Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EID - kaartlezer aanschaffen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: EID - kaartlezer aanschaffen

    Is er geen aparte software bij. Mijn reader heeft eigen software zodat ik eerst en vooral al kan kijken of mijn ID gelezen kan worden (foto en andere info). Het is ook mogelijk om de PIN van de kaart aan te passen.
    Als dat werkt is de volgende stap kijken of het werkt in je browser. Hier met FF 50.1.0/Win7 alvast geen probleem. Op FOD financiën moet wel eerst het certificaat aanvaard worden voor je verder kan.

    Java is wel geïnstalleerd.
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

    Comment


    • #32
      Re: EID - kaartlezer aanschaffen

      Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
      Nog ter info: operating system is Win7 HomePremium 64bit
      Hier met W7, W8, W8.1 en Explorer ook problemen met foutmeldingen.
      Zelfs een nieuwe reader gekocht, maar de foutmeldingen bleven komen.
      Bij mijn buurman gaf de reader geen foutmeldingen, maar die had Google Chrome in gebruik.
      Op mijn laptop en pc ook Google Chrome ingeladen. Sindsdien geen problemen meer met de eID reader.

      Comment


      • #33
        Re: EID - kaartlezer aanschaffen

        Java is een van die dingen die je jammergenoeg voor veel zaken nodig hebt, maar waar er wel redelijk wat beveiligingsproblemen mee zijn.
        Het is dus belangrijk dat je enkel de laatste versie op je PC hebt staan. Oracle is de maker van java, dus het is inderdaad van die site dat je het installeert. Alleen oppassen dat je Amazon tooltje uitvinkt tijdens de installatie (dus niet zoals veel gebruikers overal maar blind op enter drukken...).
        Op het einde wordt gecontroleerd of je enkel de laatste versie geïnstalleerd hebt (als dat niet het geval is, dan worden oudere versies gedeïnstalleerd). Die versie 8 update 111 is inderdaad de laatste versie (was toch gisteren nog het geval...).
        Als je 100% zeker wil zijn, kan je ook eens in de lijst met geïnstalleerde software kijken : daar mag je enkel java 8 111 terugvinden, als er oudere versies instaan deïnstalleer je die beter.

        Als die eID viewer niet werkt, is het altijd goed de laatste versie van hun site te installeren : http://eid.belgium.be/nl.
        Met de laatste versie kan je nu je eID (4.1.20) ook met Edge gebruiken.

        Hier gebruik ik een goedkoop lezertje op windows 10 en IE 11 en dat werkt perfect.

        Dat eID wordt trouwens niet enkel door de overheid gebruikt. Ook je ziekenfonds en je huisarts maken er gebruik van, of steeds meer winkels voor de garantie van wat je gekocht hebt...

        En voor je vraag 2 : die pin is afhankelijk van de ID-kaart die je in de lezer steekt. Dat een andere gebruiker eens een ander pin zou gebruikt hebben, mag daar geen invloed op hebben. Je kan perfect op dezelfde PC meerdere eID kaarten gebruiken (en uiteraard een andere pin).
        Last edited by polleke_cgc; 12 januari 2017, 11:36.
        Groeten,

        Polleke

        Comment


        • #34
          Re: EID - kaartlezer aanschaffen

          Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
          Nog ter info: operating system is Win7 HomePremium 64bit
          Hier met W7, W8, W8.1 en Explorer ook problemen met foutmeldingen.
          Zelfs een nieuwe reader gekocht, maar de foutmeldingen bleven komen.
          Bij mijn buurman gaf de reader met W7 geen foutmeldingen, maar die had Google Chrome in gebruik.
          Op mijn laptop en pc ook Google Chrome ingeladen. Sindsdien geen problemen meer met de eID reader.

          Comment


          • #35
            Re: EID - kaartlezer aanschaffen

            Hier Win 10.Eveneens probleem met eID-lezer.
            Vraag gesteld aan de betreffende dienst ( Mypension)en één werkdag later al antwoord.
            Zij geven als voorbeeld voor installatie via Firefox.En dat werkt.
            Mijn Google Crome word afgesloten,wanneer ik probeer in te loggen.Firefox geen probleem.

            Comment


            • #36
              Re: EID - kaartlezer aanschaffen

              Ik gebruik die eID-lezer al lang niet meer.
              Tegenwoordig kan je op de sites van de overheid ook inloggen door een code te genereren op je telefoon (bvb met FreeOTP).
              Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
              Website - 500px - Instagram

              Comment


              • #37
                Re: EID - kaartlezer aanschaffen

                Ik heb die ook niet zeer frequent nodig.Maar als ik dit soort van zaken wil doen,dan doe ik dat liever op een rustige plaats,waar ik mijn prof. zaken regel.
                En ik wil daarvoor niet mijn normale sociale activiteiten,zoals gezin etc;,hypothiceren met wat zitten te kloppen op een smartphone.

                Comment


                • #38
                  Re: EID - kaartlezer aanschaffen

                  Update
                  """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                  George Orwell

                  Comment


                  • #39
                    Re: EID - kaartlezer aanschaffen

                    Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                    En ik wil daarvoor niet mijn normale sociale activiteiten,zoals gezin etc;,hypothiceren met wat zitten te kloppen op een smartphone.
                    Wat is het verschil tussen inloggen met eID en een Smartphone code?
                    Snap je opmerking eerlijk gezegd niet.
                    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                    Website - 500px - Instagram

                    Comment


                    • #40
                      Re: EID - kaartlezer aanschaffen

                      Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                      Dat alternatief is er al een hele tijd hoor. Maar wordt nu blijkbaar wat uitgebreid.
                      Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                      Website - 500px - Instagram

                      Comment


                      • #41
                        Re: EID - kaartlezer aanschaffen

                        Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
                        Wat is het verschil tussen inloggen met eID en een Smartphone code?
                        Snap je opmerking eerlijk gezegd niet.
                        Dat die code met de smartphone vaak beter en sneller werkt dan met een kaartlezer en je dan meer tijd over hebt voor je sociale activiteiten.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #42
                          Re: EID - kaartlezer aanschaffen

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Dat die code met de smartphone vaak beter en sneller werkt dan met een kaartlezer en je dan meer tijd over hebt voor je sociale activiteiten.
                          Net mijn punt. Daarom snapte ik het bericht dat ik op #39 quote niet.
                          Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                          Website - 500px - Instagram

                          Comment


                          • #43
                            Re: EID - kaartlezer aanschaffen

                            Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
                            Net mijn punt. Daarom snapte ik het bericht dat ik op #39 quote niet.
                            Ik snap die opmerking ook niet.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #44
                              Re: EID - kaartlezer aanschaffen

                              Ik zie net ook dat we die kaartlezer binnenkort niet meer nodig hebben http://www.gva.be/cnt/dmf20170113_02...kort-overbodig

                              Het probleem is wel dat ik geen smartphone heb, en dat ik ook niet meteen van plan ben om er een aan te schaffen.
                              Mijn gewone gsm is voor mij voldoende, veel compacter dan een smartphone, en ik moet de accu niet dagelijks laden.

                              Ik zie vooral een probleem om mijn belastingen in te vullen als die kaartlezer niet meer kan gebruikt worden.
                              Daan ze mij dan een smartphone cadeau doen als ik moet inloggen op de website van de belastingen??
                              Die kaartlezer heeft maar een paar euro gekost, en ik heb er nooit problemen mee gehad, voor mij was dat wel een handig systeem.
                              Maar het moet allemaal veel geld kosten tegenwoordig, zeker als we allemaal verplicht worden om een smartphone aan te schaffen als we Tax On Web willen gebruiken.
                              Ik krijg al jaren geen papieren versie meer van de belastingaangifte, het zal dan onmogelijk worden om die ingevuld te krijgen...

                              En ik denk dat ik lang niet de enige ben die geen smartphone heeft.
                              Ze gaan er voor mij (en voor een heleboel anderen) dus flink op achteruit door die beslissing.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment


                              • #45
                                Re: EID - kaartlezer aanschaffen

                                De oorsprong van de beslissing om te stoppen met de eID lezers kan ik wel ergens volgen: je hebt het niet dikwijls nodig, en als je hem dan wil gaan gebruiken na zekere tijd mag je doorgaans eerst nieuwe drivers gaan zoeken en vervolgens de eID software ook nog eens gaan updaten. Als alles meevalt kan je dan na zo'n kleine 10 minuten "beginnen", als de "certificaten" tenminste meewillen.
                                Ik kan begrijpen dat veel mensen het daar moeilijk mee hebben.
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                                Comment

                                Working...
                                X