Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Garmin versus TomTom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Garmin versus TomTom

    Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
    Dat is een mooi vliegtuig vooral met die blauwe canopy.
    Jawel, maar het was er bij warm weer wel snikheet onder. Enkel een klein gedeelte boven de voorste stoelen was ondoorzichtig.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • #47
      Re: Garmin versus TomTom

      Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
      Ik ben daar als jongeling nog gaan kijken naar zweefvliegers
      Ben je van deze streek?
      Ben waarschijnlijk zelfs ooit nog bij jou thuis geweest. Toen was je een fervente Canon aanhanger, als ik mij niet vergis. Ik ben inderdaad van de streek Aalst-Ninove
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #48
        Re: Garmin versus TomTom

        Comment


        • #49
          Re: Garmin versus TomTom

          Had niks met Garmin versus TomTom te maken, daarom heb ik verwijderd.
          Last edited by Guest17; 20 september 2015, 19:59.

          Comment


          • #50
            Re: Garmin versus TomTom

            Een manier om als zwever niemand nodig te hebben om je te lanceren. Moet je wel wat conditie voor hebben. Maar dat kan je dan wel echt "sportvliegen" noemen.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #51
              Re: Garmin versus TomTom

              Prachtige machine.
              Dank voor de link.
              " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

              Comment


              • #52
                Re: Garmin versus TomTom

                Oorspronkelijk geplaatst door Bert Janssens Bekijk bericht
                Ik verkoop die dingen nu reeds 15 jaar...
                En hier is inderdaad wel wat over te vertellen..
                Als ik de verkopers in men shops hoor spreken dan is er duidelijk een voorkeur voor Garmin.. (ik heb er ook ene)
                reden : zouden stabieler en juister werken (met een afwijking van enkel 100m door Amerikaanse overheid).
                tot 13 satelieten (ondertussen al meer denk ik) tegelijk dus iets sneller terug in contact met minstens 3 voor plaatsbepaling.
                Gratis LM lifetime maps.. en als je het juiste model neemt ook nog eens tmc (traffic 4 free)

                Neem je dit bij tomtom dat heb je het volgende voor..
                je moet bij de meeste modellen een abonnement nemen voor de "life" functie daar waar je "traffic" in zit en andere opties zoals groen rijden ed... (zo continue mogelijk zonder teveel afremmen om zoveel mogelijk benzine te sparen,, vluchtheuvels etc.. inbegrepen).. Lifetime maps heben ze ook maar als ik de pannes zie binnen komen is het opvallend meer tomtom die binnen komt dan garmin...(dit hangt natuurlijk ook af van hoeveel je er verkoopt natuurlijk)..
                als de traffic 4 free is bij tomtom heb je je smartphone nodig met een 3g/4g/... verbinding... je connect met bluetooth met je gps en je traffic werkt...(maar je 3g/4g draait op volle toeren "tinternet")
                In het andere geval (met life) zit er een simkaart ingebouwd in je toestel die eigenlijk werkt over de gsm masten en kijkt naar de beweging van alle gps met simkaart over hun gecreerde netwerk bewegen die simkaarten niet van mast naar mast heb je een file...(beetje als flitsverklikkers van coyote, hoe meer er op de baan zijn, hoe beter het werkt)
                De invals hoek van beide merken is anders..

                Garmin is een professionele firma (boten , vliegtuigen etc...) die op de markt is gekomen met een gps voor particulieren... ettelijke jaren geleden maar met tonnen ervaring...
                Tomtom is op de markt gekomen met een gps voor particulieren....

                Mijn moto is simpel als er in een vliegtuig tomtom zit stap ik niet op..

                Maar toch merk je dat tomtom een mooie strategie heeft uitgewerkt en verkopen ze als zoete broodjes...
                en merk je dat (zelfs in jou berichtje hierboven merk je hoe garmin overkomt bij het grote publiek..)

                De verschillen in gebruik zijn belachelijk klein... je hebt een main screen (hebben ze beide) en max 10 tegels waar je op kan klikken (hebben ze beide).. zelfs mio heeft dat

                Ziet hun scherm er iets anders uit.. je dat klopt maar dit zijn absoluut geen moeilijke dingen hoor.
                adres ingeven en je kan de baan op..

                PS ZET NOOIT JE EIGEN ADRES ALS "THUIS" maar dichtstbijzijnde politiekantoor, als hij gestolen zou zijn op vakantie...... tis maar een tip he
                Sorry voor de lange quote, maar hier wens ik toch even op te reageren. Ben al járen ( de jaren '90 ergens ) gebruiker van TomTom. Professioneel als vrachtwagenchauffeur, eerst met een PDA en navigatiesoftware plus GPS module, later met verschillende modellen en de meest recente een GoLive 950. Nooit problemen mee gehad, wel betaalde maps updates maar vaak waren de nieuwe wegen en ronde punten al voorzien in de map nog vóór de werken helemaal afgerond waren (bijvoorbeeld de fly-over in Geel West en nieuwe verbindingsweg Geel - Turnhout. Enkele dagen na de ingebruikstelling van deze nieuwe wegen werd de navigatie ook effectief langs daar gevoerd. Bij de Garmin toestellen van de firma was er beduidend meer tijd nodig.
                Wat betreft de TMC is er een verschil tussen de "openbare" TMC welke door de omroepen gratis ter beschikking staat, en de betalende Live TMC van Tomtom. De ene heeft een refreshrate van 15 minuten, de Live zal onmiddelijk na het vaststellen van mogelijke files een update doen van de informatie door middel van de ingebouwde sim kaart en gsm netwerk. Zoals zo vaak, betaal je voor een betere service ook wat meer, voor gelijk welk merk.


                IMHO,

                Willy
                Hombre

                Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                Comment


                • #53
                  Re: Garmin versus TomTom

                  Blijkbaar ben ik zo ongeveer de enige die niet tevreden is over garmin. Heb de laatste firmware updates, heb de laatste kaart updates en toch doet die niet wat er verwacht wordt. Heb al zoveel keer voor gehad dat ik op een rotonde de 4e afslag moet nemen, maar er zijn er maar 3 . En geen tussen wegentjes die voor verwarring kunnen zorgen. Garmin stuurt mij soms gewoon het voetgangers gebied in en neen staat niet ingesteld als voetganger. Mijn buur zijn garmin stuurt ons een doodlopende straat in en zo kan ik nog even verder gaan. Dit was mijn eerste garmin maar waarschijnlijk ook mijn laatste. Momenteel gebruik ik google maps en igo navigatie op smartphone, de garmin blijft in de kast. Is voor mij een pak betrouwbaarder. Ik weet dat een gps niet onfeilbaar is maar al die problemen heb ik niet met mijn andere navigatie toestellen/systemen.
                  I love my D500

                  Comment


                  • #54
                    Re: Garmin versus TomTom

                    Net gezien in de folder van de Lidl.
                    Garmin GPS voor 125 euro. Daar kan je je niet veel aan verbranden denk ik.

                    Comment


                    • #55
                      Re: Garmin versus TomTom

                      Na jaren tomtom gebruikt te hebben sinds kort ook garmin gebruiker. Is er eentje van mijn werkgever. Ik moet vaak naar kruisingen dus bvb Kerkstraat hoek langestraat. Met tomtom perfect in te stellen met garmin niet daar kan je enkel naar een huisnummer in een straat navigeren en niet naar een kruising met een andere straat.

                      Maar voor de rest een tevreden gebruiker, heb wel al gemerkt dat hij je nogal snel een blokje rond laat rijden ipv rechtsomkeer te doen maken.

                      mir
                      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                      Comment


                      • #56
                        Re: Garmin versus TomTom

                        Oorspronkelijk geplaatst door pdrke Bekijk bericht
                        Blijkbaar ben ik zo ongeveer de enige die niet tevreden is over garmin. Heb de laatste firmware updates, heb de laatste kaart updates en toch doet die niet wat er verwacht wordt. Heb al zoveel keer voor gehad dat ik op een rotonde de 4e afslag moet nemen, maar er zijn er maar 3 . En geen tussen wegentjes die voor verwarring kunnen zorgen. Garmin stuurt mij soms gewoon het voetgangers gebied in en neen staat niet ingesteld als voetganger. Mijn buur zijn garmin stuurt ons een doodlopende straat in en zo kan ik nog even verder gaan. Dit was mijn eerste garmin maar waarschijnlijk ook mijn laatste. Momenteel gebruik ik google maps en igo navigatie op smartphone, de garmin blijft in de kast. Is voor mij een pak betrouwbaarder. Ik weet dat een gps niet onfeilbaar is maar al die problemen heb ik niet met mijn andere navigatie toestellen/systemen.
                        Dat van die 3 of 4 of 5 afslagen aan een rondpunt heb ik laatst ook een paar keer gemerkt (bij een paar van de honderden ronde punten die in laatst gepasseerd ben in Frankrijk).
                        Maar dat is ergens te verklaren door het feit dat ze bij de kaartmaker van Garmin niet logisch zijn.
                        Een weg die uitkomt op een rond punt wordt dikwijls in twee gesplitst (Y-vorm) om een afzonderlijk stukje baan te krijgen voor oprijdend en een afrijdend verkeer.
                        Wanneer die spitsing nogal ver uiteen loopt, bekijkt 'Garmin' dat als twee wegen ipv één, wat natuurlijk helemaal onlogisch en verkeerd is.

                        Verder heb ik nog geen echte problemen vastgesteld, tenzij dat zoals ik reeds schreef, men van bepaalde (oude maar nog perfect werkende) toestellen geen kaartupdate meer kan krijgen.

                        Nu dat is ook opgelost, de Garmin SP 2610 gaat weg, en de Garmin nüviCam™ LMT-D werd reeds besteld en wordt eerstdaags geleverd .
                        Wordt wel enkel op reis gebruikt, dus slechts een drie tot vier keer per jaar, omdat je thuis op je PC de reis en trips ter plaatse kan voorbereiden en alle routes en waypoints dan kan downloaden naar je GPS. Met de vaste die ik in de wagen heb kan dat natuurlijk niet.

                        Maar ik mag toch hopen dat de meesten niet blind rijden met een GPS en toch nog een korte blik werpen op de wegwijzers aan een rond punt .
                        Last edited by Guest17; 26 september 2015, 08:11.

                        Comment


                        • #57
                          Re: Garmin versus TomTom

                          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht

                          Maar ik mag toch hopen dat de meesten niet blind rijden met een GPS en toch nog een korte blik werpen op de wegwijzers aan een rond punt .
                          Idd, geluk dat ik dit doe want zou anders veel verloren rijden :-)
                          I love my D500

                          Comment


                          • #58
                            Re: Garmin versus TomTom

                            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                            Maar ik mag toch hopen dat de meesten niet blind rijden met een GPS en toch nog een korte blik werpen op de wegwijzers aan een rond punt .
                            Dat doet mij aan iets denken.
                            Wat voor instructies geeft een gps als je in een land rijdt waar ze aan de "verkeerde" kant rijden?
                            Hopelijk stuurt mevrouw Garmin je niet de verkeerde kant van de rotonde of autostrade op...
                            Pieter
                            --
                            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                            Comment


                            • #59
                              Re: Garmin versus TomTom

                              Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
                              Dat doet mij aan iets denken.
                              Wat voor instructies geeft een gps als je in een land rijdt waar ze aan de "verkeerde" kant rijden?
                              Hopelijk stuurt mevrouw Garmin je niet de verkeerde kant van de rotonde of autostrade op...
                              Grapjas , maar mocht je toch nog twijfelen, Mevr Garmin loods me reeds een vijftal keer feilloos door Ierland, één keer door Wales, een paar keeur door Zuid-Engeland en al een keer of zes door Cyprus, en dit met zowel eigen wagen als met huurwagens met stuur rechts.... en daar rijden ze allemaal aan de "verkeerde" kant .

                              Comment


                              • #60
                                Re: Garmin versus TomTom

                                Pieter,

                                In de landen waar links gereden wordt worden de instructies ook voor die situatie gegeven - ook in tomtom ...

                                Jaja

                                Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
                                Dat doet mij aan iets denken.
                                Wat voor instructies geeft een gps als je in een land rijdt waar ze aan de "verkeerde" kant rijden?
                                Hopelijk stuurt mevrouw Garmin je niet de verkeerde kant van de rotonde of autostrade op...
                                Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                                Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                                Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                                Comment

                                Working...
                                X