Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe smartphone maar welke ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe smartphone maar welke ?

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Inderdaad ... ik wil nooit meer terug naar iPhone of IPad.
    Op het werk waren er voldoende iPhone gebruikers, tot ze anderen hun Samsung met Super Amoled scherm eens mochten vastpakken ... ondertussen zijn ze allen overgestapt naar Samsung en willen ze niet meer terug naar iPhone.
    Soit, ieder zijn ding natuurlijk maar ik kan nog steeds geen enkel voordeel vinden aan een iPhone.
    Mijn vrouw heeft de S4 Mini, en ik ben een paar weken geleden overgestapt van Blackberry naar de iPhone 5.
    De S4 is geen slecht toestel, maar ik vind mijn weg niet. Zij gebruikt dit alleen privé, ik gebruik dit privé en voor het werk.

Bij Android kan ik de werk kalender en de privé kalender niet integreren, hetzelfde zou het geval zijn voor de contacten.
    Verder ben ik al jaren verwend met een iPad, en ik hou van de perfecte integratie en overgangen.

Als laatste, bij de iPhone moet ik met niet te veel bezig houden met instellingen, alles staat gewoon direct goed, en met de S4 wordt ik regelmatig gevraagd om dit of dat in te stellen, en dan moet ik elke keer weer een uur zoeke.

Ik heb mijn i5 aan een prijsje kunnen kopen, want eerlijk gezegd, 700€ ga ik niet zelf uitgeven voor een GSM die ik 80% professioneel gebruik.

Maar voor 200€, zou mijn keuze simpel zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      Bij Android kan ik de werk kalender en de privé kalender niet integreren, hetzelfde zou het geval zijn voor de contacten.
      Zowel ikzelf als mijn echtgenote (elk ander bedrijf) gebruiken onze smartphone zowel privé als professioneel en beiden kunnen perfect de bedrijfskalender en contacten integreren zonder gefoefel ... gewoon één keer gegevens ingeven en gedaan.
      Werkt perfect met de standaard geïnstalleerde e-mail en kalender apps.

Verder ben ik al jaren verwend met een iPad, en ik hou van de perfecte integratie en overgangen.
      Hier haal je het aan ... "gewoonte".
      Dit is bij velen meestal de doorslaggevende reden om voor iets te kiezen.

Als laatste, bij de iPhone moet ik met niet te veel bezig houden met instellingen, alles staat gewoon direct goed, en met de S4 wordt ik regelmatig gevraagd om dit of dat in te stellen, en dan moet ik elke keer weer een uur zoeke.
      Straf hoor, ik heb een tijd zowel een Android tablet als iPad naast elkaar gehad en heb geen enkel verschil gemerkt op dat gebied.
      Ja, soms moest je in een app eens opnieuw inloggen na een update, maar dat had ik ook op de iPad.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Ik zal nog maar eens herhalen:

ZDNET news and advice keep professionals prepared to embrace innovation and ready to build a better future.

ZDNET news and advice keep professionals prepared to embrace innovation and ready to build a better future.

Voor de rest, ieder zijn meug.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
          Ik zal nog maar eens herhalen:

Voor de rest, ieder zijn meug.
          Gelezen.
          De eerste keer reeds.
          Ik denk we de enige twee zijn die het helemaal gelezen hebben
          Als je eenmaal iets gewend bent he
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Persoonlijk vind ik een iPad gemakkelijker als een android...
            Maar ik merk dat je op Android sneller dingen naar je hand kan zetten...

Thuis hebben we bijna alles van apple (macbook, ipad, mac mini, iphone 4 voorde vrouw), maar ikzelf heb een samsung s3 mini.
            overgang was even wennen, maar ik kan niet zeggen dat veel moeite had...
            ook gebruik icm apple-stuff valt best goed mee...

op de android zijn evengoed mijn prive kalender (google calender), mijn werk kalender (google calender), mijn facebook calender gesynced...
            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Ik zit ook te kijken naar een S5, maar twijfel nog waar die te kopen. Ik wil liefst de Belgische kleinhandel steunen maar niet aan het maximum tarief

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                Persoonlijk vind ik een iPad gemakkelijker als een android...
                De aanpassing is in twee richtingen, al lijken de laatste versies meer en meer elkaar te naderen wat structuur betreft.
                Moeilijk is geen van beiden denk ik ... al is dat ook heel persoonlijk.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Een IPhone zou ik alleen al niet kopen omwille van de batterijduur. Ik hoor er steevast iedereen over klagen.
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                    Een IPhone zou ik alleen al niet kopen omwille van de batterijduur. Ik hoor er steevast iedereen over klagen.
                    ik heb enkel de iphone 3GS gehad, en die batterij gaat evenlang mee als een samsung s3 mini...
                    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                      ik heb enkel de iphone 3GS gehad, en die batterij gaat evenlang mee als een samsung s3 mini...
                      Mijn iPhone6 wordt elke avond opgeladen, en die staat nu op 87%.
                      BT staat constant aan en ik mobile data ook.

Een iPhone 6 moet je imho vergelijken met een Samsung S6.
                      Beiden zullen ongetwijfeld zeer goede toestellen zijn, dus wat men ook kiest echt fout kan men hier niet in gaan.
                      Maar het argument an een "dure" iPhone gaat de laatste tijd niet meer op - ik bedoel ( ze zijn nog steeds duur ) als je naar de prijs van een S6 kijkt wordt je daar ook niet echt gelukkig van....

Draadloos opladen ? Mja, lijkt me wel erg handig, maar wat doe je dan als je vergeten bent om je foon op te laden, en je wil hem in de wagen opladen ?
                      Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht

Draadloos opladen ? Mja, lijkt me wel erg handig, maar wat doe je dan als je vergeten bent om je foon op te laden, en je wil hem in de wagen opladen ?
                        Het antwoord

Samsung S6
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Ben je kok?
                          Vergelijk dan even.

Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Ha ja, ik ken de specs van die S6 natuurlijk niet.
                            TOCH nog een usb-poortje. Ja, dan kan het hé ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Nope, maar voor een kok is de keuze duidelijk

Comment

Gisteren even met een Galaxy S6 gespeeld in een winkel. Not impressed !
                                Android lag bestaat nog steeds, zelfs op een toptoestel. Op m'n Moto G van 200 euro kan ik ermee leven, niet op een peperduur toestel zoals de Galaxy S6.
                                Touch Wizz van Samsung kan mij ook niet bekoren. Enfin, mocht ik een nieuwe Android foon zoeken in de wat hogere prijsklasse, dan zou het of een Moto X of een Nexus 6 worden. Door te kiezen voor stock Android vermijd je dat je jaren blijft zitten met dezelfde versie van Android. Vb. heb vorig jaar een Asus Transformer Pad gekocht, kostte zoveel als een iPad, en kwam met Android 4.2. Heb kunnen updaten naar KitKat, maar daar zal het bij blijven. Er komt voor m'n 'oude' toestel geen update naar Lollipop, hoewel het een snelle tablet is met een heel krachtige nVidia Tegra processor en 2Gb RAM. Da's iets wat me enorm stoort aan merkgebonden Android-versies.

De iPhone 6+ daarentegen... mmm, super. Wel duur...

Waar ik wél van onder de indruk was : Windows Phone. Of ik nu een Lumia van 149 euro of één van 399 euro in handen had, telkens bleef Windows Phone OS heel soepel, snel en vloeiend werken. Veel potentieel, en dat komt van iemand die helemaal niet Windows-minded is.
                                Last edited by Kaneda; 22 april 2015, 10:01.
                                Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Working...
                                X