Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows7 Home premium OEM. Waar te vinden voor clean install met legale product-key

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Windows7 Home premium OEM. Waar te vinden voor clean install met legale product-k

    Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
    Zal waarschijnlijk te gemakkelijk zijn, zodat merken dat dus niet doen.
    De reden: per PC een paar CD schijfjes uitsparen natuurlijk. En wie is eigenlijk de schuldige ? De brave klant die dat allemaal slikt.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #32
      Re: Windows7 Home premium OEM. Waar te vinden voor clean install met legale product-k

      @Regulus
      Natuurlijk ... kijk eens een paar websites na en zie wat het u kost voor een OEM van Windows 7, 8, 10 ... lang zoeken zal het niet zijn.
      Ik neem altijd een OEM versie op computers die ik zelf monteer ... al jaren.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #33
        Re: Windows7 Home premium OEM. Waar te vinden voor clean install met legale product-k

        Nete had gelijk over de hele lijn!
        Allé...laat ons zeggen: hij krijgt een driekleur-lolly, de anderen een lekker snoepje ;-)
        Heb een OEM-cd opgesnord.
        HDD uit de laptop.
        SSD erin.
        Cd in de laptop en laten lopen.
        Tijdens installatie de id. Ingetikt.
        Na installatie een automatisch telefoontje gepleegd met MS om W7 te legitiemiseren.
        De lange cijfercode die ik daarbij kreeg in de betreffende vakjes gezet.
        En klaar is kees!
        Nieuw, supersnel laptopje!!!;-)
        Start compleet op in luttele secondjes.
        Software is gestart in een flits.
        SSD is een machtig ding!!
        Last edited by dréten; 4 februari 2016, 10:34.

        Comment


        • #34
          Re: Windows7 Home premium OEM. Waar te vinden voor clean install met legale product-k

          Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
          Nete had gelijk over de hele lijn!
          Zoals altijd hé

          Nee, even serieus: de reden waarom ik een beetje op dezelfde "nagel" bleef kloppen is simpelweg omdat ik die procedure al tientallen keren met succes heb toegepast bij laptops waarvan het OS hopeloos in de knoei zat en waar van een "recovery" mogelijkheid geen spraak meer was.
          In zeker 90% van de gevallen kan ik zelfs automatisch activeren zonder probleem, een enkele keer moet ik het telefonisch doen (zoals dréten blijkbaar voorhad).

          Europa zou beter verplichten dat bij elke laptop een OEM DVD wordt meegeleverd van het geïnstalleerde OS, ipv zich bezig te houden met onnozelheden zoals een verplichte keuzemogelijkheid van een browser en zo.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #35
            Re: Windows7 Home premium OEM. Waar te vinden voor clean install met legale product-k

            't Ja René, ik heb hier een gewoon laptopje van Asus, een X751L. Op de 125GB SSD zie ik twee herstelpartities op staan.
            Ik heb niks bijgekregen van Asus, geen Dvd of Cd, ja zelfs geen licentienummer van Windows.
            De EU is alles naar de kl...en aan het helpen, die gasten daar hebben echt geen voeling met de gewone burgers en het ergste, ik denk dat ze daar ook geen aandacht willen aan schenken.
            Al wat ik heb kunnen achterhalen dat ik op F9 moet drukken om Windows te herstellen.
            Maar neem nu eens aan dat die SSD kapot gaat na de garantie periode een ander SSD zelf bekostigen natuurlijk maar hoe krijg ik daar van z'n leven nog een Windows op zonder een Dvd, herstelpartitie en zonder licentiesleutel?
            Daar rept Asus met geen woord over.
            En nog iets, het is wel off topic, hoe moet ik ooit die batterij vervangen? Ik zie er geen zitten langs de buitenkant.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #36
              Re: Windows7 Home premium OEM. Waar te vinden voor clean install met legale product-k

              Welke versie van Windows ?
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #37
                Re: Windows7 Home premium OEM. Waar te vinden voor clean install met legale product-k

                Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                't Ja René, ik heb hier een gewoon laptopje van Asus, een X751L. Op de 125GB SSD zie ik twee herstelpartities op staan.
                Ik heb niks bijgekregen van Asus, geen Dvd of Cd, ja zelfs geen licentienummer van Windows.
                De EU is alles naar de kl...en aan het helpen, die gasten daar hebben echt geen voeling met de gewone burgers en het ergste, ik denk dat ze daar ook geen aandacht willen aan schenken.
                Al wat ik heb kunnen achterhalen dat ik op F9 moet drukken om Windows te herstellen.
                Maar neem nu eens aan dat die SSD kapot gaat na de garantie periode een ander SSD zelf bekostigen natuurlijk maar hoe krijg ik daar van z'n leven nog een Windows op zonder een Dvd, herstelpartitie en zonder licentiesleutel?
                Daar rept Asus met geen woord over.
                En nog iets, het is wel off topic, hoe moet ik ooit die batterij vervangen? Ik zie er geen zitten langs de buitenkant.
                Als je het aandurft...fluitje van een cent.
                Ik was er eerst ook nogal bang van, onterecht zo blijkt ;-)
                Hiermee kan je al beginnen:https://youtu.be/3_jUH-nWNuw2
                Last edited by dréten; 7 februari 2016, 00:01.

                Comment


                • #38
                  Re: Windows7 Home premium OEM. Waar te vinden voor clean install met legale product-k

                  Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Welke versie van Windows ?
                  Windoze 8, maar al geüpt naar 10.

                  Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                  Als je het aandurft...fluitje van een cent.
                  Ik was er eerst ook nogal bang van, onterecht zo blijkt ;-)
                  Hiermee kan je al beginnen:https://youtu.be/3_jUH-nWNuw2
                  Dréten, er moet niks gedaan worden aan die laptop hoor, draait heel vlot.
                  Het is maar in de veronderstelling dat die SSD buiten garantie om zeep gaat en dat ik een nieuwe SDD moet kopen dat ik niks heb om er terug een OS op te zetten.
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Windows7 Home premium OEM. Waar te vinden voor clean install met legale product-k

                    Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                    Windoze 8, maar al geüpt naar 10.
                    De key van Windows 10 is inderdaad niet meer zichtbaar. Gelukkig zijn er al slimme gasten die een progje gemaakt hebben om die onnozelheden van MS te omzeilen.
                    Het lukt probleemloos met "Produkey", hier te downloaden. (Download links onderaan de Nirsoft pagina)
                    Je kan op die site desgewenst ook een Nederlands taalbestandje downloaden.

                    Je hebt voor een herinstallatie wel je Windows 10 download op een bootable medium nodig.

                    En belangrijk: de key is een andere dan je eerdere Windows 7 of 8 key, je moet dus eerst de upgrade naar Win10 al gedaan hebben eer je de juiste key te zien krijgt voor een latere herinstallatie.
                    Last edited by nete; 7 februari 2016, 08:01.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • #40
                      Re: Windows7 Home premium OEM. Waar te vinden voor clean install met legale product-k

                      Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                      Windoze 8, maar al geüpt naar 10.



                      Dréten, er moet niks gedaan worden aan die laptop hoor, draait heel vlot.
                      Het is maar in de veronderstelling dat die SSD buiten garantie om zeep gaat en dat ik een nieuwe SDD moet kopen dat ik niks heb om er terug een OS op te zetten.
                      Wel! Doe net als ik: snor een zelfde OS. op.
                      Installeer.
                      En zet er jou identi kie overheen.
                      Last edited by dréten; 7 februari 2016, 08:32.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Windows7 Home premium OEM. Waar te vinden voor clean install met legale product-k

                        Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                        Wel! Doe net als ik: snor een zelfde OS. op.
                        Installeer.
                        En zet er jou identi kie overheen.
                        Opletten Dréten: voor Win10 zie #39, je moet daar eerst je win10 key mee "opsnorren"
                        Last edited by nete; 7 februari 2016, 10:16.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #42
                          Re: Windows7 Home premium OEM. Waar te vinden voor clean install met legale product-k

                          Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                          ...
                          Maar neem nu eens aan dat die SSD kapot gaat na de garantie periode een ander SSD zelf bekostigen natuurlijk maar hoe krijg ik daar van z'n leven nog een Windows op zonder een Dvd, herstelpartitie en zonder licentiesleutel?
                          Daar rept Asus met geen woord over.
                          En nog iets, het is wel off topic, hoe moet ik ooit die batterij vervangen? Ik zie er geen zitten langs de buitenkant.
                          Elke ASUS laptop die ik al gezien heb heeft een mogelijkheid om een reeks "factory reset" DVD's te branden (meestal ZES! wat staat daar allemaal op?) maar ja wie leest er nu een handleiding, laat staan dat ze al die DVD's branden na install ? (ik, dus ...)
                          .. en als je media drager kapot gaat, SSD of HD, dan is het voor iedereen hetzelfde hoor. Ergens een kopij van Windows downloaden en uw registratie key gebruiken voor een clean install.
                          Voor wie slim genoeg is om "images" te maken van z'n OS drive ligt alles wat simpeler ..

                          Comment


                          • #43
                            Re: Windows7 Home premium OEM. Waar te vinden voor clean install met legale product-k

                            Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                            (meestal ZES! wat staat daar allemaal op?)
                            Veel brol en een beetje Windows zeker....

                            Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                            Voor wie slim genoeg is om "images" te maken van z'n OS drive ligt alles wat simpeler ..
                            Klopt, maar hoeveel leken op computergebied doen dat ? 1% ?
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • #44
                              Re: Windows7 Home premium OEM. Waar te vinden voor clean install met legale product-k

                              Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                              Elke ASUS laptop die ik al gezien heb heeft een mogelijkheid om een reeks "factory reset" DVD's te branden (meestal ZES! wat staat daar allemaal op?) maar ja wie leest er nu een handleiding, laat staan dat ze al die DVD's branden na install ? (ik, dus ...)
                              .. en als je media drager kapot gaat, SSD of HD, dan is het voor iedereen hetzelfde hoor. Ergens een kopij van Windows downloaden en uw registratie key gebruiken voor een clean install.
                              Voor wie slim genoeg is om "images" te maken van z'n OS drive ligt alles wat simpeler ..
                              Best mogelijk regulus dat 'bijna' elke Asus de mogelijkheid bied om vijf (5) Dvd's te branden, die van mijn schoonzus heeft dat inderdaad.
                              Echter dat ding van ons niet, er zit zelfs geen speciaal programma bij van Asus met uitzondering van een elektronische (PDF bestand) handleiding van de laptop.
                              En wees gerust, ik heb een clone op een WD My Pasport staan van toen er Windows 8 nog op stond en ik heb een clone gemaakt van Windows 10.
                              De clones zijn gemaakt met AOMEI Partition Assistant Pro 5.5
                              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                              Comment


                              • #45
                                Re: Windows7 Home premium OEM. Waar te vinden voor clean install met legale product-k

                                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                                Veel brol en een beetje Windows zeker....



                                Klopt, maar hoeveel leken op computergebied doen dat ? 1% ?
                                Als ik miserie krijg, dan koop ik een nieuwe versie met cd of op stick, al dat gefoefel....

                                Comment

                                Working...
                                X