Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe smartphone maar welke ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe smartphone maar welke ?

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
    Goed nieuws voor u!

Optimalisaties voor oudere toestellen

Apple gaat in iOS 9 optimalisaties doorvoeren, die vooral gebruikers van een iPhone 4s als muziek in de oren zullen klinken. iOS 9 zal te installeren zijn op de iPhone 4s en ook op de eerste generatie iPad mini. Om te voorkomen dat ze traag worden, zoals gebeurde toen iOS 7 op de iPhone 4 beschikbaar kwam, heeft Apple het softwareproces anders ingericht zodat er meer rekening wordt gehouden met oudere toestellen.
    Bedankt voor die info.
    Als ze de 7.1.2 terug wouden signeren, zou ik al content zijn.

Anyway, het is niet zo dat mijn S4 niet bruikbaar is, maar als je 'n tijdje met 7.1.2 hebt gewerkt, merk je dat wel.
    Voor sommige mensen is dat allemaal niet zo belangrijk.
    De meeste hebben dan ook alle app's open staan.
    Mijn kleinzoon heeft een 5S en ik wou al zijn apps afsluiten. HIj zei direct : sluit dat niet af, want dat gaat zo sneller...dat zegt genoeg
    Vertrek clean en het valt op, dat er overal lagg op zit.
    Dat heeft die nooit op 7.1.2 gedaan. om dan nog maar te zwijgen over de extra data die je kwijt bent.
    Ik had op het toestel 4.9 GB vrij en ik kon geen update doen naar iOS 8...WTF?
    Met 8 GB had ik bijna 5GB over...nu amper 3GB. In principe 3,5GB, want jailbreak neemt ook wat plaats in.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
      Ondertussen er ook achter gekomen dat je de batterij niet zomaar vervangen kan worden.
      Och ja ... je kaart hier iets aan waarvan je nog geruime tijd geen last zal hebben, batterij zal niet zo snel vervangen moeten worden.
      Maar erger vind ik dat als een toestel eens vastloopt (bij een update of zo) en enkel het verwijderen van de batterij een oplossing kan bieden ... dan kan je nu wel wachten tot die volledig plat is.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Och ja ... je kaart hier iets aan waarvan je nog geruime tijd geen last zal hebben, batterij zal niet zo snel vervangen moeten worden.
        Maar erger vind ik dat als een toestel eens vastloopt (bij een update of zo) en enkel het verwijderen van de batterij een oplossing kan bieden ... dan kan je nu wel wachten tot die volledig plat is.
        Daar haal je een zeer sterk punt aan.
        Ik heb vandaag mijn S4 terug gedown-grade naar de 4.4.2 en ik heb die batterij wel 5 of meer keren moeten uithalen tot dat die eindelijk begon te updaten (installeren bedoel ik dus).

Comment

Ondertussen er ook achter gekomen dat je de batterij niet zomaar vervangen kan worden. Toestel moet open geschroefd worden. Ik ben het toestel aan het klaarmaken om binnenkort op reis naar Griekenland te gaan. In mijn zoektocht naar leuke apps voor op reis kwam ik deze lijst tegen :

Zitten enkele zeer handige apps tussen. Voor navigatie heb ik Navmii ( navfree ) en OsmAnd erop gezet en AroundMe lijkt me ook handig.

mir
          Naar de reden waarom ze niet vervangbare batterijen beginnen gebruiken moet je niet ver zoeken hé (ik bedoel dan de "echte" reden).
          Ik heb "Here" als navigatie geïnstalleerd (als ik me niet vergis is dat hett navigatiesysteem dat NOKIA gebruikte).

De link naar Wegwijzer: formidabel, bedankt ! Alhoewel: ik zoek EveryTrail, niet te vinden in de Play Store...
          Last edited by nete; 23 mei 2015, 11:42.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Naar de reden waarom ze niet vervangbare batterijen beginnen gebruiken moet je niet ver zoeken hé (ik bedoel dan de "echte" reden).
            Een van de redenen is dat ze toestellen waterdicht willen maken, tweede reden is dat je dan weer wat meer service nodig hebt ... waar ze hopen dat je eerder nieuw gaat kopen dan te laten herstellen.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
              Goed nieuws voor u!

Optimalisaties voor oudere toestellen

Apple gaat in iOS 9 optimalisaties doorvoeren, die vooral gebruikers van een iPhone 4s als muziek in de oren zullen klinken. iOS 9 zal te installeren zijn op de iPhone 4s en ook op de eerste generatie iPad mini. Om te voorkomen dat ze traag worden, zoals gebeurde toen iOS 7 op de iPhone 4 beschikbaar kwam, heeft Apple het softwareproces anders ingericht zodat er meer rekening wordt gehouden met oudere toestellen.
              Goed nieuws toch voor gebruikers van oudere toestellen. Had echt niet verwacht dat iOS9 nog op de 4S zou draaien. Eerste generatie iPad Mini heeft zelfde hardware als de iPad2 dus ik hoop dat deze laatste ook ondersteund zal worden.
              Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                Goed nieuws toch voor gebruikers van oudere toestellen. Had echt niet verwacht dat iOS9 nog op de 4S zou draaien. Eerste generatie iPad Mini heeft zelfde hardware als de iPad2 dus ik hoop dat deze laatste ook ondersteund zal worden.
                Ik heb wat artikels nagelezen betreft IOS 9.
                Ze spreken over "It may be faster for older..."
                Ik dacht dat ze dat ook zeiden over IOS 8.

Anyway, Gisteren had ik bijna een occasie gekocht met 16GB in wit (liever zwart) met IOS 7.1.
                Ik ben dat toestel gaan bekijken en zelf eens getest hoe snel dat die was ivm mijn IOS 8.1.2
                Dat valt echt op als je vanaf nul, je agenda of contacten opendoet. Overal zit er een lag op.
                Het toestel opstarten is om onnozel van te worden.
                Alles wat Apple moet doen is de 7.1.2. terug signeren en heel veel 4s en ook 5s gebruikers zouden blij zijn.
                Ik zit dus echt niet op de IOS 9 te wachten, maar ik laat me verrassen.
                Last edited by w00ha; 25 mei 2015, 15:27.

Comment

Allé, dat is hier dus het Samsung Fan forum.
                  Nochtans volop Apple nieuws op deze pagina.

Comment

Ondertussen er ook achter gekomen dat je de batterij niet zomaar vervangen kan worden. Toestel moet open geschroefd worden. Ik ben het toestel aan het klaarmaken om binnenkort op reis naar Griekenland te gaan. In mijn zoektocht naar leuke apps voor op reis kwam ik deze lijst tegen :

Zitten enkele zeer handige apps tussen. Voor navigatie heb ik Navmii ( navfree ) en OsmAnd erop gezet en AroundMe lijkt me ook handig.

mir
                    Bedankt voor deze link

Comment

• Re: Nieuwe smartphone maar welke ?

Lap ik ben mijn sneltoets "mobiele gegevens" bovenaan mijn scherm van de G6 kwijt, en blijkbaar nog enkele knoppen. Knop om data via GSM aan of uit te zetten gebruik ik wel regelmatig. Na lang zoeken in de GSM en niet gevonden eens op google gekeken en ik ben blijkbaar niet de enige ! Er zit dus een bug in de Samsung S6 zie hier :

Wou dit even delen voor andere S6 gebruikers. Hopelijk komt er snel een oplossing.

mir
                      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

• Re: Nieuwe smartphone maar welke ?

Lap ik ben mijn sneltoets "mobiele gegevens" bovenaan mijn scherm van de G6 kwijt, en blijkbaar nog enkele knoppen. Knop om data via GSM aan of uit te zetten gebruik ik wel regelmatig. Na lang zoeken in de GSM en niet gevonden eens op google gekeken en ik ben blijkbaar niet de enige ! Er zit dus een bug in de Samsung S6 zie hier :

Wou dit even delen voor andere S6 gebruikers. Hopelijk komt er snel een oplossing.

mir
                        Dan zet je in afwachting toch gewoon een widget op je startscherm zeker. ☺
                        Ne mens moet zijn plan leren trekken in afwachting van een andere oplossing.
                        Als het dat maar is hé.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Working...
                        X