Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

    hm, ik kan hem ook niet terug vinden. Vreemd.
    Ja zeker vreemd want gisteren kon ik op de site nog 3 artikeltjes vinden met die laptop als onderwerp via de algemene zoekfunctie.
    Nu, niks mis met Windows 7 op dat ding en al zeker voor wat het dient, beetje chatten en mailen en op vakantie al eens een dvd afspelen of zo.

    Ik zal een recovery schijf maken zodat ik later de Toshiba rim ram er terug kan opzetten en dan spreken we in september wel eens ergens af bij jou in de buurt. Uit principe weiger ik immers om zelf te werken met kopies, maar om eens tijdelijk te testen is dat geen probleem. Gewoon uit nieuwsgierigheid. Bedankt voor je aanbod.

    Comment


    • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

      Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
      Ik zou gewoon elke update 1 voor 1 na elkaar proberen te installeren. Blokkeert die bij een bepaalde update: vink die af en neem de volgende en aan het einde probeer je het probleemgeval opnieuw.
      Ik heb een volledige herinstallatie gedaan opdat ik met een zuiver systeem zou beginnen en dan update per update geïnstalleerd. Geen enkele weigering, geen enkele update die ik later niet meer kon terugvinden.
      Dat grapje duurde zo'n 9 uren maar nu hoef ik niet meer te twijfelen of oude registerfouten, malware, virusscanners, cleaners, en dergelijke er iets mee te maken zou kunnen hebben.

      Comment


      • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

        Als er tijdens het upgraden naar W10 zo'n exotische foutcode komt, dan kun je hier mogelijk een oplossing vinden: http://www.thewindowsclub.com/window...upgrade-errors

        Comment


        • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

          Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
          Ik heb een volledige herinstallatie gedaan opdat ik met een zuiver systeem zou beginnen en dan update per update geïnstalleerd. Geen enkele weigering, geen enkele update die ik later niet meer kon terugvinden.
          Dat grapje duurde zo'n 9 uren maar nu hoef ik niet meer te twijfelen of oude registerfouten, malware, virusscanners, cleaners, en dergelijke er iets mee te maken zou kunnen hebben.
          Is het nu gelukt met de Windows 10 upgrade of niet ?
          Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

          Comment


          • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

            Gisteren Win 10 geïnstalleerd en vandaag weer Wind 7 in gebruik.
            Gewoon format en opnieuw geïnstalleerd.

            X-Fi XtremeGamer Fatal1ty Pro geluidskaart werkt niet, geen enkele DVDROM wordt herkend,
            Niksoftware loopt vast en CS5 crasht om de vijf voet. En zeker de laatste twee waren er voor
            mij als amateurfotograaf te veel aan.

            Laten we nog maar een jaartje wachten.

            Groeten,
            Eric

            Comment


            • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

              Oorspronkelijk geplaatst door extrazone Bekijk bericht
              geen enkele DVDROM wordt herkend,
              Voor de installatie van de upgrade kreeg ik de melding dat Media Center niet meer ondersteund werd en verwijderd zou worden, voor het afspelen van DVD zou een player worden geïnstalleerd bij de eerste update.
              Mogelijks ook van belang bij u dat die player er nog moest komen?

              CS5 crasht om de vijf voet.
              Hier al uren bezig geweest met CS5 na de upgrade en nog geen enkel probleem gehad.
              Zal dan toch geen algemeen probleem zijn.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                Oorspronkelijk geplaatst door extrazone Bekijk bericht
                Gisteren Win 10 geïnstalleerd en vandaag weer Wind 7 in gebruik.
                Gewoon format en opnieuw geïnstalleerd.

                X-Fi XtremeGamer Fatal1ty Pro geluidskaart werkt niet, geen enkele DVDROM wordt herkend,
                Niksoftware loopt vast en CS5 crasht om de vijf voet. En zeker de laatste twee waren er voor
                mij als amateurfotograaf te veel aan.

                Laten we nog maar een jaartje wachten.

                Groeten,
                Eric
                Hier zowel op PC als op laptop W10 geïnstalleerd, en ik heb op beide, qua fotobewerking, CS5, Niksoftware, Noiseware Pro, Photomatix Pro, Autopano Pro....enz,
                Ik heb, na reeds verschillende uren er mee in de weer te zijn geweest, nog geen enkel probleem ondervonden .
                Ook het lezen van DVD's verloopt als vroeger (gebruik wel VLC Mediaplayer).

                Ik had daarvoor op beide reeds W8.1 staan en heb altijd alle updates die er kwamen laten installeren (omdat ik er toch niks van ken ).
                Het is precies, hoe minder je van IT kent, en er dus niet zit in te 'foefelen' (zal wel verkeerde woordkeuze zijn voor iemand die goed thuis is in IT ), hoe minder problemen er opduiken bij de installatie van W10.
                Last edited by Guest17; 9 augustus 2015, 23:05.

                Comment


                • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                  Ha, met vreugde en opluchting kan ik berichten dat ik Windows 10 werkend heb gekregen op mijn ghost laptop.

                  Hier en daar nog een hapering, maar niets dat de werking tegenwerkt. ( runtime error programma ATIBTMON beëindigde programma op ongewone wijze, net na het paswoordschermpje ) ?
                  ,
                  Stuurprogramma voor de Radeon kaart + versie van active-X veroorzaakten de problemen. Het eerst een standaard stuurprogramma voor Intel ingesteld en een versie van Active-X (wat niet op de laptop geïnstalleerd was).

                  Standaard driver voor de grafische kaart/chip gaf een raar resultaat, maar Windows geraakte wel gedownload en startte op. Driver daarna terug gewisseld en het beeld werd normaal.

                  Nog één hikje bij opstarten ... foutberichtje maar dat verdwijnt vanzelf en alles verloopt ok en werkt.
                  Last edited by Empe; 10 augustus 2015, 08:36.

                  Comment


                  • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Voor de installatie van de upgrade kreeg ik de melding dat Media Center niet meer ondersteund werd en verwijderd zou worden, voor het afspelen van DVD zou een player worden geïnstalleerd bij de eerste update.
                    Mogelijks ook van belang bij u dat die player er nog moest komen?
                    Ik heb zelf een ander programma geïnstalleerd dat ook de mogelijkheid bied om Blu-ray's af te spelen. Wat de standaard DVD speler van Microsoft niet zal kunnen.

                    Meer informatie vind je hier: Afspelen van DVD/Blu-ray schijven

                    PS: Voor Blu-ray moet je natuurlijk ook een Blu-ray speler hebben ingebouwd.
                    Mvg,
                    Rudy Mas
                    Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                    Comment


                    • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                      VLC kan volgens mij ook bluray afspelen.
                      Daarnaast kan VLC ondertitels afhalen, muziek en film in allerlei formaten afspelen, transcoding, playlists maken, internet radio, .... (bijna) alles in één dus.

                      Comment


                      • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                        ...

                        Maw. het is wel degelijk een TOSHIBA issue en gewoon pech dat ik (mijn dochter) net dat exemplaar heeft gekocht destijds.

                        ...
                        Troost u .. ASUS is in hetzelfde bedje ziek !! Ik krijg nog steeds de GWX melding dat Microsoft hard werkt om mijn upgrade probleemloos te laten verlopen en in samenwerking met de fabrikant(en) ... schijnbaar levert MS een gevecht om al die touchpads correct te installeren ... alhoewel Asus een verise W10 driver heeft staan op hun support web site ...
                        Op de asus web site staat er trouwens ergens een obscure mededeling dat ze niet kunnen garanderen dat alle functionaliteit gewaarborgd is na de upgrade ... behoorlijk verknipt !!

                        Comment


                        • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                          Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                          Troost u .. ASUS is in hetzelfde bedje ziek !! Ik krijg nog steeds de GWX melding dat Microsoft hard werkt om mijn upgrade probleemloos te laten verlopen en in samenwerking met de fabrikant(en) ... schijnbaar levert MS een gevecht om al die touchpads correct te installeren ... alhoewel Asus een verise W10 driver heeft staan op hun support web site ...
                          Op de asus web site staat er trouwens ergens een obscure mededeling dat ze niet kunnen garanderen dat alle functionaliteit gewaarborgd is na de upgrade ... behoorlijk verknipt !!
                          Ik heb met mijn Asus ( https://www.asus.com/Notebooks/G551JM/ ) geen enkel probleem gezien tijdens of na de installatie van Windows 10, het was de snelste, en zelfs de enige waarbij Kaspersky meteen terug werkte.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
                            Ik heb zelf een ander programma geïnstalleerd dat ook de mogelijkheid bied om Blu-ray's af te spelen. Wat de standaard DVD speler van Microsoft niet zal kunnen.

                            Meer informatie vind je hier: Afspelen van DVD/Blu-ray schijven

                            PS: Voor Blu-ray moet je natuurlijk ook een Blu-ray speler hebben ingebouwd.
                            Vanaf Windows 8 was er al geen programma standaard meer bijgeleverd waarmee je Dvd's of Blu-Ray's kon weergeven.
                            Ik zal die ook eens proberen, niet dat ik dikwijls Dvd's bekijk op de pc of laptop, maar soms kan dat wel handig zijn.
                            Ik heb het al gedownload, volgens Kaspersky is dat programma betrouwbaar, en er zijn geen "beestjes" gevonden...
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                              Ik heb met mijn Asus ( https://www.asus.com/Notebooks/G551JM/ ) geen enkel probleem gezien tijdens of na de installatie van Windows 10, het was de snelste, en zelfs de enige waarbij Kaspersky meteen terug werkte.
                              Wel ... mijn asus N56VZ flagt mij toch problemen maar mogelijk heb ik het addertje gevonden .. er zijn wat meldingen dat mensen die ooit hun HDD omgeruild hebben voor een SSD en de vrijgekomen HDD hebben gebruikt als secondaire HDD in een tray aanlopen tegen een nogal exotische foutcode, en die heb ik dus ook .. ik heb er die HD nu uit gehaald en ben nu bezig met een "manuele" upgrade" (via de MediaTools) ... duimen maar !

                              Follow up: FWIW 23u45 .. W10 draait op de ASUS na het uitnemen van de interne HDD, dat was dus idd het addertje. Kreeg wel even de schrik van m'n leven toen de laptop bij 30% install een reboot deed en in de BIOS bleef hangen !! Een reset "system optimized defaults" haalde mij uit die loop ... bij mijn weten heb ik nooit de bios ge-tweaked ... nu ja, een UEFI grapje van W10 ?
                              Iemand kan er maar zijn voordeel mee doen zeker ?
                              Last edited by Guest41; 10 augustus 2015, 22:50.

                              Comment


                              • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                                Hier ook een Assus laptop waar ik van W8.1 naar W10 gegaan ben.
                                Ik kreeg na de up steeds volgende melding op mijn buroblad bij het opstarten :



                                Met de laptop eventjes binnengewipt bij de verkoper die me wist te vertellen dat Asus wel met een soort up zou afkomen om de eventuele problemen met W10 op te lossen.
                                Hij gaf me wel de raad om het te melden aan Asus.
                                Zondag dit via de Asus website gemeld, kreeg onmiddellijk een automatische email terug dat het probleem binnen de 48 zou opgelost zijn.
                                Deze morgen bij het opstarten kreeg ik een melding dat Asus een soort update aan het uitvoeren was op mijn laptop en dat ik niet mocht afsluiten.
                                Na een minuutje was de up afgelopen en het 'probleem' dat ik had was meteen verdwenen.

                                Dus Asus krijg van mij een dikke .

                                Comment

                                Working...
                                X