Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Volgens mijn buurman is er geen goedkopere dan Avantis, verleden week nog in aanbieding bij Auchan,
en toch zat Avantis nog een stuk lager in prijs. http://www.avantis.be/pellet-club
Maar pas op er hangt ook daar wat in de lucht, ons liefste .... is wat aan het klaarmaken ivm. hout en pelletkachels, was verleden week in het nieuws.
Volgens mijn buurman is er geen goedkopere dan Avantis, verleden week nog in aanbieding bij Auchan,
en toch zat Avantis nog een stuk lager in prijs. http://www.avantis.be/pellet-club
Merci, maar dit is enkel afhaal en geen levering thuis? Zou wel liefst ineens een palet laten leveren dan steeds zakken te moeten afhalen...
Je zal wel een ernstige reden hebben waarom je een pelletkachel hebt aangeschaft ( bijvoorbeeld geen gasaanluiting).
Je pas achteraf gaan afvragen hoeveel die pellets kosten, en waar je ze best kan kopen, dat vind ik merkwaardig.
Je zal wel een ernstige reden hebben waarom je een pelletkachel hebt aangeschaft ( bijvoorbeeld geen gasaanluiting).
Je pas achteraf gaan afvragen hoeveel die pellets kosten, en waar je ze best kan kopen, dat vind ik merkwaardig.
Kan toch gewoon voor de gezelligheid van de kachel zijn.
En nu gewoon informatief vragen waar ze het goedkoopst of het beste zijn.
Zover ik weet zijn de pellets van dennenhout niet zo goed, of minder goed.
En nu gewoon informatief vragen waar ze het goedkoopst of het beste zijn.
Zover ik weet zijn de pellets van dennenhout niet zo goed, of minder goed.
Is bij ons ook zo, elk jaar ongeveer 4 à 6 m³ blokken hout opstoken en dat 90% voor de gezelligheid.
Is het in de living 22° en de casette brandt niet, dan vindt mijn vrouw dat het niet te warm is.
Ik het in de living 22° en de casette brandt wel, dan vind ze het goed warm.
Is dus puur het gedacht, maar geef mij toch ook maar die gezelligheid.
En dat ze misschien een taks gaan leggen op hout, pellets..... och ja, ze doen maar, op wat ligt er nu nog geen (extra) taks.
Puur voor de gezelligheid een wolk kankerverwekkend fijnstof de lucht inblazen.
Er bestaan gaskachels waarin een namaak blok hout in ligt. Misschien niet zo gezellig, maar reukloos en geen gedoe met pellets en opkuisen van de aslade.
Er bestaan gaskachels waarin een namaak blok hout in ligt. Misschien niet zo gezellig, maar reukloos en geen gedoe met pellets en opkuisen van de aslade.
Dit.
Ik begrijp ook de aantrekking/voordeel van pellets niet.
Pffffff.... Dood gaan doen we toch.
Je mag tegenwoordig niets meer anders dan doen wat anderen je opleggen en overal voor betalen.
Maar nu gaat de discussie al weer ergens anders naar toe.
Rijdt je dan ook geen auto Notex?
Enige reden is dat ze zien dat we door af en toe eens een houtkachel aan te zetten minder gas of elektriciteit gaan verbruiken en ze zo minder inkomsten hebben.
Wist wel ongeveer hoeveel dat kost en heb die kachel ook niet gekocht om te bezuinigen hoor... Enkel ervaringen van anderen vragen prijs/kwalitiet..... als het nog mag...
Ik heb geen gasaansluiting in de living dus dat was moeilijk... had hiervoor een houtkachel maar die was versleten en de bomen uit mijn tuin zijn allemaal opgestookt...Hout kopen is duurder dan pellets
Comment