Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is er een groot voetbalevenement op komst misschien?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Is er een groot voetbalevenement op komst misschien?

    gewoon verbieden die voetbal. te veel risico en beveiliging kost gemeenschap teveel

    Comment


    • #77
      Re: Is er een groot voetbalevenement op komst misschien?

      Oorspronkelijk geplaatst door kempen2002 Bekijk bericht
      gewoon verbieden die voetbal. te veel risico en beveiliging kost gemeenschap teveel
      De horeca zul je niet horen klagen hoor, die gaan er een aardig centje aan overhouden en de belastingen en taksen die de staat zal ontvangen zullen wel de kosten dekken.
      En als je het voetbal verbied wat is dan de volgende sport?
      Amok makers zullen er altijd zijn hoor, ze zullen zich wel verplaatsen waar ze boel kunnen maken.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #78
        Re: Is er een groot voetbalevenement op komst misschien?

        Zelfs op de kleuterschool werden de kindjes vanmorgen verzocht in driekleur gekleed te gaan... en de directrice had een grote radio voor de schoolpoort geplaatst met voetballawaai om iedereen al op te jutten.

        Comment


        • #79
          Re: Is er een groot voetbalevenement op komst misschien?

          Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
          En als je het voetbal verbied wat is dan de volgende sport?
          Verbieden hoeft natuurlijk niet. Maar de andere sporten ook wat meer aandacht geven, zou eerbiedig zijn.

          Over het WK Basketbal dat twee jaar terug in Spanje gespeeld werd, heeft niemand een woord gerept... ik vraag me af of het überhaupt wel als fait divers in het journaal vermeld werd.
          En wat is het verschil? Mannen die een bal met hun voet schoppen vs mannen die een bal met de hand gooien?
          Alsof fotografie plots populairder zou worden als je het toestel met je voeten bedient ipv met je handen.

          Comment


          • #80
            Re: Is er een groot voetbalevenement op komst misschien?

            Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
            Zelfs op de kleuterschool werden de kindjes vanmorgen verzocht in driekleur gekleed te gaan
            WTF...Al direct een reden om geen van de drie kleuren aan te doen. Wat een massahysterie.
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

            Comment


            • #81
              Re: Is er een groot voetbalevenement op komst misschien?

              Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
              WTF...Al direct een reden om geen van de drie kleuren aan te doen. Wat een massahysterie.
              Da's waar...
              Maar ik ben er niet kwaad om hoor. Bij zowat élke mogelijke reden maakt die school een heel spektakel voor de kindjes, niet omwille van massahysterie, maar gewoon de kinderen enthousiast te houden. Ik heb er daar nog geen ene met tegenzin naar school zien gaan.
              Hier gaat het gelukkig niet énkel om voetbal. Met carnaval gaan de kinderen en leerkrachten er ook verkleed naar school.
              Wat die leerkrachten het heel jaar door doen, zich 200% inspannen om iedereen te blijven motiveren met opdrachtjes en projectjes, het houdt niet op.
              Wellicht niet in elke school het geval, maar bij ons verdienen ze zeker een pluim.

              Uiteindelijk maakt men er met sinterklaas, pasen, en noem maar op,... ook altijd een commerce van. En ik ken niemand die zich omwille van die reden onthouden aan het kopen van een cadeautje of paaseitjes voor hun kinderen.

              Comment


              • #82
                Re: Is er een groot voetbalevenement op komst misschien?

                Op 5 juni werd Oostende landskampioen in het basket. Het haalde amper het nieuws.
                VTM-nieuws toonde de dag erop zelfs geen beelden van de mannenfinale in Roland Garros, enkel de melding dat Djokovic had gewonnen.
                Van andere sporten wordt zelfs niet eens gesproken.
                De kamers, het eten en de transporten van de Duivels waren wel veel belangrijker.
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

                Comment


                • #83
                  Re: Is er een groot voetbalevenement op komst misschien?

                  Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                  Verbieden hoeft natuurlijk niet. Maar de andere sporten ook wat meer aandacht geven, zou eerbiedig zijn.

                  Over het WK Basketbal dat twee jaar terug in Spanje gespeeld werd, heeft niemand een woord gerept... ik vraag me af of het überhaupt wel als fait divers in het journaal vermeld werd.
                  En wat is het verschil? Mannen die een bal met hun voet schoppen vs mannen die een bal met de hand gooien?
                  Alsof fotografie plots populairder zou worden als je het toestel met je voeten bedient ipv met je handen.
                  Het verschil?
                  Stinkende zaal met 3.000 toeschouwers versus groot stadion met 70.000 tot 90.000 toeschouwers.
                  Toch al een serieus verschil 'mijn gedacht'.
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #84
                    Re: Is er een groot voetbalevenement op komst misschien?

                    En als je het voetbal verbied wat is dan de volgende sport?
                    Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                    WTF...Al direct een reden om geen van de drie kleuren aan te doen. Wat een massahysterie.
                    Kijk, dit is nu juist het ergerlijke aan dit fenomeen. Als volwassene kan je dit negeren, maar je zoon, dochter die dan anders-gekleed in de klas, speelplaats komt te lopen riskeert uitgelachen ... te worden.
                    Scholen zouden moeten verboden worden zich met dergelijke zaken in te laten (verkleedpartij, ...) ... DIt heeft met opvoeding niets, maar dan ook niets te maken.
                    Stel nu eens voor dat ze voor morgen iedereen aanmanen een hoofddoek aan te meten, de gehele dag niet te eten en om het half uur op de knieën ...
                    Of om het het even absuurd te zeggen.
                    Stel nu eens voor dat ze voor morgen iedereen aanmanen enkel een zwembroek aan te doen, de gehele dag bier te drinken en om het half uur tegen buursmans haag te ...

                    Dus, niet WTF, maar, hoe is dit mogelijk dat een instelling die kinder op voedt, die gedragsregels dient bij te brengen, er in slaagt om spot, ... binnenshuis te brengen. EN het is niet omdat kinderen misschien wel geen fan zijn, dat ze anders wel het geld teveel hebben om een clowneske kledij aan te doen.
                    Hiermee zet je kinderen aan de spotmuur en trek je ze in het belachelijke ...
                    Als kind (55 jaar terug) mocht ik om gezondheidsredenen nooit mee doen met lichamelijke opvoeding. Ik wil je niet vrtellen wat ik al die jaren heb ervaren en heb mee gemaakt.
                    https://www.fotospotter.be
                    Je suis content d’être heureux

                    Comment


                    • #85
                      Re: Is er een groot voetbalevenement op komst misschien?

                      Mensen toch, vergeet niet dat die sporten ook TV rechten willen en dan mogen de meest betalende zenders dat uitzenden.
                      In België is dat een Italiaanse firma die de TV rechten heeft opgekocht en die heeft doorverkocht als volgt: 1ste klasse = Telenet; 2de klasse = Proximus.
                      De Europese bekers zijn dan weer in handen anderen, ook zo voor het EK en WK.
                      Het is één hele grote commercie geworden waar de sport zelfs niet meer centraal staat, enkel het geldgewin telt.
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #86
                        Re: Is er een groot voetbalevenement op komst misschien?

                        Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                        Mensen toch, vergeet niet dat die sporten ook TV rechten willen en dan mogen de meest betalende zenders dat uitzenden.
                        In België is dat een Italiaanse firma die de TV rechten heeft opgekocht en die heeft doorverkocht als volgt: 1ste klasse = Telenet; 2de klasse = Proximus.
                        De Europese bekers zijn dan weer in handen anderen, ook zo voor het EK en WK.
                        Het is één hele grote commercie geworden waar de sport zelfs niet meer centraal staat, enkel het geldgewin telt.
                        Volledig mee eens, het zijn bedrijven geworden. Maar het is dan ook maar heel normaal dat iemand die een pak centen in een bedrijf stopt er wat (winst) hoopt uit te halen.
                        Denken sommigen nu écht dat er nog mecenassen zijn die zomaar hun centen in een voetbalploeg stoppen omwille van hun liefde voor de sport en/of um sonst !?!? Dit tijd ligt al lang achter ons.

                        Maar zelfs een bedrijf kan met mooie zaken naar voor komen niet .

                        Ik blijf er bij, voetbal , hooliganisme in het voetbal .

                        Ik hoop gewoon op weer rellen wanneer de Russen/Engelsen spelen zodat de Fifa een reden heeft om ze zoals aangekondigd uit het tornooi te kegelen.
                        Al moet ik dat laatste nog zien, want zoveel moed zal de Fifa wel niet hebben zeker.

                        En voor zij die het niet kunnen hebben dat kinderen eens meedoen, of aangezet worden mee te doen aan bepaalde "gektes", stuur ze naar een andere (saaie) school.
                        De kinderen amuseren zich rot op verkleedpartijen, en mocht het opvoedkundig totaal verkeerd zijn, dan zouden er niet zoveel scholen aan meedoen.
                        Maar ja, als het we het willen beter weten dan zij die ervoor gestudeerd hebben......

                        Comment


                        • #87
                          Re: Is er een groot voetbalevenement op komst misschien?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                          En voor zij die het niet kunnen hebben dat kinderen eens meedoen, of aangezet worden mee te doen aan bepaalde "gektes", stuur ze naar een andere (saaie) school.
                          De kinderen amuseren zich rot op verkleedpartijen, en mocht het opvoedkundig totaal verkeerd zijn, dan zouden er niet zoveel scholen aan meedoen.
                          Maar ja, als het we het willen beter weten dan zij die ervoor gestudeerd hebben......
                          Lees wat er geschreven is.
                          EN jawel, ik heb een lerarenopleiding geslaagd achter de rug en daar is me toch andere koek aangeleerd dan datgene wat je beweert .
                          Indien alle kinderen kunnen deelnemen dan is er geen probleem, maar dit lukt niet steeds. Er zijn ouders die het zich niet kunnen permiteren om geld weg te gooien aan een eenmalig gebeuren, en neen, de school kan dit niet opvangen door dan zelf maar kledij te bezorgen.
                          Ik heb les gegeven in scholen waar minder behoede kinderen school liepen en ik kan je garanderen dat de leefwereld van die mensen hard, bikkelhard is en in een mum van tijd zijn er haantjes en zijn er personen die je echt moet gaan beschermen...
                          En het zijn geen saaie scholen omdat je niet mee instapt met een waanzin. EN inderdaad les geven is meer dan alleen maar instampen van leerstof. Maar daar zou ik het leiver eens over hebben tussen pot en pint, want daarover babbelen is heel nuttig, maar dat neerschrijven is vervaarlijk wegens misbegrip of het verkeerd inschatten van woorden zinnen.
                          Dus, indien je na de voetbal er even zin in hebt, je hebt een koffie, bier ... tegoed.
                          https://www.fotospotter.be
                          Je suis content d’être heureux

                          Comment


                          • #88
                            Re: Is er een groot voetbalevenement op komst misschien?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                            Lees wat er geschreven is.
                            EN jawel, ik heb een lerarenopleiding geslaagd achter de rug en daar is me toch andere koek aangeleerd dan datgene wat je beweert .
                            Indien alle kinderen kunnen deelnemen dan is er geen probleem, maar dit lukt niet steeds. Er zijn ouders die het zich niet kunnen permiteren om geld weg te gooien aan een eenmalig gebeuren, en neen, de school kan dit niet opvangen door dan zelf maar kledij te bezorgen.
                            Ik heb les gegeven in scholen waar minder behoede kinderen school liepen en ik kan je garanderen dat de leefwereld van die mensen hard, bikkelhard is en in een mum van tijd zijn er haantjes en zijn er personen die je echt moet gaan beschermen...
                            En het zijn geen saaie scholen omdat je niet mee instapt met een waanzin. EN inderdaad les geven is meer dan alleen maar instampen van leerstof. Maar daar zou ik het leiver eens over hebben tussen pot en pint, want daarover babbelen is heel nuttig, maar dat neerschrijven is vervaarlijk wegens misbegrip of het verkeerd inschatten van woorden zinnen.
                            Dus, indien je na de voetbal er even zin in hebt, je hebt een koffie, bier ... tegoed.
                            Die kinderen die niet aan alles kunnen meedoen omwille van de financiële situatie bij de ouders heb je in elke school.
                            En het is jammer van die kinderen, maar mag je daarom niks meer organiseren dat een beetje geld kost ?

                            Twee weken geleden nog een evenement gesponsord in de school waar ons jongste kleinkind (3 j) school loopt, en nee ik ben geen zelfstandige zodat ik er enig profijt zou voor terugkrijgen, en ik kan het ook niet aftrekken van de belastingen, maar de opbrengst ging men gebruiken om net die kinderen waar jij het over hebt aan alle activiteiten te kunnen laten deelnemen door zelf bepaalde zaken in plaats van hun ouders te kunnen betalen.

                            Als de school en het oudercomité een beetje de handen uit de mouwen steekt loopt het allemaal wel los, maar men mag er niet te lui voor zijn.
                            In het oudercomité gaan zetelen om er bij te horen... dat brengt niks op.

                            Handen uit de mouwen, dat brengt op.

                            Enne bedankt voor je aanbod, maar koffie en bier en al de rest heb ik thuis ook .

                            Comment


                            • #89
                              Re: Is er een groot voetbalevenement op komst misschien?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                              Indien alle kinderen kunnen deelnemen dan is er geen probleem, maar dit lukt niet steeds. Er zijn ouders die het zich niet kunnen permiteren om geld weg te gooien aan een eenmalig gebeuren, en neen, de school kan dit niet opvangen door dan zelf maar kledij te bezorgen.
                              Ik denk dat er bij deze situatie weinig mensen extra geld aan uitgegeven hebben.
                              Er waren ook kinderen die helemaal niet verkleed waren. Of die enkel een paar streepjes schmink hadden bemachtigd. Niemand wordt daar scheef bekeken hoor.
                              De meesten waren gewoon in de driekleur gekleed in de zin dat als ze toevallig thuis al een zwarte short, of gele t-shirt hadden ze die nu speciaal aandeden. Mijn dochter heeft nu toevallig rode broekkousen en een zwart kleedje... ik ben daar niet speciaal voor naar de winkel gereden.

                              't is nu toevallig de kleuterschool... en toen ze enige tijd geleden over de 'kleuren' leerden, mochten de kinderen elke dag in een andere kleur naar school 'proberen' komen. (vb: maandag rood, dinsdag blauw,...) Dat lukte uiteraard nooit voor iedereen, maar dat is een speelse manier voor kinderen om dingen te leren.

                              Ik heb hier weer iets in de groep gegooid

                              Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                              En het zijn geen saaie scholen omdat je niet mee instapt met een waanzin.
                              Dat niet, maar al die kinderen waren wel laaiend enthousiast, en keken er al een heel weekend naar uit om maandag terug naar school te kunnen gaan.

                              Staat totaal los van opvoedkunde op school, waar men overigens heel goed in is.

                              Net hetzelfde met een sinterklaasfeest, of wanneer er op school een schoolfeest gehouden wordt, of bij uitstapjes wanneer ze met de kinderen naar een museum of toneel gaan. Kinderen vinden dat eenmaal leuk en kijken er naar uit.
                              't is niet dat men het hele schooljaar lang volcontinu braaf op de schoolbanken moet zitten en zwijgen hé.
                              Last edited by anonymous; 13 juni 2016, 11:40.

                              Comment


                              • #90
                                Re: Is er een groot voetbalevenement op komst misschien?

                                Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                                .................................................. .................
                                't is niet dat men het hele schooljaar lang volcontinu braaf op de schoolbanken moet zitten en zwijgen hé.
                                Het is veel leuker om naar school te gaan als je weet dat iets spannends of leuk staat te gebeuren.
                                Dat scholen de kinderen leren mee doet met de platte commercie van een miljardenindustrie die het "geef het volk brood en spelen" propageert vind ik helemaal niet kunnen.
                                Als je kinderen wil opvoeden mag je ze ook leren om kritisch te zijn.
                                Je kan ze leren dat ze met vaderkensdag/moederkensdag hun ouders meer vertederen met een eigen tekeningetje op een oude wc rol dan met een nieuwe haagschaar/stofzuiger.
                                Het zou straffer zijn om die kinderen laaiend enthousiast te krijgen door een bezoek aan een planetarium, een natuurgebied, een autofabriek, een vliegveld, een militaire basis, een vuilverbrandingsoven enz.
                                En tenslotte ook een brouwerij als ze 18j geworden zijn. .
                                Last edited by Skitch; 13 juni 2016, 11:57.
                                " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                                Comment

                                Working...
                                X