Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe smartphone maar welke ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe smartphone maar welke ?

Eindelijk goed nieuws, eerst bericht gekregen dat de windows Phone niet hersteld kan worden en de leverancier een nieuwe windows Phone gaat bezorgen. Ik heb doorgegeven dat ik mits opleg liever een Samsung S5 zou hebben. Maar de S5 is blijkbaar vervangen door de S6. Het gaat dus een Samsung S6 worden deze is onderweg en ik ontvang hem begin volgende week. Ondertussen op ebay al een " Tempered Glass Screen Guard Protector Cover " besteld kwestie als goede huisvader beetje zorg te dragen voor het toestel.

Waarom ik een S6 gekozen heb ipv de Iphone 5S is voornamelijk voor het groter scherm.

mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Proficiat, goede keuze.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
        Waarom ik een S6 gekozen heb ipv de Iphone 5S is voornamelijk voor het groter scherm.

mir
        Zou ik ook doen, de Iphone 5S is ondertussen al weer 2 generaties oud, dus als je daar een S6 naast legt, is er geen vergelijk mogelijk, zeker niet op gebied van scherm.

Comment

De 5S is ook over-priced met het huidige aanbod.
          Als je die nog in IOS 7.1.2 kunt krijgen, loopt dat nog vlot.
          Maar gelijk mijn 4S is het echt een laggy feuntje geworden 'sinds daar IOS 8.x.x opstaat.
          Als je niet veel App's draait volstaat die oudere versie, maar het kan toch niet de bedoeling zijn dat nieuwe software slechter werkt dan de oudere?
          Apple begint me op dat gebied serieus de kont uit te hangen met hun OS.
          Trouwens ook met hun O.S.X op computers.

Ik kreeg onlangs de LOLliPOP 5.0.1 voor mijn S4 binnen.
          Daar ben ik echt van verschoten. Dat (GUI) ziet er frisser uit, draait echt veel vlotter en de batterij gaat al 'n stuk langer mee.
          Maar bij Apple had ik 'n mooi en degelijk toestel wat ze met verplichte IOS 8 gewoon naar de ****** hebben geholpen.

Veel succes met de S6

Comment

Ik ben nog steeds tevreden over mijn iPhone 5. Kan niet zeggen dat die traag is.

Beste prijs/kwaliteitsverhouding ooit. Ik heb die 2dehands gekocht voor 100$ van een amerikaanse collega.
            Groter scherm is leuk, maar dat wordt een hele brok in je broekzak.

Comment

Een interessante vraag.
              Wat moet een smartphone voor jullie hebben of meer hebben omdat je er een zou kopen, of een nieuwe zou kopen?

Want, laten we eerlijk zijn, 'een groter scherm', is toch een argument om mee te lachen?
              Het blijft een afmeting die in je broekzak past. Dat het scherm nu een cm groter of kleiner is, zal weinig verschil maken.
              Wil je een groot scherrm om te internettten, dan kijk je op een pc scherm.
              Of heb je om te bellen ook een groot scherm nodig misschien?

Niet dat ik iemands rekening wil maken, maar ik vraag me eigenlijk af: moet dat echt zoveel kosten, voor dat klein beetje meer?

Vb: neem nu de Samsung Galaxy Ace 4 die onlangs in promo stond bij Jim Mobile:
              4G, 5 MP camera, batterij gaat een week mee, vrij groot scherm, en dat voor € 29 (+ spotgoedkoop abo erbij dat je anders toch al betaalt).

Een gsm die + € 500 kost, zal mijns inziens niet sneller dan 4G surfen.
              Ok ja, een beetje meer geheugen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                Een interessante vraag.
                Wat moet een smartphone voor jullie hebben of meer hebben omdat je er een zou kopen, of een nieuwe zou kopen?
                Op zich niet veel, voor mij is het meer de oude die bepaald wat de nieuwe moet hebben. Mijn iPhone 5 draait nog vlot, dus mag een 6 hebben wat hij wil...
                Stel dat morgen de 5 ermee ophoudt, dan zal die wel vervangen worden door een 6, kwestie van weer even voort te kunnen.

Ik heb verder eigenlijk maar één vereiste, die me al jaren bij apple houdt: geen onnodige rommel op mijn scherm, dit zowel in app's die je niet kan wissen als in 101 widgets en startschermen etc.
                Hoewel apple tegenwoordig ook al redelijk veel apps meegeeft die je er niet meer af krijgt (zoals die 'tips' bijvoorbeeld)

Comment

Zo het toestel vandaag gaan ophalen. 1ste vaststelling mijn micro sim van de S4 past hier niet in. Moet een nano sim zijn. Voorlopig opgelost door de micro te knippen. 2e vaststelling mijn 32 Gb micro sd kaartje uit de S4 kan niet meer in de S6. Geen slot meer aanwezig. Dit vind ik wel jammer is een beetje zoals bij de iphone. Maar gelukkig hebben we standaard 32 Gb in de telefoon zitten. Ben nu volop bezig met alles naar wens in te stellen. Fingerprint scan is wel een leuke feature en werkt perfect om het toestel te ontgrendelen.

mir

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                    Een interessante vraag.

Want, laten we eerlijk zijn, 'een groter scherm', is toch een argument om mee te lachen?
                    Het blijft een afmeting die in je broekzak past. Dat het scherm nu een cm groter of kleiner is, zal weinig verschil maken.
                    Wil je een groot scherrm om te internettten, dan kijk je op een pc scherm.
                    Of heb je om te bellen ook een groot scherm nodig misschien?

Niet dat ik iemands rekening wil maken, maar ik vraag me eigenlijk af: moet dat echt zoveel kosten, voor dat klein beetje meer?
                    Vergelijk het met ern PC scherm, maakt het uit of je een 22" basis hebt of een 22" superscherp met correcte kleurweergave aan 4 keer de prijs?
                    Awel dat hangt er van af wat je er mee wil doen.
                    Om een mail te sturen niet zo veel, maar als je er fotobewerking mee doet of er de ganse dag op werkt heeft dat veel belang.

Met een smartphone is dat net hetzelfde.
                    Om 1 keer per week te bellen heb je dat niet echt nodig, maar als je daar dagelijks uren mee bezig bent en je ook nog eens tientallen mails moet behandelen, dan maakt elke extra cm heel veel uit.
                    Ook de kwaliteit van het scherm zoals resolutie, scherpte, kleurweergave en dergelijke maken heel veel uit.

Als je daar het nut niet van inziet, dan kan dat alleen maar betekenen dat het voor uw gebruik niet echt noodzakelijk is.

Maar zoals je zelf wel weet is niet ieders gebruik hetzelfde alsook kan iemand gewoon zin hebben om zoiets te hebben.

Maar voor mij heeft het inderdaad een zeer groot nut en ook een grote invloed op vermoeidheid van de ogen.
                    Elke smartphone dat in de binnenzak van mijn vest past en ik met één hand kan vasthouden is zeker niet te groot.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Vergelijk het met ern PC scherm, maakt het uit of je een 22" basis hebt of een 22" superscherp met correcte kleurweergave aan 4 keer de prijs?
                      Awel dat hangt er van af wat je er mee wil doen.
                      Om een mail te sturen niet zo veel, maar als je er fotobewerking mee doet of er de ganse dag op werkt heeft dat veel belang.

Met een smartphone is dat net hetzelfde.
                      Om 1 keer per week te bellen heb je dat niet echt nodig, maar als je daar dagelijks uren mee bezig bent en je ook nog eens tientallen mails moet behandelen, dan maakt elke extra cm heel veel uit.
                      Ook de kwaliteit van het scherm zoals resolutie, scherpte, kleurweergave en dergelijke maken heel veel uit.

Als je daar het nut niet van inziet, dan kan dat alleen maar betekenen dat het voor uw gebruik niet echt noodzakelijk is.

Maar zoals je zelf wel weet is niet ieders gebruik hetzelfde alsook kan iemand gewoon zin hebben om zoiets te hebben.

Maar voor mij heeft het inderdaad een zeer groot nut en ook een grote invloed op vermoeidheid van de ogen.
                      Elke smartphone dat in de binnenzak van mijn vest past en ik met één hand kan vasthouden is zeker niet te groot.
                      Zelfde gedacht daarover, ik heb even een 6+ gehad, en alhoewel dat scherm zalig was, ging de telefoon niet meer vlot overal in, zoals broekzak. Dan maar weer naar de 6 gegaan, voor mij het beter formaat, maar ik mis dat scherm zeker wel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                        De 5S is ook over-priced met het huidige aanbod.
                        Als je die nog in IOS 7.1.2 kunt krijgen, loopt dat nog vlot.
                        Maar gelijk mijn 4S is het echt een laggy feuntje geworden 'sinds daar IOS 8.x.x opstaat.
                        Als je niet veel App's draait volstaat die oudere versie, maar het kan toch niet de bedoeling zijn dat nieuwe software slechter werkt dan de oudere?
                        Apple begint me op dat gebied serieus de kont uit te hangen met hun OS.
                        Trouwens ook met hun O.S.X op computers.

Ik kreeg onlangs de LOLliPOP 5.0.1 voor mijn S4 binnen.
                        Daar ben ik echt van verschoten. Dat (GUI) ziet er frisser uit, draait echt veel vlotter en de batterij gaat al 'n stuk langer mee.
                        Maar bij Apple had ik 'n mooi en degelijk toestel wat ze met verplichte IOS 8 gewoon naar de ****** hebben geholpen.

Veel succes met de S6
                        Goed nieuws voor u!

Optimalisaties voor oudere toestellen

Apple gaat in iOS 9 optimalisaties doorvoeren, die vooral gebruikers van een iPhone 4s als muziek in de oren zullen klinken. iOS 9 zal te installeren zijn op de iPhone 4s en ook op de eerste generatie iPad mini. Om te voorkomen dat ze traag worden, zoals gebeurde toen iOS 7 op de iPhone 4 beschikbaar kwam, heeft Apple het softwareproces anders ingericht zodat er meer rekening wordt gehouden met oudere toestellen.

Comment

Bij mij gaat een telefoon weg als die kapot is, of zo traag wordt dat die niet meer vlot bruikbaar is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                            Bij mij gaat een telefoon weg als die kapot is, of zo traag wordt dat die niet meer vlot bruikbaar is.
                            Gelukkig denkt niet iedereen zo, onze economie zou binnen de kortste keren om zeep zijn......
                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Ondertussen er ook achter gekomen dat je de batterij niet zomaar vervangen kan worden. Toestel moet open geschroefd worden. Ik ben het toestel aan het klaarmaken om binnenkort op reis naar Griekenland te gaan. In mijn zoektocht naar leuke apps voor op reis kwam ik deze lijst tegen :

Zitten enkele zeer handige apps tussen. Voor navigatie heb ik Navmii ( navfree ) en OsmAnd erop gezet en AroundMe lijkt me ook handig.

mir

Comment

Nuttige link naar reis apps

Als een vervangbare batterij belangrijk was, had je maar bij de s4 mini moeten blijven .
                                Nete heeft over de vervangbare batterij eens een draadje opgezet : http://forum.belgiumdigital.com/f59/...ij-481212.html
                                Daaruit heb ik vooral onthouden dat niet verwisselbaar de toekomst gaat worden.
                                Last edited by nabi; 23 mei 2015, 09:51.

Comment

Working...
                                X