleem van aansluiting oplossen.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #43
                            Re: Radio zenders met Telenet.

                            Data verbruik is toch echt geen probleem....

                            Comment


                            • #44
                              Re: Radio zenders met Telenet.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                              Data verbruik is toch echt geen probleem....
                              Voor iedereen?
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #45
                                Re: Radio zenders met Telenet.

                                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                                Heb je een tablet of een smartphone?

                                Als die receiver goed is aangesloten op je netwerk, dan kan je met de tablet via een Radio app gewoon streamen naar je receiver.
                                Dan ontvang je signaal via je internet.
                                Bij mij gaat dat zo, en ik vind dat zeer makkelijk.
                                Receiver aan zetten, app openene, en dan afspelen via de receiver.

                                Ik zie alleen maar voordelen. Kwaliteit en zenderkeuze is prima in orde. Geen probleem met magere ontvangst of the zoeken naar frequenties in zendertabellen.

                                Hier vind je alvast een paar iphone apps.

                                https://www.iphoned.nl/apps/radio-apps/
                                Je digicorder is toch een super goede tuner Tommie, waarom het dan zo ver gaan zoeken en je smartphone of tablet
                                de ganse tijd laten streamen, ga je weg met dat ding dan zitten ze thuis zonder muziek.

                                Comment

                                Working...
                                X