Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nog twee keer slapen en dan komt hij ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Nog twee keer slapen en dan komt hij ...

    Oorspronkelijk geplaatst door BlueInk Bekijk bericht
    ...
    In andere fora komen er berichten dat je best anti-virus software op non-actief zet. Er zijn al problemen gemeld.
    ja zeg .. in gods naam ... met wat zijn jullie eigenlijk bezig als je dit soort fundamentele concepten niet begrijpt !
    Last edited by LesC; 2 augustus 2015, 22:17. Reden: quote code hersteld

    Comment


    • #62
      Re: Nog twee keer slapen en dan komt hij ...

      Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
      ja zeg .. in gods naam ... met wat zijn jullie eigenlijk bezig als je dit soort fundamentele concepten niet begrijpt !
      a/ MS laat de update automatisch gebeuren. Dit betekent dat maar weinige mensen dit 'fundamenteel concept' zullen begrijpen.
      b/ MS weet eigenlijk best wel om te gaan met virusscanners bij deze upgrade. Ze zijn zelfs in staat om deze uit te schakelen en te verwijderen tijdens de upgrade. Dus zo fundamenteel is het niet. Bij mij omzeilden ze zelfs de Comodo firewall.
      c/ een beetje vriendelijkheid kost niets extra en dàt is pas een fundamenteel concept.

      Comment


      • #63
        Re: Nog twee keer slapen en dan komt hij ...

        Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
        ja zeg .. in gods naam ... met wat zijn jullie eigenlijk bezig als je dit soort fundamentele concepten niet begrijpt !
        'k Vrees dat het begrip "fundamenteel concept" wat zijn betekenis betreft wat aan je is voorbijgegaan.
        En je quote was technisch ook niet in orde. Dus terug naar de kleuterklas
        PLOINK!

        Comment


        • #64
          Re: Nog twee keer slapen en dan komt hij ...

          Moderator Note: Ook in deze topic heb ik de quote moeten herstellen. Persoonlijk vind ik het belangrijk dat men correct citeert; voor mij mag je delen uit de post waaruit je citeert, weglaten, maar dat moet je aangeven. Maar met de quote code moet je kunnen terugkeren naar wat de geciteerde persoon exact gezegd heeft, en dat wordt hier met de voeten getreden.
          Dat gezegd zijnde... ik heb er persoonlijk ook moeite mee dat je een dergelijke update doet met je AV ingeschakeld. Met Mac heb ik geen ervaring met AV, maar is het niet zo dat je AV moet uitschakelen alvorens je zo'n proces begint?
          Als dat hetgeen is wat Regulus probeert te zeggen, begrijp ik 'm volkomen. Alleen, nogmaals @Regulus (zoals in de andere draad): erger je a.u.b. niet, en blijf liever weg als je geen oplossing kunt aanreiken.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.7)

          Comment


          • #65
            Re: Nog twee keer slapen en dan komt hij ...

            De update start je vanuit Windows, maar dan herstart je computer om de eigenlijke installatie uit te voeren, onderdelen en drivers te installeren alsook instellingen uit te voeren (de 3 stappen dat je ziet onder de cirkel).
            Nadien kom je pas terug in Windows om af te ronden.
            Ik denk niet dat er veel actief is tijdens de periode dat je die cirkel ziet met het percentage.
            Die reboot er net voor wordt mijn inziens (maar ik kan het fout hebben) uitgevoerd om alles uit te schakelen en te beletten dat dergelijke zaken gestart worden of bepaalde bestanden actief zijn.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #66
              Re: Nog twee keer slapen en dan komt hij ...

              Da's een logische verklaring. Bij Mac zitten er bij system upgrades ook vaak automatische herstarts in (de gebruiker wordt er trouwens vooraf voor gewaarschuwd) en ik weet dat er verschillende "start modi" zijn, waarbij bepaalde startup items al dan niet actief zijn... Bij Windows gaat dat niet anders zijn. Toch krijg ik af en toe bij het installeren van bepaalde software de boodschap: eerst AV uitschakelen (die ik niet eens heb).
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.7)

              Comment


              • #67
                Re: Nog twee keer slapen en dan komt hij ...

                Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                Toch krijg ik af en toe bij het installeren van bepaalde software de boodschap: eerst AV uitschakelen (die ik niet eens heb).
                Klopt, maar dat is dan software waarbij tijdens de installatie het OS actief is en dus ook de eventuele AV.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #68
                  Re: Nog twee keer slapen en dan komt hij ...

                  Is antivirus eigenlijk nodig ? Is Defender niet genoeg als je zelf wat gezond verstand gebruikt ?
                  Ik had bij Win 8.1 Avira en Malwarebytes maar had die voor de upgrade naar Win10 verwijderd.

                  Betalen voor antivirus doe ik niet, en dus heb ik nog geen gratis versie gevonden die je niet constant lastigvalt om te upgraden naar de betalende versie (vooral Avira is hier kampioen in).
                  Er wordt gezegd dat de combinatie Avast + Malwarebytes de beste combinatie is...
                  Panasonic Lumix FZ2000

                  Comment


                  • #69
                    Re: Nog twee keer slapen en dan komt hij ...

                    Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                    Is antivirus eigenlijk nodig ? Is Defender niet genoeg als je zelf wat gezond verstand gebruikt ?
                    Ik had bij Win 8.1 Avira en Malwarebytes maar had die voor de upgrade naar Win10 verwijderd.

                    Betalen voor antivirus doe ik niet, en dus heb ik nog geen gratis versie gevonden die je niet constant lastigvalt om te upgraden naar de betalende versie (vooral Avira is hier kampioen in).
                    Er wordt gezegd dat de combinatie Avast + Malwarebytes de beste combinatie is...
                    The current tests of antivirus software for Windows 10 from February 2024 of AV-TEST, the leading international and independent service provider for antivirus software and malware.

                    Comment


                    • #70
                      Re: Nog twee keer slapen en dan komt hij ...

                      Ja ok, maar als je dan googlet op beste AV free dan krijg je 20 verschillende reviews die allemaal een andere mening hebben...
                      En trouwens, is de combinatie Avast (of iets anders) en antimalwarebytes echt nodig ? Bvb. Avast op zichzelf biedt bescherming tegen malware, dus...

                      Probleem is dat je zoveel verschillende meningen leest hierover, maar niet weet welke de juiste of 'betrouwbaar' is...
                      Panasonic Lumix FZ2000

                      Comment


                      • #71
                        Re: Nog twee keer slapen en dan komt hij ...

                        Hier de AV van Telenet.

                        Comment


                        • #72
                          Re: Nog twee keer slapen en dan komt hij ...

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Betalend...
                          Panasonic Lumix FZ2000

                          Comment


                          • #73
                            Re: Nog twee keer slapen en dan komt hij ...

                            Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                            Ja ok, maar als je dan googlet op beste AV free dan krijg je 20 verschillende reviews die allemaal een andere mening hebben...
                            En trouwens, is de combinatie Avast (of iets anders) en antimalwarebytes echt nodig ? Bvb. Avast op zichzelf biedt bescherming tegen malware, dus...

                            Probleem is dat je zoveel verschillende meningen leest hierover, maar niet weet welke de juiste of 'betrouwbaar' is...
                            av-test.org is een officiëlere bron om te volgen. Defender scoort dus heel slecht. Avira, AVG, Avast zijn bij de betere in de gratis-reeks.
                            Bij avast moet je opletten omdat die hun totale pakket bij de gratis proberen te installeren (maar dan als een trial). Kies enkel voor de antivirus.

                            2 antivirussen installeren is niet goed. een antivirus + een antimalware wel, aangezien aanvullend.
                            En niet vergeten deze regelmatig ook actief te laten scannen en niet enkel te vertrouwen op de realtime-bescherming.

                            Comment


                            • #74
                              Re: Nog twee keer slapen en dan komt hij ...

                              Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                              Betalend...
                              Inderdaad betalend Kaneda 5€ per maand voor mijn drie computers, naar het schijnt een van de beste,
                              zal wel een samenstelling zijn van een en ander denk ik.

                              Comment


                              • #75
                                Re: Nog twee keer slapen en dan komt hij ...

                                Ging dit topic niet over de update naar win10 en de vraag naar ervaringen van zij die de update al gedaan hebben.

                                PJW
                                Nikon, Epson Stylus Pro 4900, Epson Perfection V750 Pro, X-Rite i1Publish Pro, www.pwf.be

                                Comment

                                Working...
                                X