Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows7 Home premium OEM. Waar te vinden voor clean install met legale product-key

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Windows7 Home premium OEM. Waar te vinden voor clean install met legale product-k

    Is het trouwens nog nodig om de key in te geven op een PC waar ooit windows 10 heeft opgestaan, maar waarvan je bv. op een nieuwe SSD een volledig nieuwe windows 10 installatie doet ?
    Normaal zit die key nu in het moederbord ingebakken (allé : in het UEFI BIOS) en kan je dus gewoon een installatie uitvoeren zonder een key in te geven. De activatie gebeurt dan ook automatisch.

    Niet dat ik het al ooit heb gedaan, maar zo zou het moeten zijn. Die truuck zou moeten werken vanaf windows 8...
    Groeten,

    Polleke

    Comment


    • #47
      Re: Windows7 Home premium OEM. Waar te vinden voor clean install met legale product-k

      Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
      Is het trouwens nog nodig om de key in te geven op een PC waar ooit windows 10 heeft opgestaan, maar waarvan je bv. op een nieuwe SSD een volledig nieuwe windows 10 installatie doet ?
      Normaal zit die key nu in het moederbord ingebakken (allé : in het UEFI BIOS) en kan je dus gewoon een installatie uitvoeren zonder een key in te geven. De activatie gebeurt dan ook automatisch.

      Niet dat ik het al ooit heb gedaan, maar zo zou het moeten zijn. Die truuck zou moeten werken vanaf windows 8...
      Tenzij de UEFI mode in de BIOS op "uit" staat ... ? (ik heb nog een vaag idee dat dit bij ASUS standaard op "legacy" mode staat en niet op UEFI)

      Comment


      • #48
        Re: Windows7 Home premium OEM. Waar te vinden voor clean install met legale product-k

        Zoals ik eerder vermelde is dit een Asus X751L en dit is een budget laptop.
        Een UEFI BIOS heeft dat ding niet.



        En dat hieronder is te zien in schijfbeheer:

        Last edited by Red Falcon; 8 februari 2016, 15:33.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #49
          Re: Windows7 Home premium OEM. Waar te vinden voor clean install met legale product-k

          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Opletten Dréten: voor Win10 zie #39, je moet daar eerst je win10 key mee "opsnorren"
          Voor wie W10 nieuw kocht dan?
          Wie een upgrade deed zoals gepushed heeft toch dezelfde key?
          Heb op verschillende PC's nagekeken en die hebben na een upgrade allemaal dezelfde key.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #50
            Re: Windows7 Home premium OEM. Waar te vinden voor clean install met legale product-k

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Voor wie W10 nieuw kocht dan?
            Wie een upgrade deed zoals gepushed heeft toch dezelfde key?
            Heb op verschillende PC's nagekeken en die hebben na een upgrade allemaal dezelfde key.
            Ook naar mijn ervaring kan je in een PC die ge-upgraded is naar WIN10 zonder probleem een nieuwe SSD in steken en vers installeren (met de downloadable ISO).
            Er wordt helemaal niet naar key's gevraagd.
            Het is trouwens de eenvoudigste manier om een propere WIN10 te krijgen.

            (wel de oude C: schijf afkoppelen in een desktop zoals reeds opgemerkt)

            Comment


            • #51
              Re: Windows7 Home premium OEM. Waar te vinden voor clean install met legale product-k

              Hoi,

              Tegenwoordig zit de windows key in de bios. Bij het instaleren wordt deze dan uitgelezen.

              Als je W10 instaleerd kijkt deze of de key van je vorige windows versie legaal is.
              Is deze oke dan wordt Windows 10 geinstaleerd.
              Vervolgens stuurd W10 de gegevens van pc, zoals de serienummer van je moederbord door naar Microsoft.
              De volgende keer dat je een propere instalatie doet van W10, gaat deze kijken of de gegevens van je pc gekend zijn.
              Zo ja dan wordt Windows geinstaleerd.

              Mvg
              nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

              Comment


              • #52
                Re: Windows7 Home premium OEM. Waar te vinden voor clean install met legale product-k

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Voor wie W10 nieuw kocht dan?
                Wie een upgrade deed zoals gepushed heeft toch dezelfde key?
                Heb op verschillende PC's nagekeken en die hebben na een upgrade allemaal dezelfde key.
                Je zal wel gelijk hebben denk ik, ik heb nog geen Windows 10 geherinstalleerd, maar ik dacht dat je bij upgrade naar Windows 10 een nieuwe key kreeg.
                Voor alle zekerheid misschien niet slecht om toch maar even de twee keys te vergelijken en hem ergens te noteren op de installatie DVD.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #53
                  Re: Windows7 Home premium OEM. Waar te vinden voor clean install met legale product-k

                  Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Je zal wel gelijk hebben denk ik, ik heb nog geen Windows 10 geherinstalleerd, maar ik dacht dat je bij upgrade naar Windows 10 een nieuwe key kreeg.
                  Voor alle zekerheid misschien niet slecht om toch maar even de twee keys te vergelijken en hem ergens te noteren op de installatie DVD.
                  Voor alle duidelijkheid ... ik bedoel niet dat ze dezelfde key hebben als het oude OS.
                  Elke W10 heeft na upgrade een andere key dan het oude OS, maar op alle PC's is die nieuwe W10 key dezelfde.
                  Serienummer van uw moederbord of zo wordt inderdaad doorgestuurd naar Microsoft en bij hun bijgehouden anls zijnde legitiem ... als ik het goed begrepen heb.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #54
                    Re: Windows7 Home premium OEM. Waar te vinden voor clean install met legale product-k

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Elke W10 heeft na upgrade een andere key dan het oude OS, maar op alle PC's is die nieuwe W10 key dezelfde.
                    Klopt niet (even nagevraagd bij mijn computerleverancier), de waarheid zit ergens tussenin.

                    Als je een PC omgezet hebt naar windows 10 en dan de key opvraagt met produkey dan krijg je een Windows 10 homekey te zien en dat is altijd dezelfde (YTMG3-N6DKC enz...) en ook een Windows (BIOS OEM Key). Deze laatste is de unieke key die je moet gebruiken bij een eventuele latere "schone" herinstallatie van Win 10. Deze key zou ook dezelfde moeten zijn als die van je vorige Windows versie (dus ook dezelfde als die op de eventueel aanwezige sticker). Met dat laatste zat ik fout, ik dacht dat de key bij een upgrade ook totaal anders was dan voordien. Niet dus.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • #55
                      Re: Windows7 Home premium OEM. Waar te vinden voor clean install met legale product-k

                      Met een cleane installatie waar ooit een upgrade van W10 opgestaan heeft, kan je herinstalleren met die algemene key.
                      Van zodra uw PC een internetverbinding heeft, gaat die op de server van Microsoft kijken of uw serienummer gelinkt is met een gekende versie en deze activeren.
                      Staat ergens op een site van Microsoft te lezen.
                      Niet elke PC heeft al een BIOS waar een key in bijgehouden wordt, er zijn ook nog veel oudere PC's in gebruik.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #56
                        Re: Windows7 Home premium OEM. Waar te vinden voor clean install met legale product-k

                        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Klopt niet (even nagevraagd bij mijn computerleverancier), de waarheid zit ergens tussenin.

                        Als je een PC omgezet hebt naar windows 10 en dan de key opvraagt met produkey dan krijg je een Windows 10 homekey te zien en dat is altijd dezelfde (YTMG3-N6DKC enz...) en ook een Windows (BIOS OEM Key). Deze laatste is de unieke key die je moet gebruiken bij een eventuele latere "schone" herinstallatie van Win 10. Deze key zou ook dezelfde moeten zijn als die van je vorige Windows versie (dus ook dezelfde als die op de eventueel aanwezige sticker). Met dat laatste zat ik fout, ik dacht dat de key bij een upgrade ook totaal anders was dan voordien. Niet dus.
                        Vooraleer alles opnieuw te installeren had ik een lijstje opgemaakt van al mijn softwarelicenties (produkey had mij misschien het zoeken in dozen op zolder bespaard).
                        Na de upgrade van 8.1 naar 10 had ik ook al het serial number genoteerd dat Speccy me gaf.

                        Windows 10 Pro 64-bit
                        Computer type: Desktop
                        Installation Date: 25-12-2015 15:37:22
                        Serial Number: XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX-HCFC6

                        Dat was verschillend van dat van 8.1.

                        Na verse installatie was het weer een ander.

                        Deze nummers werden allemaal als geldig aangenomen toen ik ze intikte bij Activering/Productcode wijzigen (alhoewel de activering in orde was).

                        Mijn PC is inderdaad oud, in dat geval zou het kloppen dat MS zelf een link bijhoudt tussen de identificatie van je PC (serienummer mobo, plus zogezegd een aantal andere hardwaregegevens, maar dat laatste is om je schrik aan te jagen, ik heb alles vervangen - wel niet in één keer - zonder probleem) en de productcodes.
                        Last edited by palombian; 13 februari 2016, 14:01. Reden: hardware vervangen

                        Comment


                        • #57
                          Re: Windows7 Home premium OEM. Waar te vinden voor clean install met legale product-k

                          Zeer bizar Palombian, via Speccy krijg ik ook een totaal andere key (weliswaar aangeduid als "serienummer"). Nu, van deze van Produkey ben ik zeker, PC winkel gebruikt dat tooltje al een tijdje.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • #58
                            Re: Windows7 Home premium OEM. Waar te vinden voor clean install met legale product-k

                            Wat krijg je via de "Belarc Advisor" software ?

                            Comment


                            • #59
                              Re: Windows7 Home premium OEM. Waar te vinden voor clean install met legale product-k

                              Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                              Wat krijg je via de "Belarc Advisor" software ?
                              Belarc heeft het nog over Win 8.1 en geeft de generieke key die Win10 overal gebruikt.
                              Belarc leest dus nog niet de Bios key ook uit, zoals Produkey.

                              Blijft de bizarre code van Speccy.
                              Last edited by nete; 13 februari 2016, 17:19.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment

                              Working...
                              X