Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Milieu: Vw aan de schandpaal ... en de rest ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Milieu: Vw aan de schandpaal ... en de rest ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
    En als volgende stap komen ook de lage kosten luchtvaartmaatschappijen in het vizier. ..... Efkens naar Toscanië om de oma goedendag te zeggen. :-)
    De vraag is wat "men" wil in de reissector. En of de overheid hierover een beleid kan of wil sturen.

    Voor je voorbeeld in Toscane, hier kan je 'op brandstof' naartoe met het vliegtuig of met de bus. Beiden zowat de goedkoopste manier als alternatief van de wagen. De ene gaat snel, de ander traag.

    Maar dan is er ook nog de trein, die qua snelheid tussen de bus en de vlieger in ligt. Doch, heel duur. En zeker met de liberalisering van het spoorverkeer, lijkt het er niet op te verbeteren. Het zou alles goedkoper maken, maar de prijzen blijven stijgen, zeker door de privemaatschappijen.
    In het Verenigd Koninkrijk, waar men een 15-tal spoormaatschappijen heeft, wil men ook van dat idee afstappen en de spoorwegen terug nationaliseren omdat het los van de prijs heel wat andere problemen met zich meebrengt voor de reizigers.

    Het spoor zou ecologischer zijn, maar moet zijn elektriciteit natuurlijk ook ergens halen. Doch, de overheid doet blijkbaar weinig om treinreizen op Europees vlak te stimuleren, ze kunnen er namelijk geen dieseltaksen op innen. Dus iedereen terug de vlieger op.


    Er is ook een verschil tussen reizen en vakantie.
    De reis is minstens even belangrijk dan de bestemming.
    Maar mensen willen overal zo snel mogelijk zijn. Gehaastheid.
    Terwijl wanneer het echt om reizen gaat, je best zo traag mogelijk reist en hierdoor zo veel mogelijk ziet en mensen ontmoet.
    Lees maar eens blogs van mensen die per fiets de wereld doorreizen. Of die kerel die in 3 jaar tijd bijna alle landen ter wereld had gedaan, zonder betalend transportmiddel, auto nam hij uitzonderlijk eens al liftend met andere mensen die al op de baan waren.
    Waar een wil is, is een weg, en mensen bewijzen dat ze zonder al te veel brandstof ook de hele wereld gezien kunnen hebben.

    Comment


    • #32
      Re: Milieu: Vw aan de schandpaal ... en de rest ?

      Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
      Toch prikkelt volgend zinnetje me... :

      Omdat de onverdraagzaamheid is toegenomen kunnen we niet meer terug naar een betere periode? Waarom zou dat onhaalbaar zijn?
      Omdat de wetgeving de onverdraagzaamheid steunt, vermoedelijk omdat de wetgever (lees ontwerper) zelf ook onverdraagzamer geworden is.

      Zoals ik al aankaartte heeft bijna niemand nog vermelde dieren ... de wetgeving of gemeentereglementen en verkavelingsvoorschriften verbieden op de meeste plaatsen het houden ervan.

      Wie durft de wetgeving en reglementen terugschroeven en op de tenen trappen van hoger geplaatste personen die voor een klein prijsje de boeren hun grond ingepalmd hebben en er mee voor gezorgd hebben dat alle voor hun hinderende factoren verdwenen?

      Vroeger stond het hier vol koeien, nu mag je nog geen konijn of kip houden.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #33
        Re: Milieu: Vw aan de schandpaal ... en de rest ?

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Vroeger stond het hier vol koeien, nu mag je nog geen konijn of kip houden.
        Om een of andere reden moet alles van het natuurlijke platteland, alsook boeren, wijken voor "nieuw aangelegde natuur".
        Wordt prachtig aangekaart in het boek "Dit is mijn hof" van Chris De Stoop.
        Natuurorganisaties zorgen ervoor dat er nieuwe 'natuur' bijkomt, maar het gaat zo ver dat hiervoor heel wat landbouwers onteigend worden.

        Binnen x aantal jaar heb je hier bijna geen landbouw meer. Zo ver gaat het komen.
        En niemand die er iets aan doet. Iedereen kijkt de andere kant op als het zoals afgelopen maand weer eens boerenbetoging was in Brussel.

        Comment


        • #34
          Re: Milieu: Vw aan de schandpaal ... en de rest ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
          Je kan het ook als volgt even bekijken.
          Bij aankoop nieuwe wagen 4 jaar vrijgesteld van controle ....
          En, Na de 4 jaar moeten je naar de controle ...

          Een jaar lekker bollen en rijden en gas geven of iets anders en op de laatste dagen voor de controle moet plots de wagen binnen voor een groot onderhoud en vooral niet te vergeten en belangrijk, afstelling van de motor zodat de controle tevree is, klant tevree en weg zijn wijlle voor een volgend jaar rijplezier zonder afstellen van de motor.
          Is toch in feite hetzelfde, met dat verschil dat je bij het laatste zelf bepaalt wanneer je je afstelling laat gebeuren opdat je de controle zou kunnen passeren. Bij de soft, doet een ander dat voor U.
          Wat, wie moet er nu op de schandpaal ?
          Dat is inderdaad goe gezien. Dus iedereen is er in zijn achterhoofd wel van bewust dat hetgeen de constructeur vermeld niet noodzakelijk strookt met de werkelijkheid. Dus veel heisa voor niks mijn gedacht.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #35
            Re: Milieu: Vw aan de schandpaal ... en de rest ?

            Oorspronkelijk geplaatst door fhuppel Bekijk bericht
            Wel het zijn deze keer wel niet de groenen, maar die zullen er mijn gedacht toch niet rouwig om zijn.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #36
              Re: Milieu: Vw aan de schandpaal ... en de rest ?

              Dat zou ik niet direct durven zeggen.
              De schade door het vertrouwen is enorm.
              En zoals verwacht beginnen ze zich in de VS al stevig te organiseren voor class actions die VW enorme sommen gaan kosten als ze die er door krijgen.
              Een eerste klacht is al geformuleerd voor 6000 auto's a rato van 13.000$ per auto...
              Als die er door geraakt is er een stevig precedent, en dan is het einde niet te overzien.
              VW maakt nu ca 12 Miljard dollar winst per jaar. Er zijn al berekeningen die gaan tot schades van 60-100 Miljard.
              In het slechtste geval gaat VW echt onder, en wordt in stukskes verkocht ...

              Verder gaat dit ook bij bedrijven die nu niet direct betrokken zijn een dikke impact hebben.
              Als VW 10% minder verkoopt, dan gaan er bij toeleveranciers ook een pak jobs verloren die niet direct elders opgevist worden.
              Je zal maar zeteltjes of ruiten leveren aan VW en door dit schandaal een pak werk verliezen...

              Of als ze door de besparingen die ze moeten doen een paar fabrieken moeten sluiten. Geloof me maar dat ze in Vorst met een ei in hun broek zitten, en DAT vind ik eigenlijk erg voor de gewone VW medewerker die mogelijk zijn job verliest.

              Als VW door dit schandaal echt moet snijden in toekomstige investeringen om electrische auto's te ontwikkelen, dan zitten ze echt jaren in een sukkelstraatje waar ze moeilijk uit geraken.

              Comment


              • #37
                Re: Milieu: Vw aan de schandpaal ... en de rest ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                Als VW door dit schandaal echt moet snijden in toekomstige investeringen om electrische auto's te ontwikkelen, dan zitten ze echt jaren in een sukkelstraatje waar ze moeilijk uit geraken.
                En de consument meteen ook. Of moeten we allemaal een Tesla van minimaal 65.000 euro aanschaffen?
                Ik heb Elon Musk alvast gevraagd - aangezien hij het VW-debacle zag als de ondergang van de fossiele brandstof - wanneer hij een gezinswagen op de markt brengt voor de prijs van een Passat, en of die dan 1000km kan rijden, in 2 minuten herladen, en opnieuw 1000km kan rijden...
                Pieter
                --
                Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                Comment


                • #38
                  Re: Milieu: Vw aan de schandpaal ... en de rest ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
                  En de consument meteen ook. Of moeten we allemaal een Tesla van minimaal 65.000 euro aanschaffen?
                  Ik heb Elon Musk alvast gevraagd - aangezien hij het VW-debacle zag als de ondergang van de fossiele brandstof - wanneer hij een gezinswagen op de markt brengt voor de prijs van een Passat, en of die dan 1000km kan rijden, in 2 minuten herladen, en opnieuw 1000km kan rijden...
                  Laat eens weten wat hij antwoordt.

                  Lees gewoon eens een boek van 1907 over automobieltechniek en wat ze daarin zeggen over electrische auto's. Er is nog geen zier verandert.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Milieu: Vw aan de schandpaal ... en de rest ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                    ...........................
                    In het slechtste geval gaat VW echt onder, en wordt in stukskes verkocht ...

                    Als VW door dit schandaal echt moet snijden in toekomstige investeringen om electrische auto's te ontwikkelen, dan zitten ze echt jaren in een sukkelstraatje waar ze moeilijk uit geraken.
                    Dat is misschien een achterliggende gedachte van sommigen over de grote plas.
                    VW werd te groot en te sterk op wereldvlak.

                    Maar voor hetzelfde geld gaan er nog Europese lijken uit de kast vallen. 'k Kan niet geloven dat VW helemaal alleen is om zijn cijfers "op te poetsen" ( poetsen )
                    De andere constructeurs moesten ook opboksen tegen de soms onzinnige eisen van de groene gemeenschap.
                    Last edited by Skitch; 30 september 2015, 21:14.
                    " Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )

                    Comment


                    • #40
                      Re: Milieu: Vw aan de schandpaal ... en de rest ?

                      Ik denk niet dat Wolfburg (Duitsland) het zover zal laten komen dat het bedrijf in de problemen zou geraken. Er zullen nog wel een pak advocaten de revue passeren om alles te bekijken en te regelen.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • #41
                        Re: Milieu: Vw aan de schandpaal ... en de rest ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                        Dat is misschien een achterliggende gedachte van sommigen over de grote plas.
                        VW werd te groot en te sterk op wereldvlak.

                        Maar voor hetzelfde geld gaan er nog Europese lijken uit de kast vallen. 'k Kan niet geloven dat VW helemaal alleen is om zijn cijfers "op te poetsen" ( poetsen )
                        De andere constructeurs moesten ook opboksen tegen de soms onzinnige eisen van de groene gemeenschap.
                        Verschil is dat al de ander constructeur een oplossing met ureum injectie in de uitlaat gebruikten. Een oplossing die (tot nu toe) als afdoende bewezen is. Maar niet goedkoop, noch voor de constructeur en ook met kosten voor de gebruiker. De "oplossing" van VW gebruikte dat niet en leek dus een ei van Colombus.

                        Met hun software konden ze het CO2 niveau halen ten koste van het NOx niveau. Het NOx niveau ook halen kan, hun software bewijst dat het kan. Maar gaat ten koste van het verbruik en de prestaties. Dus een auto die niemand wil kopen... Maar als ze hun milieueisen niet halen vallen ze in veel landen in een andere belastingsschaal. Dus ook een auto die niemand wil kopen.

                        Kan er ook niet aan doen, maar ik denk ook dat men over de plas achterliggende motieven heeft. Komt te goed uit, de EPA heeft iets nodig om de aandacht af te leiden. Want diesel personenwagens zijn daar een peulschil van de markt.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Milieu: Vw aan de schandpaal ... en de rest ?

                          Ok, stel je hebt nu dergelijke wagen.
                          En nu?

                          Twee mogelijkheden:
                          - ze passen de software aan zodat het "optimalisatiesysteem" nooit werkt. Dus een normale auto dat beetje vies is.
                          - ze passen de software aan zodat het "optimalisatiesysteem" altijd actief is. Dus een auto zonder performantie.

                          En nu mag je kiezen welk van de twee softwares geinstalleerd zal worden.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Milieu: Vw aan de schandpaal ... en de rest ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                            Een jaar lekker bollen en rijden en gas geven of iets anders en op de laatste dagen voor de controle moet plots de wagen binnen voor een groot onderhoud en vooral niet te vergeten en belangrijk, afstelling van de motor zodat de controle tevree is, klant tevree en weg zijn wijlle voor een volgend jaar rijplezier zonder afstellen van de motor.
                            In principe heb je gelijk, met carbu was het zelfs nog erger daar velen de auto na de TC terug anders lieten afstellen om beter trekken.

                            Maar met recente wagens regelt (in principe) de computer alles en als een sensor een slechte regeling vaststelt, dan gaat de motor in beveiliging en moet je naar de garage als je terug sneller wil kunnen rijden dan 50km/u.

                            Computer gestuurde motoren kunnen "zonder foefelen" niet veel afwijking hebben en veel motoren zonder computersturing zal je in recentere wagens niet meer vinden.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #44
                              Re: Milieu: Vw aan de schandpaal ... en de rest ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                              Twee mogelijkheden:
                              - ze passen de software aan zodat het "optimalisatiesysteem" nooit werkt. Dus een normale auto dat beetje vies is.
                              ***En ze verhogen al de verschuldigde taksen met 30%.***

                              - ze passen de software aan zodat het "optimalisatiesysteem" altijd actief is. Dus een auto zonder performantie.
                              ***Maar je blijft dezelfde taksen betalen gelijk nu***

                              En nu mag je kiezen welk van de twee softwares geinstalleerd zal worden.
                              Ik heb me gepermitteerd om je vraagstelling wat realistischer te maken.
                              Toegevoegde tussen ***.
                              Kan je zelf ook een keuze maken? 😊
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #45
                                Re: Milieu: Vw aan de schandpaal ... en de rest ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                                40 jaar terug had je inderdaad al auto's. Elk gezin wellicht. Maar intussen zie je voor elke deur 2 à 3 auto's.
                                Ik kan me van de indruk niet ontdoen dat het aantal auto's niet exponentieel gestegen zou zijn.
                                De wegen zijn intussen ook meer en meer dicht aan het slibben (ook deels omwille van infrastructuur, of andere redenen waar ik dolgraag over uitwijd)
                                Als die auto's voor de deur of in de garage staan, geen probleem dus.
                                In ons geval hebben mijn vrouw en ik ook elk een auto, en ik kan bewijzen dat deze gezamenlijk minder Km bollen dan als wij met één auto zouden rijden.
                                Gewoon voeren en terug ophalen van je wederhelft omdat je zelf eens de auto nog hebt kent iedereen denk ik, waardoor het totaal aantal Km hoger zal uitvallen.

                                Comment

                                Working...
                                X