Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is er een groot voetbalevenement op komst misschien?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Re: Is er een groot voetbalevenement op komst misschien?

    Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
    Het is veel leuker om naar school te gaan als je weet dat iets spannends of leuk staat te gebeuren.
    Dat scholen de kinderen leren mee doet met de platte commercie van een miljardenindustrie die het "geef het volk brood en spelen" propageert vind ik helemaal niet kunnen.
    Als je kinderen wil opvoeden mag je ze ook leren om kritisch te zijn.
    Je kan ze leren dat ze met vaderkensdag/moederkensdag hun ouders meer vertederen met een eigen tekeningetje op een oude wc rol dan met een nieuwe haagschaar/stofzuiger.
    Het zou straffer zijn om die kinderen laaiend enthousiast te krijgen door een bezoek aan een planetarium, een natuurgebied, een autofabriek, een vliegveld, een militaire basis enz.
    Ik betwijfel het of ons jongste kleinkind van drie laaiend enthousiast zou zijn wanneer ze die zaken zouden gaan bezoeken .
    Hij sprak er wel weken op voorhand over dat ze op schoolreis gingen gaan naar een binnenspeeltuin.
    Laat ze eerst maar een beetje kind zijn voor ze leren kritisch te zijn, dat komt later automatisch.

    Enne... heb ik nu al mijn Red Devils vlag aan de gevel gehangen of niet... ben het vergeteen (misschien Alzheimer light ?) straks eens gaan zien wanneer het niet meer regent .
    Last edited by Guest17; 13 juni 2016, 12:03.

    Comment


    • #92
      Re: Is er een groot voetbalevenement op komst misschien?

      Als ik dit zo lees dan ben ik blij dat "die van ons" de boot gemist hebben.
      Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
      Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

      Comment


      • #93
        Re: Is er een groot voetbalevenement op komst misschien?

        Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
        Het zou straffer zijn om die kinderen laaiend enthousiast te krijgen door een bezoek aan een planetarium, een natuurgebied, een autofabriek, een vliegveld, een militaire basis, een vuilverbrandingsoven enz.
        En tenslotte ook een brouwerij als ze 18j geworden zijn. .
        Dat zijn ze ook hoor .

        En vanochtend op school van mijn kleine (bijna 4 jaar) ook veel tricolor uitgedoste jongens en meisjes. Zonder dat er een oproep vanuit de school is gekomen. Veel mensen kleden hun kind spontaan iets of wat in de sfeer blijkbaar. En ik ben een vrij gematigd voetballiefhebber (zal bvb vnv niet kunnen kijken, of toch al zeker niet de eerste helft), maar mijn gastje vraagt er zelf om en ja, ik heb hem vanochtend zijn tricolore vlag die we gratis gekregen hebben bij la vache qui rit rond zijn schouders gehangen. En trots dat hij is . Dat is toch ook plezant, nee?

        Comment


        • #94
          Re: Is er een groot voetbalevenement op komst misschien?

          O ja, toch een kleine ergernis... Zeker weten dat hij vanavond gekleurd naar huis komt, dus dat wordt weeral bad vnv

          Comment


          • #95
            Re: Is er een groot voetbalevenement op komst misschien?

            Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
            Het is veel leuker om naar school te gaan als je weet dat iets spannends of leuk staat te gebeuren.
            Dat scholen de kinderen leren mee doet met de platte commercie van een miljardenindustrie die het "geef het volk brood en spelen" propageert vind ik helemaal niet kunnen.
            Als je kinderen wil opvoeden mag je ze ook leren om kritisch te zijn.
            Je kan ze leren dat ze met vaderkensdag/moederkensdag hun ouders meer vertederen met een eigen tekeningetje op een oude wc rol dan met een nieuwe haagschaar/stofzuiger.
            Het zou straffer zijn om die kinderen laaiend enthousiast te krijgen door een bezoek aan een planetarium, een natuurgebied, een autofabriek, een vliegveld, een militaire basis, een vuilverbrandingsoven enz.
            En tenslotte ook een brouwerij als ze 18j geworden zijn. .
            Tja, zoals al aangekaart, sinterklaas, kerstmis, pasen,... ook allemaal platte commerce. Maar daar klaagt niemand over, ist het niet?
            Voor vaderkesdag heb ik ook gewoon maar een paar tekeningen gekregen hoor. Denk niet dat ze vanop de kleuterschool een haagschaar knutselen en meegeven naar huis.
            En ja, ze zijn al naar het natuurhistorisch museum geweest, op 4 jaar... , vind ik allemaal aan te moedigen. Maar dat ze nog 2 maand later nachtmerries hebben van dinosaurussen pakken we er mooi bij

            Alsof het énkel met het EK is dat men enthousiast is op school,... zoals reeds gezegd proberen ze op veel vlakken kinderen warm te krijgen voor iets, of bezig te houden. Het is diverser dan énkel het EK hoor...

            Comment


            • #96
              Re: Is er een groot voetbalevenement op komst misschien?

              Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
              ...........................................
              En ja, ze zijn al naar het natuurhistorisch museum geweest, op 4 jaar... , vind ik allemaal aan te moedigen. Maar dat ze nog 2 maand later nachtmerries hebben van dinosaurussen pakken we er mooi bij
              .................................................
              De dino's, in het museum, zijn niet meer zo geweldig als de stoelen gooiende hooligans toch.
              Daar hou je naast nachtmerries soms ook schedelfracturen aan over.
              De nog loslopende dino's daar zou ik voor passen.
              " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

              Comment


              • #97
                Re: Is er een groot voetbalevenement op komst misschien?

                Allee we zijn geëvolueerd van voetbal, over hooligans, naar opvoeding ed. op school. Maar soit dat moet kunnen zeker !?
                Wat mij opvalt is, dat er slechts een paar hier een leeftijd van 'kinderen' vermelden in hun betoog.
                Volgens mij is er toch wat verschil tussen een kleuter en een kind van 10-11 jaar bvb.
                Een kind van 3 of 4 jaar zal helemaal niet geïnteresseerd zijn in een planetarium, een natuurgebied, een autofabriek, een vliegveld, een militaire basis enz.
                Alhoewel sommige ouders dit wel zouden willen, want ze kunnen in hun ogen niet vroeg genoeg een Einstein zijn

                Dus wanneer men het over kinderen heeft die dit of beter dat zouden... , misschien de leeftijd er bij vermelden !?
                Maar ja, dat zal wel weer niet belangrijk zijn zeker .
                Last edited by Guest17; 13 juni 2016, 16:25.

                Comment


                • #98
                  Re: Is er een groot voetbalevenement op komst misschien?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                  Allee we zijn geëvolueerd van voetbal, over hooligans, naar opvoeding ed. op school. Maar soit dat moet kunnen zeker !?
                  't is dan ook chitchat hé. Oftewel: het digitale café . En op café is dat toch ook zo... je begint over iets en een half uur later ben je over iets totaal anders bezig. En in het beste geval weet je nog waarmee je begonnen bent .

                  Wat mij opvalt is, dat er slechts een paar hier een leeftijd van 'kinderen' vermelden in hun betoog.
                  Volgens mij is er toch wat verschil tussen een kleuter en een kind van 10-11 jaar bvb.
                  Een kind van 3 of 4 jaar zal helemaal niet geïnteresseerd zijn in een planetarium, een natuurgebied, een autofabriek, een vliegveld, een militaire basis enz.
                  Alhoewel sommige ouders dit wel zouden willen, want ze kunnen in hun ogen niet vroeg genoeg een Einstein zijn
                  Dat weet ik nog zo niet hoor. Je moet alles op niveau van die gastjes uitleggen en tonen natuurlijk, maar die jongens en meisjes steken daar echt meer van op dan je zou denken. Mijn zoontje (nog altijd bijna 4 ) is onlangs met de klas naar het SMAK gegaan. Toch ook niet iets wat je aan die leeftijd zou aanraden, dacht ik zo. Wel, dat ventje is met verhalen thuis gekomen... Niet te geloven hoe veel er daarvan blijft hangen. En nu, enkele weken later, nog steeds. En ok, mss niet echt natuurgebied, maar de kinderboerderij... En de brandweerkazerne is misschien wel wat vergelijkbaar met een militaire basis of een bezoek aan de politie, ... En ja, met voetbal is hij dus ook al weg, nog meer dan mij zelfs eigenlijk

                  Omgekeerd, geprobeerd samen met hem naar Finding Nemo te kijken afgelopen weekend en dat was duidelijk te vroeg. Doodsbang, ondanks de constante (poging tot) geruststellen. Mocht zelfs niet meer gaan duiken van meneer, want in de oceaan zitten grote haaien

                  Comment


                  • #99
                    Re: Is er een groot voetbalevenement op komst misschien?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                    Kijk, dit is nu juist het ergerlijke aan dit fenomeen. Als volwassene kan je dit negeren, maar je zoon, dochter die dan anders-gekleed in de klas, speelplaats komt te lopen riskeert uitgelachen ... te worden.
                    Scholen zouden moeten verboden worden zich met dergelijke zaken in te laten (verkleedpartij, ...) ... DIt heeft met opvoeding niets, maar dan ook niets te maken.
                    Stel nu eens voor dat ze voor morgen iedereen aanmanen een hoofddoek aan te meten, de gehele dag niet te eten en om het half uur op de knieën ...
                    Of om het het even absuurd te zeggen.
                    Stel nu eens voor dat ze voor morgen iedereen aanmanen enkel een zwembroek aan te doen, de gehele dag bier te drinken en om het half uur tegen buursmans haag te ...

                    Dus, niet WTF, maar, hoe is dit mogelijk dat een instelling die kinder op voedt, die gedragsregels dient bij te brengen, er in slaagt om spot, ... binnenshuis te brengen. EN het is niet omdat kinderen misschien wel geen fan zijn, dat ze anders wel het geld teveel hebben om een clowneske kledij aan te doen.
                    Hiermee zet je kinderen aan de spotmuur en trek je ze in het belachelijke ...
                    Als kind (55 jaar terug) mocht ik om gezondheidsredenen nooit mee doen met lichamelijke opvoeding. Ik wil je niet vrtellen wat ik al die jaren heb ervaren en heb mee gemaakt.
                    was hier ook zo

                    Comment


                    • Re: Is er een groot voetbalevenement op komst misschien?

                      Oorspronkelijk geplaatst door WimBollein Bekijk bericht
                      .......................................... Mocht zelfs niet meer gaan duiken van meneer, want in de oceaan zitten grote haaien
                      Hier ook zo eentje, maar dan een kleinkind van 3.5j, wanneer hij water ziet, de zee, een meer of een rivier tot zelfs onze vijver toe... "zouden daar haaien in zitten ?".... waar halen ze dat toch hé.

                      Comment


                      • Re: Is er een groot voetbalevenement op komst misschien?

                        Ik denk dat ik hier met een virus zit, allemaal duivels en drietanden.....

                        Comment


                        • Re: Is er een groot voetbalevenement op komst misschien?

                          Opmerkelijk kalm toch nu op het forum...
                          Zou iedereen nu toch stiekem aan het kijken zijn?

                          Comment


                          • Re: Is er een groot voetbalevenement op komst misschien?

                            Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                            Opmerkelijk kalm toch nu op het forum...
                            Zou iedereen nu toch stiekem aan het kijken zijn?
                            Nope !
                            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                            George Orwell

                            Comment


                            • Re: Is er een groot voetbalevenement op komst misschien?

                              Nee, geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om naar die pottenstampers te kijken. Ook niet naar een andere voetbalwedstrijd, dit is echt wel één van de weinige sporten waar ik nooit naar kijk.

                              Comment


                              • Re: Is er een groot voetbalevenement op komst misschien?

                                Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                                Opmerkelijk kalm toch nu op het forum...
                                Zou iedereen nu toch stiekem aan het kijken zijn?
                                Hier heeft geen TV gespeeld.
                                " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                                Comment

                                Working...
                                X