Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

    Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
    Nou heb ik gisteren en vandaag al veel commentaar gelezen op W10, de meeste gunstig, enkele ongunstig, hier en daar een driver die ontbreekt of netwerkkaart die niet wordt herkend, maar jij bent echt de enige wiens W10 de verbinding met een telenet homespot wil maken. Heb jij Telenet en is je netwerkverbinding niet ingesteld op je homespot ipv je normale router? Dan wil die hotspot gewoon je wachtwoord.
    Oorspronkelijk geplaatst door BlueInk Bekijk bericht
    Dat snap ik niet... Hier geen enkel probleem met Edge. Alle fora netjes toegankelijk.
    Voorlopig nadeel is dat er nog geen add-ons mogelijk zijn zoals bvb LastPass.
    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Heeft enkel te maken met het WiFi access point dat geselecteerd is om te verbinden.
    Als je connecteert met je eigen WiFi, dan heb je dat niet.
    Dit probleem (voor zover je het een probleem kan noemen) kan je met elk OS hebben, zelfs met Android of IOS.
    Ik ben met mijn eigen router verbonden met internet, maar ik heb ondertussen het probleem kunnen oplossen.
    Via netwerkinstellingen zag ik dat mijn PC ook via Telenet Homespot online wou.
    Toch raar want tot gisteren was alles in orde en zelf ben ik nergens aangekomen?
    Sony A7II + Carl Zeiss Lowia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #47
      Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

      Gisteren en vandaag al mijn systemen overgezet naar Windows 10 Pro (of Home), en alles is goed verlopen.

      De laptop waar ik nu zit op te typen had in Windows 8.1 nu een dan wel eens een BSOD en ik hoopte dat door Win10 te instaleren het zou opgelost zijn... wel, dat was tegen mijn... euh... dingen.

      Deze morgen zat ik er op te werken en opnieuw een BSOD met dezelfde foutmelding. En toen bij het heropstarten na een paar seconden opnieuw, en toen kreeg ik enkel nog de één na de andere BSOD.

      Dus, mijn USB stick terug bovengehaald, een zuivere installatie gedaan, en nu na enkele uren werken, geen BSOD meer gezien.

      Ik moet eerlijk bekennen, ik hoopte stiekem dat de upgrade het probleem zou oplossen, hoewel ik beter wist. De kans dat ik met corrupte bestanden zat was klein, daar ik die in Windows 8.1 ook al had getest. Dus het probleem zat in het register en die wordt bij een upgrade wel ververst maar niet vervangen. Dus de kans dat de fout er in bleef zitten was heel groot.


      Trouwens, ik weet niet of iemand het al gemerkt heeft, als je 2 of meerdere toestellen hebt, maar de product key is op al mijn toestellen hetzelfde. Ik zelf heb de key die eindigt op 3V66T en van een ander forum weet ik al dat ik niet de enige ben die die key heeft ontvangen van Microsoft. Die key had ik trouwens al toen ik de inside versies van Windows 10 teste.

      Wel zijn al mijn toestellen geactiveerd en die key is voor altijd geldig. Misschien is dit omdat dit een gratis upgrade is van Windows 10 en hebben ze bij Microsoft beslist dat die versies niet allemaal een andere key nodig hebben. De koopversies, vermoed ik, zullen wel allemaal met een unieke key komen.
      Last edited by Rudy Mas; 30 juli 2015, 21:44. Reden: typo
      Mvg,
      Rudy Mas
      Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

      Comment


      • #48
        Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

        Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
        Ik ben met mijn eigen router verbonden met internet, maar ik heb ondertussen het probleem kunnen oplossen.
        Via netwerkinstellingen zag ik dat mijn PC ook via Telenet Homespot online wou.
        Toch raar want tot gisteren was alles in orde en zelf ben ik nergens aangekomen?
        Windows 10 gaat met WiFi anders om dan Windows 8.1 en vorige versies. Het is zelfs zo dat je de inlog gegevens van routers kunt delen met vrienden van Facebook en andere sociale media. Windows 10 gaat nu dus zelf kijken of er een netwerk in de geburen is die hij kent, omdat jijzelf al hebt ingelogd op die router, of omdat iemand die jij kent al heeft ingelogd op die router en de gegevens met jou heeft gedeeld. Het paswoord is wel versleuteld opgeslagen en kan je zelf, normaal gezien, niet achterhalen. Ook worden er, dacht ik, enkel publieke WiFi connecties gedeeld, en geen privé connecties. (Hoe het juist allemaal werkt weet ik nog niet helemaal, maar ik weet dat het ook al aanwezig was op Windows Phone 8.1, en ze hebben dit nu dus ook toegevoegd aan alle Windows 10 versies.)
        Mvg,
        Rudy Mas
        Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

        Comment


        • #49
          Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

          Deze namiddag de update gedaan van 8.1 naar 10. Een dik half uur en alles in orde. Heb een gaming PC en heb enkel de nVidia drivers moeten opnieuw installeren. Voor de rest geen enkel probleem.
          Panasonic Lumix FZ2000

          Comment


          • #50
            Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

            Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
            Je kunt het bestand opslaan als ISO of er een bootable USB-stick maken ervan en dat later gebruiken voor je andere PC's. Dit heb ik ook gedaan. Dit scheelt een hoop gedownload.
            Ik heb de hierboven vermelde link gebruikt en heb een installatiebestand, maar welke key geef je dan in?
            Die van Windows 8 aanvaardt hij niet, die van Windows 7 ook niet ... welke dan wel want zonder key doet die niet verder.

            Edit: Na 2 keer reboot opnieuw begonnen ... dan installeert die zonder key te vragen maar aan 12% wordt de oude Windows-versie hersteld.
            Kies ik deze PC updaten, dan krijg ik even later dat het niet mogelijk is omdat de taal niet overeenstemt ... alles is anders wel in dezelfde taal zoals altijd.
            Zal er een andere keer wat op zoeken.
            Last edited by VerSeg; 31 juli 2015, 02:07.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #51
              Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Ik heb de hierboven vermelde link gebruikt en heb een installatiebestand, maar welke key geef je dan in?
              Die van Windows 8 aanvaardt hij niet, die van Windows 7 ook niet ... welke dan wel want zonder key doet die niet verder.

              Edit: Na 2 keer reboot opnieuw begonnen ... dan installeert die zonder key te vragen maar aan 12% wordt de oude Windows-versie hersteld.
              Kies ik deze PC updaten, dan krijg ik even later dat het niet mogelijk is omdat de taal niet overeenstemt ... alles is anders wel in dezelfde taal zoals altijd.
              Zal er een andere keer wat op zoeken.
              Hiermee kan je ENKEL updaten met behoud van de key van de oorspronkelijk geïnstalleerde Windows 7/8 versie. LET OP: als je een Windows versie hebt met een language pack bovenop geïnstalleerd (vb: Nederlands) dan MOET je de onderliggende oorspronkelijke taalversie installeren. Stel dat het Engels is, dan MOET je dus Engels installeren. Windows 10 update zal dan de geïnstalleerde language-pack gewoon bijwerken en krijg je gewoon weer Nederlands voorgeschoteld.

              Wil je een clean installatie dan moet je bij MS aankloppen om een key aan te kopen.....helaas.
              Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

              Comment


              • #52
                Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Ik heb de hierboven vermelde link gebruikt en heb een installatiebestand, maar welke key geef je dan in?
                Die van Windows 8 aanvaardt hij niet, die van Windows 7 ook niet ... welke dan wel want zonder key doet die niet verder.

                Edit: Na 2 keer reboot opnieuw begonnen ... dan installeert die zonder key te vragen maar aan 12% wordt de oude Windows-versie hersteld.
                Kies ik deze PC updaten, dan krijg ik even later dat het niet mogelijk is omdat de taal niet overeenstemt ... alles is anders wel in dezelfde taal zoals altijd.
                Zal er een andere keer wat op zoeken.
                Wat toch maar normaal lijkt denk ik.

                Trouwens, is het niet zo dat je op deze manier niet meer terug zou kunnen naar je vorige versie?

                Comment


                • #53
                  Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                  Wat ik mij af vraag, nu wordt er bij een upgrade nogal wat plaats ingenomen op je C (waarschijnlijk omdat er een copie wordt gemaakt van je vorige versie)
                  Je hebt dus één maand de tijd om terug te keren, zal dan na deze maand die copie automatisch worden opgeruimd ?

                  Comment


                  • #54
                    Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Wat ik mij af vraag, nu wordt er bij een upgrade nogal wat plaats ingenomen op je C (waarschijnlijk omdat er een copie wordt gemaakt van je vorige versie)
                    Je hebt dus één maand de tijd om terug te keren, zal dan na deze maand die copie automatisch worden opgeruimd ?
                    Omdat ik dat niet zeker van was, heb ik voor de zekerheid voor de update eerst een volledige backup van het systeem (exclusief de documenten, die ik altijd fysiek op een andere partitie plaats en die nog eens regelmatig een backup van wordt gemaakt op een externe schijf) genomen op een externe schijf....Voor het geval dat.
                    Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

                    Comment


                    • #55
                      Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Wat ik mij af vraag, nu wordt er bij een upgrade nogal wat plaats ingenomen op je C (waarschijnlijk omdat er een copie wordt gemaakt van je vorige versie)
                      Je hebt dus één maand de tijd om terug te keren, zal dan na deze maand die copie automatisch worden opgeruimd ?
                      Weet ik niet, maar je oude win staat in de map windows.old
                      Dus die kan je dan gewoon deleten.

                      Comment


                      • #56
                        Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Ik heb de hierboven vermelde link gebruikt en heb een installatiebestand, maar welke key geef je dan in?
                        Die van Windows 8 aanvaardt hij niet, die van Windows 7 ook niet ... welke dan wel want zonder key doet die niet verder.

                        Edit: Na 2 keer reboot opnieuw begonnen ... dan installeert die zonder key te vragen maar aan 12% wordt de oude Windows-versie hersteld.
                        Kies ik deze PC updaten, dan krijg ik even later dat het niet mogelijk is omdat de taal niet overeenstemt ... alles is anders wel in dezelfde taal zoals altijd.
                        Zal er een andere keer wat op zoeken.
                        De Windows versie zelf moet in dezelfde taal zijn als je geïnstalleerde versie. Anders kun je ook je applicaties niet behouden bij het installeren.

                        Dit is waarschijnlijk ook waarom hij vroeg naar een Product Key, omdat bij een andere taal hij niet uitgaat van een upgrade. (Normaal is een Nederlandse versie altijd een Nederlandse versie , maar moest je met een Engelse versie werken, goed kijken of je een UK of US versie hebt. Die worden niet aanzien als dezelfde taal.)


                        Trouwens, een tip voor iedereen, de allereerste installatie altijd uitvoeren als een upgrade. Dus de setup starten in Windows 7/8.1 zelf. Als je dadelijk een cleane installatie uitvoert, dan bezien de Windows servers dit niet als een upgrade en heb je een Windows 10 product key nodig. Maar... eens je de upgrade hebt gedaan, dan kun je nadien wel een cleane installatie uitvoeren op dit toestel. Komt de setup een product key vragen, dan skip je dit gewoon. Als je dan uiteindelijk op het einde van de installatie inlogt, dan herkent de Windows server je PC wel en wordt Windows 10 automatisch geactiveerd zonder dat je een product key hebt moeten ingeven.
                        Last edited by Rudy Mas; 31 juli 2015, 07:45.
                        Mvg,
                        Rudy Mas
                        Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                        Comment


                        • #57
                          Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                          Oorspronkelijk geplaatst door fhuppel Bekijk bericht
                          Weet ik niet, maar je oude win staat in de map windows.old
                          Dus die kan je dan gewoon deleten.
                          Niet gewoon deleten. Het beste is om de Disk Cleanup te gebruiken.

                          Rechtsklikken op je harddisk icon, dan op "Disk Cleanup", hij gaat dan je HD nakijken voor files die niet nodig zijn. Is hij hiermee klaar, dan moet je klikken op "Clean up system files". Hij gaat nu opnieuw je HD bekijken en dan krijg je een lijst van alles wat hij kan verwijderen. In die lijst mag je alles aanduiden en dan laten wissen.

                          Op deze manier wis je dus niet enkel de windows.old map, maar ook alle downloads die hij heeft gedaan om je systeem te upgraden. Dit is de beste manier om je HD te zuiveren van je oude windows en alle upgrade bestanden die hij normaal niet meer nodig heeft.
                          Mvg,
                          Rudy Mas
                          Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                          Comment


                          • #58
                            Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
                            De Windows versie zelf moet in dezelfde taal zijn als je geïnstalleerde versie. Anders kun je ook je applicaties niet behouden bij het installeren.

                            Dit is waarschijnlijk ook waarom hij vroeg naar een Product Key, omdat bij een andere taal hij niet uitgaat van een upgrade. (Normaal is een Nederlandse versie altijd een Nederlandse versie , maar moest je met een Engelse versie werken, goed kijken of je een UK of US versie hebt. Die worden niet aanzien als dezelfde taal.)
                            Hoe weet je welke taalversie je hebt? Ik herinner me dat op mijn HP DV6 laptop ik bij de eerste start o.a. de taal moest instellen. Dus welke taalversie moet ik downloaden?

                            Comment


                            • #59
                              Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              Wat toch maar normaal lijkt denk ik.

                              Trouwens, is het niet zo dat je op deze manier niet meer terug zou kunnen naar je vorige versie?
                              Euuuh ... normaal?
                              Ik heb een officiële Windows 8.1, kies om deze PC te upgraden en dan krijg ik dat de taal niet juist is.
                              Er staat geen taalpakket op geïnstaleerd ... was origineel een Nederlandstalige Windows en bij een upgrade krijg je geen keuze een taal te kiezen.

                              Aan 12% stopt de update ermee en wordt vorige versie hersteld indien ik kies om de installatiebestanden op USB te zetten en zo de installatie te doen.
                              Wel te verstaan vanuit Windows en dus als upgrade.
                              Ik krijg ook het bericht dat bestanden en programma's behouden blijven, dus wel degelijk als upgrade aanzien.
                              Last edited by VerSeg; 31 juli 2015, 09:48.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #60
                                Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                                Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
                                Hiermee kan je ENKEL updaten met behoud van de key van de oorspronkelijk geïnstalleerde Windows 7/8 versie. LET OP: als je een Windows versie hebt met een language pack bovenop geïnstalleerd (vb: Nederlands) dan MOET je de onderliggende oorspronkelijke taalversie installeren.
                                Is de update dat ik probeer en in dezelfde taal als originele versie, nooit een taalpakket geïnstalleerd.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X