There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age. Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
De Sint brengt mij een ....... opslag van de tarieven voor elektriciteit en nog eens extra 350€ kosten omdat ik de wereld help met groene energie te maken.
De Sint brengt mij een ....... opslag van de tarieven voor elektriciteit en nog eens extra 350€ kosten omdat ik de wereld help met groene energie te maken.
grts
Sieg
Geen sinterklaascadeau, maar een nieuwjaarscadeau... Ik heb daar geen probleem mee. De betaling van de certificaten kan men niet blijven op de nek van diegenen leggen die geen panelen hebben. Die hebben dat ook niet gevraagd. Wie het net gebruikt wordt verondersteld daar iets voor te betalen, wat tot nog toe niet zo was. Dat er een contract bestaat met de eigenaars van panelen kan zijn. Er zijn zovele zaken die vroeger waren en nu niet meer zijn. Of : " andere bazen, andere ..." Spijtig natuurlijk, want opeen 350€ op jaarbasis moeten ophoesten is niet niks natuurlijk. Kan ik ook inkomen.
grts
Sieg
Van die 350 euro moeten we nog de meerprijs van de electra, die de-niet-zonnepaneelbezitters zullen moeten bijbetalen, aftrekken hé Sieg.
(ik ga er van uit dat je net zoals ik zelf geen electriciteitsverbruik meer betaalt).
Het valt dus al bij al nog heel goed mee, en ze moeten het ergens halen hé.
Maar niet getreurd.
Ik heb 'vadertje staat' nog maar heel weinig bedrogen, maar nu ga ik toch aan beginnen, en het zal ze meer dan 350 euro per jaar kosten.
Ik ga er geen boterham of stukje vlees of vis minder door gaan eten, maar mij gaat het gewoon om het principe.
Iemand met zonnepanelen van enkele jaren geleden, die nog van de belastingaftrek genoten heeft en GSCen uitbetaald krijgt (ik) zal maar evenveel betalen
als iemand die dit jaar panelen geplaatst heeft die niet van enige belastingaftrek geniet en geen GSCen krijgt (mijn zoon).
Zij pakken van ons, dan pakken wij van hen .
Wij gaan ons eigen dus elk jaar een mooi Sinterklaasgeschenk bezorgen op kosten van de staat... als dat geen mooi en goedkoop geschenk is !
...(ik ga er van uit dat je net zoals ik zelf geen electriciteitsverbruik meer betaalt)
Jawel hoor ik betaal nog steeds een pak elektriciteit, ongeveer 200€ op de maand
Ik zit ook nog met m'n nachttarief en dubbeluurtarief
En jawel ik betaal dus ook die netvergoeding, dus ik snap het eigenlijk niet zo dat ik dan nog eens 350€ extra zou moeten bij betalen op een jaar.
De panelen nemen wel mijn dagtarief weg, da's ook het enige voordeel.
Mijn teveel dat ik produceer verkopen ze met dikke winst aan de niet zonnepaneelhouders
Dus m.a.w. ik laat hun geld verdienen met mijn dure investering en ik wordt ervoor bestraft door nog eens een dikke som op te moeten leggen elk jaar
komt daar bij dat toen wij ze legden ze nog pokke duur waren en eigenlijk economisch enkel verantwoord met de groene stroomcertificaten. Nu gaan bij betalen voor het net is eigenlijk contractbreuk en maakt dat ik ze beter niet gelegd had. Men houd ook niet echt rekening van wat je panelen opbrengen, iets wat perfect na te gaan is als je elk jaar ook die cijfers door geeft.
Albums
Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.
Klagen is typisch voor zij die het goed hebben. Gisteren en vandaag weer duizenden vertrokken op Zaventem. Het is hen gegund, maar kom dan binnen veertien dagen nietk klagen dat je de schoolrekening niet meer kan betalen... Leeft naar je stand, iets wat ik van mijn ouders heb geleerd en hen daarvoor zeer dankbaar ben...
Ze hebben hier een Nikon D4S binnengegooid. 't Schijnt dat je er mooie foto's mee kunt trekken...
Pfff ik mag mezelf wel eens verwennen. Ik werk er hard genoeg voor. Beter dit dan geld op spaarboekje zetten en de bank er schone sier mee laten maken.
Dat we ze nog lang mogen "trekken".
Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4
Comment