Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Garmin versus TomTom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Garmin versus TomTom

    Niet ter zake doende reactie werd door mij verwijderd.
    Last edited by Guest17; 20 september 2015, 19:56.

    Comment


    • #32
      Re: Garmin versus TomTom

      Ik heb mio en tomtom al gehad maar met de batterijen van mio heb ik slechte resultaten. heb sinds vorig jaar een nieuwe tom tom daar de batterij van de mio had opgegeven maar onze vorige tom tom die onze zoon heeft werkt nog steeds.

      Comment


      • #33
        Re: Garmin versus TomTom

        Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
        Nu is Garmin zelfs populairder dan ooit in de kleine luchtvaart. Vooral met de G900, G1000 en G2000 reeks.
        Diamond DA40
        Robin DR401
        Cessna TTx
        Met deze Robin 3000 vloog ik toen. Full IFR uitgerust, maar nog geen GPS ingebouwd. Wij moesten de antenne van de Garmin toen nog tegen de voorruit kleven en hadden niet altijd goeie ontvangst. De GPS was dus maar een standby tool naast de VOR en NDB

        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #34
          Re: Garmin versus TomTom

          Dat is een mooi vliegtuig vooral met die blauwe canopy.
          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

          Comment


          • #35
            Re: Garmin versus TomTom

            Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
            Met deze Robin 3000 vloog ik toen. Full IFR uitgerust, maar nog geen GPS ingebouwd. Wij moesten de antenne van de Garmin toen nog tegen de voorruit kleven en hadden niet altijd goeie ontvangst. De GPS was dus maar een standby tool naast de VOR en NDB
            Ha, jij vloog met de FWA van Propeller. In augustus zijn we daar nog mee naar Saint-Ghislain geweest. GPS is wat moeilijk te bedien door de trillingen.
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

            Comment


            • #36
              Ik heb zo wat alle merken gehad die er bestaan in alle mogelijke versies….
              Jarenlang Tomtom gebruikt, en uit nieuwsgierigheid toch maar eens een Garmin gekocht, gevolg…. Nooit geen Tomtom meer, wat een verademing die Garmin toestellen zeg, veel correcter, stabieler, betere batterij en geen internet verbinding nodig.
              Ik gebruik nu de nieuwste Garmin met ingebouwde dashcam, geloof me, een juweeltje…..
              Last edited by Franciskine; 18 september 2015, 08:53.
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

              Comment


              • #37
                Re: Garmin versus TomTom

                Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                Iedereen klaagt over de huidige TomToms en ik heb er ondertussen de schrik van opgedaan.
                Na wat rondvragen zijn veel mensen blijkbaar erg tevreden over Garmin en Mio maar de meeste klagen over TomTom (vooral updates zouden zeer lastig zijn en moeilijk lukken)
                Ik begin ook te twijfelen aan mijn TomTom. Hij brengt mij wel naar de juiste plaats,
                maar onlangs in Zeeland werd ik geconfronteerd met een aantal nieuwe wegen.
                Dus update van de kaarten-software nodig. Ik had daar wel schrik van , wegens een vroegere slechte TT-update ervaring, maar dat zou nu wel beter zijn, ...dacht ik.

                Eerst deed hij een gratis update van de firmware, en ik mocht ook de "stemmen selecteren".
                Achteraf bleek dat ik nu alleen met de computerstem opgezadeld ben.
                Dan kaarten aankopen via Paypal betaalmethode (+/-30 €). Tot 3 keer toe geprobeerd, telkens kon TT geen verbinding maken,
                was de link "timed-out"...enz. , enz...
                Resultaat: geen kaartupdate, eerdere ervaringen bevestigd, gefrustreerde gebruiker.
                O, en de batterij, die is in permanente staat van "opladen". heb die nog nooit "vol" meegemaakt.

                Conclusie:
                a) Volgende keer naar Garmin kijken
                b) Die "Thuis" tip is geld waard.

                Dpaul
                Last edited by DPaul; 18 september 2015, 07:50.
                DPaul - A.FIAP
                D810, nikkors and other stuff

                Comment


                • #38
                  Re: Garmin versus TomTom

                  Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                  Ik heb zo wat alle merken gehad die er bestaan in alle mogelijke versies….
                  Jarenlang Tomtom gebruikt, en uit nieuwsgierigheid toch maar eens een Garmin gekocht, gevolg…. Nooit geen Tomtom meer, wat een verademing die Garmin toestellen zeg, veel correcter, stabieler, betere batterij en geen internet verbinding nodig.
                  Ik gebruik nu de nieuwste Garmin met ingebouwde dashcam, geloof me, een juweeltje…..
                  Type ???

                  Comment


                  • #39
                    Re: Garmin versus TomTom

                    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                    Type ???
                    Deze is het, niet de goedkoopste maar wel ontzettend handig : https://buy.garmin.com/nl-NL/NL/op-d...rod168823.html
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                    Comment


                    • #40
                      Re: Garmin versus TomTom

                      Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                      Ha, jij vloog met de FWA van Propeller. In augustus zijn we daar nog mee naar Saint-Ghislain geweest. GPS is wat moeilijk te bedien door de trillingen.
                      Die was voeger eigendom en tevens nieuw aangekocht door een apothekersfamilie uit Zottegem. Ik huurde die dus van die eigenaars. Met het verdwijnen van het vliegveldje aldaar heeft die Robin verschillende thuishavens gekend, waaronder Ursel en nadien Wevelgem waar die blijkbaar nu nog steeds zijn thuisbasis heeft. Het toestel is door de eerste eigenaar verkocht aan een peperkoekproducent waarvan de naam mij nu ontsnapt. Propeller kan wel de firmanaam zijn waaronder het toestel geregistreerd is en verhuurd wordt. Na het veranderen van eigenaar heb ik er nog slechts een paar keer mee gevlogen. De 3000 was toen althans (jaren '80 en '90) een prachtig toestel met alles erop en eraan. Ik heb er zelf nog nachtvluchten mee gevlogen, vertrekkende vanuit Wevelgem.
                      Er waren wel wat problemen met de benzinemeters. Die gaven steeds verkeerde indicaties, wat nogal eens voor verassingen kon zorgen. Eén van onze oudere piloten had er toen iets op gevonden en sindsdien werd bij het checken van het toestel vooraleer te starten, steeds een gewone meetlat in de tankopeningen op de vleugels gestoken. Dit was nog de meest veilige methode om een exact idee te hebben van de tankinhouden. En ik ben nog persoonlijk met de toenmalige eigenaar naar Dyjon (Robin) gevlogen om bij de bouwer naar een oplossing te zoeken voor dit toch wel ernstig en gevaarlijk probleem. Maar het ontwerp van dit type van meters is eigenlijk nooit erg betrouwbaar gebleken.
                      Alé.., het doet mij plezier dat dit toestel nog steeds vliegwaardig is, al moet het nu toch al bijna 30jaar oud zijn.
                      Last edited by enero; 18 september 2015, 09:23.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • #41
                        Re: Garmin versus TomTom

                        Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                        Die was voeger eigendom en tevens nieuw aangekocht door een apothekersfamilie uit Zottegem. Ik huurde die dus van die eigenaars. Met het verdwijnen van het vliegveldje aldaar heeft die Robin verschillende thuishavens gekend, waaronder Ursel en nadien Wevelgem waar die blijkbaar nu nog steeds zijn thuisbasis heeft. Het toestel is door de eerste eigenaar verkocht aan een peperkoekproducent waarvan de naam mij nu ontsnapt. Propeller kan wel de firmanaam zijn waaronder het toestel geregistreerd is en verhuurd wordt. Na het veranderen van eigenaar heb ik er nog slechts een paar keer mee gevlogen. De 3000 was toen althans (jaren '80 en '90) een prachtig toestel met alles erop en eraan. Ik heb er zelf nog nachtvluchten mee gevlogen, vertrekkende vanuit Wevelgem.
                        Het is een beetje een kluwen. Propeller is de verhuurder van een paar toestellen maar is verbonden met OAC (Ostend Air College). De peperkoekproducent is Vondelmolen (Lebbeke)

                        Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                        Er waren wel wat problemen met de benzinemeters. Die gaven steeds verkeerde indicaties, wat nogal eens voor verassingen kon zorgen. Eén van onze oudere piloten had er toen iets op gevonden en sindsdien werd bij het checken van het toestel vooraleer te starten, steeds een gewone meetlat in de tankopeningen op de vleugels gestoken. Dit was nog de meest veilige methode om een exact idee te hebben van de tankinhouden. En ik ben nog persoonlijk met de toenmalige eigenaar naar Dyjon (Robin) gevlogen om bij de bouwer naar een oplossing te zoeken voor dit toch wel ernstig en gevaarlijk probleem. Maar het ontwerp van dit type van meters is eigenlijk nooit erg betrouwbaar gebleken.
                        Alé.., het doet mij plezier dat dit toestel nog steeds vliegwaardig is, al moet het nu toch al bijna 30jaar oud zijn.
                        Problemen zijn er blijkbaar altijd wel maar ze worden goed onderhouden aan de "overkant" bij Gill. Ik denk dat de tweezitter (CDJ) ook zo oud is maar die heeft wat weinig PKs (Bij warm weer denk je soms dat je geen hoogte kan halen bij het opstijgen. Dan doet de FWA het een pak beter.
                        De FBI en CIA van de club daar zijn trouwens ook zo'n oude beestjes. Een van de volgende weken mag ik trouwens nog eens mee

                        Om terug wat on-topic te gaan, de dubbele G1000 in de Diamond 40 zijn wel pareltjes.
                        bye, Maurice
                        https://on4bam.com/
                        Nikon D7500

                        Comment


                        • #42
                          Re: Garmin versus TomTom

                          Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                          Deze is het, niet de goedkoopste maar wel ontzettend handig : https://buy.garmin.com/nl-NL/NL/op-d...rod168823.html
                          Bedankt.
                          Last edited by Guest17; 20 september 2015, 19:56.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Garmin versus TomTom

                            Iedereen kan terugvinden wat met 'levenlang' bedoeld wordt bij Garmin.
                            Werd daarom hier verwijderd.
                            Last edited by Guest17; 20 september 2015, 19:57.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Garmin versus TomTom

                              Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                              Het is een beetje een kluwen. Propeller is de verhuurder van een paar toestellen maar is verbonden met OAC (Ostend Air College). De peperkoekproducent is Vondelmolen (Lebbeke).
                              Mijn eerste instructeur (Marc Juncker) was ooit verbonden aan OAC maar is nu blijkbaar uitgeweken naar Duitsland.

                              Ik denk dat de tweezitter (CDJ) ook zo oud is maar die heeft wat weinig PKs (Bij warm weer denk je soms dat je geen hoogte kan halen bij het opstijgen. Dan doet de FWA het een pak beter.
                              Moeilijker hoogte halen heb je vooral bij 'vochtig' en warm weer. Lucht heeft dan minder densiteit en dus heeft aldus minder draagkracht.
                              Met de Robin3000 moesten wij ook bij dergelijke weersomstandigheden, met 3 passagiers en met volle tanks, heel goed opletten op ons klein vliegveldje (750m) te Oombergen - Zottegem. Dit vliegveldje helde dan nog af naar oostelijke richting, bijgevolg was opstijgen naar het westen dan vrijwel af te raden. Halve tanks en één passagier was dan de boodschap. Bergaf kon je wel nog riskeren, maar ik deed dit in elke geval niet.
                              In Kortrijk, met zijn 2km lange piste kan dit wel geen probleem zijn.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment


                              • #45
                                Re: Garmin versus TomTom

                                Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                                op ons klein vliegveldje (750m) te Oombergen - Zottegem
                                Ik ben daar als jongeling nog gaan kijken naar zweefvliegers
                                Ben je van deze streek?
                                Pieter
                                --
                                Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                                Comment

                                Working...
                                X