Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nog twee keer slapen en dan komt hij ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Nog twee keer slapen en dan komt hij ...

    Oorspronkelijk geplaatst door pjw Bekijk bericht
    Ging dit topic niet over de update naar win10 en de vraag naar ervaringen van zij die de update al gedaan hebben.

    PJW
    Idd. PJW moest je bovenstaande lezen dan zou je wat ervaringen kunnen volgen.

    Hier één computer reeds op Win10, zonder enig probleem, tweede staat in de wacht, de vraag is nu of we die Defender er niet beter uit halen voor mensen met een betalende
    virus scanner en firewall.

    Comment


    • #77
      Re: Nog twee keer slapen en dan komt hij ...

      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Idd. PJW moest je bovenstaande lezen dan zou je wat ervaringen kunnen volgen.

      Hier één computer reeds op Win10, zonder enig probleem, tweede staat in de wacht, de vraag is nu of we die Defender er niet beter uit halen voor mensen met een betalende
      virus scanner en firewall.
      Defender wordt automatisch uitgeschakeld bij het installeren van een ander AV

      Comment


      • #78
        Re: Nog twee keer slapen en dan komt hij ...

        Oorspronkelijk geplaatst door fhuppel Bekijk bericht
        Defender wordt automatisch uitgeschakeld bij het installeren van een ander AV
        Bedankt voor deze info fhuppel.

        Comment


        • #79
          Re: Nog twee keer slapen en dan komt hij ...

          Oorspronkelijk geplaatst door fhuppel Bekijk bericht
          Defender wordt automatisch uitgeschakeld bij het installeren van een ander AV
          Klopt, maar waarom zou je een andere installeren als er ene standaard in zit?
          Er zijn mensen die met de beste of duurste AV ook een virus oplopen hoor ... als die nog niet gekend is, dan heb je prijs.

          Defender zit er in en die zal er hier in blijven.
          De firewall is eveneens meer dan voldoende ... en voor wie er aan twijfelt, als je Windows koopt heb je er ook voor betaald.
          Last edited by VerSeg; 4 augustus 2015, 21:58.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #80
            Re: Nog twee keer slapen en dan komt hij ...

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Klopt, maar waarom zou je een andere installeren als er ene standaard in zit?
            Er zijn mensen die met de beste of duurste AV ook een virus oplopen hoor ... als die nog niet gekend is, dan heb je prijs.

            Defender zit er in en die zal er hier in blijven.
            De firewall is eveneens meer dan voldoende ... en voor wie er aan twijfelt, als je Windows koopt heb je er ook voor betaald.
            laatste test hebben aangetoond dat Defender heel slecht scoort

            Comment


            • #81
              Re: Nog twee keer slapen en dan komt hij ...

              Oorspronkelijk geplaatst door fhuppel Bekijk bericht
              laatste test hebben aangetoond dat Defender heel slecht scoort
              Ze testen het ook nooit volledig eerlijk, die test valt altijd in het voordeel van wie het meest betaalt.
              Je zal nooit twee dezelfde resultaten zien bij verschillende testers, altijd fors afwijkend.
              Als ze met verschillende virussen testen, dan is het resultaat meestal ook anders ... ze publiceren wel alleen de test dat hun het beste uitkomt.

              Is als met fotografie, in het ene boekje is Canon de beste en in het andere is het dan weer Nikon.

              Met vergelijkingen kan je altijd een persoonlijke draai geven en niet altijd objectief.

              Zelf had ik voordien eerst McAfee en dan Norton ... met beiden een virus opgelopen.
              Daarna deze binnen het OS beginnen gebruiken en tot op heden 2 keer een melding gehad dat een virus geblokkeerd werd en dus verwijderd.

              Bij elke AV zijn er altijd virussen die niet opgenomen zijn in de database tot de volgende update ... als je net zo eentje hebt, dan werkt niets.
              Dus als je het virus binnen krijgt op de dag dat hij gereleased werd, dan heb je pech.

              De firewall in Windows is redelijk uitgebreid, al weet het merendeel van de mensen niet eens dat er naast een simpele view (welke ze misschien eens bekijken) ook een uitgebreide view is waar je heel veel kan instellen.

              Soit, ieder zijn keuze maar uit ervaring weet ik dat met veel andere de PC ook veel trager wordt en ook dat is een miserie.

              Microsoft voorziet inderdaad een AV ... maar denkt u dat ze die database zelf opgesteld hebben? Neen, ze werken daarvoor samen met andere grote ontwikkelaars.
              Ik beweer hiermee niet dat Defender de beste of niet anders is, maar ze steken die niet al jaren in een OS mocht die echt zo slecht zijn.

              Alles bij elkaar genomen zie je vaak gebruikers zeggen dat ze IE niet willen, Edge, de firewall, de AV, de fotoviewer, ... maar ze hebben wel het OS gekozen waarover ze zoveel klagen omdat het van MS is.
              Waar blijft de logica? ☺

              Stel dat je een andere "volgens review betere" AV hebt en op een of andere vergelijkende site komt die er minder goed uit ... welke site ga je dan geloven?
              Last edited by VerSeg; 5 augustus 2015, 10:28.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #82
                Re: Nog twee keer slapen en dan komt hij ...

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Stel dat je een andere "volgens review betere" AV hebt en op een of andere vergelijkende site komt die er minder goed uit ... welke site ga je dan geloven?
                Gekend probleem
                Panasonic Lumix FZ2000

                Comment


                • #83
                  Re: Nog twee keer slapen en dan komt hij ...

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Ze testen het ook nooit volledig eerlijk, die test valt altijd in het voordeel van wie het meest betaalt.
                  Je zal nooit twee dezelfde resultaten zien bij verschillende testers, altijd fors afwijkend.
                  Als ze met verschillende virussen testen, dan is het resultaat meestal ook anders ... ze publiceren wel alleen de test dat hun het beste uitkomt.

                  Is als met fotografie, in het ene boekje is Canon de beste en in het andere is het dan weer Nikon.

                  Met vergelijkingen kan je altijd een persoonlijke draai geven en niet altijd objectief.
                  Daarom dat ik net die link poste. Random op google gaan zoeken naar 'beste AV' geeft idd veel eigen reviews. AV-org is een veel aangehaalde bron bij IT, geen nerd die zelf wat pakketten aan het testen is op zijn eigen pc, dus ik baseer me daarop. Misschien dat ze betaalt worden om iemand hoog te plaatsen, maar kijk naar de results. Zouden ze dan door iedereen betaald worden om MS Defender laatst te plaatsen. En MS zou van zulke praktijken geen weet hebben dan?
                  En er staan er 3 op de eerste plaats. Van allen even veel geld gehad?


                  Zelf had ik voordien eerst McAfee en dan Norton ... met beiden een virus opgelopen.
                  Daarna deze binnen het OS beginnen gebruiken en tot op heden 2 keer een melding gehad dat een virus geblokkeerd werd en dus verwijderd.
                  Nu haal je er twee goede aan.

                  Bij elke AV zijn er altijd virussen die niet opgenomen zijn in de database tot de volgende update ... als je net zo eentje hebt, dan werkt niets.
                  Dus als je het virus binnen krijgt op de dag dat hij gereleased werd, dan heb je pech.
                  daarmee dat ik ook de raad gaf van regelmatig ook een actieve scan te laten doen.
                  De firewall in Windows is redelijk uitgebreid, al weet het merendeel van de mensen niet eens dat er naast een simpele view (welke ze misschien eens bekijken) ook een uitgebreide view is waar je heel veel kan instellen.
                  Firewall is dan weer iets anders. Waarom je dit er bij haalt...?
                  Soit, ieder zijn keuze maar uit ervaring weet ik dat met veel andere de PC ook veel trager wordt en ook dat is een miserie.
                  Als je Norton en McAfee gebruikt kan ik dat begrijpen ja. (Alhoewel dat ik nu eigenlijk gewoon over hun reputatie spreek, misschien zijn ze afgelopen jaren wel verbeterd.)
                  Elke AV zal je systeem (iets) vertragen, daarmee dat het ook in de test is opgenomen.

                  Microsoft voorziet inderdaad een AV ... maar denkt u dat ze die database zelf opgesteld hebben? Neen, ze werken daarvoor samen met andere grote ontwikkelaars..
                  Bewijzen hiervoor?
                  Ik beweer hiermee niet dat Defender de beste of niet anders is, maar ze steken die niet al jaren in een OS mocht die echt zo slecht zijn.
                  Met die logica gebruik je ongetwijfeld ook al jaren IE ipv Firefox.
                  Alles bij elkaar genomen zie je vaak gebruikers zeggen dat ze IE niet willen, Edge, de firewall, de AV, de fotoviewer, ... maar ze hebben wel het OS gekozen waarover ze zoveel klagen omdat het van MS is.
                  Waar blijft de logica? ☺
                  .
                  omdat je het OS eigenlijk nodig hebt om je pc werkend te krijgen en je eigenlijk niet gevraagd hebt om die andere programma's?
                  En een deftig OS ook niets wil zeggen over de toeters en bellen die ze er bij geven. Uw OS is het besturingssysteem, daar heb je weinig keuze in. Qua programma's bestaan er tig alternatieven die beter zijn, laat het nu qua aantal functies, performance of gebruiksgemak zijn. Fotoviewer < Faststone Image Viewer/Irfanview, IE<Firefox/chrome, Windows Media Player< de lijst is te lang, Firewall<Comodo Firewall, Verkenner<Freecommander.
                  Het enige waar ik nog geen betere gratis variant voor gevonden heb is de MovieMaker.
                  Stel dat je een andere "volgens review betere" AV hebt en op een of andere vergelijkende site komt die er minder goed uit ... welke site ga je dan geloven?
                  AV-org

                  Comment


                  • #84
                    Re: Nog twee keer slapen en dan komt hij ...

                    Ik ga gewoon Windows Defender gebruiken. Als het niet alles detecteert, dan heb ik het bewijs dat het niet beter is dan OS X (nooit antivirus nodig gehad met OS X), marktaandeel of niet...
                    Panasonic Lumix FZ2000

                    Comment

                    Working...
                    X