Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

Gisteren serieuze update gehad van Windoze 10 en er zouden veel nieuwigheden geïnstalleerd zijn, toch zie ik niet direct enorm veel verandering.
    En Windows 10 op een Android toestel?

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Hier nu ook win10 op men laptop die 8.1 had , mijne vaste pc blijft op win 7.1, daar zit teveel op (dat misschien niet meer zou werken).
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

Comment

Ik kocht een nieuwe laptop in juni, (HP pavilion, ondertussen mijn 3de) en had eigenlijk totaal niet stilgestaan bij welke versie windows er nu op zou staan, wat het verschil zou zijn, ... Als alles maar werkt, en ik zal er meer over in alles over te zetten naar mijn nieuwe computer dan wat anders. Ik start dus op, en het eerste wat hij voorstelt, is een upgrade. Ik drukte direct op ja, kan dus uiteraard niet vergelijken met mijn pc moest ik het niet hebben gedaan, maar hij loop regelmatig vast. Dan kan je niets meer bewaren, moet je alles sluiten met alle gevolgen van dien : wat ben je kwijt, tijdverlies, ...
        Nu, is het door de upgrade of niet, het schijnt dat windows 10 toch nog niet volledig ondersteund wordt door bv. chrome ed.

Comment

Hier nog geen enkele keer vastgelopen, zal dus wel de combinatie zijn met bepaalde software.
          In dat geval ligt het niet aan Windows 10, maar aan die andere software dat niet 100% OK is.

Als mijn auto niet meer rijdt, is dat ook niet altijd de fout van de wagen ... ik kan er verkeerde of vuile brandstof ingedaan hebben.
          Met Windows kan het dus evengoed aan externe oorzaken liggen dat de PC niet volledig normaal reageert.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

ach ja, we zijn het onderhand wel gewoon nadat we al die jaren Windows versies hebben zien voorbij defileren en deze abnormaal warme wintermaanden zullen ook wel ergens de schuld zijn van Windows 10 of misschien al wel van versie 11 ???

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Saskia45 Bekijk bericht
              Ik kocht een nieuwe laptop in juni, (HP pavilion, ondertussen mijn 3de) en had eigenlijk totaal niet stilgestaan bij welke versie windows er nu op zou staan, wat het verschil zou zijn, ... Als alles maar werkt, en ik zal er meer over in alles over te zetten naar mijn nieuwe computer dan wat anders. Ik start dus op, en het eerste wat hij voorstelt, is een upgrade. Ik drukte direct op ja, kan dus uiteraard niet vergelijken met mijn pc moest ik het niet hebben gedaan, maar hij loop regelmatig vast. Dan kan je niets meer bewaren, moet je alles sluiten met alle gevolgen van dien : wat ben je kwijt, tijdverlies, ...
              Nu, is het door de upgrade of niet, het schijnt dat windows 10 toch nog niet volledig ondersteund wordt door bv. chrome ed.
              Chrome loop hier nochtans goed op W10
              Wel recentelijk - een paar weken terug - een "driver failure" blauw scherm gehad, zelfs een aantal keer na mekaar. Geen idee waarom en welke driver, maar sindsdien niet meer gezien.

Comment

Upgrade van Win7-Home naar Win-10 is goed verlopen. Na 2 uur was de feitelijke upgrade achter de rug
                MAAR, na wat te hebben rondgekeken op het Internet het volgende als voorbereiding gedaan.

Ter Info: Ik heb een C en een D HD. C= SSD en bevat het OS. D= Alle bestanden.

1) Alle documenten en foto’s + Outlook pst files naar Externe HD gekopieerd.
                2) Image backup genomen van de C en op de D gezet + ook nog eens op de Externe HD.
                3) Alle programma’s die ik opnieuw kan installeren verwijdert. Enkel de Microsoft programma’s zijn gebleven.
                4) Reboot
                5) Windows Harddisk cleaner laten lopen met ook het verwijderen van de Update bestanden.
                6) Reboot
                7) CC-Cleaner(laatste versie) inclusief Registry clean-up
                8) Reboot
                9) Nog eens CC-Cleaner, soms zijn de resterende “restjes” pas zichtbaar na een reboot.
                10) Reboot
                11) Nakijken in de directories Program Files & Program Files x86 of er nog directories overgebleven waren van de verwijderde programma’s. Indien ja, wissen.
                12) CC-Cleaner
                13) Reboot
                14) Nakijken of mijn Outlook en ander MS-programma’s het nog deden en dit voor de 2 Users die op de PC kunnen inloggen.
                15) De Windows Temp/Tmp directories staan bij mij op de D. Daarin alles gewist.
                16) CC-Cleaner.
                17) Reboot.
                18) Image backup genomen van de C en op de D gezet + ook nog eens op de Externe HD.
                19) Update gestart.

OK, ik ben wellicht wat TE geweest maar het is dus vlot verlopen. Alles binnen dezelfde dag. Begonnen om 8 uur en het was achter de rug rond 21 uur. Tussendoor gegeten en ander zaken gedaan.

Ondertussen is Win10 al aangepast aan mijn wensen en zijn de meeste Privacy gevoelige settings gedeactiveerd.
                Al mijn andere programma’s zijn ook terug gezet behalve Ad-Blocker want die is er nog niet voor Edge. Ze zijn er mee bezig.

Nu nog zoeken of je eventueel in de Registry the autoupdate niet kan deactiveren. Niet dat ik het onmiddellijk ga doen maar je weet nooit of dit niet nuttig kan zijn.

En op de C ziet het ernaar uit dat Win10 minder plaats inneemt als Win7. Voorlopig nog.

Eh, voila, dat wou ik even laten weten.
                Foto's = smaak & het moment. Daarom zal ik zelden commentaar geven op foto's. Sorry daarvoor.
                M.v.g. Marc

Comment

Wat ern gedoe om een upgrade te doen.
                  Was sneller een nieuwe install te doen.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Twee Pc's en een laptop automatisch naar Windows 10 laten upgraden begin December, alle programma's werkten nog perfect na de Upgrade.
                    Zelfs een programma welke ik geschreven heb in Visual Basic4 (1996) om via een Touch screen te communiceren werkt nog feilloos.
                    Nu één maand later werkt alles nog zoals het moet.

Comment

Ik krijg al van enkele mensen die zelf de upgrade gedaan hebben de melding dat ze hun iconen in de taakbalk kwijt zijn. Bij nader inzicht zijn ze dan ook hun achtergrondafbeelding kwijt (hebben dan zwarte achtergrond) en krijgen een foutmelding als ze de eigenschappen van het beeldscherm willen opvragen om aan te passen. De "startknop" staat er nog maar reageert totaal niet. De iconen op het bureaublad werken normaal.

Bij één van mijn laptops gebeurt ongeveer hetzelfde van tijd tot tijd, maar na een tijdje of na een paar keer rebooten lost het zich op.
                      Lijkt toch meer en meer te gaan om een bug in Windows 10. Ik vind er ook niet direct een oplossing voor.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Lap, opnieuw weer een desktop waar de mensen zelf een update naar win10 uitgevoerd hebben met hetzelfde probleem van vorige post.

Het kan toch niet dat ik alleen van dit probleem meldingen krijg ? (voor zo ver ik kan uitvissen is het "explorer.exe" dat het laat afweten.

Niemand raad buiten advies cleane install ?

Comment

Heb op de Laptop een aangekochte versie van Windows10 Home geinstalleerd die zonder problemen werkt en vraag me nu af op ik die zelfde iso die ik op dvd heb gezet kan gebruiken om
                          Windows10 op mijn desktop te installeren dus met andere woorden kan 1 versie op meerdere pc geplaatst worden. Kan die info nergens vinden op het web daarover.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
                            Heb op de Laptop een aangekochte versie van Windows10 Home geinstalleerd die zonder problemen werkt en vraag me nu af op ik die zelfde iso die ik op dvd heb gezet kan gebruiken om
                            Windows10 op mijn desktop te installeren dus met andere woorden kan 1 versie op meerdere pc geplaatst worden. Kan die info nergens vinden op het web daarover.
                            Je kan dat proberen, maar die zal wel niet geactiveerd geraken. Is al zo van in het jaar "stillekes". En als het al zou lukken ben je illegaal bezig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Je kan dat proberen, maar die zal wel niet geactiveerd geraken. Is al zo van in het jaar "stillekes". En als het al zou lukken ben je illegaal bezig.
                              Met een aangekochte versie wan Windows8 Pro is dat wel gelukt vroeger op meerdere pc's thuis tot ik een tijdje geleden deze op de laptop wilde plaatsen en een melding kreeg dat het maximum aantal installaties
                              was bereikt. Is wel een tiental keer gebruikt geweest. Of dit nu met Windows10 zou lukken is nu een vraagteken voor me.

Comment

Het legale maximum installaties is één (1) .
                                Dat je het dan nog met fierheid openbaar maakt...

Comment

Working...
                                X