Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voor de echte horlogeliefhebbers.

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

    Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
    Bizar en weet niet hoe het komt Francis, maar die Grand Seiko doet mij steeds denken aan een fles Grand Marnier. Eens kijken, het lettertype is nagenoeg hetzelfde : "Grand ..."

    Klopt inderdaad Pol......nu je me er attent op maakt. .
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
      Ja, dat klopt. De diameter is wel 44mm maar de verhoudingen bezel/wijzerplaat zijn wel een beetje minder goed. Waarschijnlijk ook te maken met het feit dat die een waterdichtheid tot 3900m garandeert voor de DeepSea en 1220 voor de Sea-Dweller.. Dus speciaal ontworpen voor diepzeeduikers.
      Ik moet de eerste duiker nog ontmoeten die dieper dan 200m geraakt.
      Af en toe zijn die specs toch norm overdreven.
      Stel je maar eens voor dat je in zee moet testen of de DeepSea het wel uithoudt bij 3900m. Geen idee hoe ik dat moet aanpakken.

      Comment


      • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

        Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
        Klopt inderdaad Pol......nu je me er attent op maakt. .
        En is het dan plots beter? [emoji16]
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
          Ik moet de eerste duiker nog ontmoeten die dieper dan 200m geraakt.
          Af en toe zijn die specs toch norm overdreven.
          Stel je maar eens voor dat je in zee moet testen of de DeepSea het wel uithoudt bij 3900m. Geen idee hoe ik dat moet aanpakken.
          En toch meen ik ergens gelezen te hebben dat dit op die manier gebeurt. Maar reclame maken is meestal vrij eenzijdig. Of het dan wel 3900m is weet ik niet Hier is al iets erover te vinden, maar plots toch al maar Rolex en ook Panerai maken daar toch een punt van. Die speciale valve die ze daarvoor inbouwen heeft toch ergens wel een reden.
          Hier is al iets te vinden. Die tests moeten toch wel één en ander inhouden.
          Last edited by enero; 30 december 2017, 15:14.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

            Ik ben geen kenner, verre van. Maar toch, als ik die Seiko zie heb ik een wow-gevoel !

            Comment


            • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Auto's, moto's en horloges en elektronische gadgets ... zowat de volledige inhoud van mijn favorieten (en huis). [emoji16]
              Nog altijd goedkoper dan auto's en vrouwen als je favorieten hebben.

              Comment


              • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                Nog altijd goedkoper dan auto's en vrouwen als je favorieten hebben.
                Eén vrouw is genoeg en die valt best mee.
                Na 31 jaar samen zijn en bijna 25 jaar getrouwd zegt veel.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                  Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                  Ik ben geen kenner, verre van. Maar toch, als ik die Seiko zie heb ik een wow-gevoel !
                  Dat is zo, een zeer klassiek horloge en best een topper hoor.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                    Wat met een 'ik ga eens zien wat er te krijgen is'-bezoekje begon is met een onverwachte aankoop geëindigd

                    My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

                    Comment


                    • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                      Speciaal, doet mij een beetje denken aan het leger.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                        Prachtig!
                        Heb 'm ook gepast maar de 50mm is te groot voor mijn pols. (19mm)
                        De Breitling plastic is superlicht aan de pols en dit is voor mij ook de mooiste strap combo.
                        Enjoy!

                        De 45mm was voorlopig niet meer leverbaar maar staat nog steeds op mijn lijstje voor 2018, samen met de Avenger Bandit.
                        Breitling is obsessed with quality resulting in beautifully crafted & precise watches. Discover our brand new watch collection!


                        Even uit ongezonde interesse...Betalen jullie de Dealer prijzen of krijgen jullie 'korting' op een of andere manier?
                        Enkele maanden geleden had ik een babbel met één van de juweliers en ze merken de laatse 2 jaar toch wel dat er meer mensen komen passen en minder komen kopen. Ikzelf ben ook op enkele fora aanwezig en ook daar wordt er meer via het grijze circuit gekocht. Begrijpelijk als je dezelfde horloge voor 3800 euro kan kopen ipv de 5200 bij de dealer. Bovendien doen niet alle merken moeilijk om achteraf de service te bieden.
                        Ikzelf heb een haat-liefde relatie met enkele officiele verdelers, ik haal niet de grijze marktprijzen maar toch ruim genoeg om niet buiten de lijntjes te hoeven kleuren.
                        Ipv 4+1 gratis is het bij mij 5 of 6 + 1 gratis

                        Groeten!

                        Comment


                        • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                          De prijzen die je ziet passeren op bijvoorbeeld Chrono24 zijn soms wel interessant te noemen. Daar heb ik wel enkele aankopen gedaan aan interessante prijzen als ik vergeleek met de gangbare dealer prijzen. Een tweetal TAG's en een Omega bijvoorbeeld. En mits wat onderhandelen kan je soms nog iets van de prijs afkrijgen. Zelf koop ik nooit van een particulier op Chrono24. Ik probeer juweliers te vinden en met wat door clicken kom je bij sommigen wel op hun eigen zaak terecht en kan men zich daar ook één of ander idee vormen over hun zaak. Mijn B1 Breitling heb ik bij deze vrij interessant kunnen kopen : https://www.cresus.fr
                          Zeer betrouwbare on-line winkel trouwens en zeer goeie en vriendelijke communicatie. Heb ook nog een 5% kunnen onderhandelen. Terloops eens kijken wat die oudere Rolex horloges daar nog gaan...
                          Mijn Breitling B2 kwam van hier : http://www.brandizzi.com . Onze zoon heeft die meegebracht bij en bezoek aan Rome. Hij beweert dat dit een klasse zaak is en dat het daar aanschuiven was. Had hem contant geld meegegeven maar dat wilden ze niet aanvaarden gezien dit in Italië beperkt is tot 1000€.
                          Eén Rolex kocht ik ook op de grijze markt via dit forum : https://www.rolexforum.nl Daarvoor zelf tot boven Amsterdam gereden om persoonlijk in ontvangst te nemen. De Rolex zat nog in de zegels met alle officiële documenten. Op de identificatiekaart zag ik dat die uit Portugal afkomstig is, dus grijze markt. Misschien altijd een bepaald risico, maar als ik het nu zie heb ik daar een goeie zaak aan gedaan gezien ditzelfde model nu 2650€ hoger geprijsd staat bij de officiële dealer.
                          Mijn tweede Rolex heb ik dan wel bij een officiële dealer gekocht in Brussel. Toen de vraag kwam naar een korting was het antwoord kordaat neen. Het model was volgens hen te moeilijk te krijgen en ik moest bovendien nog 3 m wachten om er één te bemachtigen.
                          Vele van de grijze markt verkopers speculeren ook op het feit dat sommige verzamelaars direct een horloge aan de arm willen zien. Hierop wordt dus ook door die grijze marktspelers wel tot 1000€ meer gevraagd.
                          Op dit Nederlandse forum zitten daar wel een aantal heel serieuze verkopers tussen moet ik zeggen. https://www.rolexforum.nl
                          Maar ik heb de tweede vooral bij de officiële dealer alhier gekocht omdat ik dan zeker ben van er met mijn eerste exemplaar ook dichterbij terecht te kunnen voor eventueel onderhoud of indien nodig reparatie. Op mijn laatste is er 5 jaar garantie en op mijn eerste 3 jaar.
                          De zekerheid bij de officiële dealer te kopen is wel groter dan op de grijze markt, dat is duidelijk. Ik kan mij ook inbeelden dat een dealer ook liever iemand bij hem ziet binnenkomen met een horloge dat bij hem is aangekocht.
                          Last edited by enero; 2 januari 2018, 21:25.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Bart Bever Bekijk bericht

                            Even uit ongezonde interesse...Betalen jullie de Dealer prijzen of krijgen jullie 'korting' op een of andere manier?
                            Zonder er om te vragen, ging er toch een redelijke korting af. Iets van een 650€
                            My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

                            Comment


                            • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                              Slimme marketing natuurlijk, al die speciale series.
                              Als je dan de series beperkt, en de verzamelaars bijten, dan betaalt de gek wat de zot er voor vraagt.

                              Ik heb mijn uurwerk, een Longines tweedehands gekocht via Chrono24 van een duitse particulier. Eerst wat communicatie, en dan een paar goede afspraken gemaakt. Ik had die man ook gegoogeld, en dat bleek een professor aan een duitse unief te zijn.
                              De overeenkomst kwam tot stand via chrono24, en als ik me niet vergis krijg je dan ook een soort garantie. In elk geval, ik kreeg het uurwerk mooi verzekerd verzonden met alle papieren en het origineel aankoopbewijs er bij.

                              In een winkel kan je zeker wat onderhandelen gezien de marges op uurwerken behoorlijk groot zijn. Maar je moet natuurlijk durven buiten stappen als je niks krijgt.

                              Comment


                              • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                                Comment

                                Working...
                                X