Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe smartphone maar welke ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Nieuwe smartphone maar welke ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
    Iemand al van deze gehoord ?
    De one plus one uit China, nu een stuk gemakkelijker te verkrijgen: https://oneplus.net/nl/one
    Zoon en z'n vriendin hebben er allebei één en supertevreden over.
    Hebben ze nog aangekocht toen het nog "op uitnodiging" was dat je er eentje kon bemachtigen.
    Heb ergens gelezen dat er een opvolger zou zijn of op komst zijn en dat deze terug enkel op uitnodiging zou kunnen verkregen worden (?).

    Comment


    • #62
      Re: Nieuwe smartphone maar welke ?

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Toon me één toestel dat een beter scherm heeft dan een Samsung met Super Amoled.
      Vóór de aankoop van onze tablet had ik er meerdere gezien en in handen gehad.
      Toen ik het scherm zag van de Samsung met Super Amoled, moest ik er geen enkele andere meer zien.
      Ik had er direct een redelijke meerprijs voor over.

      Comment


      • #63
        Re: Nieuwe smartphone maar welke ?

        Voor mij is dàt de clou van het hele SF-verhaal.
        Besturingssystemen hebben allemaal hun voor- en hun nadelen, ook binnen één en hetzelfde merk.
        En qua snelheid...tja...wat is snel?
        Meestal is de snelheid van die bakjes goed, en hangt die voor een groot stuk af van de vingervlugheid van de gebruiker.
        Het kan per slot van rekening toch maar "snel" gaan, niet.
        Schermen daarentegen...je hebt er goeie, minder goeie en slechte, afhankelijk van wat je ervoor over hebt me dunkt.
        Ik ga nu natuurlijk wat kort door de bocht.
        Als ik de I-phone van mijn zoon bekeek (intussen is hij trouwens alweer op Samsung overgestapt...;-) hoe mooi de typenaam ook moge zijn, die kan gewoon niet tippen aan de helderheid, scherpte, kijkhoek, kleurbereik enzovoort, van mijn S5.
        In mijn omgeving zie ik steeds weer die I-phones opduiken vooral bij mensen die hun eerste onervaren stappen zetten in de SF-wereld, en die gewoon een I-phone kopen omdat "ze zeggen dat het de beste is".
        Meestal is het trouwens zo dat ze me dan vragen welke I-phone ik heb...waarop ik hun dan het lesje geef van "niet alle Smartphones zijn I-phones zoals ook niet alle auto's MEGANE heten...en dat mijn Smartphone een Galaxy S5 is en dat ie trouwens 200€ goedkoper kàn zijn dan die I-phone van hun, en dat ik er zonder grote meerprijs voor te hoeven betalen simpelweg zélf extra opslag kan bijsteken, en dat ik ook mijn accu kan vervangen als die versleten is en ik toch beslis om mijn SF nog wat langer te gebruiken omdat er nog geen sleet op zit enzovoort..."
        Punt!
        Last edited by dréten; 24 april 2015, 11:39.

        Comment


        • #64
          Re: Nieuwe smartphone maar welke ?

          Sorry maar ik moet het kwijt
          En het is een eerlijk reactie.
          Een (heel) helder scherm en mijn ogen gaan niet samen.
          Vooral alles wat helder wit is.
          Je kan de helderheid instellen maar (imho) verlies je dan scherpte.

          Tussen 7 september 2014 en nu heb ik verschillende smartphones in mijn handen gehad.
          Allemaal van Samsung (Android) en een Nokia met Windows os.
          Waren dus de phones van mijn huishoudhulp(en)
          (heb nu een (jonge) dame vast in dienst)
          Om het kort te houden: ik ben dus zeer content met de Huawei.
          Prijs en kwaliteit gaven de doorslag
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #65
            Re: Nieuwe smartphone maar welke ?

            Denk Theo, dat je een goede keuze hebt gemaakt; gelet op de levensduur (3 jaar max) van deze hebbedingetjes vind ik 600 à 700 euro ook wat teveel van het goeie.
            Tenzij je er eentje krijgt van het werk natuurlijk...
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

            Comment


            • #66
              Re: Nieuwe smartphone maar welke ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
              Denk Theo, dat je een goede keuze hebt gemaakt; gelet op de levensduur (3 jaar max) van deze hebbedingetjes vind ik 600 à 700 euro ook wat teveel van het goeie.
              Tenzij je er eentje krijgt van het werk natuurlijk...
              Ba ja Denk dat ook. Groot en zacht scherm.
              Was er ook ZO mee weg: gemakkelijk dus.
              Ook minder apps: ik heb dat allemaal niet nodig.

              En de handleiding heeft slechts 87 pagina's i.p.v. 36845 pagina's

              Wat ook fijn is, kan zijn dat andere toestellen dit ook hebben, dat je via een "knop" direct kan zien welke
              applicaties open staan > symbooltje van een vierkantje.
              Last edited by theokus; 24 april 2015, 12:58.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #67
                Re: Nieuwe smartphone maar welke ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                Vóór de aankoop van onze tablet had ik er meerdere gezien en in handen gehad.
                Toen ik het scherm zag van de Samsung met Super Amoled, moest ik er geen enkele andere meer zien.
                Ik had er direct een redelijke meerprijs voor over.
                Allé, dat is hier dus het Samsung Fan forum.

                Met een Huawei wordt je nog net niet afgemaakt.

                Als ik het scherm van de S4mini mijn vrouw naast de iPhone5 leg, dan zijn beiden even goed voor mij.

                Ik hoop dat je een goede keuze gemaakt heb Theo. Mijn dochter had een Huawei, en die blokkeerde meermalen per dag. Was zelfs te traag om een SMS te versturen. Binnengebracht bij Fnac, en teruggekregen met commentaar... alles normaal.
                Die telefoon ligt nu in de kast, en ze gebruikt een iPhone4S. Zelfs dat oud machientje loopt nog vlot, en is blijkbaar ijzersterk.

                Comment


                • #68
                  Re: Nieuwe smartphone maar welke ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                  Allé, dat is hier dus het Samsung Fan forum.
                  Precies :-) Ik hoor kennissen die tevreden zijn van verschillende merken/ besturingssystemen. Dus er is niet 1 antwoord op die vraag, mss voor jezelf wel maar voor iemand anders kan je moeilijk zonder nadenken hetzelfde opdringen, omdat die zijn behoefte/voorkeuren anders liggen.

                  Dus je moet zelf uitmaken waarvoor je prioriteiten stelt:
                  - prijs (iphone en samsung zijn toch hogere klasse, andere merken bieden eenzelfde (android) besturing op een goedkoper apparaat)
                  - aanwezigheid van apps (iphone en android scoren beter dan windows)
                  - heb je al andere apparaten waarmee je wil communiceren (vb mac/pc, ipad/andere tablet (android of Windows) ...)
                  - wil je geheugen kunnen bijsteken of batterij zelf vervangen (iphone zit potdicht).
                  - ... (vul maar aan)

                  En gok nu maar welke gsm ik heb

                  Comment


                  • #69
                    Re: Nieuwe smartphone maar welke ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                    Allé, dat is hier dus het Samsung Fan forum.

                    Met een Huawei wordt je nog net niet afgemaakt.

                    Als ik het scherm van de S4mini mijn vrouw naast de iPhone5 leg, dan zijn beiden even goed voor mij.

                    Ik hoop dat je een goede keuze gemaakt heb Theo. Mijn dochter had een Huawei, en die blokkeerde meermalen per dag. Was zelfs te traag om een SMS te versturen. Binnengebracht bij Fnac, en teruggekregen met commentaar... alles normaal.
                    Die telefoon ligt nu in de kast, en ze gebruikt een iPhone4S. Zelfs dat oud machientje loopt nog vlot, en is blijkbaar ijzersterk.
                    Mijn huishoudhulp heeft ook een Sxmini (ken het nummer niet)
                    Werkt vlot (ook de huishoudhulp )
                    Het&haar scherm is wel aan diggelen.
                    Ze heeft die laten vallen maar dat doet niks af van de kwaliteit van het toestel.

                    Groot verschil tussen de Samsung GalaxyS en de Huawei Mate 7.
                    Zit natuurlijk wel 5 jaar verschil tussen en dat merk je.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #70
                      Re: Nieuwe smartphone maar welke ?

                      One plus one Voor 310€ eenzaam aan de top

                      Comment


                      • #71
                        Re: Nieuwe smartphone maar welke ?

                        Ik werk nu een week met dat vervang toestel de S4 mini en wat me opvalt is dat de batterij toch snel leeg gaat. Ook al zet je wi-fi bluetooth enz... uit. Dat was dan weer het voordeel van mijn Nokia Lumia die batterij gaat echt lang mee.

                        mir
                        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                        Comment


                        • #72
                          Re: Nieuwe smartphone maar welke ?

                          Als ik op mijn Samsung Galaxy Note 4 WIFI en bluetooth uitschakel, doe ik 3 dagen op één lading…..
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                          Comment


                          • #73
                            Re: Nieuwe smartphone maar welke ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                            Als ik op mijn Samsung Galaxy Note 4 WIFI en bluetooth uitschakel, doe ik 3 dagen op één lading…..
                            Ik schakel nooit iets uit mits deze zaken toch op laag niveau of zelfs uit gezet worden als je ze niet nodig hebt.

                            Ik ben dagelijks uren bezig met de Note 4 (ook professioneel).
                            Dat is dan veel bellen, 24/7 e-mail van 6 accounts, sms, kalender, surfen, af en toe eens een korte video en wat op BD.
                            Verbinding varieert tussen WiFi en 4G.
                            Ook GPS staat standaard altijd aan bij mij om de tracking te kunnen gebruiken.

                            Als mijn batterij volgeladen is tijdens de nacht en ik om 07u00 de stekker eruit haal, dan heb ik om middernacht gemiddeld nog 86% over.
                            Het laagste dat ik de laatste maanden zag is 83%.

                            Ik heb wel de gewoonte om bij het slapen gaan de lader eraan te hangen om de dag steeds met een volle batterij te beginnen.

                            Wat velen vergeten is dat bepaalde apps niet ideaal ontworpen zijn en veel stroom gebruiken, dat ligt dan niet aan het toestel of de batterij.
                            Vooral gratis apps kennen er soms wat van maar betalende zijn niet uitgesloten.
                            Soms hen ik er ook eens eentje, maar als de prestaties te veel afnemen, dan gaat die er zeker af.
                            Last edited by VerSeg; 25 april 2015, 11:10.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #74
                              Re: Nieuwe smartphone maar welke ?

                              Ik heb zelf de s4 mini en ben een matig gebruiker. (tegenover Verseq eerder een niet-gebruiker dus )
                              Mijn batterij gaat minstens 2 dagen mee, 3 en zelfs 4 dagen is geen uitzondering. Regelmatig laad ik dus de 5e dag pas op, maar meestal laat ik het wel niet zover komen. Ik schakel wel 's nachts de vliegtuigstand in.

                              Op dit ogenblik heb ik na 3 dagen en iets meer dan 6 uur nog 43%, waarbij dit keer de grote boosdoener was dat ik donderdag gedurende verschillende uren buiten het bereik van een GSM mast ben geweest. Het constant zoeken naar een provider/zendmast vréét batterij.

                              Eerste zaak is eens kijken hoe je het toestel gebruikt (veel scherm aan bijvoorbeeld) en hoe de instellingen staan (bijv. staat het scherm ingeschakeld of niet als je de s4 aan je oor hebt? )
                              Of google eens hoe je batterij bespaart : https://www.google.be/?gws_rd=ssl#q=...sparen+s4+mini
                              Last edited by nabi; 25 april 2015, 12:28. Reden: kleine tekstaanpassingen , link toegevoegd

                              Comment


                              • #75
                                Re: Nieuwe smartphone maar welke ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                                Allé, dat is hier dus het Samsung Fan forum.

                                Met een Huawei wordt je nog net niet afgemaakt.

                                Als ik het scherm van de S4mini mijn vrouw naast de iPhone5 leg, dan zijn beiden even goed voor mij.

                                Ik hoop dat je een goede keuze gemaakt heb Theo. Mijn dochter had een Huawei, en die blokkeerde meermalen per dag. Was zelfs te traag om een SMS te versturen. Binnengebracht bij Fnac, en teruggekregen met commentaar... alles normaal.
                                Die telefoon ligt nu in de kast, en ze gebruikt een iPhone4S. Zelfs dat oud machientje loopt nog vlot, en is blijkbaar ijzersterk.
                                Niet onnozel doen hé, de vraag was om een Samsung S4mini en S5 te vergelijken. Eventueel nog met een Iphone. Logisch dat er mensen met een Samsung reageren zeker? En als er weinig negatieve reacties zijn maakt het nog niet meteen een fan forum. Misschien zijn het ook degelijke toestellen
                                Hombre

                                Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                                Comment

                                Working...
                                X