Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Sint brengt mij een .......

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: De Sint brengt mij een .......

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    yep..)(.
    grt,bouk.
    't Is je vergeven hoor, Bouk
    En eigenlijk wel goed gevonden: "haarscherp" !
    Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Ik heb net een bericht gekregen dat mijn nieuwe auto is aangekomen in de garage, nu moet het papierwerk nog in orde worden gebracht.
      Allez, geniet ervan, Bart. Met Kerst rij je met een nieuwe auto !

Comment

Ik heb net een bericht gekregen dat mijn nieuwe auto is aangekomen in de garage, nu moet het papierwerk nog in orde worden gebracht.
        Goed zo. Dat komt dus ook in orde. Nieuwe plaat, zeker? 1-ABC-123
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.6) - iPhone XR (iOS 18.6) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.6)

Comment

Proficiat.
          Enne....? Met winterbanden ?
          ​​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
            Proficiat.
            Had ik ook al gevraagd
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

D'r zit toch een ingebouwd klokje in het dashboard ? Da's voor mij de eerst vereiste ! - lol !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                Goed zo. Dat komt dus ook in orde. Nieuwe plaat, zeker? 1-ABC-123
                Ik slaag erin om nog over mijn eerste nummerplaat van op mijn 18-jarige leeftijd (eerste auto) te beschikken : Letter/3cijfers/letter). Een soort relikwie dus. Er werd mij zelfs al gevraagd of het een gepersonaliseerde nummerplaat is. Maar hieraan zou ik nu absoluut mijn centen niet willen besteden. Dat vind ik er nu pas echt over. Maar bij mijn volgende nieuwe wagen heb ik dus beslist prijs...
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Proficiat.

Ik denk niet dat Bart daar nood aan heeft. Hij rijdt, voor zover ik weet, met voortractie. En ik ben zeker dat enkel al om die reden hij het overbodig vindt.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Proficiat.
                    Er is een set winterbanden besteld, maar het probleem is dat elke nieuwe auto vanaf nu een bandenspanningscontrolesysteem moet hebben (dat zou ook de reden zijn waarom die auto zo laat geleverd is, ze moesten bij Dacia nog een aantal aanpassingen uitvoeren voor dat systeem).
                    Om dat te laten werken is er een sensor nodig in elk wiel, en net die sensors hebben ze op dit ogenblik niet meer in voorraad (die komen begin januari binnen).
                    Daarom zal ik eerst nog even met gewone banden rondrijden, zoals ik dat ondertussen al 35 winters heb gedaan, zonder noemenswaardige problemen.
                    Dit is trouwens mijn eerste auto met ABS, tractiecontrole en een elektronisch stabiliteitssysteem, dat is dus al een heel stuk meer dan wat ik tot nu toe gewend ben aan "actieve veiligheid".

Een nieuwe plaat moet er ook aangevraagd worden, en dat zal geen gepersonaliseerde worden want dat kost teveel (alhoewel, "Black B@ndit", zo zal er waarschijnlijk nog geen rondrijden ).
                    1000 euro voor een nummerplaat op een auto van 12.350 euro, dat is toch wat overdreven.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                      Ik slaag erin om nog over mijn eerste nummerplaat van op mijn 18-jarige leeftijd (eerste auto) te beschikken : Letter/3cijfers/letter). Een soort relikwie dus. Er werd mij zelfs al gevraagd of het een gepersonaliseerde nummerplaat is. Maar hieraan zou ik nu absoluut mijn centen niet willen besteden. Dat vind ik er nu pas echt over. Maar bij mijn volgende nieuwe wagen heb ik dus beslist prijs...
                      Ik rij ook nog met een plaat van toen ik mijn eerste auto kocht op 18-jarige leeftijd: 3 cijfers | 1 letter | 1 cijfer.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                        Ik denk niet dat Bart daar nood aan heeft. Hij rijdt, voor zover ik weet, met voortractie. En ik ben zeker dat enkel al om die reden hij het overbodig vindt.
                        Ik heb ook voortractie, maar ben toch héél blij met mijn winterbanden. ( Prius )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                          Ik heb ook voortractie, maar ben toch héél blij met mijn winterbanden. ( Prius )
                          Ik heb vorige zaterdag zelfs winterwielen met dito banden op de Audi S5 Quattro van mij vrouw geplaats. Wij zijn dus ook overtuigde winterbandrijders.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Er is een set winterbanden besteld, maar het probleem is dat elke nieuwe auto vanaf nu een bandenspanningscontrolesysteem moet hebben (dat zou ook de reden zijn waarom die auto zo laat geleverd is, ze moesten bij Dacia nog een aantal aanpassingen uitvoeren voor dat systeem).
                            Om dat te laten werken is er een sensor nodig in elk wiel, en net die sensors hebben ze op dit ogenblik niet meer in voorraad (die komen begin januari binnen).
                            Daarom zal ik eerst nog even met gewone banden rondrijden, zoals ik dat ondertussen al 35 winters heb gedaan, zonder noemenswaardige problemen.
                            Dit is trouwens mijn eerste auto met ABS, tractiecontrole en een elektronisch stabiliteitssysteem, dat is dus al een heel stuk meer dan wat ik tot nu toe gewend ben aan "actieve veiligheid".

Een nieuwe plaat moet er ook aangevraagd worden, en dat zal geen gepersonaliseerde worden want dat kost teveel (alhoewel, "Black B@ndit", zo zal er waarschijnlijk nog geen rondrijden ).
                            1000 euro voor een nummerplaat op een auto van 12.350 euro, dat is toch wat overdreven.
                            Het zou me verwonderen moesten er op een Dacia echte bandendruksensoren gemonteerd zitten.
                            De bandendruk wordt indirect gemeten via het ABS (verschil in wielsnelheid).
                            Ik heb één auto gehad met echte sensoren, nadien alles via de ABS. Je kan dan ook de druk per band niet aflezen, enkel gaat er een lampje branden als er een te groot verschil gemerkt wordt.

Monteer dus maar rap die winterbanden...

Comment

Met die auto heb je toch geen sneeuw of ijs nodig om de wielen te laten doorslippen.

Comment

effe er tussen door, een zwemmende Sint:

grt,bouk.
                                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                                X