Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Garmin versus TomTom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Garmin versus TomTom

    Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
    Net gezien in de folder van de Lidl.
    Garmin GPS voor 125 euro. Daar kan je je niet veel aan verbranden denk ik.
    Vandaag binnengekomen. Ik had de folder getoond aan het vrouwtje en die was em gaan kopen.

    Eerste indruk is goed maar toch is er een probleem.
    Ik kan de gps niet koppelen aan mijn windows 8.1 pc.
    Weigert de driver te installeren en gaat direct uit. Van updaten is al helemaal geen sprake.

    Al snel even contact genomen met support want op hun website vind ik maar magere uitleg "pak een ander pc" ??? precies of ik 5 pcs heb staan LOL.

    Comment


    • #62
      Re: Garmin versus TomTom

      Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
      Vandaag binnengekomen. Ik had de folder getoond aan het vrouwtje en die was em gaan kopen.

      Eerste indruk is goed maar toch is er een probleem.
      Ik kan de gps niet koppelen aan mijn windows 8.1 pc.
      Weigert de driver te installeren en gaat direct uit. Van updaten is al helemaal geen sprake.

      Al snel even contact genomen met support want op hun website vind ik maar magere uitleg "pak een ander pc" ??? precies of ik 5 pcs heb staan LOL.
      Je schrijft 'daar kan je je niet veel aan verbranden...', maar uiteindelijk heb je je toch verbrand .

      Comment


      • #63
        Re: Garmin versus TomTom

        Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
        .............................
        Ik kan de gps niet koppelen aan mijn windows 8.1 pc.
        Weigert de driver te installeren en gaat direct uit. Van updaten is al helemaal geen sprake.
        Heb je http://software.garmin.com/nl-BE/express.html Garmin Express geïnstalleerd ?
        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

        Comment


        • #64
          Re: Garmin versus TomTom

          Idd, ik zit op de blaren nu LOL
          Het is natuurlijk niet het soort probleem waar we ons als consument nog deze dagen mogen aan verwachten.
          Ik verwacht dergelijk probleem eerder bij speelgoed (lees: brol) van een of ander obscure fabrikant zonder merk maar niet bij een firma van dergelijke grootorde en reputatie.

          Tuurlijk heb ik dat express programmatje geinstaleerd.
          Bij nader onderzoek heb ik vastgesteld dat het een driver / protocol probleem is.
          Eens zien met welke workaround ze voor de dag komen.

          Een ander minpunt vond ik ook dat ze geen lader bijleveren.
          Desondanks de connector een mini-usb is, is het NIET mogelijk een standaard usb lader / kabel te gebruiken.

          Gebruik ik echter het bijgeleverde kabeltje dan kan ik het wel opladen via mijn pc wat ook weer niet zo wenselijk is.

          Dus ja ik heb mijn gat verbrand en het zal dan ook de laatste worden van dit merk.
          Exit Garmin, ze moeten maar beter doen.

          Comment


          • #65
            Re: Garmin versus TomTom

            Opladen doe ik nooit via de pc, zie ook niet direct het nut daar van in, wel altijd in de wagen wat me logisch lijkt want daar heb je toestel uiteindelijk nodig…
            Garmin is voor mij, ik heb echt ALLE merken gebruikt, nog steeds het betere toestel, zeker het laatste nieuwe model met ingebouwde dashcam.
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • #66
              Re: Garmin versus TomTom

              Ale tis ondertussen opgelost.
              Bij de helpdesk melde ze uitdrukkelijk om GEEN USB-hub te gebruiken. Ik gebruikte er ook geen.
              Maar een mens moet al eens iets durven en zo kwam ik op het idee om er opzettelijk eens een hub tussen te plaatsen.

              Geloof het of niet, probleem direct opgelost. Alles werkte direct.
              Updates waren zo geregeld en ik kon nog leuke speeltjes er op uploaden.
              Dus de blaren op mijn gat zullen snel helen ;-)

              Ondertussen ook al wat aan het cruisen geweest en de Garmin getest in the field. En ik moet zeggen dat ze over dit toestel toch beter nagedacht hebben dan over mijn vorige tomtom.
              Kortom ik ben kontent ermee.

              Comment

              Working...
              X