Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is er een groot voetbalevenement op komst misschien?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Is er een groot voetbalevenement op komst misschien?

    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Zo is dat, ik vind die bedragen ook nogal overdreven, maar moeten die voetballers, zangers, tennissers dan nee zeggen als men met dat geld staat te zwaaien ? Ze zouden wel gek moeten zijn.
    Inderdaad.

    Wie jaloers is, moet het ook maar eens doen.
    Wat houdt iemand tegen om zelf ook iets sportief of creatief te gaan doen en iets met het talent te ondernemen?

    Voor vele 'sterren' is geld niet eens zo belangrijk, ze zijn vooral blij met hun aandacht die ze krijgen voor hun prestaties. Als je heel wat miljoenen hebt, maakt dat miljoentje meer of minder niet uit.

    En of ze zoveel waard zijn? Dat is moeilijk te evalueren natuurlijk.
    Onlangs zei een kameraad me over een liedje op de radio: "wat een ***muziek, en die artiest verdient daar miljoenen mee he".
    Ik zei: "Als het ***muziek is, dan kan jij wellicht betere muziek maken? Probeer zelf ook eens een hit te scoren, dan."
    En intussen heeft hij nog niets ondernomen uiteraard.

    Meestal komt men dan af met het excuus: "ja maar ik kan geen instrument spelen", of "ja maar ik kan dit of dat niet ...".
    Alsof je met die vaardigheid of kennis geboren bent. Die dingen kan je altijd leren natuurlijk. Het is vaak de wil die ontbreekt.

    Comment


    • Re: Is er een groot voetbalevenement op komst misschien?

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Zo kan je ook elke zanger bekritiseren ... wat lucht blazen in een micro (want klank is ook "maar" luchtverplaatsing) en sommigen strijken ook miljoenen op.
      Of fotografen, nog erger. Die vangen een beetje licht op in een donker doosje. RESPECT MAN

      Comment


      • Re: Is er een groot voetbalevenement op komst misschien?

        Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
        En de tour is ook toeristisch....
        Dat uitgerekend jij als toerist, die woordspeling maakt.
        Fijntje

        Comment


        • Re: Is er een groot voetbalevenement op komst misschien?

          Oorspronkelijk geplaatst door kriba Bekijk bericht
          Men noemt dat afgunst als ik het goed voor heb .

          Mogen we dan ook de rollen omkeren en zeggen "Wat een domkoppen die sporters die een sport gekozen hebben waar ze evenveel moeten voor doen en evenveel moeten voor laten als de voetballers, en er uiteindelijk niks mee verdienen"
          Of is dat zeggen of schrijven dan weer niet geoorloofd.

          Alle hoge weddes worden door iemand of iets betaald, dus vinden die iemand of iets de prestaties van bepaalde personen een hoge wedde waard zeker.
          Afgunst ? Nee hoor, hoe kom je daar nu bij ?
          Er gaat van mij geen seconde en gene sou naar dat gekkenhuis. Dus wat kan mij hun inkomen in godsnaam schelen ?
          Verder wel akkoord met wat Skitch hier ergens schreef : ik vind ook de verhouding input-output soms buiten alle proporties. Maar ik maak misschien de fout dat ik alles te veel bekijk in het kader van de mens en de maatschappij, dat kan. Soit.
          Er is een verschil tussen een spelletje spelen en een hartoperatie uitvoeren volgens de regels van de kunst, in het geval van het spelletje is 's anderendaags alles vergeten, in het tweede geval kan het je leven kosten. Of zie ik dat nu ZO verkeerd ?

          Comment


          • Re: Is er een groot voetbalevenement op komst misschien?

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Zo is dat, ik vind die bedragen ook nogal overdreven, maar moeten die voetballers, zangers, tennissers dan nee zeggen als men met dat geld staat te zwaaien ? Ze zouden wel gek moeten zijn.
            Maar nee, wie zegt dat trouwens ook ?
            Een fotomodel moet ook maar geluk hebben dat ze er goed uit ziet. Maar ik vind dit geen verdienste.
            Persoonlijk heb ik veel meer respect voor wetenschappers en ingenieurs van wie de prestaties dikwijls een levenswerk zijn, met zeker even veel transpiratie en inspiratie.
            Met ballenstampers alleen reden we nog altijd met paard en kar rond en brandde er 's avonds -met veel geluk- een petroleumlamp.

            OKOK kort door de bocht, ik weet het ook wel.

            En ik, wie ben ik ? Quantité négligable denk ik maar heel onlangs kreeg ik nog iemand over de vloer die me vroeg als ik haar nog kende. Neen dus, 30 jaar is een lange tijd.
            Maar toen ze haar naam zei ging er me meteen een licht op. "'Door jou ben ik geworden wat ik wilde worden : dokter". Wel, dat is me meer waard dan alle doelpunten in de wereld.

            Comment


            • Re: Is er een groot voetbalevenement op komst misschien?

              De Rode Duivels worden al weken als 'helden' afgeschilderd.
              Een held is in mijn bescheiden opinie toch nog iets helemaal anders.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

              Comment


              • Re: Is er een groot voetbalevenement op komst misschien?

                Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                De Rode Duivels worden al weken als 'helden' afgeschilderd.
                Een held is in mijn bescheiden opinie toch nog iets helemaal anders.
                'Helden' wordt nogal vaak (foutief?) als synoniem voor 'idolen' gebruikt.

                Even over het voetbal terug: ik voelde me zowat de enige die niet in het idee van 'ze zijn goed bezig/de finale is te halen' meeging precies.
                Ik voelde de nederlaag van vrijdag hangen, maar iedereen die ik erover sprak lachte het weg.
                Nu ineens is iedereen het precies eens dat het al het ganse WK op niet veel trok en dat het 'mislukt' is. Toch grappig hoe mensen meegaan met een stroom, of die nu door de pers of door de fans gecreëerd wordt, zij het eerst in de ene en dan de andere richting.
                Er lopen goeie spelers bij die ongetwijfeld bij hun ploeg het goed doen (al volg ik dat niet zo), maar een samenhangende ploeg heb ik er nooit in gezien.

                Comment


                • Re: Is er een groot voetbalevenement op komst misschien?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
                  'Helden' wordt nogal vaak (foutief?) als synoniem voor 'idolen' gebruikt.

                  Even over het voetbal terug: ik voelde me zowat de enige die niet in het idee van 'ze zijn goed bezig/de finale is te halen' meeging precies.
                  Ik voelde de nederlaag van vrijdag hangen, maar iedereen die ik erover sprak lachte het weg.
                  Nu ineens is iedereen het precies eens dat het al het ganse WK op niet veel trok en dat het 'mislukt' is. Toch grappig hoe mensen meegaan met een stroom, of die nu door de pers of door de fans gecreëerd wordt, zij het eerst in de ene en dan de andere richting.
                  Er lopen goeie spelers bij die ongetwijfeld bij hun ploeg het goed doen (al volg ik dat niet zo), maar een samenhangende ploeg heb ik er nooit in gezien.
                  Neenee, je was niet alleen. Wij hebben het tot vrijdagavond in Frankrijk zelf gevolgd, zij het wel heel ver van het eigenlijke voetbal, maar voor de match had ik reeds tegen mijn vrouw gezegd dat ik een voorgevoel had dat ze zouden verliezen (dat voorgevoel zal wel te maken gehad hebben met het spelpeil van hun vorige matchen).
                  En toen ik aan de rust tegen mijn vrouw zei dat ze met 4-1 zouden verliezen keek ze me vol ongeloof aan. Ze dacht waarschijnlijk dat ik iets teveel aan de Franse wijn had gezeten.
                  Ik was er uiteindelijk toch niet zo ver van. Dan maar rap de Jupiler-RD-vlag van onze vakantiewoning gehaald na de match .
                  Toch blijf ik fan. Er keken in België toch meer dan 3.500.000 mensen in België op TV naar de match, toch niet weinig niet.
                  Last edited by Guest17; 4 juli 2016, 15:32.

                  Comment


                  • Re: Is er een groot voetbalevenement op komst misschien?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                    Neenee, je was niet alleen. Wij hebben het tot vrijdagavond in Frankrijk zelf gevolgd, zij het wel heel ver van het eigenlijke voetbal, maar voor de match had ik reeds tegen mijn vrouw gezegd dat ik een voorgevoel had dat ze zouden verliezen (dat voorgevoel zal wel te maken gehad hebben met het spelpeil van hun vorige matchen).
                    En toen ik aan de rust tegen mijn vrouw zei dat ze met 4-1 zouden verliezen keek ze me vol ongeloof aan. Ze dacht waarschijnlijk dat ik iets teveel aan de Franse wijn had gezeten.
                    Ik was er uiteindelijk toch niet zo ver van. Dan maar rap de Jupiler-RD-vlag van onze vakantiewoning gehaald na de match .
                    Toch blijf ik fan. Er keken in België toch meer dan 3.500.000 mensen in België op TV naar de match, toch niet weinig niet.
                    Aan steun geen gebrek inderdaad.
                    Ik vond vooral na de laatste match dat er zo een soort unaniem gevoel leek te zijn dat we recht naar de finale zouden gaan.
                    Vooral de 2de helft viel het goed op dat ze als ze tegenover een ploeg (niet eens daarom een wereldploeg maar met wat werklust en teamgeest) ze van geen hout pijlen weten te maken. Individueel allemaal misschien best wel OK, maar een gouden generatie als nationale ploeg is het niet. Maar of dat allemaal naar de trainer door te schuiven is...

                    (Mijn pronostiek was 2-1 verlies voor de match)

                    Comment


                    • Re: Is er een groot voetbalevenement op komst misschien?

                      Hier een echte held: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160703_02369021
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

                      Comment


                      • Re: Is er een groot voetbalevenement op komst misschien?

                        Ik had vlak voor de wedstrijd Duitsland-Italië het gras gemaaid, na het laatste fluitsignaal kon ik opnieuw beginnen. Het gras groeide sneller dan dat de voetbalspelers bewogen.

                        Comment


                        • Re: Is er een groot voetbalevenement op komst misschien?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                          Toch blijf ik fan. Er keken in België toch meer dan 3.500.000 mensen in België op TV naar de match, toch niet weinig niet.
                          Wel dat is spirit. Ik was even weg naar het buitenland en toen ik zondagavond thuis kwam dacht ik eerst dat ik in een verkeerd land was geland. Alle gevels normaal. Alle wagens heel normaal. Raar dat fanatisme bij velen zo kort van stof is ...

                          Nu, ik heb helemaal niet gekeken, weet trouwens zelfs niet hoe verloren ... Kan me weinig schelen. Maar ik vraag me toch af hoe ze zoiets berekenen ?
                          In 2015 waren we met z'n 11.209.044 en gedurende de voetbalfeesten zal daar weinig stijging in te merken vallen.
                          DIt betekent dat 1 op 4 zou gekeken hebben ? Vind ik een heel krasse uitspraak. Maar kom, de cijfers zijn cijfers voor wat ze zijn.
                          Djivan, ik heb wel een ernstig vraagje voor jou.
                          Hoe doe je dat op TV naar een match kijken ? Vroeger zou dat nog enigszinds kunnen lukken met die grote bakken, maar nu we die flatscreen-schermen hebben kan ik met dat niet echt voor stellen.
                          't Is zoals seks op tv. Misschien wel mooi, maar ik vrees verschrikkelijk moeilijk.
                          https://www.fotospotter.be
                          Je suis content d’être heureux

                          Comment


                          • Re: Is er een groot voetbalevenement op komst misschien?

                            Hier toch iemand die het in zijn juiste proportie plaatst: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/op...inie/1.2704940
                            Minder glas dan vroeger, maar beter.

                            Comment


                            • Re: Is er een groot voetbalevenement op komst misschien?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                              Wel dat is spirit. Ik was even weg naar het buitenland en toen ik zondagavond thuis kwam dacht ik eerst dat ik in een verkeerd land was geland. Alle gevels normaal. Alle wagens heel normaal. Raar dat fanatisme bij velen zo kort van stof is ...

                              Nu, ik heb helemaal niet gekeken, weet trouwens zelfs niet hoe verloren ... Kan me weinig schelen. Maar ik vraag me toch af hoe ze zoiets berekenen ?
                              In 2015 waren we met z'n 11.209.044 en gedurende de voetbalfeesten zal daar weinig stijging in te merken vallen.
                              DIt betekent dat 1 op 4 zou gekeken hebben ? Vind ik een heel krasse uitspraak. Maar kom, de cijfers zijn cijfers voor wat ze zijn.
                              Djivan, ik heb wel een ernstig vraagje voor jou.
                              Hoe doe je dat op TV naar een match kijken ? Vroeger zou dat nog enigszinds kunnen lukken met die grote bakken, maar nu we die flatscreen-schermen hebben kan ik met dat niet echt voor stellen.
                              't Is zoals seks op tv. Misschien wel mooi, maar ik vrees verschrikkelijk moeilijk.
                              Niet van het gemakkelijkste, maar het lukt. Je moet een goed evenwichtsgevoel hebben en je partner ook, maar hier is dat geen probleem.
                              En wanneer we eens niet in form zijn... we hebben nog zo'n 'grote bak' boven op één van de slaapkamers staan, dan is er geen enkel probleem natuurlijk.
                              Ik weet zelfs niet of die 'grote bak' nog werkt, maar voor hetgeen wij hem dus nog gebruiken voldoet hij ruimschoots .

                              Comment


                              • Re: Is er een groot voetbalevenement op komst misschien?

                                Belgen zijn intussen goed bezig in de Tour.
                                Van Avermaet op kop... En een goeie top 3 in de bollekestrui

                                Comment

                                Working...
                                X