Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

    Oorspronkelijk geplaatst door pogi Bekijk bericht
    De laptop heeft een nvidea graphic card en draait op de nieuwste driver en software van nvidea zelf. Met windows 10 draaide de laptop ook op hogere temperaturen. Met Windows 8.1 heeft de i7 zo een 50 graden, bij windows 10 draaide hij dikwijls rond de 70 graden.
    Er zijn heel veel problemen geweest met nVidea grafische kaarten, en die zijn nog steeds niet helemaal van de baan. Zelfs met de laatste nieuwe drivers zijn er nog veel mensen die klagen over problemen. Die zullen wel opgelost raken, maar voorlopig is Windows 10 in combinatie met nVidea niet voor iedereen aan te raden. Ik weet echter niet welke types nog problemen hebben, ik heb enkel Intel en AMD grafische kaarten in gebruikt.

    In jou geval heb je dan toch wel de juiste beslissing genomen om Windows 8.1 terug te zetten. Eerst moeten alle nVidea problemen van de baan zijn om met een gerust hard Windows 10 te gebruiken.

    Daar je de upgrade op dit toestel al hebt uitgevoerd, kun je zonder veel problemen op een latere datum altijd even een cleane installatie uitvoeren. (Wel de juiste versie gebruiken! )
    Last edited by Rudy Mas; 28 augustus 2015, 12:12.
    Mvg,
    Rudy Mas
    Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

    Comment


    • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

      Samsung laptop van onze computerclub ook overgezet. Wel moeten wroeten om hem in AZERTY te krijgen, uiteindelijk toch gelukt.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

        Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
        Er zijn heel veel problemen geweest met nVidea grafische kaarten, en die zijn nog steeds niet helemaal van de baan. Zelfs met de laatste nieuwe drivers zijn er nog veel mensen die klagen over problemen. Die zullen wel opgelost raken, maar voorlopig is Windows 10 in combinatie met nVidea niet voor iedereen aan te raden. Ik weet echter niet welke types nog problemen hebben, ik heb enkel Intel en AMD grafische kaarten in gebruikt.

        In jou geval heb je dan toch wel de juiste beslissing genomen om Windows 8.1 terug te zetten. Eerst moeten alle nVidea problemen van de baan zijn om met een gerust hard Windows 10 te gebruiken.

        Daar je de upgrade op dit toestel al hebt uitgevoerd, kun je zonder veel problemen op een latere datum altijd even een cleane installatie uitvoeren. (Wel de juiste versie gebruiken! )
        Zeker van? Want hij heeft een 'revert' gedaan en wordt het dan niet weer ontkoppeld?

        Comment


        • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

          Oorspronkelijk geplaatst door fhuppel Bekijk bericht
          Zeker van? Want hij heeft een 'revert' gedaan en wordt het dan niet weer ontkoppeld?
          Normaal gezien mag dit geen probleem zijn.


          Op een ander forum had ook iemand heel veel problemen met zijn laptop onder Windows 10. Hij had toen ook een revert gedaan en de boel is toen ook in de soep gedraaid. Ik heb hem toen aangeraden via de Media Creation Tool de ISO voor zijn toestel te downloaden en een cleane install te doen via een USB stick van Windows 10, dit heeft toen zijn problemen opgelost en Windows 10 activeerde zich automatisch.

          Wel onthouden dat je bij Windows 10 Upgrade versie (ook al doe je een cleane installatie) NOOIT een product key mag ingeven als de setup er komt om vragen. Gewoon altijd skippen en dan zal je Windows 10 je hardware ID vergelijken met wat gekend is op de Windows Server en krijg je automatisch de upgrade key. Al mijn systemen hier hebben nu dezelfde product key, behalve mijne netbook omdat die geen pro versie heeft.
          Mvg,
          Rudy Mas
          Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

          Comment


          • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Samsung laptop van onze computerclub ook overgezet. Wel moeten wroeten om hem in AZERTY te krijgen, uiteindelijk toch gelukt.
            Dat is anders toch wel redelijk simpel te doen?
            Scheelt toch niet veel met andere Windows-versies.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Dat is anders toch wel redelijk simpel te doen?
              Scheelt toch niet veel met andere Windows-versies.
              Klopt, maar eer de laptop door had wat ik wilde... Alles op AZERTY ingesteld, maar in het begin bleef QWERTY actief.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Klopt, maar eer de laptop door had wat ik wilde... Alles op AZERTY ingesteld, maar in het begin bleef QWERTY actief.
                Gewoon overstappen op QWERTY. Ik bestel speciaal toetsenborden, Macbook's gebaseerd op het internationale QWERTY. AZERTY is voor romaanse talen (Frans), QWERTY voor germaanse talen (Engels, Nederlands).
                Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

                Comment


                • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                  Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Klopt, maar eer de laptop door had wat ik wilde... Alles op AZERTY ingesteld, maar in het begin bleef QWERTY actief.
                  Zodra ge Belgisch punt als standaard kiest is dat toch altijd juist juist?
                  Bij Nederlandstalige Windows tijdens eerste start op NL klikken als je aanlogt en kiezen voor Belgisch ... dan staat alles juist in die sessie voor je 1 letter kan typen.
                  Daarna kan je zoals gebruikelijk via configuratiescherm Nederland weghalen.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                    Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
                    Gewoon overstappen op QWERTY. Ik bestel speciaal toetsenborden, Macbook's gebaseerd op het internationale QWERTY. AZERTY is voor romaanse talen (Frans), QWERTY voor germaanse talen (Engels, Nederlands).
                    Ik ga geen QWERTY klavier kopen als het met een paar keer klikken terug staat.
                    Op school hebben we al AZERTY geleerd op een typmachine en die gewoonte zit er nu al 35 jaar in.
                    Veranderen van layout heeft een veel grotere impact dan een paar keer klikken.

                    En ik weet niet hoe het bij u zit, maar als drietalige typ ik evenveel in het Frans als Nederlands ... moet ik dan switchen tussen toetsenborden als ik in een andere taal begin?
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Zodra ge Belgisch punt als standaard kiest is dat toch altijd juist juist?
                      Bij Nederlandstalige Windows tijdens eerste start op NL klikken als je aanlogt en kiezen voor Belgisch ... dan staat alles juist in die sessie voor je 1 letter kan typen.
                      Daarna kan je zoals gebruikelijk via configuratiescherm Nederland weghalen.
                      Inderdaad, heb ik al honderden keren gedaan, maar een enkele keer lukt dat blijkbaar niet direct.
                      Trouwens, de laptop stond op AZERTY in Win8, en in QWERTY na de update naar win10.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Trouwens, de laptop stond op AZERTY in Win8, en in QWERTY na de update naar win10.
                        Klopt, is op elke PC al zo geweest na een upgrade.
                        Ook bij de upgrade naar eerdere versies was dit zo.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Klopt, is op elke PC al zo geweest na een upgrade.
                          Ook bij de upgrade naar eerdere versies was dit zo.
                          Bij mijn eigen laptop heb ik nochtans niks moeten aanpassen...
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                            Ik ook niet. Alles was ingesteld "out of the box".
                            Enkel wat drivers updaten.

                            Comment


                            • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Bij mijn eigen laptop heb ik nochtans niks moeten aanpassen...
                              Ondertussen al 5 Windows 8.1 PC's omgezet naar Windows 10 en op alle 5 was Nederlands Nederland de standaard geworden met QWERTY.
                              Maar maakt niet uit, is maar een kleintje om een paar keer te klikken.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                                Als je een nieuwe pc of laptop voor het eerst aanzet, dan moet je ook de taal instellen.
                                Met een azerty toetsenbord moet je er dan wel goed op letten om voor "Belgisch punt" te kiezen (het is verwarrend omdat je Nederlands ingesteld hebt, en dat je dan ook nog voor Belgisch punt moet kiezen, daar worden wel meer fouten mee gemaakt).
                                Dat kan achteraf ook nog wel aangepast worden, maar dan moet ik toch altijd weer zoeken.
                                Onlangs heb ik een laptop op "Belgisch punt" (AZERTY) moeten zetten omdat ze bij de eerste opstart de verkeerde keuze hadden gemaakt (die laptop was van iemand die nog bijna geen computerervaring heeft).
                                http://barthuysmans.smugmug.com/
                                BD0338BE

                                Comment

                                Working...
                                X