Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

    Ik heb windows 10 al een maand (de test versie eerst een maandje gebruikt).
    Ik had wat problemen in het begin maar ik heb toen besloten een reset te doen (wat nu eindelijk mogelijk is).
    daarna weer dingen er opnieuw opgezet.
    mijn laptop heeft nog nooit zo rap en soepel gewerkt.
    ook even met disk cleanup/schijfopruiming net na reset alle brol (zoals windows.old) verwijderd.
    Top windows!

    Comment


    • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

      Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
      Empe
      als je de moeite had genomen om de foutcodes te googelen had je kunnen vinden wat er scheelt en hoe het op te lossen. Niks Toshiba fout, maar register fouten.
      Code 643 betekent dat je windows register beschadigd is, mogelijk door een virus of malware, of een cleaner programma dat belangrijke registerwaarden - nodig voor de update uit te voeren - heeft gewist. Fout 80070643 kan om verschillende redenen optreden , maar is meestal gerelateerd aan een probleem met het .NET Framework dat op de computer is geïnstalleerd.
      Enzovoort.

      De remedie is ook op het net te vinden, dikwijls bestaat er een hotfix van Microsoft voor dat specifieke probleem.
      of gewoon terug naar een vroeg herstelpunt gaan. Sommige progs die je na dit punt
      geïnstalleerd gaan misschien hergeïnstalleerd moeten worden.

      Empe, wat wou je op de toshiba site zoeken want ik vind uw type laptop wel terug.

      De updates een voor een installeren durft ook al wel eens lukken.

      Comment


      • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

        Euh.

        PC's van na het verschijnen van sp1 bevatten de update normaal van huis uit. Windows7 sp1 is verschenen begin 2011.
        Begint niet iedere software installatie of verwijdering met het maken van een systeemherstel? En ook windows updates maken eerst een systeemherstelpunt aan. Juist?
        Register cleaners maken ook herstelpunten. En vergeet niet de tussentijdse herstelpunten die worden aangemaakt zelfs zonder wijzigingen aan de software.
        Hoeveel herstelpunten zijn er sinds gemaakt? Hoeveel moet je er dan teruggaan wetende dat de eerste sp1 installatie (in 2011??) al niet is gelukt ??

        Comment


        • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

          Idd.

          Kijk, dat er ergens een fout zit weet ik ook wel, wat nabi schrijft zal wel dicht bij het juiste zijn.

          Hoe en waar ik iets kan downloaden weet ik ook echt wel. Windows update op de computer of windows update via de windows site.

          Dat er ' tools ' zijn om windows 10 te downloaden met optie full install of upgrade, weet ik ook. Dat die tools prima zullen zijn, weet ik ook.

          Alleen heeft het weinig zin om er naar te verwijzen als totaal-oplossing als ze niet als oplossing werken : er komt dan bij mij zo'n blauw schermpje met ' Er ging iets mis .... 0x80004002-0x90016 '.

          Ik heb nog niet meegemaakt dat een windows laptop niet regelmatig zelf voorstelt om bepaalde updates te doen, op al mijn andere pc's kreeg ik daar heus wel een seintje voor of ging het automatisch net voor het afsluiten en werd dat afgerond bij het opnieuw heropstarten.

          Niet dus op de Toshiba, ttz. die laat wel zien dat er iets wordt bijgewerkt en dat komt overeen in aantal met wat ik als update had aangevinkt, alleen die dekselse sp1 blijft ofwel niet geïnstalleerd ofwel goed verborgen.

          Soit, ik zoek wel uit of er registerfouten zijn.

          Ah, mijn Toshiba laptop vind ik ook wel terug via de zoekfunctie op de Toshiba site, maar niet als ik Toshiba zelf laat zoeken naar het serienummer of als de site zelf wel even wil checken welke laptop ik heb. Zelfs in hun opsomming van produkten komt hij niet voor. Wel een paar resultaten via de zoekfunctie. Nu, voor mij is dat al genoeg om het heel raar te vinden en slordig van toshiba.

          Comment


          • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

            Als ik hier 'alles' een beetje lees, dan lag die hele Toshiba-handel bij mij (een echte noob) reeds lang op het containerpark hoor.

            Comment


            • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

              Bij heel wat laptops (en computers) zit er een aparte partitie op de harde schijf, op dat deel staat een "recovery" waarmee je de computer terug kan zetten zoals die oorspronkelijk geleverd was.
              Je moet dan wel eerst alle belangrijke zaken ergens anders opslaan voor je daar aan begint.
              In de handleiding vind je wel wat je moet doen, tijdens het opstarten moet je een of andere functietoets indrukken, en dan volg je wat er op het scherm komt.
              Dat heb ik al met een paar verschillende laptops gedaan, en dat werkt heel gemakkelijk.
              Als er een installatie-cd bijgeleverd is, dan kan je die gebruiken (bij de Medion pc's heb ik die partitie + de recovery-cd toch altijd gekregen).

              Nadien moet je wel alle updates van Windows 7 (of 8 als die er op zit) terug binnenhalen voor je aan de Windows 10 update kan beginnen.

              Maar als je met een verse installatie vanaf een cd (dvd) kan beginnen, dan heb je ook geen last van de vooraf geïnstalleerde software die misschien wel goed bedoeld is, maar waar je gewoonlijk niet veel mee kan aanvangen.
              Last edited by Black B@ndit; 8 augustus 2015, 10:46.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                Idd.

                Kijk, dat er ergens een fout zit weet ik ook wel, wat nabi schrijft zal wel dicht bij het juiste zijn.

                Hoe en waar ik iets kan downloaden weet ik ook echt wel. Windows update op de computer of windows update via de windows site.

                Dat er ' tools ' zijn om windows 10 te downloaden met optie full install of upgrade, weet ik ook. Dat die tools prima zullen zijn, weet ik ook.

                Alleen heeft het weinig zin om er naar te verwijzen als totaal-oplossing als ze niet als oplossing werken : er komt dan bij mij zo'n blauw schermpje met ' Er ging iets mis .... 0x80004002-0x90016 '.

                Ik heb nog niet meegemaakt dat een windows laptop niet regelmatig zelf voorstelt om bepaalde updates te doen, op al mijn andere pc's kreeg ik daar heus wel een seintje voor of ging het automatisch net voor het afsluiten en werd dat afgerond bij het opnieuw heropstarten.

                Niet dus op de Toshiba, ttz. die laat wel zien dat er iets wordt bijgewerkt en dat komt overeen in aantal met wat ik als update had aangevinkt, alleen die dekselse sp1 blijft ofwel niet geïnstalleerd ofwel goed verborgen.

                Soit, ik zoek wel uit of er registerfouten zijn.

                Ah, mijn Toshiba laptop vind ik ook wel terug via de zoekfunctie op de Toshiba site, maar niet als ik Toshiba zelf laat zoeken naar het serienummer of als de site zelf wel even wil checken welke laptop ik heb. Zelfs in hun opsomming van produkten komt hij niet voor. Wel een paar resultaten via de zoekfunctie. Nu, voor mij is dat al genoeg om het heel raar te vinden en slordig van toshiba.
                Probeer eens de co.uk of de .com site

                Comment


                • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                  Tiens, ik zie hier regelmatig Toshiba passeren. Laat mijn laptop nu net ook een Toshiba zijn. Ik kijk nog steeds op melding " u wordt verwittigd wanneer win10 voor download beschikbaar is".
                  Last edited by nete; 8 augustus 2015, 16:57.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                    Als ik hier 'alles' een beetje lees, dan lag die hele Toshiba-handel bij mij (een echte noob) reeds lang op het containerpark hoor.
                    Mijn Toshiba Satellite L70-A-138 heeft de update van 8.1 naar 10 zonder problemen gedaan.
                    Ervoor zijn alle "belangrijke en onbelangrijke" updates van 8.1 uitgevoerd, als IT noob ken ik het verschil toch niet.

                    De belangrijkste melding die ik kreeg was: "Sit back and relax".
                    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                    Comment


                    • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                      Soit. Computer OS volledig opnieuw geïnstalleerd. Het gaat dus om Windows 7 Home Premium op een Toshiba Satellite, specs zie ergens hoger.

                      Alle updates gedaan, één voor één om al zeker daardoor geen storingen te krijgen. Alles staat er nu op, alles is ook terug te vinden. Behalve als men gaat kijken onder systeemeigenschappen, daar staat nog altijd niets over SP1 zoals de upgrade het vraagt.

                      Geen enkele manier werkt.

                      Gewerkt via Explorer, ook weer uit voorzorg ... microsoft moest een moeilijk willen doen ...

                      Er stond explorer 9 op, even geprobeerd om die ook te updaten naar versie 11 ... en hops, daar komt die melding ook terug : SP1 nodig (en dat staat er nu echt wel op hoor).

                      Ach soit, niets erg, maar het lukt dus niet.

                      En dat kost dan 9 uur werk.

                      Comment


                      • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                        Als Explorer 11 nog niet geïnstalleerd kan worden, dan moet je nog wat geduld hebben met de updates, dat heb ik vorige week zelf ook meegemaakt.
                        Soms lukt het niet meteen om die er op te krijgen, wat later lukt het dan weer wel.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                          Nee, ik vrees er voor.

                          Je moet op de Toshiba site maar eens 5A096946K intikken om het artikel op te zoeken, dat lukt niet. Je zal wel iets vinden via de algemene zoekfunctie voor de site, dan krijg je een paar reakties.

                          Ook als je zoekt of die laptop compatibel is met windows 10 zal het niet lukken, het model L670D-10U staat niet eens in de pop-up lijst waaruit je moet kiezen en opzoeken volgens het onderdeelnr. PSK3JE-00J00MBT geeft volgend bericht : het ingevoerde onderdeel wordt niet herkend als een apparaat waarvoor upgrade naar Windows 10 wordt ondersteund, controleer het nummer en probeer opnieuw.

                          Nu ok, 00 zou ik ook als OO kunnen lezen, maar het is echt wel 00 ( nul nul ).

                          Maw. het is wel degelijk een TOSHIBA issue en gewoon pech dat ik (mijn dochter) net dat exemplaar heeft gekocht destijds.

                          Alle gegevens staat in deze thread, het staat iedereen vrij om de Toshiba site te verifiëren. http://www.toshiba.be/innovation/nl/...UPPORT_PORTAL/

                          En voor compatibiliteit windows 10 upgrade : http://win10upgrade.toshiba.com/swup...=NL&country=BE
                          Last edited by Empe; 8 augustus 2015, 15:28.

                          Comment


                          • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                            Mijn Toshiba Satellite L70-A-138 heeft de update van 8.1 naar 10 zonder problemen gedaan.
                            Ervoor zijn alle "belangrijke en onbelangrijke" updates van 8.1 uitgevoerd, als IT noob ken ik het verschil toch niet.

                            De belangrijkste melding die ik kreeg was: "Sit back and relax".
                            Dan zijn we een beetje van hetzelfde soort, qua IT tenminste.
                            Bij mij moet alles van PC, laptop, tablet, smartphone goed werken, maar het hoe, wat, waarom...enz zal mij worst wezen .
                            Maar ik kan me wel voorstellen, dat indien het iemands vakgebied is, dat men daar heel erg in geïnteresseerd is.

                            Comment


                            • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                              Nee, ik vrees er voor.

                              Je moet op de Toshiba site maar eens 5A096946K intikken om het artikel op te zoeken, dat lukt niet. Je zal wel iets vinden via de algemene zoekfunctie voor de site, dan krijg je een paar reakties.

                              Ook als je zoekt of die laptop compatibel is met windows 10 zal het niet lukken, het model L670D-10U staat niet eens in de pop-up lijst waaruit je moet kiezen en opzoeken volgens het onderdeelnr. PSK3JE-00J00MBT geeft volgend bericht : het ingevoerde onderdeel wordt niet herkend als een apparaat waarvoor upgrade naar Windows 10 wordt ondersteund, controleer het nummer en probeer opnieuw.

                              Nu ok, 00 zou ik ook als OO kunnen lezen, maar het is echt wel 00 ( nul nul ).

                              Maw. het is wel degelijk een TOSHIBA issue en gewoon pech dat ik (mijn dochter) net dat exemplaar heeft gekocht destijds.

                              Alle gegevens staat in deze thread, het staat iedereen vrij om de Toshiba site te verifiëren. http://www.toshiba.be/innovation/nl/...UPPORT_PORTAL/

                              En voor compatibiliteit windows 10 upgrade : http://win10upgrade.toshiba.com/swup...=NL&country=BE
                              hm, ik kan hem ook niet terug vinden. Vreemd. Als je wil mag je hem toch nog steeds eens binnen steken (Oosteeklo) en dan installeer ik een win7 zonder toshiba schil om eens te zien of hij het dan wel doet want aan de systeemvereisten (hardware) voldoet hij toch?

                              Comment


                              • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                                Ik zou gewoon elke update 1 voor 1 na elkaar proberen te installeren. Blokkeert die bij een bepaalde update: vink die af en neem de volgende en aan het einde probeer je het probleemgeval opnieuw.
                                Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

                                Comment

                                Working...
                                X