Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Garmin versus TomTom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Garmin versus TomTom

    Ik heb een Tomtom (oud model) en dat ding is voor mij de perfectie.
    Ofwel ben ik rap kontent ofwel is het ook een goed model.
    Het brengt me waar ik moet zijn, snel herberekenen bij negeren voorgestelde weg (bv omleiding/file/...)
    Doch de batterij is om zeep nu en ik moet gaan vervangen.

    Iedereen klaagt over de huidige TomToms en ik heb er ondertussen de schrik van opgedaan.
    Na wat rondvragen zijn veel mensen blijkbaar erg tevreden over Garmin en Mio maar de meeste klagen over TomTom (vooral updates zouden zeer lastig zijn en moeilijk lukken)

    Comment


    • #17
      Re: Garmin versus TomTom

      Ik heb ook een Garmin, denk een Nüvi 2595 en ben er enorm tevreden van, heb zelf geen ervaring met TomTom.
      (met levenslang update kaarten)

      Heb vroeger nog gezeild op zee en ja ik had aan boord ook een Garmin GPS, marine versie, hebben zeer goede reputatie op dat vlak.

      Comment


      • #18
        Re: Garmin versus TomTom

        Heb intussen de Nuvi 68 LMT aangeschaft (omdat de 67 onder meer Portugal niet bevat, had nog niet gedacht aan downloaden OSM, weet ook (nog) niet of dit bij dit model kan).
        De enige kritiek die ik heb is de Nederlands vertaling... soms wel wat bij het haar getrokken ("bewogen gemiddelde bv", of "stel plaats"...).
        Verder wellicht wat minder (overbodige) toeters en bellen zoals keuze van het geluidje als je een flitspaal nadert, of het symbooltje van de wagen (OK, je kunt er nog een hoop downloaden), maar voor de rest is het zoals gewoonlijk wat aanpassen aan de bediening/menu's.
        Het beeldje dat TT geeft is wat kleurrijker maar alweer, dit is niet essentieel. Bij Garmin is het allemaal veel "subtieler".
        Wel essentieel is dat je eigenlijk sneller en makkelijker een bestemming kunt ingeven (ik vergelijk nu vooral met de TT Start 60), waarbij de Garmin veel sneller de dbs doorzoekt. Je krijgt ook veel meer informatie als je dat wenst, zoals tripinfo, zelfs de hoogte wordt aangegeven!
        Bij die TT Start 60 had ik ook de optionele TMC ontvanger, die werkte soms, soms niet. Bij de Garmin is die ingebouwd (geen optie dus).
        Ik had die net gekocht en op mijn voorruit zowel de TT als de Garmin mij naar huis laten begeleiden. De Garmin stuurde me een andere weg op omdat er ergens anders een weg versperd was, wat inderdaad de juiste beslissing was. Garmin leverde me dus wel degelijk de meest geschikte weg vermits er op de "normale weg" inderdaad een versperde weg voorkomt (momenteel toch). TT vond dat de "normale" weg OK was, maar dan zou ik wel in een serieuze file terechtgekomen zijn én nog een heel stuk moeten omrijden! Garmin leverde hier dus toch beter werk.

        Het is nu nog wat te vroeg om al een gefundeerde vergelijking te maken maar ik denk dat ik de juiste beslissing genomen heb om over te stappen naar Garmin. Ook de bouw is eigenlijk luxueuzer en degelijker dan de TT.
        Gun me een beetje de tijd om de (gedownloade) handleiding rustig door te nemen en alles te ontdekken. Als ik zo ver ben, dan geef ik hier nog wel mijn "eindverdict".

        Aan allen alvast bedankt voor de reacties !
        "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

        Comment


        • #19
          Re: Garmin versus TomTom

          Amai zeg als ik zie voor wat een (spot)prijzen ze die dingen nu al op de markt gooien.
          Last edited by Guest17; 20 september 2015, 19:54.

          Comment


          • #20
            Re: Garmin versus TomTom

            Oorspronkelijk geplaatst door Bert Janssens Bekijk bericht
            PS ZET NOOIT JE EIGEN ADRES ALS "THUIS" maar dichtstbijzijnde politiekantoor, als hij gestolen zou zijn op vakantie...... tis maar een tip he
            en de reden is...? Ik kan alleen bedenken dat indien je sleutels van huis erbij zouden zitten men makkelijk binnen geraakt, maar voor de rest...

            Comment


            • #21
              Re: Garmin versus TomTom

              Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
              en de reden is...? Ik kan alleen bedenken dat indien je sleutels van huis erbij zouden zitten men makkelijk binnen geraakt, maar voor de rest...
              Wel... bij mij zit de afstandsbediening van de garagepoort in de auto.
              Als ze mijn auto pikken en onder "thuis" een adres vinden, zou dat wel eens een probleem kunnen zijn
              Pieter
              --
              Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

              Comment


              • #22
                Re: Garmin versus TomTom

                Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
                Wel... bij mij zit de afstandsbediening van de garagepoort in de auto.
                Als ze mijn auto pikken en onder "thuis" een adres vinden, zou dat wel eens een probleem kunnen zijn
                Als je privé auto gepikt wordt is er kans dat op de documenten jouw adres staat.
                Een goed slot op de stevige deur tussen de garage en de woning kan wonderen doen.
                " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                Comment


                • #23
                  Re: Garmin versus TomTom

                  Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                  Als je privé auto gepikt wordt is er kans dat op de documenten jouw adres staat.
                  Een goed slot op de stevige deur tussen de garage en de woning kan wonderen doen.
                  Dat slot zit er ook, maar wordt niet vastgemaakt elke keer als we met de wagen vertrekken, moet ik eerlijk bekennen...
                  Pieter
                  --
                  Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                  Comment


                  • #24
                    Re: Garmin versus TomTom

                    Verwijderd wegens niet ter zake.
                    Last edited by Guest17; 20 september 2015, 19:54.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Garmin versus TomTom

                      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                      Ben wel benieuwd hoe lang die "levenslange" kaartupdates gaan duren.
                      Levenslang zal niet 100 jaar zijn maar de levensduur van de GPS en met elektronica kan je alles verwachten.. Stel dat een update "iets" doet mislopen en je GPS is kapot..

                      BTW, Garmin en OSM is een mooie combinatie. Je mist dan wel de max snelheden op de wegen. Mogelijk doen ze de 'gratis lifetime updates" omdat mensen anders toch met oude kaarten blijven rijden (en klagen dat "die Garmin" altijd mis is) of de gratis OSM gaan gebruiken.

                      Voor mijn Oregon heb ik alleszins de gewone 600 gekozen (zonder kaarten). Ik gebruik uitsluitend OSM kaarten (Open street map en Open Cycle map) en het is uitzonderlijk dat er eens een pad niet op mijn kaart staat.
                      bye, Maurice
                      https://on4bam.com/
                      Nikon D7500

                      Comment


                      • #26
                        Re: Garmin versus TomTom

                        Was niet on topic, is daarom verwijderd.
                        Last edited by Guest17; 20 september 2015, 19:55.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Garmin versus TomTom

                          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                          Komt dat dan door Garmin ? Want met OSM krijg je wel een verwittiging wanneer je de max snelheid overschrijdt.
                          Met de nuvi heb ik het nog niet getest maar op mijn oude smartphone (met oude garmin app) kreeg ik de snelheden niet. Aangezien ik nu met de nuvi originele Garmin kaarten heb, heb ik de OSM nog niet getest. Eén dezer moet ik toch SD kaartjes aanschaffen en dan gaat er een oud kaartje in de Nuvi met OSM er op.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                          OSM is wel heel goed hé.
                          Ik had verleden jaar de OSM van Groenland op mijn Oregon 600 en het verbaasde mij dat zelfs de paden die amper zichtbaar waren er op stonden. Ik had mij voorgenomen om mijn tracks te uploaden als we ergens zouden komen waarvan er geen trails op de kaart stonden maar dat is niet nodig geweest.
                          bye, Maurice
                          https://on4bam.com/
                          Nikon D7500

                          Comment


                          • #28
                            Re: Garmin versus TomTom

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sennheiser Bekijk bericht
                            Ik heb ook een Garmin, denk een Nüvi 2595 en ben er enorm tevreden van, heb zelf geen ervaring met TomTom.
                            (met levenslang update kaarten)

                            Heb vroeger nog gezeild op zee en ja ik had aan boord ook een Garmin GPS, marine versie, hebben zeer goede reputatie op dat vlak.
                            De eerste GPS-en heb ik gekend in de luchtvaart. Ik had er eentje aan boord en inderdaad, ook een Garmin. Die waren toen bij de privaat piloten ook heel populair.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment


                            • #29
                              Re: Garmin versus TomTom

                              Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                              De eerste GPS-en heb ik gekend in de luchtvaart. Ik had er eentje aan boord en inderdaad, ook een Garmin. Die waren toen bij de privaat piloten ook heel populair.
                              Nu is Garmin zelfs populairder dan ooit in de kleine luchtvaart. Vooral met de G900, G1000 en G2000 reeks.
                              Diamond DA40
                              Robin DR401
                              Cessna TTx
                              Last edited by Skitch; 17 september 2015, 13:08.
                              " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                              Comment


                              • #30
                                Re: Garmin versus TomTom

                                Levenslange kaart-update.Zal wel zijn.
                                Mijn Tom-Tom,ondertussen 8 jaar oud,kan de laatste updates West-Europa niet binnenhalen.Benelux gaat wel,en dat heb ik vnl nodig.
                                Reden:te weinig geheugen.Is niet te verhogen,dus indien je dit wil:koop een nieuwe GPS.Levenslang??
                                Of topic,maar ivbm Led-lichten bij wagens:sturen bij volgens ingebouwde GPS.(Audi)
                                Mijn schoonzoon heeft een Audi A5,met ingebouwde GPS.Kan volgens de officiele dealer niet meer geupgraded worden.Auto 3 jaar oud.
                                Ik rijd met dezelfde auto,maar met een Tom-Tom .2000 euro goedkoper,maar wel te upgraden,wel niet voor W-Europa.

                                Comment

                                Working...
                                X