Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

    Alé.., mijn PC leverancier raadt mij aan toch nog een paar weken te wachten met 10 binnen te halen. Misschien heeft hij ook wel gelijk...
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
      Alé.., mijn PC leverancier raadt mij aan toch nog een paar weken te wachten met 10 binnen te halen. Misschien heeft hij ook wel gelijk...
      Hij heeft gelijk

      Bij mij is het part of the fun om oplossingen voor problemen te zoeken en zo bij te leren. Hier moest van mijn hoofd PC de software van de beeldkaart een update krijgen en de Bitdefender virusscanner hersteld worden. WiFi werkte niet meteen maar na een rondje "problemen oplossen" nu uiteindelijk wel. Ik had ook een probleem met de systeemmappen Video's, Afbeeldingen en Documenten die ik overgeplaatst had naar een andere schijf op mijn PC, maar dit heb ik intussen ook weten oplossen door enkele registersleutels te wissen en de mappen opnieuw te herstellen. Verder vond ik de optie om de Windows verkenner te openen in "snelle toegang" maar niets (duurde te lang) en heb deze veranderd naar "Deze PC". Microsoft Egde heb ik al overboord gegooid ten voordele van Firefox en Groove Music is intussen ook al vervangen door Foobar2000. Verder zijn nog de privacy opties aangepast en nu ben ik een tevreden gebruiker

      Comment


      • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

        Hallo,

        Hier een gloednieuwe HP Envy probleemloos een update naar Windows 10 gegeven. Ik had wel eerst alle Windows 8.1 updates uitgevoerd.
        Maar die Asus K95V i7 met 12Gb Ram, die wil maar niet meewerken ...
        Dus, nog 3 computers te gaan van de 4 .... Windows 30, here I come!

        Jaja
        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

        Comment


        • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

          Die Envy is een All in One? Ik heb voor mijn vader net deze pc gekocht, wordt morgen geleverd.
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

            Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
            Hij heeft gelijk

            Bij mij is het part of the fun om oplossingen voor problemen te zoeken en zo bij te leren. Hier moest van mijn hoofd PC de software van de beeldkaart een update krijgen en de Bitdefender virusscanner hersteld worden. WiFi werkte niet meteen maar na een rondje "problemen oplossen" nu uiteindelijk wel. Ik had ook een probleem met de systeemmappen Video's, Afbeeldingen en Documenten die ik overgeplaatst had naar een andere schijf op mijn PC, maar dit heb ik intussen ook weten oplossen door enkele registersleutels te wissen en de mappen opnieuw te herstellen. Verder vond ik de optie om de Windows verkenner te openen in "snelle toegang" maar niets (duurde te lang) en heb deze veranderd naar "Deze PC". Microsoft Egde heb ik al overboord gegooid ten voordele van Firefox en Groove Music is intussen ook al vervangen door Foobar2000. Verder zijn nog de privacy opties aangepast en nu ben ik een tevreden gebruiker
            Of je nu een paar weken wacht of niet, die aanpassingen ga je nog altijd zelf moeten maken.

            Comment


            • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

              Dag Francis,

              Inderdaad, all-in-one. Bij mij wordt het de vervanger van de iPads en andere tablets ...
              Maar voornamelijk ook als meeneemcomputer naar alles-en-nog-wat.

              Jaja

              Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
              Die Envy is een All in One? Ik heb voor mijn vader net deze pc gekocht, wordt morgen geleverd.
              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

              Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

              Comment


              • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                Bin mij werkte alles zoals voorheen Pol…..
                Hier ook, geen problemen vastgesteld.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                  Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                  Ik had ook een probleem met de systeemmappen Video's, Afbeeldingen en Documenten die ik overgeplaatst had naar een andere schijf op mijn PC, maar dit heb ik intussen ook weten oplossen door enkele registersleutels te wissen en de mappen opnieuw te herstellen.
                  Daarvoor naar het register gaan is volledig onnodig en zelfs niet echt aan te raden.
                  Bij de installatie worden op de originele plaatsen deze mappen aangemaakt, dit was ook zo met vorige upgrades het geval.
                  Het is voldoende om via de verkenner de nieuw aangemaakte map te verplaatsen naar waar de uwe staat ... ze worden dan samengevoegd en alles werkt dan correct zonder enige moeilijke ingreep.
                  Waarom moeilijk doen als simpel ook kan? 😆
                  Paar seconden werk.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                    Vrijdag avond van 8.1 naar 10 gesprongen met de Dell XPS2720, een uurtje laten draaien en zonder enig probleem erdoor. Vind het persoonlijk een hele stap voorwaarts tov iedere voorgaande Windows. Het Insider program werpt zijn vruchten af.
                    Wat mij wel opvalt is dat zowel Edge als de Foto's app erg verzadigde kleuren weergeven t.o.v. LR, Gimp...

                    P.S. Als insider hebben we donderdag een mail ontvangen van MS met een link om de upgrade te starten
                    Last edited by Rudy M.; 4 augustus 2015, 22:09.
                    Rudy,

                    Hier vind je meer Astrofotografie werk.

                    Comment


                    • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                      Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
                      Even voor de oplettenden: kijk eens goed in de privacy settings bij instellingen. De hoeveelheid data (Cortana, camera, toegang tot uw contactpersonen etc), die standaard aanstaat ter meerdere glorie van MS is schrikbarend. Ik heb voor de zekerheid alles dichtgetimmerd. Let op: elk item aflopen en bij locatie en spraak/handschrift/typen moet je namelijk een knopje klikken en dan komt er een keuze uit om het uit te schakelen. Als iets niet werkt kan je het alsnog activeren.
                      Nog nuttige informatie voor de Win10-gebruikers: http://blog.computercreatief.nl/wind...dinstellingen/
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.6.1) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                      Comment


                      • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Daarvoor naar het register gaan is volledig onnodig en zelfs niet echt aan te raden.
                        Bij de installatie worden op de originele plaatsen deze mappen aangemaakt, dit was ook zo met vorige upgrades het geval.
                        Het is voldoende om via de verkenner de nieuw aangemaakte map te verplaatsen naar waar de uwe staat ... ze worden dan samengevoegd en alles werkt dan correct zonder enige moeilijke ingreep.
                        Waarom moeilijk doen als simpel ook kan? ��
                        Paar seconden werk.
                        Ik wou in de omgekeerde richting tewerk gaan en zo raakten 3 systeemmappen in "Mijn PC" onlosmakelijk verstrengeld door een vergissing bij "doel zoeken". Verandering van locatie van de ene map werd telkens meegenomen in de 2 andere en verwijdering uit register was de enige mogelijke oplossing. De data stond gelukkig wel nog bewaard op een andere interne schijf. Een beetje werk om alles terug te zetten maar alles is zonder blijvende schade gelukt
                        Last edited by frank207be; 5 augustus 2015, 16:37. Reden: schrijffout

                        Comment


                        • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                          Mijn computer heeft de update gedaan naar Windows 10.
                          Ik had een probleem met het toetsenbord dat in QUERTY stond zodat ik eerst niet meer in mijn eigen computer geraakte, maar dat is al opgelost.
                          Kaspersky was verdwenen, maar de installatie CD had ik al klaargelegd, die moest ik toch nog vanaf de CD installeren zodat ik op de 2 pc's en de laptop dezelfde versie heb staan.
                          Ik had een paar maanden geleden een CD gekocht die voor 3 pc's kan dienen, nu wordt die dus ook voor 3 computers tegelijk gebruikt.

                          Voor de rest is het een beetje zoeken, de favorieten staan al terug op hun plaats, en de startpagina is terug Belgiumdigital.
                          Of alle andere programma's nog werken, dat merk ik de volgende dagen wel.

                          Alles bij elkaar ging het wel vrij snel, de update zelf was op 35-40 minuten klaar, alleen had ik daarna problemen om in te loggen (het QUERTY probleem).
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                            Het querty probleem oplossen en andere tips op: http://www.dklus.be/

                            Comment


                            • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                              Nooit begrepen waarom de Vlamingen NiET de op de Germaanse talen geënte QWERTY indeling gebruiken. AZERTY is voor romaanse talen vanwege de ligging van o.a. de veel gebruikte Q in het Frans en voor zover ik weet is Nederlands nog altijd een Germaanse taal. Geef mij maar QWERTY US international: dat typt een stuk sneller en aangenamer dan AZERTY als je Nederlands en Engels typt.
                              Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

                              Comment


                              • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                                Dat wij Vlamingen (Belgen) opgezadeld zitten met een AZERTY keyboard hebben we te danken aan onze Waalse vrienden. Toen de typmachines furore maakte in de administratie, was de voortaal nog steeds vooral Frans, en zodoende hebben ze daar dan ook maar beslist dat gans België het Franse AZERTY klavier zou gebruiken. Er zijn wel een paar kleine verschillen tussen de Belgische en Franse AZERTY klavieren, maar die ken ik niet uit mijn hoofd. Dacht dat de "=" niet op dezelfde plaats staat, en nog enkele andere dingen, de letters zijn wel hetzelfde.

                                Maar om eerlijk te zijn, ik heb zelf vroeger met een QWERTY klavier leren typen (Amerikaanse home-computer met vast klavier), nadien overgeschakeld op AZERTY en ik moet zeggen, toen ik deze onder de knie had, typte ik even snel als voordien. Het is gewoon een gewoonte.


                                Ik erger mij er echter meer aan dat als je een Engelse versie van Windows gebruikt, en je stelt je land in op België, dat je in hun apps bijna altijd de titels van films in het Frans krijgt aangeboden, net zoals de audio track. Dit is een probleem die al ettelijke jaren bestaat en wat Microsoft om één of andere reden niet wil aanpassen.

                                Waarschijnlijk checken ze enkel op je land instelling en daar staat natuurlijk enkel België. Moesten ze nu eens checken op Land & Taal, dan zou dit probleem snel uit de wereld kunnen geholpen worden. Maar ja, ik denk toch niet dat ik ooit een film bij hun zal bestellen, als ik al via Netflix en Telenet de films kan huren die ik graag wil zien.
                                Mvg,
                                Rudy Mas
                                Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                                Comment

                                Working...
                                X