Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows7 Home premium OEM. Waar te vinden voor clean install met legale product-key

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Windows7 Home premium OEM. Waar te vinden voor clean install met legale product-k

    Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
    sja .. OEM is OEM he dat is de versie voor Original Equipment Manufacturer's ... ttz merkafhankelijk.
    Een OEM versie kon je ook gewoon kopen op voorwaarde dat je systeembouwer bent ... en systeembouwer ben je van zodra je 1 onderdeel zelf in je PC monteert.
    Die cd is dan net dezelfde voor elke PC.
    Maar merk-PCs worden vaak geleverd met een aangepaste versie (gepersonaliseerd voor het merk).
    OEM op zich is niets speciaals, wel als het een aangepaste versie is.
    De serial van een OEM werkt in principe niet op een full versie.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #17
      Re: Windows7 Home premium OEM. Waar te vinden voor clean install met legale product-k

      Intussen wat verder gezocht, en blijkt dat er wel degelijk een recovery partitie op mijn laptop staat.
      Nu die partitie nog op de nieuwe SSD krijgen (de SSD aan de laptop hangen met passende kabel, en de partitie klonen, denk ik dan) en ik kan van daaruit een setup van W7 doen...hoop ik toch. Tenzij dat dit vervolgens niet lukt omdat het om een nieuwe schijf gaat...

      Comment


      • #18
        Re: Windows7 Home premium OEM. Waar te vinden voor clean install met legale product-k

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Een OEM versie kon je ook gewoon kopen op voorwaarde dat je systeembouwer bent ... en systeembouwer ben je van zodra je 1 onderdeel zelf in je PC monteert.
        Die cd is dan net dezelfde voor elke PC.
        ....
        ja natuurlijk ! Je zegt tegen Microsoft dat je foutloos een moederbord in een kast kan monteren en je zit direct op de lijst van certified OEM dealers en je kan, ad libitum, OEM licentiesnummers rondstrooien ... nu ja, misschien ook niet ...

        Comment


        • #19
          Re: Windows7 Home premium OEM. Waar te vinden voor clean install met legale product-k

          Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
          Intussen wat verder gezocht, en blijkt dat er wel degelijk een recovery partitie op mijn laptop staat.
          Nu die partitie nog op de nieuwe SSD krijgen (de SSD aan de laptop hangen met passende kabel, en de partitie klonen, denk ik dan) en ik kan van daaruit een setup van W7 doen...hoop ik toch. Tenzij dat dit vervolgens niet lukt omdat het om een nieuwe schijf gaat...
          Waarom zou je de recovery van een vorige install will overcopieren op een nieuwe install ? vergeet je nieuwe SSD niet te overprovisioneren ! .. en je systeembios in AHCI mode te zetten voor max performantie ..

          Comment


          • #20
            Re: Windows7 Home premium OEM. Waar te vinden voor clean install met legale product-k

            Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
            Waarom zou je de recovery van een vorige install will overcopieren op een nieuwe install ? vergeet je nieuwe SSD niet te overprovisioneren ! .. en je systeembios in AHCI mode te zetten voor max performantie ..
            Kan ik anders? Ik heb de windowsschijf niet.
            Dus volgens mij is de enige optie: de recovery bestanden op de nieuwe schijf zetten en vandaaruit vervolgens die nieuwe schijf voorzien van het besturingssysteem in fabriekstoestand, zoals ik het eigenlijk nu ook kan met de huidige schijf.

            Comment


            • #21
              Re: Windows7 Home premium OEM. Waar te vinden voor clean install met legale product-k

              hmmm .. en hoe denkt ge uw recovery te starten zonder bestaand OS ? Je spreekt in je eerste post van "herinstalleren" ? Bedoel je dan een nieuwe install ? of enkel het oude systeem clonen ?
              Als het enkel clonen is dan hoef je door al die rare hoepels niet te springen !

              Comment


              • #22
                Re: Windows7 Home premium OEM. Waar te vinden voor clean install met legale product-k

                Liefst van al doe ik een nieuwe install.
                Door te clonen breng ik vrmoedelijk al direct veel zooi mee van de HDD.

                Comment


                • #23
                  Re: Windows7 Home premium OEM. Waar te vinden voor clean install met legale product-k

                  Het enige wat je nodig hebt is een CD met een OEM versie van Windows 7 Home Premium in de taal van je huidige Win7 plus je key die onderaan je laptop op een stickertje staat. (+ eventueel drivers vanaf de site van de fabrikant). Niemand in je kennissenkring die zo'n CD heeft ?
                  Na installatie en activatie hang je je "oude" HD via een USB behuizing aan je laptop en kopiëer je gewoon je bestanden, foto's enz... naar de nieuwe SSD in de desbetreffende mappen. En die oude schijf in zijn behuizing kan nog verder dienen als backupschijf.

                  Alvast véél "properder" dan te zitten knoeien met een recovery die de hele zwik terugzet in de kooptoestand, inclusief een hoop brol, (als die recovery al zou lukken vanaf een gekloonde schijf).

                  Ik leg het hier nu al een keer of drie uit, ik ga het niet blijven doen hé
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • #24
                    Re: Windows7 Home premium OEM. Waar te vinden voor clean install met legale product-k

                    Heb je hier wat aan ? gebruiken op eogen risico he !!

                    Ik heb ergens een "universele" windows install CD liggen (gedownload in betere tijden) daar is het "install bestand" (herinner mij de bestandsnaam niet) uit gehaald en daar kan je bij install kiezen welke windows 7 versie je wil installeren ...
                    Misschien heb ik nog wel ergens een "home something" .iso liggen ook ... mogelijk zelfs in het NL ... geen idee of ik ook een OEM heb liggen misschien heb ik die allemaal weggegooid ...

                    http://www.pcsteps.com/45-download-w...-legally-free/

                    Comment


                    • #25
                      Re: Windows7 Home premium OEM. Waar te vinden voor clean install met legale product-k

                      Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                      ja natuurlijk ! Je zegt tegen Microsoft dat je foutloos een moederbord in een kast kan monteren en je zit direct op de lijst van certified OEM dealers en je kan, ad libitum, OEM licentiesnummers rondstrooien ... nu ja, misschien ook niet ...
                      Waarom deze reactie?
                      Microsoft heeft er met Windows 7 zelf voor gekozen om de verkoop van OEM-versies te versoepelen door de definitie van systeembouwer te versoepelen.
                      Zelf één onderdeel installeren was in principe al voldoende om ook een OEM-versie te mogen "kopen en installeren", er was niet langer de vereiste dat je "professioneel" systeembouwer moest zijn.
                      Het betreft niet de bulk-versies maar de DVD met een OEM-versie dat je kon kopen voor één PC.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #26
                        Re: Windows7 Home premium OEM. Waar te vinden voor clean install met legale product-k

                        Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                        Dré, die OEM W7 kan je maar activeren als het dezelfde Cd is die het merk van uw laptop heeft gemaakt.
                        Klopt helemaal niet...
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #27
                          Re: Windows7 Home premium OEM. Waar te vinden voor clean install met legale product-k

                          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Klopt helemaal niet...
                          Ok, leg me dan eens uit hoe het komt dat ik een Medion Pc met XP Home niet kon activeren met een XP Home Cd en de sleutel die op de achterkant van de Pc stond.
                          En nee, ik kreeg ook dat scherm niet om een nieuwe registratie aan te vragen, integendeel, ik kreeg de melding dat ik een illegale XP had en dat klopte ook niet want ik heb die hier nog altijd liggen.
                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Windows7 Home premium OEM. Waar te vinden voor clean install met legale product-k

                            Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                            Ok, leg me dan eens uit hoe het komt dat ik een Medion Pc met XP Home niet kon activeren met een XP Home Cd en de sleutel die op de achterkant van de Pc stond.
                            En nee, ik kreeg ook dat scherm niet om een nieuwe registratie aan te vragen, integendeel, ik kreeg de melding dat ik een illegale XP had en dat klopte ook niet want ik heb die hier nog altijd liggen.
                            Snap ik ook niet. Ik heb al dikwijls laptops van kennissen, vrienden, geherinstalleerd met de code op de laptop en een "codeloze" OEM CD. In het slechtste geval moest ik de activatie een enkele keer telefonisch doen. Misschien is Medion hierin een geval apart ?
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • #29
                              Re: Windows7 Home premium OEM. Waar te vinden voor clean install met legale product-k

                              En heb je die gasten van Samsung eigenlijk al gecontacteerd ? Je kan nooit weten dat ze je verbazen...

                              Bij HP heb je evengoed een tooltje waarmee je die recovery partitie op enkele Dvd's kan branden, zodat je het zaakje kan herinstalleren als de harddisk het begeeft. Het wordt zelfs aangeraden om dat zowat als eerste ding te doen na aanschaf. Ik vraag me af hoeveel mensen dat doen...

                              In de goeie oude tijd was het toch makkelijk : dan kreeg je alle installatieCD's er gewoon bij en dan had je al die zever niet. Mijn desktop is een cloon, en daar krijg je die dingen wel nog altijd. Zal waarschijnlijk te gemakkelijk zijn, zodat merken dat dus niet doen.

                              Met mijn laptop heb ik wel gewoon de harddisk gecloond naar de nieuwe SSD. Duurt even, maar werkt perfect...
                              Groeten,

                              Polleke

                              Comment


                              • #30
                                Re: Windows7 Home premium OEM. Waar te vinden voor clean install met legale product-k

                                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Waarom deze reactie?
                                Microsoft heeft er met Windows 7 zelf voor gekozen om de verkoop van OEM-versies te versoepelen door de definitie van systeembouwer te versoepelen.
                                Zelf één onderdeel installeren was in principe al voldoende om ook een OEM-versie te mogen "kopen en installeren", er was niet langer de vereiste dat je "professioneel" systeembouwer moest zijn.
                                Het betreft niet de bulk-versies maar de DVD met een OEM-versie dat je kon kopen voor één PC.
                                Hebt ge het ooit geprobeerd om er een te kopen ? en kreeg je een OEM serienummer ?
                                Ik heb hier jaaaren aan een stuk originele OEM versies gehad, ganse stapels, splinternieuw in ongeopende cellofaanverpakking, CD + boekje, helaas zonder serienummers ... grote sticker op de achterzijde "your computer provider will provide you with the serial number on install"... je schiet er een eind mee op !

                                Comment

                                Working...
                                X