Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Radio zenders met Telenet.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Radio zenders met Telenet.

    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    En wat is het resultaat Luc?
    t' Zal voor morgen zijn Geert. Ik laat het wel weten, maar vandaag echt geen tijd gehad.

    Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht
    De vraagsteller heeft een reciever.
    Dus hij kan de telenetbox ook via HDMI aansluiten op de reciever.

    Wil je dan radio luisteren dan zet je de telenetbox en je reciever aan en je hebt geluid.
    Wil je er ook beeld bij dan zet je de tv bij op, tenminste als deze ook aangesloten is via HDMI op de reciever.

    Als de reciever ook HDMI pass through ondersteund dan moet de reciever niet aan staan om tv te kunnen kijken.
    Het signaal gaat dan als het ware gewoon door de reciever.

    mvg
    Ja die ondersteund through, maar wat houd dat juist in?
    Ik heb daar eigen nul de botten verstand van.

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    En als uw Digicorder via HDMI aan de versterker aangesloten is en de TV ook ... dan zal standaard de TV mee aangaan als je de Digicorder opzet.
    Enfin, bij recente toestellen toch ... tenzij je dit allemaal gaat uitschakelen en het nut ervan niet wil benuttigen.
    Het heeft dus voordelen en nadelen.
    Klank is wel goed via Digicorder, maar wat gebruiksgemak betreft toch de voorkeur voor de tuner van de versterker ... werkt altijd, ook zonder Digicorder voor alle zenders die op de kabel zitten.
    Dat is het hem juist hé Freddy, mijn lievelingszender is de Waalse Classic 21. Geen klassiek muziek maar wel een beetje een mengelmoes van Radio 2 en Studio Brussel aan Vlaamse kant.
    En ja, ik hoor wel graag af en toe een Frans liedje. Ook eens het nieuws horen van over de taalgrens.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #17
      Re: Radio zenders met Telenet.

      Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht
      De vraagsteller heeft een reciever.
      Dus hij kan de telenetbox ook via HDMI aansluiten op de reciever.

      Wil je dan radio luisteren dan zet je de telenetbox en je reciever aan en je hebt geluid.
      Wil je er ook beeld bij dan zet je de tv bij op, tenminste als deze ook aangesloten is via HDMI op de reciever.

      Als de reciever ook HDMI pass through ondersteund dan moet de reciever niet aan staan om tv te kunnen kijken.
      Het signaal gaat dan als het ware gewoon door de reciever.

      mvg
      Sorry, niet gezien dat het om zo een toestel ging.

      Comment


      • #18
        Re: Radio zenders met Telenet.

        Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
        Dat is het hem juist hé Freddy, mijn lievelingszender is de Waalse Classic 21. Geen klassiek muziek maar wel een beetje een mengelmoes van Radio 2 en Studio Brussel aan Vlaamse kant.
        En ja, ik hoor wel graag af en toe een Frans liedje. Ook eens het nieuws horen van over de taalgrens.
        Misschien begrijp ik je vraag verkeerd Luc, maar Classic 21 ontvangen we hier gewoon met de tuner van de versterker op 92.7.
        Geen decoder tussen, gewoon signaal van de kabel.

        Om misverstanden te voorkomen:
        Aan wandcontact de uitgang Radio verbinden met kabel-ingang van de tuner/versterker en afstemmen op de juiste frequentie.
        Mogelijks in uw regio afwijkend, maar hier 92.7.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #19
          Re: Radio zenders met Telenet.

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Klank is wel goed via Digicorder, maar wat gebruiksgemak betreft toch de voorkeur voor de tuner van de versterker ... werkt altijd, ook zonder Digicorder voor alle zenders die op de kabel zitten.
          Inderdaad Freddy, maar als Luc terzelfder tijd ook de klank van zijn tv wil weergeven, kan dat niet zonder de digicorder te gebruiken.
          Ik ken natuurlijk de opstelling van zijn luidsprekers niet, maar als deze opstelling zodanig is dat de luidsprekers langs weerskanten naast zijn tv staan, dan vangt hij twee vliegen in één slag en moet hij ofwel de hdmi of de RCA aansluitingen gebruiken.
          Zoals ik in #2 reeds zegde ben ik een absolute voorstander van actieve luidsprekers geworden, bij mijn tv staan twee Adam studio monitors, en bij mijn computers staan twee KRK 8 monitors met een mengpaneeltje.
          Die KRK's zijn nog iets beter qua klank maar zien er met die gele conusen minder aantrekkelijk uit om naast je tv te plaatsen.
          En die bose 321 rommel is hier de deur uit, dat trok op geen ballen.
          Voordeel van actieve studio monitors is dat je geen versterker en al die andere bazar meer van doen hebt, en zijn echt wel top qua geluid, krijgen deze gedurende een bepaalde tijd geen ingang signaal, dan gaan ze in slaapstand, daar hoef je je dus ook niets van aan te trekken, en wil je er toch nog een andere geluidsbron bij betrekken, zoals een bluRay speler (waar je ook je cd's kan op afspelen), dan heb je genoeg aan een klein mengpaneeltje.

          Comment


          • #20
            Re: Radio zenders met Telenet.

            Geert, ik zei verkeerdelijk een versterker, het is een Sony Receiver (STR-DN860).
            Daaraan hangt een 7.1 surround systeem van Jamo en een super bas reflex van REL QUAKE.

            RCA kabels heb ik genoeg liggen, maar ik kan nog een optische kabel aansluiten en nog meerdere HDMI kabels.
            OP mijn TV heb ik nog plaats voor 1 HDMI kabel (3 volzet) 1 optische kabel (volzet) 2USB aansluitingen (vrij) en 1 USB HDD aansluiting (vrij).
            Onderaan zie ik nog een aansluiting voor twee banaanstekkers en daar kan ik een scart aansluiting aan hangen.

            Maar welke aansluiting is nu het best?

            @ Freddie, sorry maar ik ontvang geen Classic 21 hoor en ik heb wel een coax verbinding tussen wanddoos en versterker nou ja, receiver.
            De laatste HDMI kabel die ik gekocht heb bij VDB was eond de € 100,00 met levenslange garantie en upgrade (?).
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #21
              Re: Radio zenders met Telenet.

              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Inderdaad Freddy, maar als Luc terzelfder tijd ook de klank van zijn tv wil weergeven, kan dat niet zonder de digicorder te gebruiken.
              Als ik ervan uitga dat hij een receiver heeft, dan ga ik er ook van uit dat daar luidsprekers aan hangen en de inwendige tuner gebruikt kan worden.
              Wil hij dan TV kijken en ook de versterker gebruiken, dan kiest hij gewoon een andere ingang.

              Ik ken natuurlijk de opstelling van zijn luidsprekers niet,
              Ik ook niet, maar ga van het meest logische uit dat aan de versterker luidsprekers hangen en wat ik lees in de reacties van TS, anders is die versterker puur een kastvuller. 😆


              Zoals ik in #2 reeds zegde ben ik een absolute voorstander van actieve luidsprekers geworden, bij mijn tv staan twee Adam studio monitors, en bij mijn computers staan twee KRK 8 monitors met een mengpaneeltje.
              Ieder zijn ding natuurlijk en een oplossing voor gewone stereo ... maar als men ook surround decoding wil, dan zal men er niet komen.

              Voordeel van actieve studio monitors is dat je geen versterker en al die andere bazar meer van doen hebt, en zijn echt wel top qua geluid, krijgen deze gedurende een bepaalde tijd geen ingang signaal, dan gaan ze in slaapstand, daar hoef je je dus ook niets van aan te trekken, en wil je er toch nog een andere geluidsbron bij betrekken, zoals een bluRay speler (waar je ook je cd's kan op afspelen), dan heb je genoeg aan een klein mengpaneeltje.
              Is eigen keuze, maar zonder mengpaneel druk ik 1 keer op tuner om radio te luisteren, wil ik een BlueRay bekijken dan steek ik die in de speler en de versterker springt automatisch op de juiste input, wil ik TV kijken via de decoder dan zet ik die op en de versterker gaat vanzelf aan op de juiste input.
              Doe ik de TV uit ... dan gaat de rest mee uit.
              Is eenvoudig in gebruik (nu het correct ingesteld is).

              En wat klank betreft ... met 7 x 200W RMS voor de speakers en een sub van 1000W RMS hebben we een sublieme ervaring bij een fimpje of CD-ke. 😆
              Last edited by VerSeg; 29 oktober 2016, 10:08.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #22
                Re: Radio zenders met Telenet.

                Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                RCA kabels heb ik genoeg liggen, maar ik kan nog een optische kabel aansluiten en nog meerdere HDMI kabels.
                OP mijn TV heb ik nog plaats voor 1 HDMI kabel (3 volzet) 1 optische kabel (volzet) 2USB aansluitingen (vrij) en 1 USB HDD aansluiting (vrij).
                Onderaan zie ik nog een aansluiting voor twee banaanstekkers en daar kan ik een scart aansluiting aan hangen.

                Maar welke aansluiting is nu het best?
                Maar is die Digicorder nu niet aangesloten op je receiver via HDMI?
                Dan kan je toch muziek luisteren van je Digicorder door gewoon een ander kanaal te kiezen op de Digicorder?


                @Freddie, sorry maar ik ontvang geen Classic 21 hoor en ik heb wel een coax verbinding tussen wanddoos en versterker nou ja, receiver.
                De laatste HDMI kabel die ik gekocht heb bij VDB was eond de € 100,00 met levenslange garantie en upgrade (?)
                Straf, ik dacht dat alle zenders van de openbare omroep in België op de kabel zaten.
                Dus misschien regio gebonden want hier dus wel.
                En een kabel upgraden ... zal dan wel een wissel naar een nieuwe moeten zijn mocht er een betere versie uitkomen?
                Ik zie me daar geen nieuwe firmware op installerenn 😆
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #23
                  Re: Radio zenders met Telenet.

                  Ik denk el dat er upgrade op de verpakking stond, zou dat boekje eens moeten opzoeken om heel zeker te zijn.
                  Ik kan me vergissen, maar de verkoper zei toch als er een betere op de markt kwam ik deze van mij gratis mocht omruilen, en levenslang garantie natuurlijk.

                  Eens handmatig op 92,7 gezet en......... ruis.
                  Kan ook zijn dat de contacten in de wanddoos wat vervuild zijn en zo niet genoeg contact hebben?
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Radio zenders met Telenet.

                    Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                    Eens handmatig op 92,7 gezet en......... ruis.
                    Kan ook zijn dat de contacten in de wanddoos wat vervuild zijn en zo niet genoeg contact hebben?
                    In Mol zou dit op 92.6 moeten zijn volgens de lijst.
                    In Menen is dat 87.6.

                    Kan je bekijken op http://www.zenders.be/ volgens postcode.
                    Je krijgt de lijst van TV-zenders op de kabel, maar klik daar op de link radiofrequenties. 😊
                    Last edited by VerSeg; 30 oktober 2016, 00:15.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #25
                      Re: Radio zenders met Telenet.

                      Wat met een upgrade op HDMI kabels wordt bedoeld is dat de fabrikant de garantie geeft dat zijn kabels de huidige EN toekomstige standaard zal aankunnen. Is dit niet zo dan zal men deze gratis omwisselen (Monster bv.).

                      Comment


                      • #26
                        Re: Radio zenders met Telenet.

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        En wat klank betreft ... met 7 x 200W RMS voor de speakers en een sub van 1000W RMS hebben we een sublieme ervaring bij een fimpje of CD-ke. ��
                        Papier is gewillig Freddy.
                        Ik ben zeer goed thuis bij Bekafun in Izegem, een van de groten in verkoop van PA en studio materiaal,
                        als je wil kan ik je daar eens 1.000 watt RMS laten demonstreren ........

                        Comment


                        • #27
                          Re: Radio zenders met Telenet.

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Papier is gewillig Freddy.
                          Ik ben zeer goed thuis bij Bekafun in Izegem, een van de groten in verkoop van PA en studio materiaal,
                          als je wil kan ik je daar eens 1.000 watt RMS laten demonstreren ........
                          Duimzuigen is ook iets prachtig, maar ik dacht dat die periode al door was.

                          U gaat er standaard van uit dat het niet klopt, zonder te weten wat hier staat.

                          Ik weet ook wel dat daar veel gefoefel in bestaat, het gaat hem ook niet over iets uit de Aldi of Lidl maar over een premium merk.

                          En om dat te horen moet ik niet naar Izegem, ik kan dat thuis ook ... alhoewel onmogelijk volledig open te zetten want dat is veel te luid voor binnen zonder gehoorschade of opgeschoven kasten.

                          Edit: Het gaat hem om de subwoofer alleen hé ... ik heb nooit aangekaart dat de rest ook 1000W is, wat een groot verschil uitmaakt.
                          Last edited by VerSeg; 30 oktober 2016, 12:31.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #28
                            Re: Radio zenders met Telenet.

                            Ja die ondersteund through, maar wat houd dat juist in?
                            Ik heb daar eigen nul de botten verstand van.
                            Dit wil zeggen dat de reciever het HDMI signaal van je box ook doorgeeft aan je tv, zelfs als de reciever in stand-by staat
                            en dus geen geluid geeft.
                            Het geluid komt dan gewoon van de tv.
                            Zet je de reciever dan aan dan komt het geluid van je versterker.

                            Dus normaal sluit je de box via HDMI aan op je reciever, liefst op een poort die HDMI pass through ondersteund.
                            Vervolgens leg je een HDMI kabel van de uitgang van je versterker naar je tv.
                            Als deze je toestellen dan ook nog HDMI-CEC ondersteunen dan gaat er nog meer vanzelf.
                            De tv kiest automatisch voor je reciever of box als je deze opstart.
                            Je kan alles bedienen met een afstandsbediening.

                            HDMI-CEC heet bij de verschillende fabrikanten natuurlijk anders, maar ze zijn onderling voor het meeste wel compatibel.
                            Bij Philips heet het easylink, bij Sony Bravia sync....
                            mvg
                            nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

                            Comment


                            • #29
                              Re: Radio zenders met Telenet.

                              Ik zit hier ferm in de knoei met mijn Sony STR-DN860.
                              Geen ontvangst, zelfs geen ruis, als ik hem op FM zet. Kan dit aan de contactdoos aan de wand liggen?
                              Als ik de receiver op TV zet nul de botten klank.
                              En aan al die afkortingen heb ik geen boodschap, het is voor mij compleet Chinees.
                              En nu sta ik daar te blinken hé, Redcoon bestaat niet meer en nu mag ik tot bij Media Markt gaan voor service en ben er bijna zeker van dat de uitleg maar quatsch zal zijn.
                              Eerste radio dat ik in een grootwarenhuis koop en boenke, daar zijn de problemen al.
                              Waarom verplichten ze die firma's niet om een Nederlandstalige handleiding mee te leveren?
                              Straks haal ik mijn Yamaha weer te voorschijn. Bij deze had ik wel klank van kabel radio en van de TV.
                              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Radio zenders met Telenet.

                                Hoi,

                                best dat je een nieuwe discussie start voor je probleem.
                                Anders zijn we door elkaar aan het praten.

                                De handleiding vind je hier : http://pdf.crse.com/manuals/4549564241.pdf.

                                mvg
                                nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

                                Comment

                                Working...
                                X