Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Milieu: Vw aan de schandpaal ... en de rest ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Milieu: Vw aan de schandpaal ... en de rest ?

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
    Wil je echt zonder transport?
    Neen hoor. Helemaal niet. 'k Ben nog van de tijd: mijn auto is mijn vrijheid.
    Enige echte oplossing is minder mensen. Maar dat is een andere discussie.
    Inderdaad. En als we er niets aan doen komt het op een pijnlijke manier vanzelf.
    Probleem ligt hem bij de onrealistische eisen van de groene lobby en de tegenstrijdige eisen van de wetgeving.
    Volledig mee eens.
    " Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )

Comment

Ik vind het beetje overroepen dat VW schandaal.
      Ben je een zeer groene jongen dan is hooguit je eer gekrenkt voor de rest had je eigenlijk een normale auto.
      Maar als je dan toch zo groen moet zijn, hoor je dan niet met de fiets te rijden?

Ze vallen nu 1 constructeur aan voor een niet werkende functionaliteit in de firmware. So what? Er is geen schade.

Als ik dan zie dat ander constructeurs hun wagens open te maken zijn met een smartphone. Of erger nog dat je zelfs remote de wagens kan laten remmen en het stuur overnemen ??
      En daar praat niemand over.
      Mijn inziens is dat laatste echt wel een probleem.
      Two hackers have developed a tool that can hijack a Jeep over the internet. WIRED senior writer Andy Greenberg takes the SUV for a spin on the highway while ...

Los van deze (en daar ga ik mij niet populair mee maken) zou vliegen minstens 10x zo duur moeten zijn.
      Last edited by buurmanBert; 30 september 2015, 01:11.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
        Wie heeft er paard en kar?
        Als ge nu een paard durft houden, dan heb je binnen de kortste keren een klacht van een buur aan je been wegens vervuiling, geluidsoverlast of wat dan ook.
        Of denk je dat de verzuring er door gemotoriseerd vervoer gekomen is?
        En weet maar zeker dat mocht paard en kar de wagen vervangen, de "uitstoot" dan ook belast zou zijn wegens milieuonvriendelijk.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

De Belgische regering twijfelt om een klacht in te dienen ondanks het hoge aantal gesjoemelde diesels (393.648) in ons land. Reden: VW is een grote werkgever.

Comment

Wat zou het beste zijn, klacht indienen of misschien 7000 werkplaatsen verliezen? Ik kan de regering hierin geen ongelijk geven. Een andere zaak is wel dat de groenen er waarschijnlijk weer eens misbruik zullen van maken om Oosterweel en Uplace op de helling laten zetten.
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fhuppel Bekijk bericht
              De Belgische regering twijfelt om een klacht in te dienen ondanks het hoge aantal gesjoemelde diesels (393.648) in ons land. Reden: VW is een grote werkgever.
              Daar is een naam voor. Klassejustitie. Doe hetzelfde al firma met 2 werknemers en je hangt.

Op gevaar af om dit een maatschappelijke discussie te maken. Ik had niet anders verwacht. Belastingsvoordeel voor multinationals anders vertrekken ze, milieufraude door de autosector, oei.. niks zeggen of ze vertrekken, hogere belasting op vervuilende auto's maar niet voor leasingwagens of ze vertrekken. Diamantsector, Essers... Te veel om op te noemen.
              En wie niet weg kan blijft met de brokken zitten en mag ze betalen ook.
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                Wat zou het beste zijn, klacht indienen of misschien 7000 werkplaatsen verliezen? Ik kan de regering hierin geen ongelijk geven. Een andere zaak is wel dat de groenen er waarschijnlijk weer eens misbruik zullen van maken om Oosterweel en Uplace op de helling laten zetten.
                alsof ze zomaar weg kunnen. En naar waar? Ook in hun thuisland worden ze onderzocht.
                Geen ruggengraat noem ik het.
                Ze zouden minstens alle eco-premies moeten laten terugbetalen
                Last edited by Guest5; 30 september 2015, 12:23.

Comment

alsof ze zomaar weg kunnen. En naar waar? Ook in hun thuisland worden ze onderzocht.
                  Geen ruggengraat noem ik het.
                  Ze zouden minstens alle eco-premies moeten laten terugbetalen
                  Wat gezond verstand zal hier wel op zijn plaats zijn mijn gedacht. Als je alles hier naar de letter gaat interpreteren ben je nog verder weg. Denk je nu echt dat dit de enige eco-manipulatie is. Hoeveel burgers zouden er niet zijn die premies trekken waar ze geen recht op hebben. En wat ga je daarmee bereiken met die premies te doen terugbetalen. De kassen van de regeringen spijzen ? De burger zal daar in elk geval niet beter van worden. Een utopie man, niet meer dan dat...
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                    wow, http://www.gva.be/cnt/dmf20150930_01...-en-oosterweel

Comment

Aie, pijnlijk dat het weer in handen van Schauvliege valt...

Ze is intussen nog steeds minister kunnen blijven..., na het zaakje van Essers:
                      De discussie tussen cabaretier Wouter Deprez en Vlaams minister Joke Schauvliege over een geplande uitbreiding van een bedrijf in een natuurgebied, blijft aanhouden. 'De minister kent het dossier gewoon niet', aldus de komiek.

Comment

Je kan het ook als volgt even bekijken.
                        Bij aankoop nieuwe wagen 4 jaar vrijgesteld van controle ....
                        En, Na de 4 jaar moeten je naar de controle ...

Een jaar lekker bollen en rijden en gas geven of iets anders en op de laatste dagen voor de controle moet plots de wagen binnen voor een groot onderhoud en vooral niet te vergeten en belangrijk, afstelling van de motor zodat de controle tevree is, klant tevree en weg zijn wijlle voor een volgend jaar rijplezier zonder afstellen van de motor.
                        Is toch in feite hetzelfde, met dat verschil dat je bij het laatste zelf bepaalt wanneer je je afstelling laat gebeuren opdat je de controle zou kunnen passeren. Bij de soft, doet een ander dat voor U.
                        Wat, wie moet er nu op de schandpaal ?
                        https://www.fotospotter.be
                        Je suis content d’être heureux

Comment

Mag ik het volgende in het debat aanbieden. Indien men de eventuele taksen zou verrekenen in de werkelijke verbruikskosten ivm brandstoffen betaald aan de pomp slaat men twee of meerdere vliegen in één klap, de veelrijder, de vrachtrijder en ook de grootvaarder (scheepvaart). Maar ja het is algemeen geweten dat men aan bepaalde sectoren privilegies toekent. Wie geeft hier eens de gemiddelde verbruikscijfers per continent of land.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Als ge nu een paard durft houden, dan heb je binnen de kortste keren een klacht van een buur aan je been wegens vervuiling, geluidsoverlast of wat dan ook.
                            De vraag is, in de tijd dat iedereen paard en kar had, en er nog geen auto bestond, wist men van geen ander vervoermiddel, het was de normaalste zaak. Ik vraag me af of er toen veel mensen kloegen over geluidsoverlast, geurhinder,... iedereen leefde er namelijk tussenin.

Dat is natuurlijk iets dat we niet weten.
                            Wie kan nu nog navertellen dat de mensen, bijvoorbeeld 200 jaar terug, niet verzuurd waren? Er zijn in de geschiedenis altijd al opstanden geweest in de bevolking, mensen zijn altijd wel eens kwaad geweest over iets. Revoluties die her en der uitbraken... Ik denk dat verzuring van allen tijden zou kunnen zijn.
                            "De Verzuring" kan een modewoordje zijn dat men plakt op het pessimisme dat standaard in de mens zit, of 'realisme' volgens anderen

Als je natuurlijk zou stellen dat de verzuring enkel de laatste 50 jaren is opgekomen in de maatschappij, samen met de automobielsector, dan zou je enigszins een link kunnen leggen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                              De vraag is, in de tijd dat iedereen paard en kar had, en er nog geen auto bestond, wist men van geen ander vervoermiddel, het was de normaalste zaak. Ik vraag me af of er toen veel mensen kloegen over geluidsoverlast, geurhinder,... iedereen leefde er namelijk tussenin.
                              .../...
                              Als je natuurlijk zou stellen dat de verzuring enkel de laatste 50 jaren is opgekomen in de maatschappij, samen met de automobielsector, dan zou je enigszins een link kunnen leggen.
                              Ongeveer 40 jaar geleden moest ik geen vijf huizen ver lopen of er had wel iemand koeien, paarden, ezels, varkens, kippen, ganzen, ...

Nu in hetzelfde dorp is er nog welgeteld één boer dat drie koeien heeft en één andere met 2 ezels.
                              En beiden krijgen ze continu klachten van de buurt omdat de nieuwe buren dieren ongepast vinden in hun omgeving omdat ze soms wat lawaai maken of de vliegen aantrekken.

Echter had 40 jaar geleden ook bijna iedereen van de straat een auto en elke boer meerdere landwouwvoertuigen.

De onverdraagzaamheid is de laatste 40 jaar inderdaad fors toegenomen en zorgt er mede voor dat een terugkeer naar de wel betere periode onhaalbaar is geworden.
                              Ge krijgt al last als een kanarie te veel zingt. [emoji17]
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Echter had 40 jaar geleden ook bijna iedereen van de straat een auto en elke boer meerdere landwouwvoertuigen.

De onverdraagzaamheid is de laatste 40 jaar inderdaad fors toegenomen en zorgt er mede voor dat een terugkeer naar de wel betere periode onhaalbaar is geworden.
                                40 jaar terug had je inderdaad al auto's. Elk gezin wellicht. Maar intussen zie je voor elke deur 2 à 3 auto's.
                                Ik kan me van de indruk niet ontdoen dat het aantal auto's niet exponentieel gestegen zou zijn.
                                De wegen zijn intussen ook meer en meer dicht aan het slibben (ook deels omwille van infrastructuur, of andere redenen waar ik dolgraag over uitwijd).

Het aantal auto's én de onverdraagzaamheid zijn fors toegenomen. Maar in hoeverre zijn ze aan elkaar gelinkt? Of is het louter toeval?
                                Kan het ons überhaupt louteren?

Toch prikkelt volgend zinnetje me... :
                                Omdat de onverdraagzaamheid is toegenomen kunnen we niet meer terug naar een betere periode? Waarom zou dat onhaalbaar zijn? (Zeg eens tegen een kind dat een betere wereld nooit meer mogelijk zal zijn, met al die technologische vooruitgang, oplossingen, positieve vibes in de wereld, kan het toch ooit eens keren?)
                                Omwille van de auto? Is de auto dan toch gelinkt aan de onverdraagzaamheid?

Comment

Working...
                                X