Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    En zonder aanwijsbare reden werkt het ineens terug...
    En zonder aanwijsbare reden werkt het ineens terug niet meer...

    Dit bedoel ik dus: Er is nu wel een handigheidje verdwenen: als ik in win8 en in het begin ook in win10 onderaan op de snelstartbalk met de rechtermuisknop een icoon aanklikte dan opende zich een menu met de laatst gebruikte bestanden/documenten. Ineens werkt dat niet meer, beetje vervelend. Iemand raad ?

    Weet win10 eigenlijk wat ze willen ?

    Waarschijnlijk ergens een registersetting, maar waar zit die ?
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

      klik op het start icoon: typ recent -> je krijgt nu de optie 'recentelijk geopende items... op taakbalk weergeven'

      of ga in het start menu naar 'instellingen' => persoonlijke instellingen => start => recentelijk geopende .... aanzetten.

      Comment


      • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

        Oorspronkelijk geplaatst door fhuppel Bekijk bericht
        klik op het start icoon: typ recent -> je krijgt nu de optie 'recentelijk geopende items... op taakbalk weergeven'

        of ga in het start menu naar 'instellingen' => persoonlijke instellingen => start => recentelijk geopende .... aanzetten.
        Bedankt voor je tip.

        Staat reeds op "aan" enne... na reboot werkt het weer.

        Ik heb nog zo'n klein futiliteitje: op de desktop verschijnt na het booten steeds het rechtervenstertje van de twee vensters die openen als ik TeamViewer start. Al eens gezocht in startup en zo maar niks te vinden.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

          Op één dag verschil en na een update van MS, zijn beide laptops vastgelopen en wat ik ook probeerde om het euvel te verhelpen, niets werkte want win10 had altijd wel iets achter de hand om het niet te moeten herstellen.Opeens kwan de update tekst in het Engels terwijl ik een Nederlandstalige versie heb.Eénmaal kwam de boodschap dat mijn c-schijf vergrendeld was????? en ze zodoende geen herstelling konden doen.Ook aan het herstelpunt konden ze niet aankomen omdat er geen was volgens hen???? Dan maar "terug naar vorige versie" ingeschakeld maar nada, want na 2 uur zandloper was er nog steeds geen actie...dank Bill Gates om van de regen in de drup te verzeilen. Misschien wel een verkooptruc om iedereen die de gratis versie heeft na een tijd te laten vastlopen om ze dan een betaalde versie aan te smeren.
          No more win10 voor mij.
          grtn
          WvMM

          Comment


          • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

            Oorspronkelijk geplaatst door Fisheye Bekijk bericht
            Op één dag verschil en na een update van MS, zijn beide laptops vastgelopen en wat ik ook probeerde om het euvel te verhelpen, niets werkte want win10 had altijd wel iets achter de hand om het niet te moeten herstellen.Opeens kwan de update tekst in het Engels terwijl ik een Nederlandstalige versie heb.Eénmaal kwam de boodschap dat mijn c-schijf vergrendeld was????? en ze zodoende geen herstelling konden doen.Ook aan het herstelpunt konden ze niet aankomen omdat er geen was volgens hen???? Dan maar "terug naar vorige versie" ingeschakeld maar nada, want na 2 uur zandloper was er nog steeds geen actie...dank Bill Gates om van de regen in de drup te verzeilen. Misschien wel een verkooptruc om iedereen die de gratis versie heeft na een tijd te laten vastlopen om ze dan een betaalde versie aan te smeren.
            No more win10 voor mij.
            Ben toch enieuwd hoe lang die tijd tot vastlopen dan wel duurt, want ik heb toch reeds bijna een maand W10 op zowel laptop als op PC en nog niksniemendalle probleem gehad.
            Dus bedankt Bill Gates voor de gratis update .

            Comment


            • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

              Ook hier dezelfde ervaring als Djivan.

              Comment


              • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                Oorspronkelijk geplaatst door Fisheye Bekijk bericht
                . Misschien wel een verkooptruc om iedereen die de gratis versie heeft na een tijd te laten vastlopen om ze dan een betaalde versie aan te smeren.
                No more win10 voor mij.
                Dan zullen ze eerder een vastloper op win7 en vista doorsturen, niet?

                Comment


                • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                  Win 10 op pc werkt na een paar probleempjes in het begin nu goed.

                  msi gp 60 laptop was na een week een ramp. Voortdurend crashes. "system thread example not handled error"
                  Ik dacht ik ga terug naar win 8.1 via de geboden optie. Ja hallo, dikke ramp. Bij de eerste opstart enkel nog het gevreesde blauw scherm. Ik heb de harde schijf kunnen formatteren en windows 8.1 volledig opnieuw kunnen installeren.

                  Comment


                  • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                    Ik herinner me nog dat tijdens MS Roadshows hier te lande ergens tussen 1995 en 2000 ze triomfantelijk kwamen aankondigen: nog één, maximum twee versies verder zal Windows bij fouten zichzelf herstellen en de foute bestanden zelf gaan vervangen.
                    Blijkbaar is dat een beetje moeilijker te verwezenlijken dan ze zelf dachten....
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                      "system thread example not handled error" is de display driver die niet compatibel is. Verwijderen in "safe mode" en een nieuwe installeren was de oplossing.
                      Door 8 terug te installeren naar de basis heb je die problemen opgelost, maar zit je in ieder geval nog altijd met verouderde drivers. Maar als die werken met 8 ...
                      Tot dat ze automatisch updaten dan, indien MSI dat voorziet tenminste.

                      Comment


                      • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                        Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                        "system thread example not handled error" is de display driver die niet compatibel is. Verwijderen in "safe mode" en een nieuwe installeren was de oplossing.
                        Door 8 terug te installeren naar de basis heb je die problemen opgelost, maar zit je in ieder geval nog altijd met verouderde drivers. Maar als die werken met 8 ...
                        Tot dat ze automatisch updaten dan, indien MSI dat voorziet tenminste.
                        Blijkbaar zijn de display drivers het grote probleem bij MSI. Heb onlangs ook met zo'n laptop bezig geweest. De upgrade via de laptop zelf gaf problemen. Hij kwam terecht op een zwart scherm en bleef daar eindeloos hangen. Heb dan een upgrade gedaan vanuit de algemene ISO (vanop een stickje) en dat installeerde probleemloos.

                        Comment


                        • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                          Oorspronkelijk geplaatst door fhuppel Bekijk bericht
                          Blijkbaar zijn de display drivers het grote probleem bij MSI. Heb onlangs ook met zo'n laptop bezig geweest. De upgrade via de laptop zelf gaf problemen. Hij kwam terecht op een zwart scherm en bleef daar eindeloos hangen. Heb dan een upgrade gedaan vanuit de algemene ISO (vanop een stickje) en dat installeerde probleemloos.
                          De laptop heeft een nvidea graphic card en draait op de nieuwste driver en software van nvidea zelf. Met windows 10 draaide de laptop ook op hogere temperaturen. Met Windows 8.1 heeft de i7 zo een 50 graden, bij windows 10 draaide hij dikwijls rond de 70 graden.

                          Comment


                          • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Fisheye Bekijk bericht
                            Op één dag verschil en na een update van MS, zijn beide laptops vastgelopen en wat ik ook probeerde om het euvel te verhelpen, niets werkte want win10 had altijd wel iets achter de hand om het niet te moeten herstellen.Opeens kwan de update tekst in het Engels terwijl ik een Nederlandstalige versie heb.Eénmaal kwam de boodschap dat mijn c-schijf vergrendeld was????? en ze zodoende geen herstelling konden doen.Ook aan het herstelpunt konden ze niet aankomen omdat er geen was volgens hen???? Dan maar "terug naar vorige versie" ingeschakeld maar nada, want na 2 uur zandloper was er nog steeds geen actie...dank Bill Gates om van de regen in de drup te verzeilen. Misschien wel een verkooptruc om iedereen die de gratis versie heeft na een tijd te laten vastlopen om ze dan een betaalde versie aan te smeren.
                            No more win10 voor mij.
                            Ik heb hier al mijn systemen ondertussen op Windows 10 draaien, en het werkt perfect.

                            Wel op 2 systemen een clean install gedaan, omdat ik wist dat die upgrade die ik had gedaan op deze toestellen uiteindelijk een probleem zou geven, en... alles werkt goed sinds dag 1.

                            TIP! Gebruik Macrium Reflect om een image van je OS harddisk te maken. (Eens per maand maak ik een full backup en dagelijks een incremental backup.) Moest het systeem dan crashen door een update, even de image terugzetten, uitzoeken welke update de oorzaak was van het probleem en die blokkeren. In het verleden zijn er ook al Windows 7/8 systemen vastgelopen door een update die niet werkte bij bepaalde hardware waar Microsoft onmogelijk op voorhand rekening mee kon houden.

                            Een OS die moet werken met oneindig veel combinaties van hardware is moeilijker te onderhouden dan een OS die maar werkt met specifieke hardware. Hoe Microsoft het voor elkaar krijgt om op zoveel verschillende systemen Windows aan de praat te houden is een raadsel voor mij.
                            Last edited by Rudy Mas; 28 augustus 2015, 12:08.
                            Mvg,
                            Rudy Mas
                            Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                            Comment


                            • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                              Oorspronkelijk geplaatst door pogi Bekijk bericht
                              Win 10 op pc werkt na een paar probleempjes in het begin nu goed.

                              msi gp 60 laptop was na een week een ramp. Voortdurend crashes. "system thread example not handled error"
                              Ik dacht ik ga terug naar win 8.1 via de geboden optie. Ja hallo, dikke ramp. Bij de eerste opstart enkel nog het gevreesde blauw scherm. Ik heb de harde schijf kunnen formatteren en windows 8.1 volledig opnieuw kunnen installeren.
                              Dan had ik toch Windows 10 opnieuw geïnstalleerd hoor. Eens je de upgrade hebt gedaan kun je Windows 10 clean installeren zonder een product key in te geven. Eens geïnstalleerd wordt Windows 10 dan automatisch geactiveerd, indien je natuurlijk de juiste versie van Windows 10 hebt geïnstalleerd. (32/64-bit, Windows Home of Pro, en taal (NL/US/UK/FR) moet exact dezelfde zijn als de eerder geïnstalleerde versie.)

                              Dit heb ik zo gedaan met mijn Toshiba laptop, en die werkt nu lekker op Windows 10 zonder problemen. Met Windows 8.1 had ik de laatste maanden bijna wekelijks 2 of 3 BSOD als ik hem aan het gebruiken was. Het toestel werkt nu al een maand zonder 1 enkele BSOD.
                              Mvg,
                              Rudy Mas
                              Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                              Comment


                              • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                                Ik herinner me nog dat tijdens MS Roadshows hier te lande ergens tussen 1995 en 2000 ze triomfantelijk kwamen aankondigen: nog één, maximum twee versies verder zal Windows bij fouten zichzelf herstellen en de foute bestanden zelf gaan vervangen.
                                Blijkbaar is dat een beetje moeilijker te verwezenlijken dan ze zelf dachten....
                                Zal nog wel komen hoor, maar op dit moment kun je dit wel al doen door DISM en SFC te gebruiken aan de command prompt (met administrator rechten). Via die weg heb ik al enkele systemen kunnen herstellen zonder een totale herinstallatie te moeten uitvoeren.

                                Microsoft zou dit eventueel kunnen automatiseren door deze programma's te laten starten bij het opstarten, nadat je systeem bijvoorbeeld enkele BSOD's heeft gehad binnen een bepaalde termijn. BSOD kunnen twee oorzaken hebben. Ofwel een driver die niet meer goed werkt ofwel door beschadigde bestanden. Dit laatste is dus via DISM en SFC op te lossen. Wel, DISM zorgt dat de distributie op je HD in order is, en SFC kan scannen voor slechte bestanden en die vervangen door de juiste.
                                Mvg,
                                Rudy Mas
                                Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                                Comment

                                Working...
                                X