Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 9 gratis.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Windows 9 gratis.

    Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
    Die eeuwige projectie: ik kan zonder ,dus de rest moet het ook maar doen...
    Of omgekeerd ... "Ik kan niet zonder, de rest moet dan ook maar met".

    Maar goed, een andere mening toegedaan zijn, is hier precies een misdaad....
    Hopelijk ook geen misdaad getypt nu ... wou enkel maar aanhalen dat dergelijke visie altijd in twee richtingen gedraaid kan worden.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • Re: Windows 9 gratis.

      Jammer dat dit soort topics keer op keer uitdraait op discussies zoals hierboven.

      Ook ik heb de Windows Technical Preview geïnstalleerd als dual boot naast W8.1, en vind het er grafisch alleszins goed uitzien. Ook het nieuwe (oude) start menu kan handig zijn voor zij die overstappen van versies vóór Windows 8, al moet ik zeggen dat ik Windows 8 al sinds de release gebruik en ondertussen zeer tevreden en gewoon ben geworden met diens "tiles" startscherm. Moest ik niet meer schoolgaand zijn dan zou ik van de preview proberen mijn vast OS te maken om het wat meer te kunnen testen, maar nu brengt het nog teveel risico's met zich mee. Toch al één keer gehad dat m'n computer bevroor zonder enige foutmelding in de Tech Preview, en dat wil je niet voorhebben als je net aan een project bezig bent.
      www.500px.com/sennevdb________________________________________________

      Comment


      • Re: Windows 9 gratis.

        -----
        Last edited by Koeno; 13 januari 2015, 07:45.
        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

        Comment


        • Re: Windows 9 gratis.

          -----
          Last edited by Koeno; 13 januari 2015, 07:44.
          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

          Comment


          • Re: Windows 9 gratis.

            Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
            Nooit van mijn leven.....
            Wel Francis, ik zit hier de laatste tijd met een vervelende probleem aangaande mijn MacBookPro. Telkens als ik mijn system opstart krijg ik een vervelend kadertje dat zegt : identiteit bijwerken". En dat heeft te maken met Office voor Mac nl. met Outlook. Dat kan soms vervelend lang duren. Al een paar gegevens daarvoor opgezocht via Google, maar tot nog toe geen enkele efficiënte oplossing. Na een tijdje herbegint het probleem gewoon weer. Werk mij danig op de zenuwen. En blijkbaar zitten daar nog vele Mac gebruiker mee. Zou het dan toch zo zijn dat alles wat Windows eigen is niet gaat voor Mac ?
            Last edited by enero; 13 oktober 2014, 11:20.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • Re: Windows 9 gratis.

              Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
              Goed bezig : Van Ubuntu bestaan maar een paar distributies.
              Bemerk de overdrijving in "duizenden" ...
              Ik tel er al 69 via Distrowatch. En dat is niet alles, want er zijn er heel wat die er niet in opgenomen worden.

              Comment


              • Re: Windows 9 gratis.

                Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                Bemerk de overdrijving in "duizenden" ...
                Ik tel er al 69 via Distrowatch. En dat is niet alles, want er zijn er heel wat die er niet in opgenomen worden.
                http://distrowatch.com/search.php?os...&status=Active
                Allé : er zijn er dik boven de 600. Is daarmee inderdaad onmiddellijk duidelijk welke er voor jou doeleinden de beste is...
                Men heeft er voor het gemak ooit eens een schema'tje van gemaakt (http://upload.wikimedia.org/wikipedi...n_Timeline.svg).

                Daarnaast moet je ook nog de andere "derivaten" rekenen : Android, hardware gerelateerde distributies (bv. voor routers, TV's, blurayspelers, mediaspelers, ...),...
                Ik denk dat je met 1000 echt niet zal toekomen...
                Groeten,

                Polleke

                Comment


                • Re: Windows 9 gratis.

                  Lol... ik zeg eerst duizend... dan zeg jij een paar...
                  Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                  Goed bezig : Van Ubuntu bestaan maar een paar distributies.
                  Waarna je op je stappen terugkomt en toch ook over 1000 begint...
                  Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                  Allé : er zijn er dik boven de 600.

                  Daarnaast moet je ook nog de andere "derivaten" rekenen : Android, hardware gerelateerde distributies (bv. voor routers, TV's, blurayspelers, mediaspelers, ...),...
                  Ik denk dat je met 1000 echt niet zal toekomen...

                  Comment


                  • Re: Windows 9 gratis.

                    Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                    Is daarmee inderdaad onmiddellijk duidelijk welke er voor jou doeleinden de beste is...
                    Men heeft er voor het gemak ooit eens een schema'tje van gemaakt (http://upload.wikimedia.org/wikipedi...n_Timeline.svg).
                    Voila, dit schema toont meteen het overzicht.
                    En ben je er niet uit, dan maak je je eigen distro.

                    Comment


                    • Re: Windows 9 gratis.

                      Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                      Lol... ik zeg eerst duizend... dan zeg jij een paar...

                      Waarna je op je stappen terugkomt en toch ook over 1000 begint...
                      Jongen toch : Ubuntu is Linux niet hé... Van Linux bestaan bijna 700 "echte" distributies. Je hebt dan nog de eigen brouwsels van de echte die-hards.
                      En daarnaast heb je nog versies genoeg die op toestellen draaien, waarvan de Linux-kernel de basis vormt. Zowat elke router, GPS, bluray-speler, netwerkspeler, smartphone, ... draait op software die Linux als basis heeft.

                      Maar blijkbaar zie je zelf het verschil niet tussen een distributie en wat Linux zelf is... Misschien eens aan Linus Torvalds vragen ???
                      Groeten,

                      Polleke

                      Comment


                      • Re: Windows 9 gratis.

                        Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                        Van Linux bestaan bijna 700 "echte" distributies. Je hebt dan nog de eigen brouwsels van de echte die-hards.
                        En hoe goed Linux ook is of wordt, DAT is volgens mij de voornaamste reden dat voor PC Linux wel eeuwig een niche-produkt zal blijven. Leg aan een kandidaat maar eens uit dat hij mag/kan kiezen uit 700 versies...
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • Re: Windows 9 gratis.

                          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          En hoe goed Linux ook is of wordt, DAT is volgens mij de voornaamste reden dat voor PC Linux wel eeuwig een niche-produkt zal blijven. Leg aan een kandidaat maar eens uit dat hij mag/kan kiezen uit 700 versies...
                          Ubuntu of Mint zijn heel goed en makkelijk in gebruik, zelfs voor leken. Jammer is natuurlijk het feit dat sites die werken met plugins zoals Unity, Flash, etc. verre van optimaal werken. Dat ligt ook aan de terughoudendheid van webdevelopers om over te stappen op HTML5.
                          Bvb. onze kinderen werken voor school op een site die de Unity3D webplayer gebruikt. De site is gemaakt door DieKeure, heeft nog redelijk wat bugs, maar soit, werkt dus enkel op Windows en Mac. Een officiële Unity web player plugin voor Linux is er dus niet, en zal er naar alle waarschijnlijkheid ook nooit komen (er is wel een officieel development platform voor Unity 3D op linux, vreemd toch). Je kan de plugin wel aan de praat krijgen met de zogenaamde pipelight drivers maar dat werkt meestal niet en crasht constant (bij deze ook de vraag : als iemand de site kweetet.be aan de praat krijgt op Linux, laat me dan maar weten hoe).

                          Anyway, zolang sites met dergelijke plugins welig tieren, kan Linux nooit een degelijk alternatief zijn. Die 700 versies doen er niet toe. De meesten hebben al wel eens van Ubuntu of Mint gehoord dus iemand die eventueel zou overstappen van Windows of Mac naar Linux zal heus niet grijpen naar Arch of Gentoo...

                          Dus : weg met proprietary, weg met Unity, weg met Flash, weg met MS Office, iedereen op HTML5 en Libreoffice !
                          Alsof dat ooit zal gebeuren... (hoewel, 25 graden in oktober is ook wel heel uitzonderlijk )
                          Panasonic Lumix FZ2000

                          Comment


                          • Re: Windows 9 gratis.

                            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            En hoe goed Linux ook is of wordt, DAT is volgens mij de voornaamste reden dat voor PC Linux wel eeuwig een niche-produkt zal blijven. Leg aan een kandidaat maar eens uit dat hij mag/kan kiezen uit 700 versies...
                            Bij (ik dacht) Dell, kon je een tijdje geleden Ubuntu geconfigureerde laptops/desktops kopen.
                            Voor basisgebruikers zou je veel mensen een ubuntu kunnen aansmeren en zeggen dat het de nieuwe windows 2020 is en ze zouden het geloven...

                            opgelet: als basisgebruikers bedoel ik dan de mensen die surfen en per ongeluk een mailtje versturen als enige activiteit hebben.

                            Verder heb je natuurlijk gelijk, het enorm uitgebreide aanbod + mogelijkheden schrikt mensen nog steeds af...
                            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                            Comment


                            • Re: Windows 9 gratis.

                              -----
                              Last edited by Koeno; 13 januari 2015, 07:43.
                              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                              Comment


                              • Re: Windows 9 gratis.

                                Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                                't is gewoon lastig om puur op browser rendering te rekenen...
                                Bij flash weet je perfect hoe je flash eruit ziet op elke browser...
                                Bij html5/css3 moet je nog altijd hopen dat elke browser op dezelfde manier je code leest/weergeeft...
                                Optimaliseren dan maar voor de 2 grootste multiplatform browsers, nl. Firefox en Chrome/Chromium. De rest (Safari, IE, Opera...) moet er maar voor zorgen dat ze volgen...
                                Panasonic Lumix FZ2000

                                Comment

                                Working...
                                X