Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EID - kaartlezer aanschaffen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    EID - kaartlezer aanschaffen

    Ik kan begrijpen dat Bart geen smartphone wil, maar er zijn nog veel meer mensen die liever geen kaartlezer willen gebruiken.

    Een app werkt bij iedereen op dezelfde manier en er support op geven is vermoedelijk ook eenvoudiger dan de mogelijke configuraties van computers met al de verschillende browserversies.

    Ook werken meer en meer mensen op een tablet of portable met weinig of geen beschikbare USB poorten.

    Maar voorlopig zullen we het nog wat met een kaartlezer moeten doen want de app activeren kan pas na inloggen met de eID, tenzij men eens naar een kantoor wil trekken.

    Maar op dit moment blijft inloggen toch eenvoudiger met de code uit de app dan met de eID want zoals hier aangekaart werd, moet men vaak eerst de software gaan updaten voor men kan inloggen.

    Nu ja, alles heeft voor en nadelen maar ze zullen toch kiezen voor wat zij willen en volgen zullen we.

    En niemand verplicht u een smartphone te kopen, men kan de belastingen ook op papier aangeven.
    Net als men niet verplicht is een PC te kopen. [emoji4]
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #47
      Re: EID - kaartlezer aanschaffen

      Voorlopig... zo juist op het nieuws gehoord dat de overheid tegen het begin van de zomer de smartphone wil gebruiken om in te loggen op de sites van de overheid.

      Maar toch ben ik tevreden over de eidlezer waarmee ik gisteren zelfs mijn mobibkaart kon opladen. Knap toch.

      Comment


      • #48
        Re: EID - kaartlezer aanschaffen

        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Ik zie net ook dat we die kaartlezer binnenkort niet meer nodig hebben http://www.gva.be/cnt/dmf20170113_02...kort-overbodig

        Het probleem is wel dat ik geen smartphone heb, en dat ik ook niet meteen van plan ben om er een aan te schaffen.
        Mijn gewone gsm is voor mij voldoende, veel compacter dan een smartphone, en ik moet de accu niet dagelijks laden.

        Ik zie vooral een probleem om mijn belastingen in te vullen als die kaartlezer niet meer kan gebruikt worden.
        Daan ze mij dan een smartphone cadeau doen als ik moet inloggen op de website van de belastingen??
        Die kaartlezer heeft maar een paar euro gekost, en ik heb er nooit problemen mee gehad, voor mij was dat wel een handig systeem.
        Maar het moet allemaal veel geld kosten tegenwoordig, zeker als we allemaal verplicht worden om een smartphone aan te schaffen als we Tax On Web willen gebruiken.
        Ik krijg al jaren geen papieren versie meer van de belastingaangifte, het zal dan onmogelijk worden om die ingevuld te krijgen...

        En ik denk dat ik lang niet de enige ben die geen smartphone heeft.
        Ze gaan er voor mij (en voor een heleboel anderen) dus flink op achteruit door die beslissing.
        idem ditto hier ... ben benieuwd welke type smartphone ze mij gaan geven ! LOVL

        Comment


        • #49
          Re: EID - kaartlezer aanschaffen

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          ...
          En niemand verplicht u een smartphone te kopen, men kan de belastingen ook op papier aangeven.
          Net als men niet verplicht is een PC te kopen. [emoji4]
          Typisch "Histoire Belge" iedereen e-gov aanpraten met een e-ID lezer en 'm dan afschaffen ... Hup Kafka !

          Comment


          • #50
            Re: EID - kaartlezer aanschaffen

            Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
            Typisch "Histoire Belge" iedereen e-gov aanpraten met een e-ID lezer en 'm dan afschaffen ... Hup Kafka !
            Dat noemen ze vooruitgang. De e-id heb ik ondertussen toch heel goed kunnen gebruiken en eigenlijk is de lezer goedkoop en in een aantal gevallen gratis. (Zoals reeds gezegd is een kaartlezer van minstens één bank volledig compatibel en kon je in de beginjaren de lezer gratis krijgen bij minstens één mutualiteit.

            Momenteel gebruik je hem voor toegang tot mypension en tax-on-web, om aan te loggen bij de cm en gele stickers, enveloppen te bestellen en je afrekening te consulteren, om je mobibkaart op te laden of je saldo te raadplegen, één bank gebruikte de e-id tot voor kort om aan te loggen, je tekent er digitaal mee bij de bank, je kan je eigen historiek raadplegen, je bestelt documenten bij de gemeente op afstand,...

            Maar technologie evolueert razendsnel en dan moet je mee in deze digitale evolutie. (Je betaalt tegenwoordig met je smartphone en voor kleine bedragen is zelfs geen code meer nodig,...)
            Je moet niet alleen mee omdat het handiger is, maar het moet ook veiliger worden.







            Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

            Comment


            • #51
              Re: EID - kaartlezer aanschaffen

              Ik ben blijkbaar de meest ouderwetse van de bende hier, maar ik gebruik nog altijd, en dit gedurende reeds jaaaaaaren tot volle tevredenheid de oude getrouwe tokenkaart.
              CM, Tax-on-web, MyPension... allemaal geen probleem met de tokenkaart, gedurende al die jaren nog nooit problemen mee gehad trouwens.
              Een ID-lezer hebben wij nog nooit gehad.

              Maar misschien gaan ze de tokenkaart ook wel afvoeren, wie weet.
              Dan gebruiken we wel (noodgedwongen dan) onze smarpthone(s).

              Comment


              • #52
                Re: EID - kaartlezer aanschaffen

                Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                Typisch "Histoire Belge" iedereen e-gov aanpraten met een e-ID lezer en 'm dan afschaffen ... Hup Kafka !
                Da's niet enkel bij de overheid hoor: ergens in de jaren 90 hét wondermiddel voor kleine uitgaven: Proton. Ik heb er nog een bankkaartlezer voor gehad waarmee ik thuis via de PC de Proton functie kon bijladen vanaf mijn zichtrekening. Opeens werkte dat niet meer en enkele jaren later is het gewoon afgeschaft.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #53
                  Re: EID - kaartlezer aanschaffen

                  Je bent niet de enige Djivan. Ik gebruik ook de token.

                  Comment


                  • #54
                    EID - kaartlezer aanschaffen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                    Voorlopig... zo juist op het nieuws gehoord dat de overheid tegen het begin van de zomer de smartphone wil gebruiken om in te loggen op de sites van de overheid.

                    Maar toch ben ik tevreden over de eidlezer waarmee ik gisteren zelfs mijn mobibkaart kon opladen. Knap toch.
                    De huidige app gebruik ik al lang, geen nieuwe uitvinding en daarbuiten werkt de eID en token heden ook nog.
                    Nog een nieuwe app is mogelijk, maar het zou me zeer verwonderen dat ze tegen de zomer alles reeds kunnen afschaffen en vervangen.
                    Zal in eerste instantie wel samen blijven bestaan zoals nu met de token.
                    Niet te snel panikeren. [emoji1]
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #55
                      Re: EID - kaartlezer aanschaffen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                      Dat noemen ze vooruitgang. De e-id heb ik ondertussen toch heel goed kunnen gebruiken en eigenlijk is de lezer goedkoop en in een aantal gevallen gratis. (Zoals reeds gezegd is een kaartlezer van minstens één bank volledig compatibel en kon je in de beginjaren de lezer gratis krijgen bij minstens één mutualiteit.

                      Momenteel gebruik je hem voor toegang tot mypension en tax-on-web, om aan te loggen bij de cm en gele stickers, enveloppen te bestellen en je afrekening te consulteren, om je mobibkaart op te laden of je saldo te raadplegen, één bank gebruikte de e-id tot voor kort om aan te loggen, je tekent er digitaal mee bij de bank, je kan je eigen historiek raadplegen, je bestelt documenten bij de gemeente op afstand,...

                      Maar technologie evolueert razendsnel en dan moet je mee in deze digitale evolutie. (Je betaalt tegenwoordig met je smartphone en voor kleine bedragen is zelfs geen code meer nodig,...)
                      Je moet niet alleen mee omdat het handiger is, maar het moet ook veiliger worden.
                      Werkelijk ? Ik zou dus verplicht worden om mee in de consumentendans te springen door verplicht een smartphone te moeten kopen en dat is dan "vooruitgang" ? seriously ? .. en ik hoef geen faciliteiten om "hersenloos" ongeremd te kunnen betalen .. de meeste van die systemen zijn trouwens zo lek als een zeef !

                      Comment


                      • #56
                        Re: EID - kaartlezer aanschaffen

                        Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                        Werkelijk ? Ik zou dus verplicht worden om mee in de consumentendans te springen door verplicht een smartphone te moeten kopen en dat is dan "vooruitgang" ? seriously ? .. en ik hoef geen faciliteiten om "hersenloos" ongeremd te kunnen betalen .. de meeste van die systemen zijn trouwens zo lek als een zeef !
                        Je bent niks verplicht. Je kan gerust naar het gemeentehuis voor je documenten, je kan je aangifteformulier op papier doorsturen naar de belastingen, je kan papieren overschrijvingen doen in je bankkantoor, je kan je cm-documenten zelf aanvragen per telefoon of in het plaatselijk kantoor. Geen probleem en je zal ook nog verder kunnen werken met je e-idlezer indien je dit wil.
                        Je kan je rekeninguittreksels opvragen met pc of ze gaan afdrukken in het kantoor na een gezonde wandeling, je kan je parkeerticket betalen met muntjes,...

                        Je hebt de vrije keuze. Is dat niet fijn

                        Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

                        Comment


                        • #57
                          Re: EID - kaartlezer aanschaffen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                          Je bent niks verplicht. Je kan gerust naar het gemeentehuis voor je documenten, je kan je aangifteformulier op papier doorsturen naar de belastingen, je kan papieren overschrijvingen doen in je bankkantoor, je kan je cm-documenten zelf aanvragen per telefoon of in het plaatselijk kantoor. Geen probleem en je zal ook nog verder kunnen werken met je e-idlezer indien je dit wil.
                          Je kan je rekeninguittreksels opvragen met pc of ze gaan afdrukken in het kantoor na een gezonde wandeling, je kan je parkeerticket betalen met muntjes,...

                          Je hebt de vrije keuze. Is dat niet fijn

                          Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
                          Perfect verwoord . Niemand moet iets, je kan de vooruitgang perfect negeren, maar of dit je leven veel makkelijker maakt... dat moet ieder voor zich uitmaken.

                          Ik vind het persoonlijk bvb heel makkelijk wanneer ik in het buitenland vertoef, op elke minuut van de dag kan zien waar en/of het gaat regenen (om uitstappen te plannen), op welk uur de getijden zijn (om te hengelen), de autoverhuurbedrijven uit de buurt na te kijken ivm prijzen (ivp van een dag van kantoor naar kantoor te hollen)... en zo kan ik nog uren doorgaan.

                          Maar je kan natuurlijk ook thuisblijven, dan heb je dat allemaal niet van doen.

                          Nogmaals iedereen maakt het voor zichzelf uit wat hij of zij al dan niet nodig heeft.
                          Ikzelf heb bvb nog nooit een ID kaartlezer nodig gehad, gewoon omdat er een gratis alternatief was en nog altijd is.

                          Een clochard heeft bvb omzeggens niks nodig... maar of dat prettig is om zo te leven, volgens die clochard wel denk ik.

                          Comment


                          • #58
                            Re: EID - kaartlezer aanschaffen

                            Helaas parkeerticketten betalen met muntjes is niet overal meer mogelijk.Ofwel GSM ofwel betaalkaart.

                            Comment


                            • #59
                              Re: EID - kaartlezer aanschaffen

                              Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                              Helaas parkeerticketten betalen met muntjes is niet overal meer mogelijk.Ofwel GSM ofwel betaalkaart.
                              Voila, ook een alternatief. Zo zie je maar dat er voor alles een alternatief bestaat als je tenminste de prepaid kaart bedoelt die bvb ook in Frankrijk in de tabakswinkels kan kopen, waar je mee kan telefoneren, parkeren...
                              Ik kan met niet voorstellen dat je OF een GSM moet hebben OF een bankrekening met kaart, om te kunnen parkeren ???? In welke gemeente/stad is dit zo ?
                              In Brussel stad hebben ze er ooit zo geplaatst, maar daar rees onmiddellijk protest tegen, er is denk ik zelfs een rechtszaak voor aangespannen, maar hoe dit afgelopen is weet ik niet.

                              Ik vond er ondertussen nog dit over... wordt dus waarschijnlijk nog vervolgd.

                              Ik heb een schoonbroer die nog nooit een GSM gehad heeft en nog nooit een bankkaart in zijn handen heeft gehad. Die zou daar dan onmogelijk kunnen parkeren !?!?
                              Ofwel moet die dan een parking gaan zoeken waar wel nog meters of een automaat staan die met munten/biljetten werkt.
                              Men kan toch nooit de mensen verplichten om een GSM/Smartphone te hebben, een bankrekening met kaart te hebben... en ga zo maar door.

                              Maar je kiest er zelf voor op welke manier dat je wil leven, ttz. blijven hangen in de tijd of mee evolueren met de tijd.
                              Voor ieder wat wils .

                              Nu, soit, dit brengt ons weer al wat te ver van de eID lezer.
                              Last edited by Guest17; 14 januari 2017, 13:40.

                              Comment


                              • #60
                                Re: EID - kaartlezer aanschaffen

                                Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                                Ik ben blijkbaar de meest ouderwetse van de bende hier, maar ik gebruik nog altijd, en dit gedurende reeds jaaaaaaren tot volle tevredenheid de oude getrouwe tokenkaart.
                                CM, Tax-on-web, MyPension... allemaal geen probleem met de tokenkaart, gedurende al die jaren nog nooit problemen mee gehad trouwens.
                                Een ID-lezer hebben wij nog nooit gehad.

                                Maar misschien gaan ze de tokenkaart ook wel afvoeren, wie weet.
                                Dan gebruiken we wel (noodgedwongen dan) onze smarpthone(s).
                                hier token en eidlezer
                                Sony RX10 Mark IV
                                nog een fijne dag verder!
                                Guido

                                Comment

                                Working...
                                X