Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Met 1 loon kun je niet meer alleen wonen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Met 1 loon kun je niet meer alleen wonen

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
    Dan is het idd eerder een investering natuurlijk, en in dat geval krijg je ook fiscale steun van vadertje staat, net zoals mijn werkgever op die manier een mooie wagen onder mijn gat kan steken
    En 't één plezier is ook 't ander waard...
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Absoluut!! Lekker eten is één van mijn favoriete manieren om aan kapitaalsvernietiging te doen

Bottom line: elk zijn goesting, zolang het op eigen kracht kan
      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
        Absoluut!! Lekker eten is één van mijn favoriete manieren om aan kapitaalsvernietiging te doen

Bottom line: elk zijn goesting, zolang het op eigen kracht kan
        Als er bij dat lekker eten ook nog lekkere drank bij komt kijken is het wel best de fiets te nemen voor eventuele verplaatsingen, alhoewel je heden ook al niet meer "zat" met de fiets mag rijden, wat zeg ik, zelfs niet meer te voet mag gaan.
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Het leven is inderdaad duur.
          Maar wat je uitgeeft heb je grotendeels zelf in de hand.
          Een collega van mij gaf onlangs € 300 aan een jeansbroek uit, ik wist niet eens dat er zo'n dure broeken bestonden..., en kwam de dag nadien klagen dat het nog maar begin van de maand was en dat hij nog enkele weken op zijn loon moest wachten.

Je moet dus de tering naar de nering zetten.
          Bij elke aankoop moet je je afvragen: héb ik dit eigenlijk wel nodig? Is het een noodzaak? (primaire vs luxe behoeftes)
          Kan ik écht niet gelukkig zijn zonder?
          Je kan ook gewoon eenvoudig(er) gaan leven.
          Het is niet omdat de samenleving rondom jou veeleisend leeft, dat men dat zelf ook moet doen.

Comment

Je kan ook proberen wat vooruit te geraken, dan duurt het soms een paar dagen langer voor je loon op is, en je verder moet op bokes met choco van den aldi.
            Op jonge leeftijd altijd zorgen dat je iets kan sparen helpt ook. Want op den duur brengen centen ook centen op.

Comment

Je kan ook gaan "samenhuizen", als je niet meer bij je ouders wil wonen, maar alleen. Dan deel je een woning.
              Enfin, je huurt nog steeds. Maar met gedeelde leefruimtes komt het vaker goedkoper uit, en je bouwt sociale vaardigheden op met de andere co-huizers. Koken voor anderen, etc...

Comment

Wil je geld verdienen terwijl je het aan het uitgeven bent, slimmer shoppen, je centenvreters ontdekken en eindelijk meer grip krijgen op je budget?

Voor € 500 geef ik een half uurtje workshop om je budget een boost te kunnen geven. Dit realiseer je makkelijk zonder aan plezier of comfort in te boeten.
                Het kost niets en brengt alleen maar op !

Comment

Ja, workshops geven van 500€ voor een half uur....

Die van mij zijn beter, en ik vraag maar 700€ voor een vol uur!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                    Je kan ook gaan "samenhuizen", als je niet meer bij je ouders wil wonen, maar alleen. Dan deel je een woning.
                    Enfin, je huurt nog steeds. Maar met gedeelde leefruimtes komt het vaker goedkoper uit, en je bouwt sociale vaardigheden op met de andere co-huizers. Koken voor anderen, etc...
                    Ja, en dan 's avonds allemaal rond het kampvuur en kumbaya zingen...

Man, man, man, dat moet toch niet allemaal zo extreem om minder geld uit te geven. Ik heb het begrepen, hoor. Had vroeger een iPhone van 600 euro, nu heb ik een Motorola van 200 euro En ja, 't is wonderwaar : ik heb die Iphone écht niet nodig !
                    Panasonic Lumix FZ2000

Comment

heb hier al heel wat Eurootjes uitgespaard, omdat ik nog steeds fotografeer met mijn oude maar vertroude 30D.
                      en niet steeds het nieuwste van het nieuwste hoef hebben om het hebben.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        heb hier al heel wat Eurootjes uitgespaard, omdat ik nog steeds fotografeer met mijn oude maar vertroude 30D.
                        en niet steeds het nieuwste van het nieuwste hoef hebben om het hebben.
                        grt,bouk.
                        of zoals instapmodellen te gebruiken (ikke)...
                        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                        George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                          Ja, en dan 's avonds allemaal rond het kampvuur en kumbaya zingen...

Man, man, man, dat moet toch niet allemaal zo extreem om minder geld uit te geven. Ik heb het begrepen, hoor. Had vroeger een iPhone van 600 euro, nu heb ik een Motorola van 200 euro En ja, 't is wonderwaar : ik heb die Iphone écht niet nodig !
                          20 jaar geleden had ik zelfs geen Motorola.
                          Reken eens uit wat ik toen bespaarde. Elke 2 jaar 200€, en daarbovenop geen maandelijkse GSM rekening van 15€.

Je hebt niks nodig buiten water en brood. De vraag is of je zo wil leven, en hoeveel die dingen je financieel pijn doen.
                          Denk eens aan je auto. Heb je die nodig? Zo ja, ben je echt zeker dat niet toekomt met een Dacia Logan van 7500€?

Denk eens na hoeveel geld je al "verspild" hebt aan vakanties.

Een ander probleem is wat je dan wel gaat doen met al die bergen geld die over blijven. Hoe beter je die belegt, hoe groter je probleem wordt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                            20 jaar geleden had ik zelfs geen Motorola.
                            Reken eens uit wat ik toen bespaarde. Elke 2 jaar 200€, en daarbovenop geen maandelijkse GSM rekening van 15€.

Je hebt niks nodig buiten water en brood. De vraag is of je zo wil leven, en hoeveel die dingen je financieel pijn doen.
                            Denk eens aan je auto. Heb je die nodig? Zo ja, ben je echt zeker dat niet toekomt met een Dacia Logan van 7500€?

Denk eens na hoeveel geld je al "verspild" hebt aan vakanties.

Een ander probleem is wat je dan wel gaat doen met al die bergen geld die over blijven. Hoe beter je die belegt, hoe groter je probleem wordt.
                            Leven kost inderdaad geld. De ene leeft al wat beter en misschien ook rapper dan de andere. En 't is misschien ook een beetje gelijk auto rijden. De ene rijdt al rapper en luxueuzer dan de andere en verbruikt ook wat meer, tenzij je misschien met een Dacia rijdt..
                            En ik denk ook dat bergen geld een groot probleem is. Ik heb er maar een klein beetje en had gisteren een afspraak met een bankadviseur. Heeft dat lang geduurd zeg vooraleer die man mij heeft kunnen wijsmaken dat ik het tegenwoordig anders moet gaan aanpakken of dat ik er volgend jaar zal op achteruit gegaan zijn... Ik ga hem op zijn woord nemen.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Laat me eens weten wat die bankkerel je aangeraden heeft.

Ik heb hier ook een molshoopje dat ik moet beheren. Tot hiertoe heb ik mijn bankadviseur nooit geloofd en gevolgd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                                Laat me eens weten wat die bankkerel je aangeraden heeft.

Ik heb hier ook een molshoopje dat ik moet beheren. Tot hiertoe heb ik mijn bankadviseur nooit geloofd en gevolgd.
                                Zie mailbox.
                                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
                                X