Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 9 gratis.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Windows 9 gratis.

    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Lees dan misschien toch eens de allereerste zin van hoe ze Windows 8.1 aankondigen (onder het kopje "start")

    http://windows.microsoft.com/nl-be/windows-8/meet
    Er staat een Vergelijk Windows 7 met Windows 8.1. laat ik nu op mijn pc de bijkomende punten van Windows 8.1 liever kwijt dan rijk zijn.

    Comment


    • #77
      Re: Windows 9 gratis.

      Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
      Er staat een Vergelijk Windows 7 met Windows 8.1. laat ik nu op mijn pc de bijkomende punten van Windows 8.1 liever kwijt dan rijk zijn.
      Dit is iets voor jou : ziet er nog ouder uit dan Windows XP...
      Panasonic Lumix FZ2000

      Comment


      • #78
        Re: Windows 9 gratis.

        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Lees dan misschien toch eens de allereerste zin van hoe ze Windows 8.1 aankondigen (onder het kopje "start")

        http://windows.microsoft.com/nl-be/windows-8/meet
        Er staat toch duidelijk wat dat ding doet : je gaat ermee naar het startscherm (dus dat tegelmenu). Over een "windows 7 startmenu" wordt met geen woord gerept.
        Die knop was er evengoed al in windows 8 : het enige verschil was, dat hij enkel zichtbaar was als je er met je muispijl over "hooverde".
        Blijkbaar is lezen voor sommigen toch behoorlijk moeilijk...
        Groeten,

        Polleke

        Comment


        • #79
          Re: Windows 9 gratis.

          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Alle respect als jij die startknop voor jezelf een "onding" vind, maar nog eens: waarom keert ze terug in de 10 denk je ? Echt nodig is die totaal niet, maar er zullen wel honderden miljoenen mensen tevreden mee zijn.
          ??? waar staat er dat ik die startknop een onding vind. Ik zeg juist dat ik enkel de klassieke desktop zie net zoals in Win 7 omdat er hier eindeloos doorgezeurd wordt over die tegels ... ik zeg enkel dat ik die nooit, repeat nooit, zie ... ik heb altijd direct in de "desktop" geboot, einde verhaal.

          Comment


          • #80
            Re: Windows 9 gratis.

            Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
            Er staat toch duidelijk wat dat ding doet : je gaat ermee naar het startscherm (dus dat tegelmenu). Over een "windows 7 startmenu" wordt met geen woord gerept.
            Die knop was er evengoed al in windows 8 : het enige verschil was, dat hij enkel zichtbaar was als je er met je muispijl over "hooverde".
            Blijkbaar is lezen voor sommigen toch behoorlijk moeilijk...
            Ik heb zelfs die button nooit gemist, want je kan tussen Desktop en Modern UI (nieuw start menu) schakelen door op de Windows-key te drukken. Dat deed ik in Windows 7 ook al wanneer ik toch eens dat menu nodig had. Dus, het ontbreken van dat Windows flagje, links onder, was voor mij helemaal geen probleem. En het extra menu, (rechts klikken), open ik trouwens nog altijd door even <Winkey>-x te drukken op mijn keyboard.

            Ik kan het niet echt verklaren, maar ik ben vanaf het begin veel meer gaan werken met de Modern UI dan dat ik vroeger gebruik maakte van het start menu. Zelfs op Windows 10 heb ik die Modern UI opnieuw ingeschakeld omdat dit voor mij veel vlotter werkt dan het nieuwe start menu. Je krijgt een veel beter overzicht van alles wat je veel gebruikt en je kan het helemaal naar je eigen hand zetten. Iets dat je buiten de apps, niet kunt in het start menu. (Althans, toch niet dat ik weet. Zoals ik al zei, ik heb nooit echt gebruik gemaakt van het start-menu. Vroeger stond mijn desktop vol met snelkoppelingen van programma's die ik veel gebruikte. Wel mijn desktop is nu icon free, en al die programma's staan nu mooi geordend in de Modern UI.)

            Maar, het zou wel eens kunnen dat die snelkoppelingen terug gaan komen, omdat je die nu op meerdere thema afhankelijke desktops kunt zetten. Dat maakt het natuurlijk ook weer overzichtelijker om je desktop icons wel te gebruiken.

            In ieder geval, Windows 10 is toch wel een goede stap vooruit voor iedereen. Zij die van het start menu houden, kunnen dit opnieuw gebruiken, en mensen zoals ik, die liever met de Modern UI werken, kunnen dit ook blijven doen. Hopelijk is Microsoft zo slim om deze keuze ook in de definitieve versie te behouden, dan is iedereen tevreden... Alhoewel, mensen zullen dan wel weer eens iets anders vinden om over te mekkeren.
            Mvg,
            Rudy Mas
            Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

            Comment


            • #81
              Re: Windows 9 gratis.

              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Volledig akkoord, maar Microsoft heeft zichzelf in de knoei gewerkt hé: ze smijten een "klassieke" startknop die miljarden mensen zo'n 25 jaar kennen kompleet overboord.
              Hoe lang bestaat de auto?
              Na zoveel jaar smijten ze de klassieke contactsleutel weg en in veel wagens zelfs de klassieke handrem en de klassieke schakelpook.

              Na overvloedig protest van miljoenen gebruikers (terecht of onterecht) lachen ze diezelfde miljoenen vierkant uit in het gezicht door terug een "startknop" in de 8.1 te introduceren, maar die je, als je er op klikt met de LINKER muisknop, je botweg terug catapulteert in de tegelwinkel (wat die miljoenen juist NIET wilden).
              Als er "maar" miljoenen mensen van de miljarden gebruikers klagen, dat wil zeggen dat maar 0,1% klaagt ... dus inderdaad niet eens verantwoord om er rekening mee te houden.

              Van al de klagers mag je zeggen dat het grotendeel er niet eens last van heeft of zelfs gebruik van maakt.
              Kijk maar eens op HLN (om een roddelkrant aan te halen) ... er verschijnt één artikel over een motard en tientallen of soms honderden gaan reageren en hem veroordelen zonder ooit maar iets van het voorval af te weten en zelf ooit maar één keer met een moto gereden te hebben.
              Men ziet een kans om te klagen en men springt mee op de klaagtram en doet mee met de grote hoop.

              Had men nu het menu dat je met de rechtermuisklik oproept en de tegelwinkel omgekeerd, dan was Microsoft véél miserie en geklaag bespaard gebleven.
              Had men nu met z'n alleen eens leren aanvaarden dat zaken veranderen in het leven en dat men na korte gewenning toch gewoon verder kan ... dan was heel deze bedoening helemaal overbodig geweest.
              Stel dat er geen internet zou bestaan zoals we het nu kennen, er zou veel minder geklaagd worden.
              Trouwens was niemand verplicht om direct over te schakelen op Windows 8 van zodra het uit kwam ... ze hebben er (bijna) allemaal zelf voor gekozen.
              En 25 jaar geleden had ook niet de meerderheid een tablet of aanraakscherm ... er was eerder ook niet echt een reden om aan andere menu's te denken.
              En eenvoud maakt het simpel, op elk soort toestel dezelfde gebruikservaring hebben maakt daar deel van uit.

              Maar akkoord, ze kunnen om de klagers te helpen ook de oude menu als "optie" aanbieden, dan kunnen ze terug in de tijd en onbeperkt achter blijven.
              Last edited by VerSeg; 8 oktober 2014, 00:47.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #82
                Re: Windows 9 gratis.

                -----
                Last edited by Koeno; 13 januari 2015, 07:51.
                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                Comment


                • #83
                  Re: Windows 9 gratis.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                  Euhm, rare vergelijking...

                  Mijn vader die jaar en dag gewend was schakelpook en handrem te hebben, en zijn sleutel in het contact te stoppen.
                  Kon van dag 1 weg rijden met zijn automatisch geschakedle wagen, met elektronische handremknopje en kaart in de zak...

                  Mijn vader kan na 2 weken nog steeds zijn weg niet vinden in zijn windows 8 tegel omgeving en is blij om terug te mogen naar W7.


                  Er is een verschil tussen een gevestigde waarde vervangen door iets evenwaardig, of het te vervangen door iets waardoor je serieus je weg verliest...

                  maar goed, het is een discussie "couleurs et gouts"... want voor elke positieve mening over w8 en zijn gevolg, zal er een negatieve zijn...
                  en dan kan je naar elkaar blijven roepen, niemand zal zwichten...
                  Je hebt die tegelomgeving zelfs niet nodig om met windows 8 te werken, dus wat is het verschil ???
                  Laat zijn windows opstarten in desktopmode (je kan zelfs zorgen dat dat lukt zonder paswoord in te geven), zet de pictogrammen die hij veel gebruikt op de taakbalk, de rest op de desktop en je bent vertrokken. Ik zie echt het probleem niet. Er is amper verschil tussen windows 7 en 8, behalve dat er apps zijn bijgekomen. Maar je kan perfect windows 8 gebruiken, zonder die apps.

                  Er is 1 (één) iets waar je wel dat charms-menu voor nodig hebt : dat is voor de instellingen voor de users. Maar ik denk niet dat je vader dat dagelijks nodig heeft...

                  Dat er niemand zal zwichten is ook onzin. Had in het begin van windows 8 ook zo iemand : dat gaat niet meer, dat ander ook niet, enz... Veel gezaag en geklaag.
                  Heb me 5 minuten beziggehouden hoe hij die dingen moest doen en nu werkt hij nog altijd met windows 8(.1).
                  Groeten,

                  Polleke

                  Comment


                  • #84
                    Re: Windows 9 gratis.

                    Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                    Je hebt die tegelomgeving zelfs niet nodig om met windows 8 te werken, dus wat is het verschil ???
                    Laat zijn windows opstarten in desktopmode (je kan zelfs zorgen dat dat lukt zonder paswoord in te geven), zet de pictogrammen die hij veel gebruikt op de taakbalk, de rest op de desktop en je bent vertrokken. Ik zie echt het probleem niet. Er is amper verschil tussen windows 7 en 8, behalve dat er apps zijn bijgekomen. Maar je kan perfect windows 8 gebruiken, zonder die apps.

                    snip ....
                    Idd .. vreemd he dat er dat hier niet in te hameren valt ... een vorm van constipatie denk ik ..

                    Comment


                    • #85
                      Re: Windows 9 gratis.

                      -----
                      Last edited by Koeno; 13 januari 2015, 07:50.
                      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                      Comment


                      • #86
                        Re: Windows 9 gratis.

                        "..over eenzelfde kam trekken" = "daar kraait geen kat naar" ... of "die haring gaat niet op" ...

                        Comment


                        • #87
                          Re: Windows 9 gratis.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                          Dus je startbalk als dock gebruiken (mac-a-like) is hetzelfde als het startmenu dat al 20jaar standaard is in windows?
                          Kwestie van alles over eenzelfde kam te trekken denk ik fwiw, wwjd,
                          Dat windows 7 startmenu heb je toch nergens voor nodig ? Ik vind dat nog altijd de grootste miskleun die Microsoft ooit ontworpen heeft (nog een veel grotere miskleun dan dat tegelmenu, dat ik trouwens ook quasi nooit gebruik). Geen enkel ander besturingssysteem heeft het nodig, dus waarom zou het voor windows dan plots onmisbaar moeten zijn ???
                          Als het in de uiteindelijke versie van windows 10 mogelijk blijft om het uit te schakelen, is dat het eerste wat ik eruit gooi...
                          Groeten,

                          Polleke

                          Comment


                          • #88
                            Re: Windows 9 gratis.

                            Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                            Dat windows 7 startmenu heb je toch nergens voor nodig ? Ik vind dat nog altijd de grootste miskleun die Microsoft ooit ontworpen heeft (nog een veel grotere miskleun dan dat tegelmenu, dat ik trouwens ook quasi nooit gebruik). Geen enkel ander besturingssysteem heeft het nodig, dus waarom zou het voor windows dan plots onmisbaar moeten zijn ???
                            Als het in de uiteindelijke versie van windows 10 mogelijk blijft om het uit te schakelen, is dat het eerste wat ik eruit gooi...
                            Polleke, het is de macht van de gewoonte.
                            Mensen zijn dat gewoon geworden en als je dat verandert dan krijg je 'bagaar' he

                            Als je in Windows een programma installeert dan krijg je meestal een snelkoppeling op het bureaublad.
                            Voor mij is dat voldoende.
                            OF je kan programma's die je dikwijls gebruikt op de taakbalk beneden plaatsen. Dat is ook voldoende.
                            Na een tijdje kan ik zelfs alle snelkoppelingen verwijderen van het bureaublad.
                            Alles is dan kaal en leeg behalve die taakbalk beneden.

                            Het menu in Windows 8, op te roepen met de rechter muisknop en beneden links, is wel handig en relevant als je technisch iets wilt of moet doen bij wijze van spreken.
                            Maar een pure leek zal daar ook niets aan hebben omdat die en sorry, er toch niets van kent.
                            Veel heeft ook te maken met dat alles meer en meer automatisch geïnstalleerd wordt.
                            Dat is onder meer een troef bij Apple: hierbij zijn leken meer gediend dan bij Windows
                            Last edited by theokus; 8 oktober 2014, 18:16.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #89
                              Re: Windows 9 gratis.

                              -----
                              Last edited by Koeno; 13 januari 2015, 07:47.
                              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                              Comment


                              • #90
                                Re: Windows 9 gratis.

                                Moderator Note: Koeno, roepen en tieren helpt niet, integendeel, en hou daarmee op.
                                Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
                                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                                Comment

                                Working...
                                X